Forum Klubu ROVERki.pl :: [r216 Coupe 97r] samodzielna wymiana rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r216 Coupe 97r] samodzielna wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:37   [r216 Coupe 97r] samodzielna wymiana rozrządu

Witam,
Jak w temacie. W związku z tym iż po 3 miesiącach eksploatacji mój CUdo stało się bardzo bliskie mojemu sercu to chciałbym wymienić rozrząd. Chce to zrobić sam bo nie ufam mechanikom a nigdy nie będe mieć pewnośći czy mechanior włożył nową część czy może tanie gówno a skasował za oryginał tak więc z miłośći jestem zmuszony do samodzielnej wymiany.

Nie stety instrukcja w Rave nie jest dla mnie zrozumiała, w ogóle nie które opisy w rave są tak zagmatfane że szkoda nad nimi siedzieć...

W wyszukiwarce nie znalazłem żadnego opisu jedynie jakieś szczątkowe informacje w różnych tematach.

Może jest ktoś chętny i opisze co i jak tutaj? Czy może odradzacie samodzielną wymianę?

Forumowi mechanicy odpadają ze względu na terminy.

P.S nie boje się mechaniki i smaru.

Jeszcze jedno pytanie musze kupić przeguby nowe tylko nie moge znaleźć info ile zębów powinny mieć bo na allegro są w opisach żę do 216 ale rozbieżność w ilości zębów na przegubie jest rożna na każdej aukcji! Oczywiście chodzi o przegub zewętrzny w sumie nie mam ABS ale może być z pierścieniem.

Z góry dzięki i pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:42   

Vesper416, a patrzyłeś w tomateam czy są takie przeguby?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:56   

Oczywiście że są ale nie chce brać u Tommiego teraz ponieważ w przyszłym miesiącu planuje wieksze zakupy u niego a przeguby nie mogą już czekać, a na stronie sklepowej tomateam nie ma opisu ile zębów posiadają. A ogolnie na allegro są dużo tańsze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:58   

Co do rozrządu. Może to Ci pomoże:

FILM oraz Artykuł

Ktoś z Forumowiczów kiedyś zrobił poradnik ze zdjęciami z wymiany rozrządu R416 Si. Musisz tylko dobrze poszukać.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 27, 2010 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:59   

Vesper416, wybór należy do Ciebie :wink:
Chodziło mi o to, że dzwoniąc do Tomiego zawsze otrzymasz to, czego potrzebujesz, czyli na pewno z tyloma ząbkami ile trzeba.
Zachęcam do opłacenia składki klubowej, będziesz miał zniżki u Tomiego. A najlepiej to przyjedź na zlot :grin:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 13:31   

No musze oblukać dokładnie gdzie komu kase wysłać nie chodzi o te zniżki ale o gadżety :mrgreen: Wiem że Tomi daje zawsze to czego chce!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

No a co do zlotu jakos nie mam szcześcia ostatnio i sie wyrobić nigdy nie mogę ale napewno w końcu zawitam. Podejrzewam że jeśli w przyszłym tygodniu będzie to w końcu się pojawie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 13:57   

Generalnie, jak tylko uda Ci się odkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego, by zdjąć koło pasowe i móc mieć możliwość dostania się do małego koła rozrządu (by zsunąć z niego stary pasek i nałożyć nowy), to reszta jest śmiesznie prosta.
Koło pasowe ma na sobie znaczek ustawczy, który powinien pokrywać się z nadlewem na korpusie pompy oleju. Wtedy rozrząd powinien ustawić się na znakach, jest opisane wszystko na kołach wałków rozrządu i są na nich znaki odpowiednie. Rozrząd (jakoże kręci się dwa razy wolniej od wału korbowego) ustawić się może w dwóch pozycjach, ale nie ma to większego znaczenia.
O odkręcaniu pokrywki rozrządu pisać nie warto, to jest kilka śrubek na nasadkę nr 8 i jedna, z tego, co pamiętam, na nasadkę nr 10.

Grunt, to pamiętać trzeba, że jak rozrząd jest nastawiony OK, to otwarte jest całkowicie zawory trzeciego cylindra na wałku ssącym,a na wałku wydechowym zawory na czwartym garze (jeśli zdjęte są koła rozrządu z wałków i nie wiesz, jak to skoordynować).

Reszta jest banalna, do odpuszczenia blokady napinacza potrzebny jest klucz nr 8 (nasadka) a do śruby jego osi - imbus nr 8. Te silniki mają chyba już napinacz automatyczny, to jest jeszcze prościej.
Kół z wałków rozrządu ściągać nie trzeba, no chybaże będziesz wymieniał uszczelniacze wałków, co w zasadzie, przy wymianie rozrządu warto uczynić. U Tommiego doskonałe zamienniki, FAI, kosztują jakieś 17 PLN od sztuki (generalnie jest ich cztery, dwa przednie, czarne - "prawe" i dwa tylne, czerwone - "lewe").
Żeby zdjąć pasek rozrządu, to trzeba będzie podpierać silnik i demontować przednią łapę silnika, żeby móc nałożyć na silnik nowy pasek (no i stary wcześniej zdjąć).
Nie jest to jakaś wielka rzecz. Zdaje się, z tego, co pamiętam, nasadka nr 13 do śrub łapy silnika jest potrzebna.
Generalnie, wypadałoby też wymienić przedni uszczelniacz wału korbowego. U wspomnianego Tommiego taki, też FAI, kosztuje też jakieś 17 PLN i swymi rozmiarami jest prawie taki sam, jak do wałków rozrządu.

Najgorzej będziesz miał na pewno - z odkręceniem śruby koła pasowego wału korbowego. Ja z tą śrubką w moim Poldoroverze wojuję już z pół roku, próbowałem już wszystkich metod (łącznie ze sposobem na "rozrusznik") i do dziś dnia nie udało mi się jej ruszyć (a udawało mi się, stosując przedłużki, zrywać siłą mych cienkich rączek, siłę docisku sprzęgła, co mnie dziwi, bo ten 103 konny silnik sam tego nie potrafi na puszczonym sprzęgle..).
Jeśli dasz sobie radę z tą śrubką - nasadka nr 22 się kłania, oczywiście porządna, bo zwykłą zniszczysz, gwarantuję, to z resztą jest sprawa banalna.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 14:36   

Cytat:
Generalnie, jak tylko uda Ci się odkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego, by zdjąć koło pasowe i móc mieć możliwość dostania się do małego koła rozrządu


czyli rozumiem że jest to ciężka czynność? Czy ta śruba nie jest nakręcona na klej???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 15:25   

Cytat:
czyli rozumiem że jest to ciężka czynność? Czy ta śruba nie jest nakręcona na klej???

Nie jest to jakaś ciężka czynność, po prostu wymaga porządnego zablokowania wału i porządnego klucza.
śruba nie jest na klej, tylko jest wkręcona momentem 210Nm, a to nie byle co ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:24   

Vesper416, ja mówię o Zlocie Ogólnopolskim. Tu masz o nim artykuł. I kończę OT :wink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:38   

Vesper416, jeżeli masz pewne obawy przed wymianą samemu, to z całą pewnością ja jak i wiele innych użytkowników Roverków możemy polecić mechanika z Puszczykowa.

tutaj masz dane http://roverki.pl/garage...._Zbigniew_Nowak

mechanik uczciwy, zna się na Roverkach jak mało kto w najbliższej okolicy Poznania i dodatkowo twoja kieszeń nie ucierpi zbytnio :ok:
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 22:27   

nie no ja znam dobrych forumowych mechanikow

A powiedzcie mi gdzie moge kupic ten bajer z filmu którym koleś zblokował wałki taki smieszny klin?????

Filmik super teraz wiem ze dam rade tyle ze koles kozak bo silnik mial wyciagniety. Silnik w kascie i juz jest 1000X trudniej bo tam prawie miejsca nie ma
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 22:39   

Vesper416 napisał/a:
nie no ja znam dobrych forumowych mechanikow

W pierwszym poście pisałeś coś innego. Chciałem tylko pomóc.
Vesper416 napisał/a:
Chce to zrobić sam bo nie ufam mechanikom a nigdy nie będe mieć pewnośći czy mechanior włożył nową część czy może tanie gówno a skasował za oryginał
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 22:43   

Ten smieszny klinek mozesz dostac np.tutaj . Do Polski napewno Ci wysla za jakies 4£. Jeszcze sie nie spotkalem z takim w innym sklepie.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 22:43   

azer napisał/a:
Vesper416 napisał/a:
nie no ja znam dobrych forumowych mechanikow

W pierwszym poście pisałeś coś innego. Chciałem tylko pomóc.
Vesper416 napisał/a:
Chce to zrobić sam bo nie ufam mechanikom a nigdy nie będe mieć pewnośći czy mechanior włożył nową część czy może tanie gówno a skasował za oryginał


pisałem ze forumowi mechanicy czyli ci co naprawde umieją i chcą to odpadają bo trzeba długo czekać na naprawe ze względu na nawał roboty jaki mają!

[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 22:52 ]
znalazłem jeszcze coś takiego nada sie? http://www.nokaut.pl/Clic...maranczowa.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 23:06   

Vesper416 napisał/a:
znalazłem jeszcze coś takiego nada sie? http://www.nokaut.pl/Clic...maranczowa.html

bedzie ok
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 23:12   

Vesper416, daruj sobie ten klinek chyba że, masz na zbyciu 70 PLN :mrgreen:
Lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś przyjemniejszego a rozrząd zrobisz bez tego cuda.
Po prostu przed przystąpieniem do popuszczenia rolki napinacza i zdjęciem paska, ustaw wszystkie koła na znakach fabrycznych. Dobrze jest jeszcze wykręcić świece, lżej jest kręcić kołami rozrządu w celu skorygowania i ustawienia dokładnie tych dwóch górnych kół na wałkach.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 10:07   

sTERYD napisał/a:

śruba nie jest na klej, tylko jest wkręcona momentem 210Nm, a to nie byle co ;)


Gdzieś na forum czytałem kiedyś, że dodatkowo była zabezpieczana przy pomocy Loctite.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 23:05   

Witajcie,
Zastanawiam się czy warto samemu to robić . zebrałem wszystkie części do wymiany rozrządu. mam kanał ale czy warto się męczyć i oddać może auto Panu Nowakowi z Puszczykowa ? Ciekawe ile weźmie za wymianę rozrządu.
Pozatym nie wiem czy jest tam wystarczajaca ilość miejsca . bo jak tam patrze to b. mało.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 19:01   

Koszt wymiany rozrządu w warsztatach to pewnie jakieś 250-350 zł, zależy od warsztatu (sama robocizna).
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [r216 coupe 97r] Wymiana pompy wspomagania
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Nie Lip 19, 2009 17:30
Vesper416
Brak nowych postów [r216 coupe 97'] Wymiana piast tył i przód
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pią Paź 15, 2010 19:38
Vesper416
Brak nowych postów [r216 Coupe 97r] Wymiana fabrycznego alarmu i immo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
31 Wto Wrz 15, 2009 22:18
darek_wp
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink