Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Filtr paliwa..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Filtr paliwa..

gdzie znajduje się filtr paliwa...
Autor Wiadomość
lestat192 




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Charsznica

Rover 800

  Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:17   [R827] Filtr paliwa..
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: wszystkie

Witam ponownie..to forum to istna kopalnia wiedzy !..dziękuję za udzielone rady,bardzo sie przydały..jestem szczęśliwym posiadaczem r827coupe od niedawna....i mam pytanie..prawdopodobnie mam zanieczyszczony bak syfem który dostał sie tam przez przerdzewiałą rurkę wlewu paliwa,zbyt późno to zauważyłem i teraz mam kłopot..objawia sie on tym że jak gwałtownie zahamuję lub wykonam ostry skręt to samochód gaśnie,podejrzewam że ta mrugająca czerwona dioda pod siedzeniem pasażera to wynik tego zaniedbania...powiedzcie mi czy muszę czyścic bak ?..i gdzie jest filter paliwa,bo nie moge go zlokalizowac..poradźcie co zrobic !..pozdrawoiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedxi...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 11:59   

W r827 sedan filtr paliwa jest na ścianie grodziowej.
Łatwo dojść idąc po przewodzie paliwowym od wtryskiwaczy "w tył". :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 12:56   

Taki jak w tej aukcji
http://allegro.pl/item858...00_wroclaw.html
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Gru 30, 2009 21:42   

Filtr warto profilaktycznie wymienić, ale prawdopodobnie nie ma to związku z miganiem czerwonej diody.

Lestat192, odczytałeś jaki to jest kod? wystarczy że policzysz mignięcia, np:
^ ^^^^ = 1 4 czyli "14 Electronic Idle Control Module "

Odnośnie filtra paliwa to są dwa rodzaje, na początku kupiłem zły i nie pasował, później filtrona i pasował, ale gwint nakrętki na rurce zapłytko wchodzi więc nie polecam filtrona. Ten z aukcji powyżej z wyglądu powinien pasować ale ciekawe jak głęboki jest gwint.
Fotka mojego filtra w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15194&

Kiedyś pytałem się o cenę oryginalnego hondy, cena kosmiczna, ok 240zł u dilera. Natomiast opłaca się oryginalny filtr oleju 50zł (15400-PL2-004) , i powietrza 80zł (17220-PH7-013) (nasączany olejem).
 
 
lestat192 




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Charsznica

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 31, 2009 13:11   

..nie odczytałem kodu migającej diody ponieważ nie wiem w jakim czasie mam liczyc mrugnięcia diody..a jeżeli chodzi o ten syf w baku to konieczne jest czyszczenie czy wystarczy wymiana filtra ?..jeżeli muszę wyczyścic bak to poradźcie jak to zrobic..czy lepiej zlecic to fachowcowi..WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU życzę wszystkim !! !..pozdrawiam..
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Gru 31, 2009 18:10   

Dioda będzie migała gdy przekręcisz kluczyk w pozycję zapłon lub uruchomisz silnik. Liczysz mignięcia i zapisujesz na kartce, przerwa pomiędzy mignięciami oznacza odliczanie kolejnej cyfry. Kody błędów będą powtarzane w kółko.

Odnośnie czyszczenia zbiornika. Jeśli układ paliwowy byłby niedrożny to odczuwałbyś to szczególnie przy ostrym przyspieszaniu, tzn wtedy kiedy jest największe zapotrzebowanie na paliwo. Jeśli faktycznie naszło tam brudów to w pierwszej kolejności trzeba by było wyjąć pompę paliwa i zobaczyć czy jej syfon nie jest zapchany.
Nie robiłem tego, ale na schemacie wydaje się być dobry dostęp, w bagażniku:


Oprócz samej rury wlewowej , podatnym elementem na korozje jest łącznik rurek, jest on fabrycznie osłonięty plastikową pokrywką. Konstruktorzy chcieli dobrze, ale w rezultacie w tej pokrywce zbiera się błoto i dzięki temu łącznik cały czas jest wilgotny i koroduje. U siebie zdemontowałem tą pokrywkę jeszcze w porę, bo korozja już go brała. Poniżej strzałką zaznaczyłem ten łącznik, bez pokrywki, radzę się jej pozbyć a łącznik wyszczotkować z rdzy, osuszyć i walnąć jakimś hammeritem.
 
 
lestat192 




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Charsznica

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 15:10   

..ale w jakiej jednostce czasowej mam liczyc te mrugnięcia ?...np..na minutę ?..jak mam to odczytac ?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 02, 2010 17:41   

Nieco podobnie jak alfabet morse'a. Kody błędów wyświetlane są poprzez serię błysków. Pierwsza seria reprezentuję liczbę dziesiątek, a druga serią liczbę jednostek. Serie błysków są oddzielone poprzez kilkusekundową przerwę.
Tzn jeżeli będzie to wyglądało na zasadzie błysk, przerwa, błysk, długa przerwa, błysk, przerwa, błysk przerwa, błysk, przerwa, błysk, to oznacza to kod numer 24. Kody z tego co pamiętam są powtarzane 3razy i następnie wyświetlany jest następny, o ile w pamięci komputera zostało zarejestrowane kilka błędów.
Prościej się chyba nie da.
 
 
 
lestat192 




Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 59
Skąd: Charsznica

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 17:22   

...sorry..ale ni cho..ery nie mogę rozszyfrowac tego kodu..dioda miga w dostępach 2-3 sekundowych..powiedzie jak mam to odczytac !! !!..albo jak zresetowac komputer..
...a odnośnie syfu w baku to jak myślicie,może wystarczy tylko wyczyścic filtr paliwa i syfon w pompie paliwowej i to wystarczy...miał ktoś taki problem ?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 17:53   

Żeby zresetować komputer w tym modelu wystarczy odpiąc obie klemy akumulatora i zewrzeć je na kilka sekund (na odpiętej baterii), albo odpiąć chociaż jedną i odczekać jakieś co najmniej 5minut.

Co do syfu w baku, to wyciągnij z niego kosz razem z pompką i przez otwór zajrzyj do środka czy jest dużo syfu. Najlepiej to zamieszaj tam jakimś szpikulcem bo syf jak opadnie na dół to może być niewidoczny.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Sie 27, 2010 21:47   

Odnośnie tego japońskiego filtra paliwa z allegro za 30zł, to na zdjęciu jest poprawny i powinien pasować, natomiast w realu wygląda tak:

odpisałem do sprzedawcy że będę odsyłał spowrotem, tak samo sworzeń delphi który okazał się jakimś 'noname' zamiennikiem. Jak widać na fotce ten filtr ma w zestawie trzy miedziane podkładki, dwie duże to rozumiem na przewód z zakończeniem oczkowym (taki jak mają wężyki hamulcowe) , ale ta mała podkładka to ciekawe gdzie powinna wchodzić? napewno takiej podkładki nie miałem z oryginalnym filtrem. Aha, gwint do rurki wejściowej jest głęboki, nie to co w filtronie o którym pisałem w tym temacie:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15194&

[ Dodano: Pią Sie 27, 2010 21:47 ]
sprzedawca odpisał że filtr musi pasować i jest specjalnie do tego modelu, więc zamontowałem go na siłę. Wejściową rurkę metalową popchnąłem w dół, jej mocowanie na dole wtedy trochę się wygnie. Natomiast gumową rurkę nie da się podłączyć tak aby była w uchwycie filtra bo inaczej będzie zabardzo wygięta, w dodatku do góry tak że maska się nie będzie domykać. To powoduje kłopot z mocnym dokręceniem śrub. Aha, ta mała podkładka jednak jest potrzebna.

Bez sensu, Rover zrobił jakiś swój filtr troszkę się różniący od japońskiego i teraz nie można go kupić. Filtron który niby pasuje ma zapłytki gwint, skolei ten co zamontowałem ma dobry głęboki gwint , ale uchwyt gumowego węża w złym miejscu.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 17:55   

Ja wymieniałem filtr w tamtym roku, już nie pamiętam co to była za firma ale był to najtanszy szajs jaki tylko dało sie kupić (kosztował coś koło parunastu złotych) i pasował bez żadnych problemów. Działa do dziś.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Filtr paliwa
blue827 Rover serii 800 1 Wto Kwi 17, 2007 11:48
piter34
Brak nowych postów [R827] Pompa paliwa
Grey827 Rover serii 800 3 Sro Lis 24, 2010 03:24
Grey827
Brak nowych postów [R827] Korek paliwa na klucz
soprano Rover serii 800 12 Nie Gru 26, 2010 23:57
Tomek1212
Brak nowych postów [R800] Filtr paliwa dla roczników 96-99
AndrewS Rover serii 800 1 Pią Sie 22, 2014 23:41
sTERYD
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 10:54
soprano



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink