Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Świeciąca kontrolka silnika - samochód nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Wto Sie 02, 2011 12:46
[R400] Świeciąca kontrolka silnika - samochód nie odpala
Autor Wiadomość
KrystianT 



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Wto Sie 02, 2011 10:36   [R400] Świeciąca kontrolka silnika - samochód nie odpala
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, piszę bo mam problem z moim Roverkiem. Może ktoś z Was miał coś podobnego.
Wczoraj jeździłem trochę po mieście, nie dużo i miałem wrażenie, że samochód grzeje się trochę za mocno jak na to ile przejechałem. Dzisiaj rano wsiadam do samochodu, wkładam kluczyk, wszystko w porządku, kontrolki się świecą jak zawsze, tylko że zaświeciła się do tego kontrolka silnika dwa razy i zgasła. Przekręciłem kluczyk, a tu cisza!!! Tak jakby immobiliser odciął zapłon po wykryciu problemu z silnikiem. Popróbowałem kilka razy i w końcu za którymś razem kontrolka nie świeciła się i odpalił. Pojechałem na stację benzynową 2 kilometry dalej, zgasiłem go, no i już więcej nie udało mi się go odpalić. Objawy takie same jak przedtem. Sprawdzałem poziomy płynów. Oleju w prawdzie ubyło mi od ostatniej kontroli (miesiąc temu), ale jest powyżej minimum. Płyn w chłodnicy też jest. Na parkingu nie widziałem żadnej plamy pod silnikiem. Czy może sygnalizować taką kontrolką awarię rozrusznika?
Ostatnio zmieniony przez KrystianT Wto Sie 02, 2011 12:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 02, 2011 10:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 14:40   

KrystianT napisał/a:
Czy może sygnalizować taką kontrolką awarię rozrusznika?

nie, nie może
wybłyskaj sobie błędy i wtedy może wyjdzie czemu zapala się check
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 19:05   

Elektryka
 
 
 
alexa_86 



Dołączyła: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 14:09   

[R400 TDi, 2.0 diesel) Ja mam podobny problem, ale zaczęło się od szarpania i przerywania w czasie jazdy. Wymienili mi wtrysk (jeden) i przez tydzień było dobrze. Potem znowu zaczął szarpać i zaczęła pojawiać się kontrolka silnika. Najgorzej mu jest kiedy dłużej jadę w korku, ale nie grzeje się, bo temp. jest na stałym poziomie.
Coś czuję, że ta wymiana wtrysku im nie wyszła. Bo jak pojechałam z reklamacją, to zaczęli kręcić, że to pewnie pompa poszła i do wymiany.
Samochód robiłam w AUTO Centrum c.z. Rover parts na ul. Młodnickiej 58. Miał ktoś z nimi jakieś doświadczenia?
Za diagnozę wzięli 300 zł a za wymianę wtrysku na używany 200 zł. Razem 500 a i tak auto się krztusi i CE się zapala...
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 08, 2011 17:04   

alexa_86 napisał/a:
i CE się zapala

a jaki błąd??
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 22:06   

alexa_86 weź pod uwagę wiązkę pompy wtryskowej podejrzewam że naciągnęli Cię tylko na koszta z tą wymianą wtryskiwacza.
Jeśli oddali stary to bardzo prosto można go sprawdzić,oporność powinna wynosić 90-105 ohm sprawny wtrysk sterujący oscyluje w tych granicach a po podanej cenie sugeruję że właśnie wymienili sterujący.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
alexa_86 



Dołączyła: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 09:35   

Koju napisał/a:
alexa_86 weź pod uwagę wiązkę pompy wtryskowej podejrzewam że naciągnęli Cię tylko na koszta z tą wymianą wtryskiwacza.
Jeśli oddali stary to bardzo prosto można go sprawdzić,oporność powinna wynosić 90-105 ohm sprawny wtrysk sterujący oscyluje w tych granicach a po podanej cenie sugeruję że właśnie wymienili sterujący.


Nie oddali starego, więc nie mam jak sprawdzić. Kto inny samochód przyjmował, kto inny oddawał i oczywiście nic nie wiedział. Tak to właśnie czuję, że auto czasami jakby nie dostawało paliwa i się dławi. A niby warsztat był z polecenia...

Nie wiem jaki błąd jeszcze, ale znalazłam na forum opis "wybłyskaj sobie błąd", więc niedługo pewnie będę miała wybłyskany:)
 
 
mikel1806 



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Chojnice-Gdańsk



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 11:12   

Witam miałem podobny problem. Okazało się, że był luźny przewód od elektrozaworu.
Po odpowiednim zlutowaniu lampka zgasła i auto odpaliło
_________________
mikel1806
 
 
 
alexa_86 



Dołączyła: 21 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 11:26   

mikel1806 napisał/a:
Witam miałem podobny problem. Okazało się, że był luźny przewód od elektrozaworu.
Po odpowiednim zlutowaniu lampka zgasła i auto odpaliło


Tylko, że ja nie mam problemów z odpalaniem (przeważnie, bo po tej dłuższej jeździe nawet przy odpalaniu marudzi). Ogólnie mam wrażenie, że jak za długo nim jeżdżę (czyli powyżej 10 km w korku) to przerywa i się krztusi. Czy to możliwe, że przy wymianie wtrysku poluzował się przewód od elektrozaworu?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 09, 2011 11:46   

elektrozawór jak sama nazwa wskazuje to zawór, który odcina paliwo, więc przy luźnym przewodzie auto nie pojedzie dalej
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 09, 2011 12:39   

Sprawdz przede wszystkim ta diagnostyke. wyskoczy Ci blad i sam bedziesz wiedzial gdzie szukac bledu
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 16:30   

alexa_86 napisał/a:
Nie wiem jaki błąd jeszcze, ale znalazłam na forum opis "wybłyskaj sobie błąd", więc niedługo pewnie będę miała wybłyskany:)

Bez względu na ilość i kody błędów zacznij od sprawdzenia wiązki przy jej wadliwym działaniu wyskakują różne błędy i będziesz walczyła z nimi bezskutecznie (oczywiście jeśli to jest wiązka) przykład odczułaś w portfelu 500 pln. wyrzucone w błoto ;(
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
KrystianT 



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 2
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 14:43   

w moim przypadku okazało się, że rozrusznik siadł. Coś się jeszcze z masą stało, poprzepalało jakieś czujniki i dlatego wyświetlało błąd silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pomarańczowa kontrolka silnika
gwslawek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 09, 2007 11:41
gwslawek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Nie odpala po wymianie silnika
misiek_1983_ms Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Mar 07, 2015 18:39
szoso
Brak nowych postów [R400] Nie odpala po wymianie silnika
misiek_1983_ms Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sob Maj 23, 2015 19:15
misiek_1983_ms
Brak nowych postów [R400] Zatrzaśniety samochod
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sty 24, 2012 11:32
bolcik
Brak nowych postów [R400] Zakupiony samochód czas na wymianę rozrządu
R400 1,6 16V Hatchback 98'
qlesh Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lip 18, 2008 20:15
hoosar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink