- pamiętaj, żeby "to" włączać przy otwartym ogrzewaniu
- nie podpinaj wszystkich 3 grzałek .... jedna grzałka ma 300W mocy i bierze ok 25A prądu a to dużo ... teoretycznie alternator ma wydajność 90 A, więc 2 grzałki to 50 A + światła mijania ok 12A + dmuchawa kilka A + zasilanie silnika ok 5 - 6 A + radio ze 2 - 3 A, ładowanie akumulatora kolejne kilka A itp. i dochodzimy do granicy alternatora ... lepiej więc racjonalnie tego używać ... niestety instalacja w R nie jest przygotowana na takie pobory prądu.
- osobiście używałem dogrzewacza (2 grzałki) na postoju z wyłączonymi światłami ... a podczas jazdy używałem tylko jednej grzałki
- poprawa w nagrzewaniu jest zauważalna, ale nie jest to niestety kolosalna różnica w porównaniu do serii.
- jazda na krótkich odcinkach i częstym używaniu grzania dodatkowego może wyładować akumulator i kolejnego mroźnego poranka mozna się niemile zdziwić jak nam braknie prądu na odpalenie auta.
Reasumując przy racjonalnym użytkowaniu pomaga
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
dzięki za info i wskazówki znając mnie pewnie podłączym bym wszystkie a potem się
Brt, nie wiem czy dobrze kumam ten schemat ale ty masz to wpięte tu gdzie zaznaczyłem??
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
tak tutaj ... podłączenie elektryczne przez przekaźniki (2 x 30A lub jeden duży 60 - 80A) musisz zrobić i najlepiej na dość grubych kablach (ja mam 2 x 6 mm2)... wszelkie wyłaczniki takie zwyczajne pójdą z dymem przy takim prądzie
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:28
Hmm, taki podgrzewacz elektryczny wydaje sie duzo lepszym rozwiazaniem niz chlodnica egr. Na allegro widze, ze sa rozne - z jedna, dwoma albo trzema podgrzewaczami. Ktore najlepiej wziac? W jakiej kwocie mozna sie zamknac ze wszystkim?
ja bym założył i to i to ... i tak włąśnie jest w Alfie JTD rozwiązane dogrzewanie, tzn. jest i elektryczny dogrzewacz i "chłodnica" na EGR .... szału niestety i tak nie ma, ale rozgrzewa się trochę szybciej niż R.
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
dzięki za info i wskazówki znając mnie pewnie podłączym bym wszystkie a potem się
Brt, nie wiem czy dobrze kumam ten schemat ale ty masz to wpięte tu gdzie zaznaczyłem??
Ja u siebie mam wstawiony przed zaworem nagrzewnicy - nie za.
Ja założyłem z laguny 2, podgrzewacz na 4 świece żarowe ale jak pisze Brt rewelacji nie ma. Podłączyłem w ten sposób że grzeją 3 albo 4 świeczki ale altek nawet z trzema nie daje rady. szkoda że nie jest w kabinie bo po załączeniu 3 świec i świateł po 3 minutach jest tak gorący że woda na nim się gotuje.
wymiana altka na większy raczej odpada bo ma w sobie vacum pompę. także pomysł z elektrycznym podgrzewaczem uważam za niewypał.
Brt skąd wiesz że altek ma 90A?
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
gdzieś w RAVE albo haynesie wyczytałem .... teraz nie pamiętam niestety. W każdym razie moc niezbędna do szybkiego pdgrzania silnika jest mierzona w kW a nie w W .... wystarczy popatrzyć na czajnik na wodę ... grzałka ma zwykle 2kW a ile czasu grzeje litr czy półtora wody Więc cudów nie ma się co spodziewać ... ale z drugiej strony włączenie podgrzewacza wystarczyło, żeby w trakcie odśnieżania auta na tyle się podniosłą temperatura płuny chlodniczego, zeby przednią szybę dużo lżej odszronić i o to mi głównie chodziło.
Receptura jest jedna ... szybkie grzanie = webasto
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Brt święta racja jeszcze można zdalnie na pilocik ach co za cudo mieć takie w Roverku.
Panowie chyba posiadanie pieca staje się coraz bardziej realne ,mam tu coś
http://www.elektroda.pl/r...+zim%EA&start=0
Myślę że kolega owner1 się nie obrazi.
Trzeba tylko podrzucić temat ADI-mistrzowi niech rozkmini temat , mnie osobiście wydaje się to bardzo interesujące.
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
Znajomy wrzucił sobie do R200 webasto. Umieścił je przed przednim lewym kołem. Nie ma halogenów i klimy dzięki czemu miał trochę więcej przestrzeni. W pierwszej wersji używał programatora z Castoramy przerobionego na 12V który umożliwiał ustawienie godzin włączenia i wyłączenia oddzielnie na każdy dzień tygodnia (koszt 20-30 zł). Teraz użył starego telefonu komórkowego z opcją wibracji i kartą payback Do obwodu silnika wibracji podłączony jest układ ładujący kondensator (przez odpowiedni rezystor). Kondensator zasila następnie tranzystor mosfet a on z kolei steruje webasto. Układ jest tak dostrojony, że jeden sygnał nie powoduje uruchomienia układu, dwa sygnały powodują działanie webasto przez 20 min, cztery sygnały przez około 40 minut. Czasy te zależą od wartości rezystorów w obwodach ładowania i rozładowywania kondensatora.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 21, 2011 21:37
Odgrzeję trochę tego starego kotleta
Robi się coraz zimniej i ogrzewanie mnie jednak nie cieszy w moim R. Przy zeszłorocznym zakupie chłodnicy spalin konsultowałem się także telefonicznie z p. Midowiczem w sprawie jej założenia i podsunął mi wtedy pomysł założenia dodatkowej elektrycznej pompki wody na małym obiegu przed nagrzewnicą aby wymusić większy przepływ płynu przez nią. Teraz wróciłem do tego pomysłu i wg mnie to może być rozwiązanie bolączki ogrzewania wnętrza tego auta z tym silnikiem. Proponował mi wtedy założenie czegoś takiego z Transita. Porozglądałem się po Allegro i Intercarsie, ale o ile ceny używanych pompek nie są niskie 70 -150 zł. to nowych powalają na kolana 400 - 600 zł.
Z tego co się zorientowałem to rozwiązanie jest szeroko stosowane w VW, Skodzie, Saabie, Oplu Omedze (było) i w BMW - zarówno w benzynach jak i w dieslach. Cel - zwiększenie przepływu przez układ dla rozprężenia silnika, dogrzanie nagrzewnicy podczas jazdy i na postoju po wyłączeniu silnika. Z tego co udało mi się dokopać na forum Omegi to padnięta pompka powodowała objawy takie jakie są w naszych R.
Być może zdecyduję się na coś takiego tylko czy ktoś to u siebie ma? Od jakiego auta można to tanio dostać?
ja mam u siebie oryginalnie założony wymiennik ciepła (tak to się ponoć nazywa profesjonalnie) ale egr mam zaślepiony wiec wymiennik nie spełnia swojego zadania ale czytając temat na zaime chyba wyciągne zaślepkę żeby maszyna sie szybciej grzała mam tez zamontowany podgrzewacz płynu z Traffica 2.0 dci z org. przekaźnikiem na 4 świece żarowe mam to podłączone w aucie i auto łapie temp 30-40 % szybciej niz bez niego ale teraz czytając wypowiedz BRT-a chyba rzadziej będę go używał bo faktycznie pobór prądu jest duży... chyba wymiennik ciepła uruchomie na nowo
mcjg coś w tym jest z tą pompką i chyba przetestuje ja u mnie w MG
Co do pompki do najlepiej z jakiegoś webasto brać można wyrwać czasem dobre pompki w granicach 100 do 150zl.
Co do większego przepływu to coś w tym jest bo to samo jest w C.O. Bo jak się czeka aż się piec rozgrzeje dopiero do temp i dopiero np przy 50° sie wlacza pompka C.O. to jest to stratne bo piec gorący i instalacja zimna i starty opalowe są duże. Lepiej jest żeby pompka już zaczęła prace jak się rozpala przy np 35°C i przy zimnym piecu był przepływ bo w tedy sie równomiernie rozgrzewa piec i oddane ciepło rozprowadza się przez instalacje i straty są mniejsze.
Pompkę w aucie ma w tedy ten plus ze równomiernie sie wszystko rozgrzewa i szybciej i skoki ΔT sa wysokie. Bo najlepsze jest rozgrzewanie jak skok jest ΔT mały i równomiernie idzie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum