Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem po wymianie lozyska kola
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem po wymianie lozyska kola
Autor Wiadomość
lxxx20 




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Płock

Rover 400

  Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 22:45   [R416] Problem po wymianie lozyska kola
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996



Witam wszystkich potrzebuje pomocy otóż wczoraj wymieniłem łożysko koła [lewe]. Oczywiście w spartańskich warunkach tzn gumowy młotek i delikatnie wbijałem w gniazdo założyłem pierścień segera piastę i wszystko niby dobrze było lekko kręciło się wiec przykręciłem śrubę centralną półosi i nie wiem czy za mocno czy jak bo koło kręci się z oporem a po przejechaniu kilku kilometrów dotknąłem tarczy i jest gorąca nie da się dotkną no i podczas jazdy lekko trzęsie i nasila się podczas hamowania. Proszę mi pomóc bo nie wiem co może być przyczyną co źle zrobiłem :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 22:54   

możliwe, ze za mocno skręciłeś łożysko, w R400 je się skręca prawidłowo 181Nm jak dobrze pamiętam, a to średnio mocno.
to że tarcza hamulcowa jest gorąca po przejażdżce to nic dziwnego, każde hamowanie, to zamiana energii kinetycznej samochodu (tona razy prędkość^2 /2) w ciepło tarczy właśnie. Z tym biciem podczas jazdy, to może jest po prostu źle osadzona tarcza hamulcowa. Sprawdź, czy nie ma pod nią jakichś paprochów, czy choćby rdzy na czole piasty.
Inna (mniej fajna) opcja, to mogłeś rozklepać trochę piastę przy zdejmowaniu lub nakładaniu łożyska i źle siedzi. Wtedy cała Twoja robota i łożysko do wymiany :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lxxx20 




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 23:19   

Cytat:
możliwe, ze za mocno skręciłeś łożysko, w R400 je się skręca prawidłowo 181Nm jak dobrze pamiętam

No ja dokręciłem do oporu wiec możliwe że za mocno jutro poluzuje trochę i zobaczę.

Cytat:
to że tarcza hamulcowa jest gorąca po przejażdżce to nic dziwnego, każde hamowanie, to zamiana energii kinetycznej samochodu (tona razy prędkość^2 /2) w ciepło tarczy właśnie.


Zgadza się tylko sprawdzałem wszystkie 4 tarcze i 3 są ciepłe a ta przy której wymieniałem łożysko jest gorąca :/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 23:25   

to jeszcze wypadałoby sprawdzić, czy przypadkiem klocki nie są na stałe dociśnięte do tarczy ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 23:30   

Proponuje poluzować łożysko i powinno być ok.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
lxxx20 




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 23:32   

sTERYD napisał/a:
to jeszcze wypadałoby sprawdzić, czy przypadkiem klocki nie są na stałe dociśnięte do tarczy ;)


NIe no raczej bym to wykluczył bo bez zacisku tak samo z oporem sie kreci a zacisk luzno zszedł z tarczy jak odkrecałem go

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 23:32 ]
des napisał/a:
Proponuje poluzować łożysko i powinno być ok.


no właśnie jutro to zrobie i zobaczymy
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 07:41   

koledzy to nie jest maluch że jak za mocno dokręcimy śrubę to koło się zatrzyma :wink:
nakrętki mają być dokręcone na maxa, u mnie dokręcaliśmy pneumatem i koła się kręcą bez oporów, nie może tam być luzu bo przeguby nie będą dosunięte do piasty i mogą stukać
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 07:54   

to miałeś słaby pneumat ;)
jak kiedyś dokręciłem coś koło 200 Nm bo mi się wydawało, że te 180 to za słabo, to po godzinie jazdy łożyska się grzały i piszczały :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lxxx20 




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 11:39   

szoso napisał/a:
koledzy to nie jest maluch że jak za mocno dokręcimy śrubę to koło się zatrzyma :wink:
nakrętki mają być dokręcone na maxa, u mnie dokręcaliśmy pneumatem i koła się kręcą bez oporów, nie może tam być luzu bo przeguby nie będą dosunięte do piasty i mogą stukać


Tu chyba kolega ma racje bo dziś podniosłem auto i kreciłem kołem to ma miejsce ze kreci sie normalnie luzno i zaraz jest coraz ciasniej i znów luzno tak jak by bylo krzywo cos ale łożysko jest prosto dobrze siedzi moze piasta jakos zle weszła co myslicie o tym ? no cos musi byc krzywo osadzone dlatego tak trzesie kierownica przy hamowaniu

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 11:39 ]
No wiec sprawa wyglada tak zdjąłem koło i patrzylem dokladnie i stwierdzilem ze to wina tarczy chyba sie skrzywila jakos bo odkrecilem zacisk i elegancko kreci sie piasta nie widac zeby cos bylo zle po za tym grzeje sie tylko tarcza reszta jest normalna wiec chyba musze zmienic tarcze
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 13:00   

Ja zaproponowałem poluzowanie łożyska pod warunkiem, że wszystko jest dobrze poskładane.
Poza tym skoro przed wymianą koło nie blokowało to teraz też nie powinno.
Może coś krzywo jest osadzone?
Rozkręć wszystko jeszcze raz i skręć z ale ze spokojem i dokładnością :wink:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
lxxx20 




Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 12
Skąd: Płock

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 15:32   

Ja to składałem dokładnie i na spokojnie cały dzien poswieciłem. A gdybym cos krzywo osadził to by piasta czy łożysko też sie grzało a to tylko tarcza sie grzała ale rozkreciłem cały zacisk wyczysciłem i jest dobrze juz
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 15:56   

a może klocki zamieniłeś miejscami, ten od wewnątrz na zewątrz daleś. Bo one przecież jedak się nie ścierają,i teraz któryś trze cały czas, albo nie odbijaja po prostu. Przeczyść dobrze jarzmo i przesmaruj porządnym smarem wysoko temperaturowym
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 21:50   

łożysko jest dwurzędowe, moment dokręcania to 180Nm. przy dokręceniu 350Nm koło napewno nie będzie blokowane. W teorii łożysko może szybciej się zużyć gdyż bieznie są bardziej napięte. Najprawdopodobniej przy zakładaniu tarczy hamulcowej coś ci podeszło między piaste a tarcze w skutek czego tarcza jest zwichrowana i raz ociera o klocek a raz nie efektem tego gdy kręcisz kołem ręką raz jest lekko raz ciężej. podnieś koło złap jedną ręką na koło na godzine 12 a drugą na 6 raz jedna raz druga ruszaj do siebie . jesli koło jest sztywne to oznacza ze niema luzu. Drgania przy hamowaniu będą wskazywać na zwichrowanie tarczy lub luz w układzie kierowniczym (jednak to możemy wykluczyć gdyż przed naprawą tak nie było)
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie przegubu
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Pon Kwi 06, 2009 22:12
SeniorA
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
alarm - komputer zwariował? :)
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 15, 2008 10:01
danterape
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
niepokojące rzeczy
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 06, 2009 22:40
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z odpaleniem po wymianie silnika
problem z odpaleniem po wymianie silnika
znajduch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 15, 2008 01:06
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie baterii nic nie pomogło
muscl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sie 08, 2013 09:33
muscl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink