Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200/400] Porównanie filtrów oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200/400] Porównanie filtrów oleju
Autor Wiadomość
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 17:39   [R200/400] Porównanie filtrów oleju
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Do porównania posłużyły mi dwa filtry, które montowane są w pojazdach marki rover, honda, isuzu i inne. Oba zamontowane były w moim samochodzie ( Rover 416 sli 1.6 112km) przez okres 10 tys km ( 3-4 miesiące).

Producentem pierwszego z nich jest firma David Vasco z Bielska Białej, która powstała całkiem niedawno bo w 2003 roku. Filtr opisany jest jako Fluxar FX 16.
Jego "rywal" to produkt firmy Filtron ( nie trzeba przedstawiać ;-) model OP 557.

Ceny:
Fluxar FX 16 ok 20zł ( zapłaciłem za niego w hurtowni w Gliwicach 19,80zł)
Filtron OP 557 od 17zł do 24zł ( sklep z olejami i filtrami w Rudzie Śląskiej 20zł)

Poniżej zamieszczam zdjęcia z mojego porównania:









Przekrój filtra Fluxar FX 16














Przekrój filtra Filtron OP 557













Fluxar vs Filtron






Ocena subiektywna:

Jeśli chodzi o gabaryty to oba filtry są bardzo zbliżone wymiarami(Wys.: 83,5 mm, Wymiar gwintu: M 20X1,5, średnica zewnętrzna: 82 mm). Cechą charakterystyczną Fluxara jest jego wyraziście czerwony kolor. Filtron jest natomiast cięższy oraz sprawia wrażenie lepiej wykonanego. Po rozcięciu filtrów na pół widać nieznaczne różnice w budowie, głównie dotyczą one otworów, przez które wpada olej do materiału filtrującego. Jeśli chodzi o materiał filtrujący jest on bardzo podobny, można by powiedzieć że identyczny( nie wyczułem różnicy w dotyku ). Natomiast większa jego ilość znajduje się w Filtronie OP 557 ( naliczyłem o 12 więcej włókien filtrujących ).

Podsumowanie: Większa ilość materiału filtrującego oraz minimalna różnica w cenie w stosunku do Fluxara FX 16 powoduje, że jako zwycięzcę tego porównania wskazuję Filtrona OP 557. ( Aktualnie stosuję go w moim samochodzie ) ;-)

Mam nadzieję, że porównanie było pomocne i pokazało choć w minimalnym stopniu różnice w budowie filtrów.
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Lis 29, 2010 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 21, 2010 17:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 20:50   

:brawa: :ok:
_________________
Pozdrawiam!
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 21:22   

utal, brawo, brawo za wykonanie takiego testu !! ! Dzięki takim artykułom nasze forum stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne, a może kogoś zainspiruje na nowe odkrycia :)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 22:18   

Ładny test filtrów :wink:

Byl kiedyś taki test tez w Auto poradniku co brali oryginalne filtry z ASO, potem markowe typu Bosch oraz Filtrona i jakieś NoName :wink: Ważne jest jak dobrze zauważyłeś ile materiału filtrującego jest w środku. Trzeba by go rozwinąć i pomierzyć jaka długość ma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Lis 21, 2010 23:24   

Dzięki wielkie za pozytywne komentarze:)... co do uwagi Remi55 aby zmierzyć długość materiału filtrującego, szkoda że nie wpadłem wcześniej na ten pomysł, gdyż teraz większość włókna uległa zniszczeniu i pomiar nie miałby sensu;-)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 08:20   

Tak patrzę i w sumie myślę dlaczego by nie zastosować dłuższego filtru? Mocowanie z tego co widzę jest takie samo a mając dłuższy będzie w nim więcej materiału filtrującego.
Np. zamiast OP557 wsadzić OP580/7
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 08:53   

ADI-mistrzu,

557 jest do 216
a 580/7 do reszty K-series

filtr się rożni tym ze ma inny rozstaw średnicy gumy na gorze filtra wiec nie będzie pasował. :grin:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 20:02   

Panowie na Youtube jest dziesiatki filmikow na ten temat. Osobiscie rozcinalem filtr Knechta, Filtrona i Halfordsa do K-seri.
Trzeba tylko wiedziec ze np. Wix to filtron, a Fram robi duzo filtrow takich sprzedawanych pod wlasnymi markami jakis marketow motoryzacyjnych np. Halfords itp. Najlepsza jest seria tego kolesia.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
komorniq 



Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 1



Wysłany: Pią Sty 13, 2017 16:28   

Filtron został chyba obecnie kupiony przez Manna. Dobrze mówię? Jest w stanie to ktoś potwierdzić?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 14, 2017 12:40   

Filtron Już dawno w rękach Niemców. Ale chyba mahle.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
andyson 



Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 2



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 06:04   

Temat jest do zamknięcia/usunięcia. Toż przypadek żaden odosobniony. Porad na ten temat jest na forum kilkadziesiąt. Wystarczy poszukać.

gclub
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r820] Porównanie podłączenia wężyków
rover820rs Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sob Sie 25, 2012 09:58
rover820rs
Brak nowych postów [all R] dodatki do oleju
roverek216GTIki Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Czw Mar 20, 2008 11:59
Cherman
Brak nowych postów [L-Series] Ciśnienie oleju
win32 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 18 Nie Lis 07, 2010 12:04
Gość
Brak nowych postów [all] Kto jezdzi na oleju syntetycznym tak naprawde.
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Pon Kwi 16, 2012 19:44
parasite
Brak nowych postów [ R All ] Termin waznosci oleju silnikowego
snake0908 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Wrz 09, 2009 17:28
snake0908



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink