Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200/25/ZR] Hamulce na tył.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200/25/ZR] Hamulce na tył.
Autor Wiadomość
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 23:04   

greg-si, odpisze później bo impreza trwa i pod wpływem % nie warto pisać :lol: Może do tego czasu ktoś inny odpisze
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 20, 2011 23:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:20   

greg-si w układzie MG ZR z tymi tarczami nie ma korektora, sprawę załatwia ABS. Swap tarcz to niestety zawsze ryzyko niedogrania ustawień ABS/korektora (jak jest). Fajnie rozwiązana jest sprawa w VAGach - w pompie ABS/ESP można zmienić rodzaj hamulców (oczywiście jest się ograniczonym fabrycznymi zestawami, ale i tak na plus).

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 21:20 ]
Aha i jeszcze jedno - tarcze z tyłu to dużo słabsza skuteczność ręcznego... ;)
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:26   

marcinmarcin, ja mam tarcze z tyłu i w porównaniu z innymi autami z bębnami którymi jeździłem to wydaje mi się że tarcze to jednak dużo lepsza sprawa. I nie wiem czemu mniejsza skuteczność ręcznego? Klocki wymieniałem przez 3 lata dopiero raz z tyłu linke mam zawsze dobrze naciągniętą a ręczny łapie na suchym asfalcie przy 60km/h blokując koła. Nie poczułem mniejszej skuteczności nigdy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:33   

marcinmarcin napisał/a:
greg-si w układzie MG ZR z tymi tarczami nie ma korektora, sprawę załatwia ABS. Swap tarcz to niestety zawsze ryzyko niedogrania ustawień ABS/korektora (jak jest). Fajnie rozwiązana jest sprawa w VAGach - w pompie ABS/ESP można zmienić rodzaj hamulców (oczywiście jest się ograniczonym fabrycznymi zestawami, ale i tak na plus).

Chyba raczej EBD anie ABS odpowiada za rozdział siły hamowania w nowszych autach...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:59   

marcinmarcin napisał/a:
greg-si w układzie MG ZR z tymi tarczami nie ma korektora, sprawę załatwia ABS.

No właśnie takie info znalazłem jeśli chodzi o Hondę a to jednak bliźniak 400`ki więc skoro w ZR`ce też tak jest to możliwe że tam gdzie jest ABS tam za rozdzielenie siły hamowania odpowiada pompa ABS. W każdym razie będę chciał zobaczyć co znajduje się w tym badziewiu które jest na ścianie grodziowej.

Domyślam się że to może być zwężka która powoduje że mniejsze ciśnienie idzie na tył. Albo tylko połączenie przewodów. No ale to takie gdybanie. Póki tego nie rozdłubię to się nie dowiem.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 07:58   

bonus89 napisał/a:
marcinmarcin, ja mam tarcze z tyłu i w porównaniu z innymi autami z bębnami którymi jeździłem to wydaje mi się że tarcze to jednak dużo lepsza sprawa.
Hmmm, nie mówie że jest źle, ale najmocniejszy ręczny (poza hydraulicznym - to już inna bajka) miałem przy dobrze wyregulowanych bębnach...
greg-si napisał/a:
Domyślam się że to może być zwężka która powoduje że mniejsze ciśnienie idzie na tył. Albo tylko połączenie przewodów. No ale to takie gdybanie. Póki tego nie rozdłubię to się nie dowiem.
W ZR tez jest takie połączenie przewodów idących na tył w kształcie beczki (po jednej na kazdym przewodzie), w mojej opini to zaworek zwrotny odcinający prznynajmniej teoretycznie wypływ płynu z układu w przypadku dziury w układzie, ale nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tej teorii (nie zgłębiałem specjalnie tematu ;) )
Pływak napisał/a:
Chyba raczej EBD anie ABS odpowiada za rozdział siły hamowania w nowszych autach...
Jak zwał tak zwał - na wyłączniku pisze mi ESP, w kazdym razie wiem na pewno że można ustawić rozmiar tarcz w sterowniku...
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 01:01   

Jezdze na 282 z ZS180 i ZR160 + standardzie tyl w klekocie ZR2.0 i powiem, ze nie widze potrzeby wkladania do tylu wiekszych tarcz. Smigalem jednym 2 lata. Drugim bedzie niedlugo rok -w maju ;) ma teraz u mnie 30 k km - i IMHO wiecej korzysci przyjdzie z zalozenia kabli w oplocie. Sam jestem mocno zdziwony jak reaguje pedal na naciskanie w oplocie w porownaniu do serii. Po zalozeniu przodu wiekszego i kabli uwazam ze jest SUPER, dlubanie z tylem odpuscilem i... nie bede tego robil wcale !

Jezdzilem na torach i autko potrzebowalo czesto gesto zwalniac ;) NIGDY nie mialem problemu z seria, nieco slably rozgrzane heble, ale nie bylo zle. Po swapie przodu, nie udalo mi sie jeszcze ich zagotowac :)

Biorac pod uwage rozklad sil hamowania, powtarzam, jak dlubac to tylko przod, wymiany belek itp sa IMHO abstrakcja i przerostem formy nad trescia :) tyle moich 5 groszy w tym temacie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 SDI 99r] Nowe hamulce
Botanix Tuning mechaniczny 22 Pon Cze 15, 2009 15:46
ceremony
Brak nowych postów Hamulce MG ZR ZS
Gość Tuning mechaniczny 507 Pią Kwi 10, 2015 21:41
marcinmarcin
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 Hamulce]
Hamulce MG ZR 2.0
Szymonek Tuning mechaniczny 1 Sob Mar 06, 2010 12:51
maniaq
Brak nowych postów [R25] Hamulce - co polecacie?
Marcinus Tuning mechaniczny 25 Czw Maj 13, 2010 23:12
Marcinus
Brak nowych postów [R25 2.0 idt] hamulce 300mm? mozliwe?
Julek Tuning mechaniczny 73 Wto Mar 11, 2014 20:01
Julek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink