Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
Autor Wiadomość
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 09:24   

dobryziom napisał/a:
niestety filmów brak
No Ziom, tyle lat w takim potforze i zero filmika na pokazanie kolegom na forum :mrgreen:
Co do odelżania koła to wiele to poza wrażeniem raczej nie daje - za to jak nie bedzie to dobrze zrobione, majster zjedzie za dużo, nie doważy - to kończy się to tak:
http://boardroom.wscc.co....=ST;f=3;t=52365
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 12, 2011 09:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 09:47   

marcinmarcin napisał/a:
Co do odelżania koła to wiele to poza wrażeniem raczej nie daje

a to czemu?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Sty 12, 2011 09:55   

Bo powoduje lepszą reakcję silnika, kosztem znacznego zmniejszenia kultury jego pracy. Ale nikt nigdzie chyba nie udowodnił że to daje choćby minimalne zwiększenie mocy lub urwanie czasu przyśpieszeń. To tak jak z założeniem stożka - 95% osób ma wrażenie a nawet jest przekonanych że jest lepiej (lepsza reakcja) a moc zazwyczaj spada...
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 10:15   

Kiedyś na jakimś forum czytałem, że lżejszy zamach ma jedną zaletę: mniejsza masa i nic więcej. Auto na jałowym oczywiście będzie się szybciej wkręcało bo to logiczne mniejsza masa do napędzenia przez wał, ale za to jak marcin pisał kultura pracy spadnie. Po za tym ja bym miał opory przed zredukowaniem masy zamachu za 160zł o 50% bałbym sie po prostu, ze skończy się jak na fotce wyżej inna sprawa, ze niektórzy zalecają wyważenie całego układu, a nie tylko koła...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 10:30   

a czy Ktoś z Was miał z tym kontakt? bo ja rozmawiałem z osobami co miały/mają to założone i poprawa przyśpieszeń jest dość znaczna. V6 ma zupełnie inną kulture prace od R4 i tutaj spadku prawie żadnego nie będzie, niektóre v-ki wg speców mogą bez zamachu chodzić równo ;) a co 160zł też byłem w szoku ale koleś ma wyrobioną renome i robi to juz bardzo długo, nie jedno szybkie auto jeżdzi na zamachu od niego (Coobciowy SAAB o mocy 500+ między innymi ;) ).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 10:44   

Osobiście nie miałem do czynienia, a informacje o lżejszych kołach znalazłem szukając info na temat zmiany dwumasu na jednomas ale ten temat też odpuściłem bo znalazłem dwumas, który wytrzyma ~420NM... Jak masz zbędną kasę i chce Ci się bawić to śmiało zmieniaj w końcu to twoje auto jednak osobiście bym sobie darował zmianę która ma wątpliwy wpływ na osiągi...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 12, 2011 11:35   

marcinmarcin napisał/a:
Bo powoduje lepszą reakcję silnika, kosztem znacznego zmniejszenia kultury jego pracy. Ale nikt nigdzie chyba nie udowodnił że to daje choćby minimalne zwiększenie mocy lub urwanie czasu przyśpieszeń. To tak jak z założeniem stożka - 95% osób ma wrażenie a nawet jest przekonanych że jest lepiej (lepsza reakcja) a moc zazwyczaj spada...


dokładnie to co pisałem dla mnie placebo na jałowym szybciej się wkręca ale po spięciu całości na biegu ze skrzynia i kołami efekt znika... zwiększenia mocy na pewno nie będzie bo niby skąd? więcej powietrza ani mieszanki nie będzie żadnego większego ciśnienia na tłok nie osiągniesz... jedyne co do tej pory udowodniono ze daje wyraźne polepszenie samopoczucia kierowcy :)

Pływak napisał/a:
Kiedyś na jakimś forum czytałem, że lżejszy zamach ma jedną zaletę: mniejsza masa i nic więcej. Auto na jałowym oczywiście będzie się szybciej wkręcało bo to logiczne mniejsza masa do napędzenia przez wał, ale za to jak marcin pisał kultura pracy spadnie. Po za tym ja bym miał opory przed zredukowaniem masy zamachu za 160zł o 50% bałbym sie po prostu, ze skończy się jak na fotce wyżej inna sprawa, ze niektórzy zalecają wyważenie całego układu, a nie tylko koła...


zgadza się kultura pracy spada problemy z pływającymi obrotami na jałowym, problem z płynnym ruszaniem bez gazowania plus dużo szybciej zajeździsz sprzęgło...

Markzo napisał/a:
a czy Ktoś z Was miał z tym kontakt? bo ja rozmawiałem z osobami co miały/mają to założone i poprawa przyśpieszeń jest dość znaczna. V6 ma zupełnie inną kulture prace od R4 i tutaj spadku prawie żadnego nie będzie, niektóre v-ki wg speców mogą bez zamachu chodzić równo ;)


ale jakieś pomiary czy tradycyjna dupo hamowania ze się wydaje... co do tego ze V6 mogą chodzić bez zamachu to prawda jest tam cały czas dodatni moment na wale i nie potrzebna jest siła bezwładności wiec teoretycznie koło jest tam niepotrzebne... ale to tylko z teorii.

dla mnie tak jak pisałem wcześniej wyważanie samego koło bez całej reszty jest trochę bezcelowe a zarazem niebezpieczne a zrobienie całości pociąga znaczne koszta bez pewności policzalnych korzyści wiec podsumowując szkoda kasy...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 13:21   

"czesc

ze na wolnych sie fajnie wkreca ale ze to jedyna zaleta to bzdura...
ludzi nawet odelzaja waly korbowe, kola pasowe itp a tymbardziej zamach...
nie wiem kto Ci takie bzdury nagadal...

10kg przy silniku 2,5 to niby nie tak duzo ( nie to co w VB 15kg)
ja w xev mialem wlasnie 10kg zamach i potem zszedlem na 4,4
i jak na moje roznica spora, samochod duzo zrywniejszy na pierwszych 3 biegach, lepsza reakcja na gaz i lepsze przyspieszenie...
a i hamowanie silnikiem duzo skutweczniejsze co dla mnie na miescie dobra sprawa bo mozna zaoszczedzic na paliwie
wiec ne czaj sie tylko odelzaj

pozdro"
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 16:11   

Z kołem zamachowym jest tak jak z buforem w dysku twardym (spełnia to samo zadanie) - im więcej tym praca stabilniejsza, nie zwiększa transferu ale pomaga go utrzymać na stałym poziomie. Mały bufor co prawda zapewnia szybkie jego zapełnienie ale przy ciągłym odczycie szybko się kończy bo teoretycznie prędkość interfejsu jest szybsza od prędkości zczytywania z talerza.
Kwestia jest oczywiście optymalnego doboru wagi zamachu bo nie można w żadną z stron przeholować.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 17:04   

Markzo i co to wnosi do tematu?

Pan X napisał "i jak na moje roznica spora, samochod duzo zrywniejszy na pierwszych 3 biegach, lepsza reakcja na gaz i lepsze przyspieszenie... "

czyli nic nowego jemu się coś wydaje... to trochę tak jak bym powiedział hmmm wydaje mi się ze jutro będzie padał deszcz bo dzisiaj też pada i jest szansa ze będę miał racje albo i nie... jakieś pomierzalne argumenty bo cały czas jesteśmy na poziomie dywagacji... :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 17:09   

Dobryziom, pan X? Kuki z Vectra Unlimited, który miał jedną z najmocniejszych wolnossących Vectr A - 3.0V6, lekki zamach był tylko jedną z wielu zmian w tym aucie, któe było bardzo szybkie, ja mu wierze bo widziałem wyniki z hamowni i filmy jak to lata :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 17:21   

ja nie mówię ze nie tylko widzisz pytanie ile dało koło w tych modyfikacjach?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 15, 2011 17:22   

Jeśli ktoś chce głównie tym autem szaleć to może stoczyć trochę koło, ale jeśli np. będzie jeździł na wakacje załadowanym samochodem to nie polecam.

To tak jak robienie silników na WRC, z 1.4l jednostki napędowej i 220KM wyciągną, ale to nie znaczy że to zdrowe. Tak samo koło zamachowe zostało obliczone ze ma gromadzić tyle a tyle energii.
Jeśli zmniejszymy wagę koła to samochód istotnie będzie szybciej się wykręcał bo energia zamiast w koło będzie szła w koła. Ale jak staniemy na światłach pod górkę w załadowanym samochodzie to strasznie będzie go bolało takie ruszanie.
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Cze 05, 2011 03:07   

Oglądam tak te zestawy:

http://www.ptp-ltd.co.uk/...0_camshafts.htm

I zastanawia mnie czy to faktycznie będzie działać, jak wygląda tematy wymiany tych wałków, czy jest sens w to sie bawić, czy nie zajezdze silnika?

Czy mógłby mi ktoś przybliżyć ten temat finansowo i mechanicznie:)?
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2011 10:05   

U mnie po dwoch latach uzytkowania zadnych problemow nie ma. Jedynie to chyba uszczelniacz mi jeden poszedl bo troche cieknie, ale to nie ma znaczenia.
Na 1.8 powinienes odczuc duzo wiecej niz ja na 1.4 .
Tylko ze do tych walkow musisz jeszcze doliczyc regulowane kolka rozrzadu. Bez nich da sie zlozyc, ale nigdy nie osiagniesz max z walkow.
Ogolnie rzecz biorac jest to naprawde droga zabawa, 380£ za walki, 100£ za kolka jesli znajdziesz jakies uzywki plus uszczelki i przesylka. Musisz sie liczyc 550£ w najlepszym wypadku, a to troche kasy jak za 15KM.
Jeszcze jedno, u siebie masz kopulke zaplonowa na ssacym czy nie? Bo jak masz to musisz doliczyc bodajze 35£ za nowy trzpien do napedu palca rozdzielacza.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 00:50   

no ale z drugiej strony co za tą kase mozna zrobić?

Zakładając, że do tego założe przyzwoity dolot jest szansa na +20-25KM, a to juz by była spora różnica :)
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 00:58   

No racja, pewnie bedzie spora roznica.
Jesli masz kase to rob smialo, a jesli chcesz oszczedzic to szukaj walkow od 135KM wersji. Bo sa takie same, tyle ze trudniej dostepne.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 13:50   

rodi_ napisał/a:
musisz doliczyc bodajze 35£ za nowy trzpien
Albo iść na skup złomu i znaleźć silnik z poldorovera po czym odciąć ostatnie 5cm wałka ssącego i wydłubać sobie to mocowanie. Wiem bo dokładnie tak zrobiłem i działa już 4 lata.

A tak przy okazji to ile mają te wasze roverki bo mi hamownia (coprawda tylko Agma z Torunia ale zawsze) wypluła 129KM i 190 Nm bez grzebania w głowicy (jedynie delikatne pasowanie kolektorów bez jej zdejmowania ;))
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 18, 2011 14:43   

Ładny wynik aczkolwiek ten niut jakiś duży wyszedł - moje hamowanie już wkrótce - także dam znać - powinny być okolice 135-140 koni i 160-180 niutków - przynajmniej takie wyniki angole notowali przy podobnej konfiguracji gratów. Coś więcej o setup można? może być PW żeby nie śmiecić wątku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
jerzu Tuning mechaniczny 63 Pon Sie 22, 2011 17:54
Kozik
Brak nowych postów [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
paliguma Tuning mechaniczny 33 Sro Mar 18, 2015 22:42
paliguma
Brak nowych postów [MGF] Wymiana silnika 1.8 VVC 145km na wersję Trophy 160km?
trollbee Tuning mechaniczny 5 Wto Sie 26, 2008 13:39
trollbee
Brak nowych postów zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
maciekwawa Tuning mechaniczny 74 Sro Sty 29, 2014 22:24
BigBoyPL
Brak nowych postów [R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
Markzo Tuning mechaniczny 83 Sro Paź 14, 2009 22:08
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink