Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 SDI] Turbina. Brak Mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 SDI] Turbina. Brak Mocy
Autor Wiadomość
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



  Wysłany: Pon Maj 02, 2011 14:12   [R620 SDI] Turbina. Brak Mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam


Już kiedyś skarżyłem się na problemu z brakiem mocy u mojego roverka jak i głośnym huczeniem przy dodawaniu gazu. Powymieniałem wszystkie filtry, klocki hamulcowe i jest już o wiele lepiej ale to i tak nie jest to co powinno.
Te głośne huczenie słychać wciąż i obawiam się czy nie jest to przypadkiem spowodowane jakąś usterką turbiny?.

Objawy dokładnie są takie: Brak mocy auta, Głośne huczenie już przy 1,5 tyś obrotów, wyciek oleju. Ostatnio wymieniając filtr oleju zalało mnie. odkręciłem pokrywę i tam pełno oleju, turbina cała zawalona tak, że nic nie widać.
Rury te na przodzie silnika pompują się podczas dodawaniu gazu więc nie wiem co tutaj może być nie tak.

Proszę o porady.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 02, 2011 14:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 22:38   

Zajmij się przewodami od turbiny i intercoolera. Wyczyść je wszystkie, poszukaj ewentualnych pęknięć i załóż nowe opaski. Przyjrzyj też się zaworowi odmy - rozbierz, wymyj i poskładaj do kupy.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 03, 2011 11:01   

może nie identyczną ale również miałem przygodę z brakiem mocy i troszkę głośniejszą pracą

Mnie w sobotę przywitała niemiła niespodzianka, auto ciągnęło ale nie tak jak zwykle - sprawdziłem turbo (wąż chłodnica - kolektor) puchnął ale nie tak jak zwykle, (zapalił się również na chwilkę CHECK, błąd jak dobrze pamiętam 33 chyba, na pewno coś z Map Sensorem) okazało się że uszczelka którą łączy kolektor z silnikiem (element do którego przykręca się opaską wąż od turbo) była od spodu przepalona, i moje turbo tam właśnie uciekało, ale układ zachował się prawidłowo - przepływka pokazała daną ilość powietrza, ale map sensor miał ją o wiele mniejszą, zczytanie kodu, sprawdzenie co oznacza - znalezienie miejsca usterki, sylikon do wysokich temperatur i doraźnie naprawione, wszystko 30min :)

powodzenia i oby to nie było coś "grubszego"
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 22:51   

Powracam do tematu i problemu z moim roverkiem.

Sam nie doszedłem do tego co może być przyczyną dlatego udałem się do mechanika w Szczecinie.
Powiedział, że Turbina zdechła, cała zarzygana olejem, zero mocy, huczy jak głupia i trzeba regenerować. Zapytałem o koszta to odpowiedział że to koszt do 1,5 tyś PLN z demontażem.

Już raz dałem się nabrać u innego mechanika dlatego teraz proszę o rady i pomoc bo chcę tą turbinę zrobić ale nie w ślepo i przepłacić też mi się nie widzi.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 18:14   

Turbinę zregenerujesz od 450 pln wraz z gwarancją.
Zobacz warsztaty na Allegro jakie mają ceny regeneracji.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 20:52   

okey, popatrzę. Czyli znowu bym prawdopodobnie został naciągnięty na kupę sianka. Poprawa mocy po regeneracji powinna być dość' odczuwalna? wychodzi na to, że ona było bardzo długo popsuta więc porównania nie mam za bardzo.


Jeszcze jedno pytanie. Mianowicie mam padniętą poduszkę silnika dolną. Szukałem na allegro lecz niestety bez skutków dlatego pytam. Może orientuje się ktokolwiek gdzie takową mogę dostać oraz w jakiej cenie. ?
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 21:02   

Oczywiście że będzie spora różnica w mocy :)
Dla porównania możesz złapać sobie czas 0-100 powtórzyć po regeneracji.
Co do poduszki silnika możesz zerknąć w IC nie wiem dokładnie jaka siedzi u Ciebie w aucie ale może coś u mnich dostaniesz - http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
Lub u Tomka - http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 21:19   

...
Ostatnio zmieniony przez Baros Czw Paź 27, 2011 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 21:23   

Jeśli masz motor w dobrej kondycji to czasy powinny być w granicach 11,5 - 12 s
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 21:30   

Silniczek chodzi rowno i nie mialem z nim problemów więc powinno być okej. Ale jest jeszcze jeden mały problem u mnie.
Mianowicie... wymieniałem już świece na zimę i dość szybko spaliły się dwie więc wymieniłem ale teraz zrobilo się już ciepło to auto pali... choć jak jest noc zimniejsza to kaszlnie raz czy dwa i odpala. Więc mam pytanie o co tutaj może chodzić?

Kupując auto rok temu w marcu gdy było bardzo zimno palił bez żadnych problemów gdy stał kilka dni a teraz juz gorzej :s.

Muszę go zrobić i zacząć dbać na bieżąco :???:
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 21:33   

Czy wymieniałeś może rozrząd wraz z paskiem pompy wtryskowej ?
Przyczyn może być wiele,musisz napisać co ewentualnie wymieniałeś w aucie.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 22:05   

Która poduszka ci padła? ja prawą dolną i górną poduszke silnika łącznik kupowałem w tedgum u producenta na stronie, taniej nie było
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 00:05   

Dolna poduszka Silnika. Ile kosztowała ?


a co wymieniałem w aucie ?
Rozrząd i to co wszystko tam wymagało razem przy rozrządzie,
Uszczelniacz na wale mi padł to był robiony razem z rozrządem.
Sprzęgło było robione całe na zime wraz z wymianą świec.
Pasek klinowy musze wymieniać średnio co 4 miesiące.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 06:30   

Baros napisał/a:
Rozrząd i to co wszystko tam wymagało razem przy rozrządzie

Czy sprawdzany był kąt wtrysku przy wymianie rozrządu ?
Baros napisał/a:
Pasek klinowy musze wymieniać średnio co 4 miesiące

Dlaczego wymieniasz tak często pasek ?
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 17:19   

Tego czy był sprawdzany to już nie wiem. było to rok temu kiedy nie znałem się zbytnio na tym wszystkim.

Pasek muszę tak często wymieniać bo mi piszczy nieznośnie i wygląda na zmęczony...
 
 
 
PanzerMajer 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 77
Skąd: Ostroleka

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 19:37   

Moze napinacz juz siada i dlatego tak czesto wymieniasz pasek
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 23:41   

Baros napisał/a:
Pasek muszę tak często wymieniać bo mi piszczy nieznośnie i wygląda na zmęczony...


to raczej nie zdrowe, sprawdź napinacz jak radzą koledzy - niezdrowe dla Twojej kieszeni, no i rzecz jasna nie naturalne :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 16:54   

okey.

Proszę mi pilnie doradzić.

Za regenerację samej turbiny w chcą 850 PLN NETTO ale jeśli będzie trzeba wymieniać części ze środka na nowe to 1300 . Plus robocizna 400 PLN.

Inny zaklad chce 550 brutto a z częsciami 1250 brutto.

I teraz nie wiem jak to jest...
Ile taka naprawda wraz z wymianą wszystkich części ze środka na nowe powinna mnie kosztować ?
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 16:27   

Regeneracja turbin : Allegro

Kontaktowałeś się z którymś z tych warsztatów ?
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Baros 



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 41
Skąd: Stargard



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 20:09   

Tak.
http://allegro.pl/regener...1719532397.html

Dostałem wiadomość taką

Witam Pana,

jeżeli chodzi o turbo nie ma problemu jesteśmy w stanie zregenerować koszt od 550zł brutto( sprawdzenie co jej dolega rozebranie wypiaskowanie wymiana uszczelniaczy wyważenie do 1250 brutto cały środek nowy( talerzyki koło kompresji odrzutnik oleju wirnik łożyska uszczelniacze).Na wszystkie naprawy udzielamy 12 miesięcy gwarancji.

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Brak mocy - turbina? Co to może być.
SviRu Rover serii 600, Honda Accord 51 Czw Paź 11, 2012 20:21
kadzaf
Brak nowych postów [R600] Zaolejona turbina, czarny dym, brak mocy...
turbina?? POMOCY nie wiem co robić pomóżcie doświadczeni roverzyści:)
kamilekz22 Rover serii 600, Honda Accord 18 Pią Paź 17, 2008 20:56
Pablocek
Brak nowych postów [Honda Accord] Turbina po regeneracji i brak mocy
Ali Rover serii 600, Honda Accord 20 Pon Lip 02, 2007 21:21
piter34
Brak nowych postów [R620]brak mocy
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 33 Wto Kwi 23, 2013 17:58
Balas87
Brak nowych postów [r620] Chwilowy brak mocy
gaxik Rover serii 600, Honda Accord 10 Sro Lip 09, 2014 18:27
bazyl1218



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink