Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gaśnie na luzie i kopci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gaśnie na luzie i kopci
Autor Wiadomość
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



  Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:50   [R75] Gaśnie na luzie i kopci
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam
mam nadzieję, że ktoś mi pomoże ;)

problem jest następujący:

zaczęło się, że r75 przestał przyspieszać, wyjąłem wtyczkę od przepływomierza i było ok, choć zaczął trochę kopcić niezbyt regularnie więc ciężko określić kiedy. Przepływomierz wyczyściłem specjalnym płynem jakiś czas było dobrze, ale później zaczęło się:
samochód odpalam silnik pracuje około 5s na luzie, po 5s zaczyna się dławić i dziwnie warczeć tak jakby się dusił po czym gaśnie, przy dodaniu gazu na luzie chmura dymu. Często było tak że po tym pierwszym zgaśnięciu i zakopceniu świata, później było dobrze, potrafił przejechać kilkanaście kilometrów, ale jak się zatrzymało to znów zaczynał się dławić.
Obecnie auto pracuje parę sekund i gaśnie za każdym razem. Na wciśnięcie gazu reaguje podnosząc ciut obroty, ale też jakby się dławi.
Filtr paliwa niedawno wymieniany może 1tys km temu, a powietrza nowy firmy Filtron.

Dodam jeszcze że nie mam żadnej kontrolki błędu w stylu "check engine" itp

Proszę o sugestie i porady
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 22, 2010 19:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:02   

Czyszczenie przeplywomierza raczej nic nie daje,trzeba go zmienic.A z odlaczonym problemy znikaja?
 
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:06   

menior napisał/a:
Czyszczenie przeplywomierza raczej nic nie daje,trzeba go zmienic.A z odlaczonym problemy znikaja?


właśnie nie, obecnie czy jest przepływomierz podłączony czy nie to objawy są takie same :/
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:12   

Dziwne bo mialem identyczne objawy zeszlej zimy,wymienilem wpierw wszystkie filtry i wyczyscilem egr,i byla spora poprawa ale dalej sie troche dlawil na niskich obrotach,po zmianie przeplywomierza(czy tez odlaczeniu go) wszystko wrocilo do normy
 
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:19   

menior napisał/a:
Dziwne bo mialem identyczne objawy zeszlej zimy,wymienilem wpierw wszystkie filtry i wyczyscilem egr,i byla spora poprawa ale dalej sie troche dlawil na niskich obrotach,po zmianie przeplywomierza(czy tez odlaczeniu go) wszystko wrocilo do normy


hmm zaworu EGR nie czyściłem, czy on też może być powodem?

gdzieś na forum znalazłem też coś o zaworze wysokiego ciśnienia czy jego też powinienem podejrzewać?
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:27   

wyczyść zawór EGR i zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR .
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:41   

dragonnn1 napisał/a:
menior napisał/a:
Dziwne bo mialem identyczne objawy zeszlej zimy,wymienilem wpierw wszystkie filtry i wyczyscilem egr,i byla spora poprawa ale dalej sie troche dlawil na niskich obrotach,po zmianie przeplywomierza(czy tez odlaczeniu go) wszystko wrocilo do normy


hmm zaworu EGR nie czyściłem, czy on też może być powodem?

gdzieś na forum znalazłem też coś o zaworze wysokiego ciśnienia czy jego też powinienem podejrzewać?

Wyczyszczenie egr napewno nie zaszkodzi,jak zobaczylem ile bylo syfu w moim :shock:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:48   

dragonnn1 napisał/a:
Filtr paliwa niedawno wymieniany może 1tys km temu, a powietrza nowy firmy Filtron.
Przed było OK?


dragonnn1, sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=468006#468006 i http://www.the75andztclub...818&postcount=2

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 20:48 ]
- zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 22:11   

apples napisał/a:
dragonnn1 napisał/a:
Filtr paliwa niedawno wymieniany może 1tys km temu, a powietrza nowy firmy Filtron.
Przed było OK?


filtr powietrza wymieniłem właśnie jak zaczęło się kopcenie
paliwa już jakiś czas temu ale mało co jeździłem od tego czasu, więc raczej nie jego wina.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 22, 2010 22:29   

dragonnn1 napisał/a:
ale mało co jeździłem od tego czasu,
Podobnie jak kolega domel-x i u niego były wtryski.
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 17:12   

W końcu miałem trochę czasu i pogoda dopisała (parking pod blokiem) żeby zabrać się za roverka. Na razie wymontowałem EGR, sporo syfu pewnie od nowości nieczyszczony.
Czy można go myć benzyną ekstrakcyjną czy tylko aceton się do tego nadaje?
Czy można jakoś bez podłączania sprawdzić czy działa?
Przy okazji zauważyłem, że "coś" co jest połączone niebiesko-czarnym wężykiem (taki cienki nasunięty na rurkę przy grzybku) z EGR leży luźno niczym nie przykręcone. Co to jest? i ewentualnie czy to że sobie majta luźno może być powiązane z moim problemem?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 18:13   

dragonnn1 napisał/a:
Na razie wymontowałem EGR, sporo syfu pewnie od nowości nieczyszczony.
Czy można go myć benzyną ekstrakcyjną czy tylko aceton się do tego nadaje?
Czymkolwiek.
dragonnn1 napisał/a:
Przy okazji zauważyłem, że "coś" co jest połączone niebiesko-czarnym wężykiem (taki cienki nasunięty na rurkę przy grzybku) z EGR leży luźno niczym nie przykręcone. Co to jest? i ewentualnie czy to że sobie majta luźno może być powiązane z moim problemem?
http://forum.roverki.eu/v...p=445021#445021 i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764

Na przyszłość http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 19:32   

No to wygląda mi na duszenie silnika spalinami, bądź na zatarte turbo i też go dusi. Ew. wtryskiwacze, jeśli piszesz, że gaśnie, choc i objaw duszenia silnika też może powodowac gaśnięcie, czyli też EGR, bądź turbina. Generalnie, ja sprawdziłbym czy na zdjętym EGR lepiej chodzi, na wolnymm ssaniu powietrza.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Lis 12, 2010 13:28   

witam ponownie
EGR było mocno zabrudzone wyczyściłem wygląda na sprawne, wyczyściłem też elektrozawór od EGR, był dość brudny ale i tak ta siateczka jest koloru czarnego gdzieś widziałem, że ludzie pokazywali na zdjęciach srebrne, ale mam nadzieję, że moja już była w takim kolorze.
Po wielu trudach odkręciłem zawór wysokiego ciśnienia jest dość brudny, ale zauważyłem, że wygląda nieco inaczej niż na fotce którą znalazłem na forum
Fotka z forum:


Mój zawór wysokiego ciśnienia wygląda tak:


brakuje jakby jeszcze kawałka tej rurki za tą zieloną uszczelką?
czy to normalne czy jednak coś z nim nie tak?

rozumiem że można go umyć benzyną ekstrakcyjną?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 16:16   

dragonnn1, Jeśli chodzi o pierwsze Twoje pytanie. To brakuje filtra metalowego, nie wiem od czego to zależy, ale spotkałem sie i z takimi i z takimi, także wszystko jest ok.
A co do drugiego pytania, to musisz go przedmuchać we wszystkie możliwe otwory kompresorem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 20:13   

Rowan napisał/a:
dragonnn1, Jeśli chodzi o pierwsze Twoje pytanie. To brakuje filtra metalowego, nie wiem od czego to zależy, ale spotkałem sie i z takimi i z takimi, także wszystko jest ok.
A co do drugiego pytania, to musisz go przedmuchać we wszystkie możliwe otwory kompresorem.


dzięki to mnie uspokoiłeś :)

czy tylko przedmuchać czy też umyć benzyną? bo koło tej zielonej uszczelki jest to trochę brudne jakiś osad czy coś
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:00   

dragonnn1, jeśli masz taki kaprys, to możesz również umyć, ale generalnie chodzi o wydmuchania wszelakiego syfu z pod iglicy.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 14:20   

sprawdzić należy także czy nie jest przypalony , często widzę opalone grzybki
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
dragonnn1 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 25
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Gru 02, 2010 21:14   

wyczyściłem EGR, elektrozawór od EGR, czujnik wysokiego ciśnienia
i auto działa dobrze :) dziękuję wszystkim za rady
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Na luzie spadaja obroty
mancho Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Kwi 20, 2015 15:39
longer86
Brak nowych postów [r75] Stukanie w kole na luzie.
gin68 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Gru 23, 2014 20:42
gin68
Brak nowych postów [R 5] Dziwne drgania na luzie po 1500 obr.
marcello Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lip 21, 2010 19:36
witgut
Brak nowych postów [R75] Trzyma 1300 obrotów na luzie
Ciorny Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Lis 14, 2020 19:08
Ozi546
Brak nowych postów [R75] Po wymianie wysprzęglika brak hamulców na luzie??
femoris Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 24, 2012 17:02
Speedup



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink