Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:09
[R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v
Autor Wiadomość
telis7 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sob Sie 14, 2010 12:35   [R 416 1,6 16V] zamiana silnika na 1,4 16v

Witam wszystkich miłośników roverków
Chciałem podpytać...Czy da sie założyć silnik 1,4 16v z poloneza do roverka 1,6 16v seria K
Czy ktoś przerabiał już taki temat?Pad mi silnik,a dokłanie pękła tuleja cylindra i musze kupić w miare tani,a z 1,4 Poldek sa znacznie tansze.
Wiele te silniki łączy,ale nie wiem czy mocowanie jest takie same,wyjscie na rozrusznik,sprzegło,alternator czy klime.W poldku jest ułożony w zdłuż i kolektory są inaczej ukształtowanie,ale mocowanie do bloku być takie same.Bardzo prosze o jakies sugestie,pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 14, 2010 12:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 14, 2010 13:05   

silnik jest dokładnie taki sam, tylko ma inny osprzęt, i mocowanie
ale to możesz zostawić od swojego starego silnika, tyle tylko, że 1,4 to troszkę mało do R400 :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
telis7 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sob Sie 14, 2010 22:01   

Dzieki steryd
fakt troche mniej,ale za to taniej.Poza tym wydaje sie ze to nie jest wielka różnica 112km a w poldroverze 103km
Piszesz ze mocowanie nie pasuje.a czy w bloku silnika w 1,4 beda otwory na mocowanie w tych samych miejscach? Bo zamierzałem przełożyć sam silnik,a kolektory,listwe wtryskowa,skrzynie i reszte zostawic z mojego 1,6
Z tego co zauważyłem to te silniki różninia sie śrdnicą cylindra,reszta na oko wygląda tak samo.ale brak mi pewności,dlatego was proszę o poradę.
No chyba że ktoś wie gdzie moge dostać tuleje cylindrowe do 1,6
Jedna mam pękniętą,ale mechanik tego nie zauważył i postawił diagnoze że to wina złego dopasowania głowicy to tuleji,które wystaja z bloku odrobine i wszystkie tuleje szlifną odrobine.Teraz choć bym dokupił jedną tuleje to nic nie da bo tak mi sie przynajmniej wydaje ze kompresja bedzie uciekać na pozostałych cylindrach.Są skrócone o 1,1mm
Zastanawiam się czy moze uszcelka głowicy nowego typu coś tu pomoże doszczelinić,skoro jest troszkę grupsza.Co o tym sądzicie?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 15, 2010 12:26   

to, że tuleje wystają to w tych silnikach normalne.
Miejsce na mocowanie Twoich łap jest w silniku poloneza, także śmiało możesz go montować :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
telis7 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Nie Sie 15, 2010 22:24   

dziękuję za porade,ale słyszałem że muszę zmienić komputer i listwe wtryskową z 1,4 bo inaczej silnik nie bedzie chodził.:(
i troszke sie zmartwilem bo to dodatkowe koszty.Co o tym sądzisz? Ma to znaczenie?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Sie 15, 2010 22:28   

osprzet mozesz zostawic ze swojego, bedzie wszystko dzialac
szukanie silnika z poldka da ci nie wiem. ze 200 pln oszczednosci? czy to warto? jak zostawisz swoja skrzynie biegow to troche auto zamule zlapie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Sie 15, 2010 23:12   

flapjck1 napisał/a:
szukanie silnika z poldka da ci nie wiem. ze 200 pln oszczednosci? czy to warto? jak zostawisz swoja skrzynie biegow to troche auto zamule zlapie

Dobrze prawisz kolego :wink: Przelozenie glowne jest inne i i tak mulasta 400-setka z 1.4 stanie sie ...juz nie wiem jak to nazwac. Szczerze ,nie wyobrazam sobie jazdy takim autem, bo moje 45 to takie toczydlo ,co prawda oponki to 205tki troche to usprawiedliwiaja ,ale auto uczy cierpliwosci. :roll: .
 
 
telis7 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 82
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pon Sie 16, 2010 11:02   

chyba macie racje,poszukam motora z 1,6
jak by ktos mial do sprzedania w rozsadnej cenie i napewno sprawny to dajcie znac,moze z jakiegos rozbitka bo od handlarza sie troszke boje
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 16, 2010 11:31   

Różnica w KM między 1.4 a 1.6 jest dość mała.
Ale różnica w momencie obrotowym jest wprost proporcjonalna do różnicy pojemności.

Ja bym chętnie wstawił 1.8, tylko czy skrzyna by to przeżyła :P
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 16, 2010 11:38   

sobrus napisał/a:
Ja bym chętnie wstawił 1.8, tylko czy skrzyna by to przeżyła :P

do 1,8 trzeba by było założyć skrzynię PG1
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 16, 2010 14:01   

To wiem
Choć słyszałem że fizycznie by sie dało bez PG1, tylko R65 by szybko ducha wyzionęła.
Generalnie pewnie więcej ludzi sie zastanawia czy PG1 można włożyć zamiast R65 do tego silnika co jest :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ROVER 45] zamiana silnika z benzyny na diesla
luzipower Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Wrz 08, 2011 23:31
luzipower
Brak nowych postów [R416] koltec vg392 zamiana reduktora
Marefcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Mar 26, 2014 22:58
Marefcik
Brak nowych postów [R45 2.0TD 2000r] zamiana bębnów na tarcze hamulcowe Pomoc
Rachalko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sie 19, 2011 20:22
greg-si
Brak nowych postów [R 45 2.0 idt] remont silnika
Excalibue Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Paź 12, 2016 20:57
Excalibue
Brak nowych postów [R45] Mycie silnika
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Paź 01, 2008 20:07
Fargo80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink