Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] szarpania i problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] szarpania i problem z obrotami
Autor Wiadomość
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Lip 01, 2011 11:53   [R25] szarpania i problem z obrotami
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Kolejny problem z moim roverkiem;(
Otóż zalozylem gaz i okazalo się, że strasznie szarpie, mechanik powiedział, że muszę zmienić świecę i przewody i tak zrobiłem, wymienił mi itd i przestał szarpać ale pojawił się inny problem otóż:
gdy odpalam go na zimnym silniku to musi pare razy zakrecic by zaskoczyl a jak juz zaskoczy to caly samochod drzy przez chwile malo tego podczas jazdy gdy wrzucam na luz (nie zawsze) obroty zwiekszają się i maleją, czasem zgaśnie bo spadną zbyt nisko. Co to może być? Proszę o pomoc;(
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Lip 02, 2011 10:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 01, 2011 11:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 01, 2011 14:01   

podejrzewam silniczek krokowy do wyczyszczenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
KNA 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 201
Skąd: Złocieniec

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 16:27   

No właśnie, to są uroki tych silników. Jaką to ja miałem przygodę ze swoim gazem (w sumie to jeszcze nie skończoną) to masakra. Gdy kupiłem Roverka to gaz wogóle nie działał (kupiłem już z założoną instalacją). Pojechałem do miejscowego "gazownika", okazało się że przewody są poprzecinane itp. i niby parownik popsuty, po wymianie miało być ok. Wymieniłem wszystko, gaz zaczął załączać się ale te nieszczęsne, dziwne objawy jak u autora tematu. Pojechałem znów do niego, powiedział, że trzeba podregulować i sprawdzić świece, ok., podregulował, świece były ok., dalej to samo. Więc trzeba wyminić wtryski stwierdził (miałem założone Valteki) i wymienił na jakiś Stella (niby nowy wypust, bardzo dobre, ok.), ale niestety dalej to samo. Wymyślił, że kolektor ssący jest nieszczelny, trzeba wymienić, ok. (kosztował tylko 35zł), wymienił, dalej to samo. Teraz trzeba wymienić silnik krokowy i potencjometr przepustnicy. O nie, w tym momencie puściły mi nerwy, jak ktoś chce poeksperymentować, to na swoim aucie i za swoje pieniądze, gościa zjechałem i powiedziałem, że puszczę opinię o nim na miasto. Pojechałem do Szczecinka do firmy polecanej mi przez wiele osób, gdzie prawdziwi fachowcy podregulowali mi gaz na tyle, że mogę już na nim w miarę dobrze jeździć, i po krótkich oględzinach stwierdzili, że instalacja którą posadam (głównie komputer) nie nadaje się do tego samochodu, do każdego innego, ale do tego nie bo ten silnik jest na tyle oporny, że wymaga mocnego koputera (ja mam Sirocco) z dużą ilością ustawień (mówili o co tam chodzi głównie ale i tak za bardzo tego nie zarozumiałem), polecili mi Staga 300. Właściciel tego serwisu nawet zaproponował mi że odkupi moją instalację a ja dopłacę i będę miał tą nową. Niestety na razie nie mam kasiory zbyt dużo dlatego czekam. Za cały przegląd i ustwienie mi mojej instalacji nie wzięli ani grosza bo jak stwierdział właściciel "skoro nie pomogliśmy to za co ma nam Pan płacić?". To są właśnie fachowcy, których można polecić.

Także larken, zanim zaczniesz wymieniać pół samochodu, tak jak ja (głupi) najpierw obadaj czy ci "fachowcy" aby na pewno założyli Ci odpowiednią instalację. Jeżeli tak, to wydaje mi się, że dobre wyregulowanie powinno pomóc, wyczyszczenie krokowca też nie zaszkodzi .
 
 
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 00:16   

hmm przeczyścić krokowca tylko ze ja nawet nie wiem gdzie on jest;(
Ma może ktos jakieś instrukcje krok po kroku jak to można zrobić?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 09:37   

larken, szukajka nie gryzie
Przeczytaj http://www.roverki.pl/zro...k-i-innych.html będziesz wiedział co i jak z krokowcem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 10:01   

larken, przede wszystkim jaką masz instalację? jaki parownik, jaki komputer, wtryski itp no chyba że na śrubkę
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:30   

lovato smart to jest wloska instalacja i podobno bardzo dobra, nie najtansza, powinno śmigac a tu masz.
Wczoraj zauwazylem, że gdy dodaje gazu do najpierw obroty spadaja a pozniej dopiero gazuje, tak jakby coś stawalo na przeszkodzie
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:32   

larken, może przeczyść wężyk podciśnienia ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:37   

larken, jeśli na benzynie jest ok, to nie czepiałbym się krokowca ani innych rzeczy tylko samej instalacji

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 13:36 ]
a że sie tak zapytam jeszcze, odpalasz na beznynie i po jakim czasie przeskakuje Ci na gaz, czy problem występuje również na benzynie?

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 13:37 ]
leszczu napisał/a:
larken, może przeczyść wężyk podciśnienia ??


tak też może być, sprawdź czy nie jest przetarty, złamany itd
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:24   

tez mam ten sam problem z gazem odkad kupilem rovera, na benzynie wszystko w porzadku, a na gazie do 3tys obr poszarpuje i strzela z tłumika, 3-5tys nie szarpie ale przyspiesza jak slimak, dopiero równo gdy minie 5 tys obr dostaje kopa (vtec..? :P ) na każdym biegu tak samo. tyle ze u mnie na wymianie kabli i swiec sie skonczyło, niby do tego silnika tylko sekwencja 3-4gen bo inna nie bedzie, wszyscy zakładaja i potem wszystkim sie pie**... i u kazdego te same objawy. ale problem sie rozwiazał sam- rovera dałem bratu do szkoły a sam jezdze wreszcie civem vti ;]
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 14:44   

kaczor662 napisał/a:
niby do tego silnika tylko sekwencja 3-4gen bo inna nie bedzie, wszyscy zakładaja i potem wszystkim sie pie**... i u kazdego te same objawy


Rover to niestety nie jest popularny samochód i nie każdy gazownik wie jak go wystroić, u mnie akurat się udało, nie ma żadnego problemu, w 1.4 nie miałem problemu, teraz w 1.8 VVC też nie mam problemów a został dołożony tylko drugi parownik.
Ja mam sekwencję i widocznie nie jestem jak wszyscy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 13:08   

najgorzej jest gdy przelaczy się w gaz, wtedy obroty grymasza i czasem gasnie, po dogrzaniu się chodzi juz dobrze, czasem tylko obroty skoczą ale ogolnie jest ok, problem zaczyna się gdy uruchomie klime, obroty skaczą jak glupie. Ale to tylko w gazie
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 10, 2011 17:57   

Podjedź z gazem albo do Sebastiana Kowalczykiewicza w Ruminie albo do Lewandowskiego na Wojska Polskiego. Mój teść miał to samo. Po regulacji ( właściwej :) ) problem zniknął.
 
 
larken 



Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 14
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Lip 12, 2011 13:12   

dzwonie codziennie do Lewadnowskiego ale nie odbiera nikt, nie wiem moze ma inny nr?
Masz moze do niego jakiś?

Kolega mi też go polecił tylko by tam jechać trzeba się umówić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 25]nierowna praca silnika, gasniecie , szarpania
gross66 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 29, 2012 22:30
gross66
Brak nowych postów [MG ZR 160] Problem z obrotami
Toby0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Mar 27, 2023 19:29
Toby0
Brak nowych postów [MG ZR 160] PROBLEM Z OBROTAMI
bebechu. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Wrz 26, 2012 11:45
leszczu
Brak nowych postów [R25] Problem z obrotami
pino1309 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Sie 04, 2016 22:36
pino1309
Brak nowych postów [R25 1.4 00r] Problem z obrotami.
generaldawid Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 18, 2010 21:49
generaldawid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink