Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:07
Udostepnij na Facebook [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:19   

Pogadaj z Brt'em i Skibą ;)
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1050 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11324
Skąd: Głogów




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:23   

Mazak napisał/a:
-ktoś może ma coś podobnego u Siebie?

ma w tym samym miejscu

Mazak napisał/a:
-jakieś sugestie, uwagi


- pamiętaj, żeby "to" włączać przy otwartym ogrzewaniu
- nie podpinaj wszystkich 3 grzałek .... jedna grzałka ma 300W mocy i bierze ok 25A prądu a to dużo ... teoretycznie alternator ma wydajność 90 A, więc 2 grzałki to 50 A + światła mijania ok 12A + dmuchawa kilka A + zasilanie silnika ok 5 - 6 A + radio ze 2 - 3 A, ładowanie akumulatora kolejne kilka A itp. i dochodzimy do granicy alternatora ... lepiej więc racjonalnie tego używać ... niestety instalacja w R nie jest przygotowana na takie pobory prądu.
- osobiście używałem dogrzewacza (2 grzałki) na postoju z wyłączonymi światłami ... a podczas jazdy używałem tylko jednej grzałki
- poprawa w nagrzewaniu jest zauważalna, ale nie jest to niestety kolosalna różnica w porównaniu do serii.
- jazda na krótkich odcinkach i częstym używaniu grzania dodatkowego może wyładować akumulator i kolejnego mroźnego poranka mozna się niemile zdziwić jak nam braknie prądu na odpalenie auta.

Reasumując przy racjonalnym użytkowaniu pomaga :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:28   

dzięki za info i wskazówki znając mnie pewnie podłączym bym wszystkie a potem się :evil:
Brt, nie wiem czy dobrze kumam ten schemat ale ty masz to wpięte tu gdzie zaznaczyłem??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1050 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11324
Skąd: Głogów




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:38   

tak tutaj :ok: ... podłączenie elektryczne przez przekaźniki (2 x 30A lub jeden duży 60 - 80A) musisz zrobić i najlepiej na dość grubych kablach (ja mam 2 x 6 mm2)... wszelkie wyłaczniki takie zwyczajne pójdą z dymem przy takim prądzie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 483
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600


Wysłany: Pon Paź 25, 2010 09:50   

Brt napisał/a:
podłączenie elektryczne przez przekaźniki (2 x 30A lub jeden duży 60 - 80A) musisz zrobić i najlepiej na dość grubych kablach (ja mam 2 x 6 mm2)

odnotowane
dzięki za pomoc
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 915
Skąd: Kraków




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:28   

Hmm, taki podgrzewacz elektryczny wydaje sie duzo lepszym rozwiazaniem niz chlodnica egr. Na allegro widze, ze sa rozne - z jedna, dwoma albo trzema podgrzewaczami. Ktore najlepiej wziac? W jakiej kwocie mozna sie zamknac ze wszystkim?
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:32   

xtek, dwie grzałki max, podgrzewacz musi być przelotowy bo są różne na allegro
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 915
Skąd: Kraków




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:40   

W ogole to slabo te nasze rovery do zimy przygotowane. Jak teraz na allegro patrze to nawet w golfach i punto sa takie podgrzewacze.
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pon Paź 25, 2010 11:44   

xtek napisał/a:
W ogole to slabo te nasze rovery do zimy przygotowane

niestety, dlatego trzeba sobie radzić samemu
też coś myślę zamontować ale na pewno nic co jest związane z egr bo mam zaślepiony
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1050 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11324
Skąd: Głogów




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 13:46   

ja bym założył i to i to ... i tak włąśnie jest w Alfie JTD rozwiązane dogrzewanie, tzn. jest i elektryczny dogrzewacz i "chłodnica" na EGR .... szału niestety i tak nie ma, ale rozgrzewa się trochę szybciej niż R.
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1456

Rover 600


Wysłany: Pon Paź 25, 2010 14:00   

Mazak napisał/a:
dzięki za info i wskazówki znając mnie pewnie podłączym bym wszystkie a potem się :evil:
Brt, nie wiem czy dobrze kumam ten schemat ale ty masz to wpięte tu gdzie zaznaczyłem??


Ja u siebie mam wstawiony przed zaworem nagrzewnicy - nie za.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1050 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11324
Skąd: Głogów




Wysłany: Pon Paź 25, 2010 14:21   

Dokładnie to mam umieszczone na wężu pomiędzy wyjściem z bloku silnika a zaworkiem nagrzewnicy :)
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS




Wysłany: Pon Lis 22, 2010 17:05   

Ja założyłem z laguny 2, podgrzewacz na 4 świece żarowe ale jak pisze Brt rewelacji nie ma. Podłączyłem w ten sposób że grzeją 3 albo 4 świeczki ale altek nawet z trzema nie daje rady. szkoda że nie jest w kabinie bo po załączeniu 3 świec i świateł po 3 minutach jest tak gorący że woda na nim się gotuje.
wymiana altka na większy raczej odpada bo ma w sobie vacum pompę. także pomysł z elektrycznym podgrzewaczem uważam za niewypał.
Brt skąd wiesz że altek ma 90A?
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 287 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 5994
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Pon Lis 22, 2010 19:15   

GRZYBEK82, 85A mam altek w Dieslu tak pisze w Rave :wink:
_________________
 CZESCI do R220 http://members.blizznet.at/stupa/index.html
Co miał ? Węgiel i miał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
 
Brt 
Klubowicz
mgz insz.





Pomógł: 1050 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11324
Skąd: Głogów




Wysłany: Pon Lis 22, 2010 21:18   

gdzieś w RAVE albo haynesie wyczytałem .... teraz nie pamiętam niestety. W każdym razie moc niezbędna do szybkiego pdgrzania silnika jest mierzona w kW a nie w W .... wystarczy popatrzyć na czajnik na wodę ... grzałka ma zwykle 2kW a ile czasu grzeje litr czy półtora wody ?? Więc cudów nie ma się co spodziewać ... ale z drugiej strony włączenie podgrzewacza wystarczyło, żeby w trakcie odśnieżania auta na tyle się podniosłą temperatura płuny chlodniczego, zeby przednią szybę dużo lżej odszronić :ok: i o to mi głównie chodziło.

Receptura jest jedna ... szybkie grzanie = webasto :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt


Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS




Wysłany: Wto Lis 23, 2010 17:35   

Brt święta racja jeszcze można zdalnie na pilocik ach co za cudo mieć takie w Roverku.
Panowie chyba posiadanie pieca staje się coraz bardziej realne ,mam tu coś
http://www.elektroda.pl/r...+zim%EA&start=0
Myślę że kolega owner1 się nie obrazi.
Trzeba tylko podrzucić temat ADI-mistrzowi niech rozkmini temat , mnie osobiście wydaje się to bardzo interesujące.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1017
Skąd: Lublin - okolice




Wysłany: Wto Lis 23, 2010 18:15   

Znajomy wrzucił sobie do R200 webasto. Umieścił je przed przednim lewym kołem. Nie ma halogenów i klimy dzięki czemu miał trochę więcej przestrzeni. W pierwszej wersji używał programatora z Castoramy przerobionego na 12V który umożliwiał ustawienie godzin włączenia i wyłączenia oddzielnie na każdy dzień tygodnia (koszt 20-30 zł). Teraz użył starego telefonu komórkowego z opcją wibracji i kartą payback ;) Do obwodu silnika wibracji podłączony jest układ ładujący kondensator (przez odpowiedni rezystor). Kondensator zasila następnie tranzystor mosfet a on z kolei steruje webasto. Układ jest tak dostrojony, że jeden sygnał nie powoduje uruchomienia układu, dwa sygnały powodują działanie webasto przez 20 min, cztery sygnały przez około 40 minut. Czasy te zależą od wartości rezystorów w obwodach ładowania i rozładowywania kondensatora.
_________________
Pozdrawiam
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 280
Skąd: Kraków




Wysłany: Pon Lis 21, 2011 21:37   

Odgrzeję trochę tego starego kotleta ;)
Robi się coraz zimniej i ogrzewanie mnie jednak nie cieszy w moim R. Przy zeszłorocznym zakupie chłodnicy spalin konsultowałem się także telefonicznie z p. Midowiczem w sprawie jej założenia i podsunął mi wtedy pomysł założenia dodatkowej elektrycznej pompki wody na małym obiegu przed nagrzewnicą aby wymusić większy przepływ płynu przez nią. Teraz wróciłem do tego pomysłu i wg mnie to może być rozwiązanie bolączki ogrzewania wnętrza tego auta z tym silnikiem. Proponował mi wtedy założenie czegoś takiego z Transita. Porozglądałem się po Allegro i Intercarsie, ale o ile ceny używanych pompek nie są niskie 70 -150 zł. to nowych powalają na kolana 400 - 600 zł.
Z tego co się zorientowałem to rozwiązanie jest szeroko stosowane w VW, Skodzie, Saabie, Oplu Omedze (było) i w BMW - zarówno w benzynach jak i w dieslach. Cel - zwiększenie przepływu przez układ dla rozprężenia silnika, dogrzanie nagrzewnicy podczas jazdy i na postoju po wyłączeniu silnika. Z tego co udało mi się dokopać na forum Omegi to padnięta pompka powodowała objawy takie jakie są w naszych R.
Być może zdecyduję się na coś takiego tylko czy ktoś to u siebie ma? Od jakiego auta można to tanio dostać?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1578
Skąd: Pleszew




Wysłany: Nie Sty 15, 2012 14:43   

ja mam u siebie oryginalnie założony wymiennik ciepła (tak to się ponoć nazywa profesjonalnie) ale egr mam zaślepiony wiec wymiennik nie spełnia swojego zadania ale czytając temat na zaime chyba wyciągne zaślepkę żeby maszyna sie szybciej grzała mam tez zamontowany podgrzewacz płynu z Traffica 2.0 dci z org. przekaźnikiem na 4 świece żarowe mam to podłączone w aucie i auto łapie temp 30-40 % szybciej niz bez niego ale teraz czytając wypowiedz BRT-a chyba rzadziej będę go używał bo faktycznie pobór prądu jest duży... chyba wymiennik ciepła uruchomie na nowo
mcjg coś w tym jest z tą pompką i chyba przetestuje ja u mnie w MG
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 287 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 5994
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:23   

Co do pompki do najlepiej z jakiegoś webasto brać można wyrwać czasem dobre pompki w granicach 100 do 150zl.

Co do większego przepływu to coś w tym jest bo to samo jest w C.O. :wink: Bo jak się czeka aż się piec rozgrzeje dopiero do temp i dopiero np przy 50° sie wlacza pompka C.O. to jest to stratne bo piec gorący i instalacja zimna i starty opalowe są duże. Lepiej jest żeby pompka już zaczęła prace jak się rozpala przy np 35°C i przy zimnym piecu był przepływ bo w tedy sie równomiernie rozgrzewa piec i oddane ciepło rozprowadza się przez instalacje i straty są mniejsze. :wink:

Pompkę w aucie ma w tedy ten plus ze równomiernie sie wszystko rozgrzewa i szybciej i skoki ΔT sa wysokie. Bo najlepsze jest rozgrzewanie jak skok jest ΔT mały i równomiernie idzie.
_________________
 CZESCI do R220 http://members.blizznet.at/stupa/index.html
Co miał ? Węgiel i miał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R ALL] Analiza spalin
BoloSr Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Lip 26, 2011 18:04
Gość
Brak nowych postów [seria-K] Jaka norma spalin??
EURO - X
Viniu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Nie Sty 20, 2008 18:59
przemo285
Brak nowych postów [L-series] Podciśnienie i chłodnica EGR
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Sty 19, 2011 13:27
Remigiusz
Brak nowych postów [620Ti] Chłodnica - czy z 620 pasuje do 620 TURBO ?
Marshall7 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Lut 08, 2013 20:56
greg-si
Brak nowych postów [benzyna] Tania nowa chłodnica, czy oryginalna używana
pgrad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Paź 03, 2011 18:55
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink