Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] Spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i] Spalanie
Autor Wiadomość
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



  Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 09:00   [R214i] Spalanie
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam,

sprawdziłem podczas ostatnich 4-ech tankowań spalanie mojego roverka i wyszło 6,4l/100km :grin: Wynik chyba nienajgorszy tylko ta cena za benzin too high :sad:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 09:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 10:14   

Jest już temat odnośnie spalania w 200 :P ale pozwolę sobie spytać czy to trasa czy miasto?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 11:30   

pistolet napisał/a:
Jest już temat odnośnie spalania w 200 :P ale pozwolę sobie spytać czy to trasa czy miasto?


50/50 :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 15:15   

tomi83 napisał/a:
pistolet napisał/a:
Jest już temat odnośnie spalania w 200 :P ale pozwolę sobie spytać czy to trasa czy miasto?


50/50 :)

To coś nie tak z tym spalaniem. :/ :razz:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 15:49   

leszczu19901 napisał/a:
tomi83 napisał/a:
pistolet napisał/a:
Jest już temat odnośnie spalania w 200 :P ale pozwolę sobie spytać czy to trasa czy miasto?


50/50 :)

To coś nie tak z tym spalaniem. :/ :razz:


Zbyt niskie??:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 15:53   

Cytat:
Zbyt niskie??:)

Tak. :razz:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 15:38   

podłączę się do tematu. Moja dwusetka pali 10l / 100 benzyny oraz 11,5l / 100 LPG. Nie jest to najgorszy wynik (porównując z innymi na forum), lecz nie jest to też niskie spalanie :/ Mierzone było kilka razy (90% trasa), przy zasadach "eko drivingu" :P Czyli wyżej podane spalanie jest najmniejsze jakie mi się udało osiągnąć. Czy da się coś zrobić aby obniżyć spalanie ? Dodam że w przyszłym tyodniu wymieniam przewody WN (ponieważ mam problemy z odpalaniem - świece już są nowe NGK) - czy to może mieć wpływ na spalanie ?
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 16:21   

Od 6.06 jeżdżę na gazie i tego paliwa roverek spala mi 8-8,5 litra/100km, więc chyba prawidłowo biorąc pod uwagę, że prawidłowo wyregulowana instalacja LPG zapewnia spalanie na poziomie 15% większym niż spalanie Pb :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 18:14   

tomi83 napisał/a:
Od 6.06 jeżdżę na gazie i tego paliwa roverek spala mi 8-8,5 litra/100km, więc chyba prawidłowo biorąc pod uwagę, że prawidłowo wyregulowana instalacja LPG zapewnia spalanie na poziomie 15% większym niż spalanie Pb :)


czyli wychodzi na to że benzyny mi za dużo pali ? :P Bo nie wierzę że 10L Pb to norma...
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 20:03   

Fafnoscie napisał/a:
tomi83 napisał/a:
Od 6.06 jeżdżę na gazie i tego paliwa roverek spala mi 8-8,5 litra/100km, więc chyba prawidłowo biorąc pod uwagę, że prawidłowo wyregulowana instalacja LPG zapewnia spalanie na poziomie 15% większym niż spalanie Pb :)


czyli wychodzi na to że benzyny mi za dużo pali ? :P Bo nie wierzę że 10L Pb to norma...


Ja uważam, że mój egzemplarz jest bardzo ekonomiczny, gdybym nie robił rocznie ok. 50kkm to bym gazu nie założył i zadowolił się 6,5l/100km Pb :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 20:44   

sprawdzałem dzisiaj sondę lambda wg. tego schematu i okazuję się że sonda pokazuje między 0.18 V a 0.26 V. Kilka razy na sekunde "skoczyła" wartość powyżej 0.30 V, ale nigdy powyżej 0.5 V (tak jak to jest napisane w poradniku). Również po puszczeniu gazu (przepustnica się zamyka), sonda nie wskazuje 0 V ale nadal 0.26 V po czym powoli spada do 0.20 V.

Moje pytanie brzmi: Czy mam uszkodzoną sondę lambda przez co mam większe spalanie ? Czytałem na forum że sonda niekoniecznie musi być zepsuta - wystarczy ją "przepalić":

srbenda napisał/a:
a sproboj ja "przepalic" na dobry poczatek. jezeli jest tylko zakoksowana
to moze to pomoc. sposob prosty i, chociaz moze wygladac na dziwny, bardzo
skuteczny - rozgrzewasz silnik do temp. roboczej i jezdzisz jeszcze
5-10min. wrzucasz 3-ke i jedziesz na 5000rpm przez 5-10min (idealnie by
bylo bez hamowania i przyspieszania, np. na autostradzie).
BTW mozecie sie smiac ale jest to skuteczne
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 20:59   

[quote="Fafnoscie"]sprawdzałem dzisiaj sondę lambda wg. tego schematu i okazuję się że sonda pokazuje między 0.18 V a 0.26 V. Kilka razy na sekunde "skoczyła" wartość powyżej 0.30 V, ale nigdy powyżej 0.5 V (tak jak to jest napisane w poradniku). Również po puszczeniu gazu (przepustnica się zamyka), sonda nie wskazuje 0 V ale nadal 0.26 V po czym powoli spada do 0.20 V.

Moje pytanie brzmi: Czy mam uszkodzoną sondę lambda przez co mam większe spalanie ? Czytałem na forum że sonda niekoniecznie musi być zepsuta - wystarczy ją "przepalić":


Sonda musi balansować w jak najwyższym zakresie:) U mnie to 0V - 0.8V, balansowanie Twojej sondy jest znikome, do tego zawiesza się po puszczeniu gazu, bo jak sam napisałeś wartość nie spada tylko utrzymuje się:/ Wymień ją i nie kombinuj z żadnym wypalaniem itp. Ja mam w swoim roverku sonde z vw, po prostu zarobiłem przewody pod wtyczkę roverowska :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 21:13   

tomi83 napisał/a:
Sonda musi balansować w jak najwyższym zakresie:) U mnie to 0V - 0.8V, balansowanie Twojej sondy jest znikome, do tego zawiesza się po puszczeniu gazu, bo jak sam napisałeś wartość nie spada tylko utrzymuje się:/ Wymień ją i nie kombinuj z żadnym wypalaniem itp. Ja mam w swoim roverku sonde z vw, po prostu zarobiłem przewody pod wtyczkę roverowska :)


Dzięki za potwierdzenie moich własnych myśli - chyba wymienię sondę :/ Niestety odstraszają mnie ceny sond - są strasznie drogie i dlatego szukam alternatywy, np. używana sonda z rozbitki. Czy coś takiego się może sprawdzić ? I o jakiej sondzie mówisz dokładnie wspominając o sondzie z VW ?!? :)
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 07:51   

Fafnoscie napisał/a:
tomi83 napisał/a:
Sonda musi balansować w jak najwyższym zakresie:) U mnie to 0V - 0.8V, balansowanie Twojej sondy jest znikome, do tego zawiesza się po puszczeniu gazu, bo jak sam napisałeś wartość nie spada tylko utrzymuje się:/ Wymień ją i nie kombinuj z żadnym wypalaniem itp. Ja mam w swoim roverku sonde z vw, po prostu zarobiłem przewody pod wtyczkę roverowska :)


Dzięki za potwierdzenie moich własnych myśli - chyba wymienię sondę :/ Niestety odstraszają mnie ceny sond - są strasznie drogie i dlatego szukam alternatywy, np. używana sonda z rozbitki. Czy coś takiego się może sprawdzić ? I o jakiej sondzie mówisz dokładnie wspominając o sondzie z VW ?!? :)


4-przewodowa oczywiście, 1-voltowa :) Dla pewności weź swoją starą sondę :) Niejednokrotnie taka używka jeszcze długo pośmiga a zapłacisz 30-40zł :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i]spalanie
ziperant Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Nie Gru 23, 2012 14:31
toxx
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214i] spalanie
domel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Kwi 05, 2014 10:29
Adrian
Brak nowych postów [R214i 8v 98r.] Wysokie spalanie
rudolfinho Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 48 Pon Kwi 09, 2012 21:41
robsson78
Brak nowych postów [R214i 16V 103 km silverstone] SPALANIE OLEJU
PORADA
DeeBo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Czw Sie 23, 2007 15:42
Brt
Brak nowych postów [R214i '98] Cykający silnik, wysokie spalanie
FilipR200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Cze 29, 2007 08:02
Foczes



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink