Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 Si] Problemy z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416 Si] Problemy z odpaleniem
Autor Wiadomość
kozel 



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: małopolski



Wysłany: Czw Maj 19, 2011 23:56   [416 Si] Problemy z odpaleniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Panowie, walczę już chwilę z Roverem wymienionym w tytule. Samochód miał zatarty silnik i został zamontowany silnik z Anglika, po wrzuceniu silnika okazuje się że są problemy z odpaleniem bez minimalnie otwartej przepustnicy nie odpali, i lubi od czasu do czasu zgasnąć podczas odjęcia gazu. Sprawdzono błędy, jedyną kwestią którą wykazał komp to zbyt duże podciśnienie w kolektorze ssącym, nie było żadnego błędu, i wg. komputera silniczek krokowy działa i jest oczywiście wyczyszczony. Sprawdziłem rozrząd jest ustawiony idealnie, wymieniłem czujnik położenia wału i nic to nie pomogło, nie wspominam tu o cewkach, świecach i kablach bo są to pierwsze rzeczy jakie sprawdziłem wszystko ok. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 19, 2011 23:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 07:39   

Na początek zresetuj ustawienia czujnika położenia przepustnicy - stacyjka na pozycję zapłon i 5 razy gaz do dechy.
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 07:58   

jak gasnie bez otwartej przepustnicy to nie ma powietrza. wymontuj calkiem krokowca (jest na 2 srubkach) i sprawdz wtedy
 
 
kozel 



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: małopolski



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 10:44   

Nie gaśnie przy zamkniętej przepustnicy, ale pobawiłem się dzisiaj trochę z nim, i wnioski są takie. Po zastosowaniu porady kolegi AdrianWWL nie było żadnej różnicy, natomiast miałem jeden silniczek krokowy z takiego silnika na 100% sprawnego po zamontowaniu go w końcu dało się odpalić samochód na zimnym silniku, jak już trochę popracował i chciałem go jeszcze raz odpalić powtórka z rozrywki, kręci delikatnie zaskakuje ale nie odpali, minimalnie uchylam przepustnice i pali. Wyczyściłem wszystkie kanaliki do silniczka krokowego i z niego do kolektora ale nic to nie pomogło. Aha, po wymontowaniu krokowca oczywiście palił.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 10:58   

Jakie obroty silnika masz po odpaleniu? Może czujnik temperatury, który podaje dane do kompa szwankuje...
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 11:20   

nie jest to wprawdzie znalezienie problemu ale zeby uniknac problemu z odpalaniem silnika i gasnieciem w trakcie mozesz linke gazu podciagnac troche.
 
 
kozel 



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: małopolski



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 12:57   

Mam 2 czujniki temperatury, podłączyłem go do jednego który nie był wpięty do węża, i również był problem z paleniem. Obroty na zimnym jakieś 1100-1200, na ciepłym około 800-900. Na ciepłym jak go podkręcę pod 4 tys. to gaśnie przy powrocie do wolnych obrotów.

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 12:57 ]
Chyba znalazłem rozwiązanie po delikatnym dokręceniu przepustnicy śrubką i zrestartowaniu czujnika położenia przepustnicy, zaczął palić na ciepło a po odpaleniu trzymał obroty w okolicach 900obr/min. Po samym tylko dokręceniu śruby na przepustnicy zaczął się spinać do 1600 obr/min na wolnych.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:50   

Poczytaj TU i ustaw wszystko tak jak trzeba. :wink:
 
 
 
kozel 



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: małopolski



Wysłany: Nie Maj 22, 2011 17:40   

będę jeszcze się bawił z tym autem, bo ktoś po mnie go deczko rozregulował. Ale po przeczytaniu tego tematu naszły mnie wątpliwości, jeśli wykręcimy bardziej śrubkę od regulacji wychylenia przepustnicy(tym samym zamkniemy przepustnice), to więcej powietrza powinien wpuszczać krokowiec jeśli dobrze rozumiem?? Aha jeszcze jedno jakie obroty powinien mieć na rozgrzanym silniku?? 850obr/min??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 22, 2011 18:19   

kozel napisał/a:
jakie obroty powinien mieć na rozgrzanym silniku?? 850obr/min??

Tak.
Wężyki od podciśnienia sprawdzałeś czy nie są uszkodzone (te co idą do komputera)?
 
 
 
kozel 



Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: małopolski



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 23:12   

w piątek będę go ogarniał to jeszcze to sprawdze

[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 23:12 ]
Witam, Panowie właściciel samochodu miał możliwość pojeździć nim przez tydzień w wyniku czego wyszły następujące spostrzeżenia:
- samochód jest słaby
- dużo pali
- jak się rozgrzeje przy puszczeniu gazu np. podczas dojazdu do skrzyżowania gaśnie
- silnik na wolnych obrotach już po rozgrzaniu wpada w drgania tak jak by deczko utykał po otwarciu przepustnicy wszystko się wyrównuje.

Regulowałem czujnik położenia przepustnicy, co prawda nie mogłem się dopatrzyć do jakiego silnika jakie wartości oporności się stosuje, ale wybór był pomiędzy 460 om i 595, po podłączeniu miernika okazało się że na wykręconej śrubie ma 580 om więc go podkręciłem deczko do 595 ale nic to nie zmieniło, wcześniej śruba była znacznie bardziej wkręcona, i silniczek krokowy nie otwierał kanału tak mocno jak teraz, w każdym razie można było bardzo ładnie obserowować jego pracę.

Sprawdziłem ponownie wszystkie kable i świece, ale wszystko było w porządku, po raz n-ty sprawdziłem rozrząd i jest idealnie ustawiony, teraz zmieniłem podejście z szukania przyczyny w osprzęcie do szukania przyczyny w silniku, sprawdziłem kompresje i zaczynając od pierwszego 0,65 MPa 0,55 MPa 0,55 MPa i 0,85 MPa, przyrząd co prawda średnio wiarygodny (może zaniżać pomiary, w sobotę sprawdzę na nowym) ale pomiary wychodziły cały czas niemal identyczne na każdym cylindrze.

Tylko teraz mnie zastanawia czy kiepska kompresja wpływała by na gaśnięcie podczas jazdy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420]Problemy z odpaleniem
jacol9 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Wrz 14, 2011 07:44
szoso
Brak nowych postów [R420] Problemy z odpaleniem
kokosz77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Lut 22, 2009 19:32
kokosz77
Brak nowych postów [R416si] problemy z odpaleniem
fifi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Mar 01, 2011 10:10
fifi
Brak nowych postów [R45] Co to takiego? Problemy z odpaleniem.
diegoD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Wrz 07, 2015 09:45
diegoD
Brak nowych postów [R416] Problemy z odpaleniem
wiesiur68 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Maj 29, 2007 19:34
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink