Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Si] Swap hamulców z 260 na 282mm, zacisk dwu tłoczkowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Si] Swap hamulców z 260 na 282mm, zacisk dwu tłoczkowy
Autor Wiadomość
olekorson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Szprotawa

Rover 600

  Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 23:39   [R620Si] Swap hamulców z 260 na 282mm, zacisk dwu tłoczkowy

Witam wszystkich zainteresowanych. To mój pierwszy tutek na forum, odrazu z góry przepraszam za malo fotek, ale jak jestem zajety samochodem to nie mam zbytnio czasu o tym myslec.

Zaczynając napisze co jest nam potrzebne do tej operacji, a mianowicie:
1.Tarcza 282mm do Rovera 620Si z automatem lub 623Si
2. Jarzmo do Rovera 620 z automatem lub 623
3. Zacisk od Hondy Legend II 3,2 Coupe
4. Klocki hamulcowe do Rovera 620Si z automatem lub 623Si
5. Płyn hamulcowy
6. Śruby mocujące piasty (są zasadniczo jednorazowe)
7. Zestaw naprawczy do nowego zacisku

Ok zaczynamy wymianę.

Nowy zacisk proponował by zregenerować wymieniając uszczelniacze i użyć pasty do tłoczków, co by się nie zapiekły.
Trzeba zablokować tarcze (najlepiej wsadzić śrubokręt tak żeby oparł się o zacisk) i odkręcić ta wielką śrubę mocującą przegub, oraz poluzować śruby mocujące tarcze do piasty, bo później będzie trochę ciężko.
Zdjąć zawleczkę z końcówki drążka kierowniczego, odkręcić nakrętkę i wybić drążek.
Odkręcić zacisk od zwrotnicy. Może sobie wisieć na przewodzie hamulcowym, ale lepiej go przywiązać.
Odkręcić górny sworzeń, wybić.
Odkręcić dolny sworzeń,wybić i zdjąć zwrotnice, przy czym ostrzegam przed tym ze półośka może wyskoczyć z przegubu wewnętrznego, tak wiec lepiej ja za przegub zewnętrzny przywiązać do amortyzatora
Ja od razu wymieniłem dolne sworznie zwrotnicy oraz łożyska, ale bez wymiany łożyska da się obejść już pewnie większość wie jak to zrobi jak nie to podaje link do opisu
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185020. Teraz możemy odkręcić całkiem tarcze i oddzielić piastę od tarczy, łożysko przechodzi tylko w jednym położeniu.
Teraz możemy wziąć się za składanie, oczywiście w odwrotnej kolejności od rozkładania
Bardzo ważne jest żeby PRZED założeniem tarczy do piasty oczyścić powierzchnie styku tarczy do piasty.
Jakakolwiek nierówność spowoduje krzywe założenie tarczy i co za tym idzie jej bicie odczuwalne przy hamowaniu.
Warto gwinty i elementy pasowane na wcisk zabezpieczyć środkiem przeciwdziałającym zapiekaniu się tego w przyszłości.
W przypadku tarcz 280mm założonych na miejsce 260mm trzeba tez odgiąć stalową osłonę tarczy - tak żeby nie tarła o większą tarcze.
Teraz należny zamontować całość w samochodzie (górny i dolny sworzeń + drążek kierowniczy). Podczas wymiany zacisku ujdzie nam trochę płynu dlatego wspominałem ze będzie nam potrzebny nowy, niektórzy zaciskają elastyczny wężyk szczypcami lub innym ustrojstwem, ale ja tego nie preferuje gdyż niszczymy wężyk, a jego wymiana jest czasem bardzo trudna.
Umieścić nowy zaciska na miejscu, dokręcić śruby mocujące jarzmo zacisku.
Ze starego odkręcić przewód hamulcowy i założyć na nowy. Założyć nowe klocki i dokręcić zacisk.
Reszty nie opisywałem po kolei bo nie ma sensu powtarzać tego co na początku, wystarczy wszystko robić w odwrotnej kolejności.

Kilka zdjęć:





Pozdrawiam olekorson :smile:
Ostatnio zmieniony przez olekorson Nie Lip 18, 2010 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 23:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 13:11   

No teraz to będą heble jak trzeba :ok: gratki za tutorial zapodaj resztę zdjęć z montażu i efektu końcowego,jeszcze raz gratki :mrgreen:
Pozdrawiam
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 19:33   

Fajne fotki i nowe tarcze też robią wrażenie.
Nawiązując do tematu, wkońcu doszedłem dlaczego w 600setce są takie nietypowe tarcze. Dzięki takim mocowaniom tarcza jest pływająca, czyli może się przesuwać na swoich śrubach dzięki temu będzie zawsze wycentrowana podczas hamowania.
Podczas gdy tradycyjna tarcza jeśli będzie założona troszkę nierówno, np od brudu to będzie bić.

 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 09:58   

Odświeżam :wink: ,też planuje zrobić sobie swap hamulców i w tym przypadku mam okazję kupić dosyć tanio nowe tarcze 282mm od RH600Ti,facet od którego miałbym wziąć tarcze sprzedał Ti anglika po którym zostały mu tarcze,kupione w Anglii,problem w tym że nie wiadomo jakiej marki są te tarcze czy nie jakieś podróby,chociaż wyglądają solidnie,wstępnie ustaliłem z nim że za obie tarcze 90zl + wysyłka do mnie jak myślicie brać i się nie zastanawiać?czy może sobie odpuścić?
Do tych tarcz 282mm już nie tak ekstremalnie jak olekorson chciałbym założyć zaciski jedno tłoczkowe od Hond'y Accord V 2.2 Vtec
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
olekorson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Szprotawa

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 18, 2010 14:21   

Zobaczysz ze różnica jest duża nawet jak tylko zmienisz na większą tarcze, co do zacisków to nawet nie ma potrzeby ich zmiany bo wystarczy ci jarzmo od większej tarczy bo zaciski w roverkach 600 z małą i większą tarcza są identyczne. Ja właśnie zakończyłem sukcesem kolejny projekt wstawiania klimy do mojego roverka, teraz biorę się za wymianę wszystkich tulejek i wahaczy w zawieszeniu.
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 18, 2010 14:26   

Ok,dzięki olekorson za pomoc :ok: ,rozumiem że klocki też musiałbym założyć od większych tarcz :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lip 18, 2010 17:44   

zuber84cool napisał/a:
Ok,dzięki olekorson za pomoc :ok: ,rozumiem że klocki też musiałbym założyć od większych tarcz :wink:


oczywiście klocek siedzi w jarzmie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
olekorson 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 47
Skąd: Szprotawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 20, 2010 19:54   

Oczywiście klocki się dobiera do jarzma
 
 
 
jabco 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 119
Skąd: Golub-Dobrzyń

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 12, 2010 20:05   

Olekorson jak ci się udało wstawić klimę :mrgreen: ??Myślałem kiedyś nad tym ale się poddałem :/ Może założysz nowy temat tak jak z tarczami??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Swap hamulców 260@282mm Jakie klocki?
Brutal Tuning mechaniczny 5 Pią Mar 23, 2012 23:09
zuber84cool
Brak nowych postów [R 45] Swap hamulców
Stilek74 Tuning mechaniczny 4 Pią Wrz 02, 2016 20:24
bociannielot
Brak nowych postów [216SI '97] Swap hamulców z Hondy Civic.
Da rade?
kqba Tuning mechaniczny 1 Pon Wrz 17, 2007 11:12
Brt
Brak nowych postów R620si swap na vtec
olekorson Tuning mechaniczny 8 Czw Lut 21, 2008 22:48
olekorson
Brak nowych postów [r620si] SWAP na H22A2
kundel brytyjsko japoński - rover+prelude
grzegh22 Tuning mechaniczny 5 Pią Lis 13, 2009 17:27
grzegh22



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink