Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silniczki VIS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silniczki VIS

do Roverzystów co to jet ?
Autor Wiadomość
Trebor 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 00:42   [R75] Silniczki VIS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Hej pomocy mam mały problem wymieniłem w warsztacie ostatnio sprzęgło i wysprzęglik ,chodzi teraz leciutko ale zauważyłem olej w tym dziwnym miejscu po raz pierwszy i nie wiem co to ? i jak sie do tego zabrać , dołączam zdjęcie .
wszelaka pomoc mile widziana .

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:38 ]
Czy to normalne i jako laik dam sobie rade z tym ustrojstwem mam Rover 75 2.0l V6 rok 2000r.

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:42 ]
drugie zdjęcie
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 10:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 00:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 08:25   

To są silniczki VIS. Jak ciekną znaczy że sa pełne oleju i VIS na umarciu. Trzeba je zdjąć z kolektora rozebrać wyczyścić, przelutować, założyć i powinno banglać jak nowe chyba że silniczki już są trupy.
Na forum albo na stronie klubowej jest manual do naprawy silniczków VIS
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 16:49   

Trebor, czytamy Techniczny FAQ http://www.roverki.pl/ind...lektora-ssacego :wink: .
_________________
Pozdrawiam Monika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Trebor 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 13:59   

A dziękuje za porade poszukałem i znalazłem na angielkim forum warto zobaczyc

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:53 ]
podaje linki
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=31504
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
http://forums.xpowerforum...ht=sheddist+vis

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:57 ]
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
to też mozna zobaczyć

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:59 ]
a tak temu przeciwdziałają
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=29330

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:59 ]
bede z tym walczył zaczynam od jutra
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 17:58   

Trebor napisał/a:
a tak temu przeciwdziałają
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=29330

Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz kol. Zukowaty miał i już nie ma bo rozebrał kolektor i potwierdził słowa PHJOWI :arrow: tam olej ma być do smarowania klapek VIS.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Trebor 




Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 23:11   

oki sorki ale i tak podobno sie sklapla
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 23:34   

instrukcja naprawy siłowniczków jest chyba gdzieś na forum, o ile dobrze pamiętam piter34 ją tłumaczył
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 23:38   

sknerko napisał/a:
Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz
Nie podzielam tej opinii .Prawidłowo zamontowany i właściwie używany odpowiedni ( dwukierunkowy )separator pomaga i ponieważ nie odoleja w 100%,to mechanizm VIS jest smarowany wystarczająco.Mam zamontowany od dawna i nie dość,że zapobiega zaolejeniu silniczków i płytek, to jeszcze odwadnia przewody.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 12:12   

Panowie szykuje sie do rozebrania tego silniczka VIS

I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?

Poci mi sie w tym samym miejscu co widac na foto .

Na benzynie nie mam problemow ladnie sie wkreca i dobrze sie zbiera .

Ale skoro sie poci olejem znaczy ze trzeba by to rozebrac i oczyscic prawda ? czy tgo nie ruszac i czekac az cos padnie ?

Prosze o odpowiedzi na moich kilka pytan .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 13:23   

dzieju napisał/a:
I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?
Do naprawy siłowników VIS nie potrzeba zdejmować całego kolektora.Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty ) i nie potrzeba nowych uszczelek. Działanie siłowników można sprawdzić testerem diagnostycznym albo przez odpowiednie łączenie styków .Przy zdejmowaniu kolektora , teoretycznie powinno się wymienić oringi , ale praktycznie robi się to jak są uszkodzone.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 14:06   

SeniorA napisał/a:
Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty )


A gdzie jest drugi ? widze tylko jeden :/

Czy mimo tego ze dziala poprawnie autko zdjac kolektor i wyczyscic ? czy nie ruszac go ?
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 14:49   

dzieju napisał/a:
A gdzie jest drugi ? widze tylko jeden :/
na drugiej fotce są widoczne dwa pudełeczka przykręcone do kolektora.Do każdego podłączone są wtyczki 4-ro stykowe z przewodami.
dzieju napisał/a:
Czy mimo tego ze dziala poprawnie autko zdjac kolektor i wyczyscic ? czy nie ruszac go ?
ja bym nie ruszał, zrobiłbym to przy okazji np.wymiany termostatu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 16:24   

Ok dzieki wstrzymam sie .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 20:30   

Właśnie wyjąłem moje VIS żeby umyć po prostu. A tam olej że hej!
Pierwsze rzecz, odkręciłem 10 wkrętów co są pod spodem ale ta pokrywka nie chce za nic zejść! Jest coś o czym nie wiem czy po prostu mam jakiś dziwny przypadek. Wkręty były tak przykręcone, że aż napociłem się przy odkręcaniu, może poprzedni właściciel to przykleił.
I druga rzecz. Z siłownika Balance Valve (tego bliżej szyby) wyciekał olej. Otwieram go. A tam tyle oleju, że aż tej płytki zielonej nie widać. Rozumiem, że to myć dokładniutko..?
Jeśli źle pisze, nie tu gdzie trzeba czy coś to chociaż nakierujcie bo już 3 dzień miele te forum o układzie dolotowym a serio chce to dobrze zrobić
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 21:19   

Duzo pisania

W skrócie

Otworz moduly
Usun stary silikon z obudowy w okolo
Zatop obudowy w benzynie ekstrakcyjnej
Zdemontuj wszystko z srodka
Umyj dokladnie w benzynie extrakcyjnej (tylko uwazaj na mikrostyki)
Wyplukaj dokladnie silniki z obu modulow
Przelutuj cala plytke jedna i druga
Sprawdz czy nie masz upalonych ścieżek
Nasmaruj lozyska silnka z obu stron olejem do lozysk.
Sprawdz dzialanie silniczkow na zasilaczu z pomiarem pradu (sprawny nie moze przekraczac 0.5A)
Poskladaj ladnie do srodka
Uszczelnij obudowe np. Silikonem o odpowiednich parametrach dla warunkow pracy

Kazda czesc powinienes sprawdzic na mierniku
Mikrostyki na zwarciu nie powinny miec wiecej niz 1-3ohm

Usterka najczesniej ulegaja plytki (spalone sciezki),Silniki,Mikrostyki,Przekazniki,Diody prostownicze.

Jak by co dzwon - 512623706

Ja dodatkowo montuje samo kontrole w formie diody LED ktora informuje o prawidlowym zaparkowaniu modulu .

Wiecej znajdziesz w linkach z mojego podpisu .

Powodzenia .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS
scareface Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lip 16, 2018 20:14
adam_26
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS
Gość Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 13, 2012 13:19
Alex_Tom
Brak nowych postów [R75] Silniczki VIS by Dzieju
piotrpg Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Paź 20, 2022 12:08
piotrpg
Brak nowych postów [R75] Silniczki w zamkach
Physixc Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Gru 28, 2014 13:36
Physixc
Brak nowych postów [R75] Silniczki świateł nie działają
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 20 Pon Sty 29, 2018 10:11
christopher7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink