Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Zacisk hamulca przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Zacisk hamulca przód
Autor Wiadomość
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 14:24   [R416] Zacisk hamulca przód
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

witam jak w temacie proszę o pomoc

Właśnie odkręcam zacisk tarczy hamulcowej z przodu w celu wymiany tarczy. Powiem tak trzyma sie to jakby było przyspawane. Jeżeli dobrze myślę to żeby zdjąć cały zacisk potrzeba odkręcić dwie śruby na klucz 17.
Tylko co zrobić jak jedna ze śrub się odkręca a raczej kręci a nie wychodzi ?? - czy przypadkiem nie sa to lewe gwinty ??

Po drugie może jest jakiś sprytny sposób na te śrubki.

Wyjęcie klocuszków to dziecinna zabawa ale zdjąć cały zacisk - to już nie przelewki.
Może ktoś pomoże szczególnie co z ta śrubą zrobić co kręci się w miejscu ??

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 17:35 ]
To dopiszę jak juz temacik założyłem po wielu próbach odkręciłem ten zerwany gwint. chyba śruba się zdarła. Teraz szukam podobnej.

Sprawa druga to na jednej stronie "gumowy oring" dokoła tłoczka był wilgotny - przy wciskaniu nic nie poleciało no ale wilgotny był. Stad pytanie
Jak zregenerować taki zacisk ??

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 18:42 ]
To jeszcze jedno pytanko

Jaka jest srednica tłoczka w zacisku w R 416 bez ABS
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Maj 23, 2011 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 14:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10899
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 14:45   

Cytat:
Jak zregenerować taki zacisk ??

musisz wcisnać tłoczek, wyjąć tą starą gumę, wyjać tłoczek, wyczyscić dokładnie, wymienić uszczelnienie tłoczka, wcisnać tłoczek założyć nową gumę, poskręcać i odpowietrzyć :cool:
gumy masz choćby tu:
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 17:34   

sTERYD napisał/a:
musisz wcisnać tłoczek, wyjąć tą starą gumę, wyjać tłoczek, wyczyscić dokładnie, wymienić uszczelnienie tłoczka, wcisnać tłoczek założyć nową gumę, poskręcać i odpowietrzyć

dzięki wielkie jakoś musze sobie poradzić .
No i dzięki za linka w sumie to nie wiedziałem który zestaw wybrać bo do lukasa to sporo ich - myślisz że to właśnie ten komplet. Dziś rozkręciłem i zmierzyłem śr tłoczka - na mojej miarce 54 mm zewnętrznie.

no to widzę mam w końcu powód żeby zmienić płyn hamulcowy heheh w piątek jadę na Śląsk więc jutro "do pracy rodacy" :)
Dzięki jeszcze raz za podpowiedz.
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 18:22   

Odświeżę tego starego kotleta bo mam pewien problem, otóż z jednej strony trzyma mi cały czas hamulec. Ciężko ręką poruszyć kołem. Spalanie wzrosło, felga czarna od pyłu itp.

Dzisiaj rozkręciłem zacisk, prowadnice chodzą luźno więc raczej OK.
Tłoczek niestety ale bardzo ciężko chodzi, nie wiem czy to tak ma być czy nie.
Na zgaszonym silniku, przy wciskaniu pedału tłoczek powolutku wychodzi ale już nie wchodzi z powrotem. Trzeba się nieźle nagimnastykować aby go wcisnąć (mam tu na myśli młotek i brecha). Czy ten tłoczek nie powinien lekko chodzić?

W środę odbieram zestaw naprawczy do zacisku (uszczeli, oringi itp) bo podejrzewam, że ten gumowy oring na tłoczku się zepsuł. Macie jakieś wskazówki co do wymiany tego oringu?
Kolega sTERYD pisze o wciskaniu a gdzieś na forum wyczytałem, że trzeba go wkręcać? Więc jak to w końcu jest?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 20:06   

des napisał/a:
Więc jak to w końcu jest?

Przedni tłoczek wciskany, tylny wkręcany. :wink:
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 21:20   

I wszystko w temacie.
Dzięki.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416] zacisk hamulca tył
Kot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pon Lis 02, 2009 18:31
Kot
Brak nowych postów [r416 si 96r] zacisk hamulca
Kot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Maj 02, 2010 17:21
Kot
Brak nowych postów [R45] Tylny zacisk hamulca - reperaturka, średnica tłoczka
Krzys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 30, 2013 13:11
Krzys
Brak nowych postów [R420] Tłoczek zacisk przód
js Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Sty 13, 2011 11:58
sobrus
Brak nowych postów [all] zacisk tarcza i klocek przod 282mm jaka grubość
borek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Cze 20, 2011 08:09
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink