Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Strumienica czy uniwersalny katalizator?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Strumienica czy uniwersalny katalizator?
Autor Wiadomość
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 22:57   

Nie uważasz, że auto Ci głośniej chodzi? nie masz metalicznego podźwięku jak przyspieszasz i dodajesz gazu?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 22:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 23:19   

Nie mam, na tym metalowym zamienniku chodzi jak na oryginalnym. jak stoję na wolnych obrotach na ciepłym silniku to ledwo słyszlny jest w środku, a Freel nie ma prawie wcale wygłuszenia fabrycznie.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 23:19 ]
Jak jeździłem bez kata to nie dość że na wolnych hałasował to jak przyspieszał to radia nie było słychać. bez kata radio ustawiałem na 15-16 działke głośności teraz na 10 mam wrażenie ze ryczy i stąd jestem pewien ze jest jak w oryginale bo wróciło do stanu jak miałem oryginał założony
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 23:39   

W auto-partner proponują mi metalowy płaski katalizator za 220zł do R400 chyba przyszedł czas zainwestować :wink:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 16:13   

r0wl3n napisał/a:
W auto-partner proponują mi metalowy płaski katalizator za 220zł do R400 chyba przyszedł czas zainwestować
I ten bym właśnie wybrał bo moim zdaniem cena bardzo dobra
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 19:44   

Wybaczcie, że odkopuje. Pytanie bardziej jest do spawaczy :razz: Jestem w trakcie wyboru katalizatorka i się teraz narobiło z tymi wymiarami.... Katalizatorek w naszej R400 jest płaski i ma aż 400mm długości i średnicę rury 50mm. Szukam i szukam tak, żeby dopasować jak najlepiej do spawania i znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/kataliz...2226218101.html

Jest płaski, metal wkład, ma 405mm długości, ale średnica rury to 60mm o 1cm za dużo, czy to nie przeszkadza podczas spawania? Czy ten katek będzie się nadawać? Muszę wybrać dobry, bo już wykładam kasę i daję mojemu tłumikarzowi do wspawania, a już nie chcę mu głowy zawracać, bo dzisiaj z 3 razy z pytaniami do niego dzwoniłem... Pomóżcie jeszcze tylko z tym wyborem i koniec z tematem z mojej strony :mrgreen:

Bo dzwoniłem do tego sklepu z linka i zaproponowali mi taki katek dla mnie:

Płaski, metalowe "bebechy", dł. 310mm, średnica rury 51mm za 240zł. Chyba lepiej jak średnica rury jest większa tylko o 0,1cm niż 1cm? :razz: a żeby na długość był dobry to mogę kawałek rury dospawać, prawda? no i 30zł w kieszeni :mrgreen:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 07:20   

Ja kupiłem to:
http://allegro.pl/zamienn...2204215719.html

Tłumik przeznaczony do Rovera 200/400 posiada zwężenie spowalniające spaliny (a więc w teorii powinno zapobiegać odprężaniu silnika).

Katalizowanie spalin nie ma znaczenia, bo nie ma drugiej sondy lambda. Ważne, żeby nie zrobić wolnego wylotu bo odprężamy silnik. Więc teoretycznie powinno być dobrze. :roll:

Jeżeli to się nie sprawdzi to pozostanie zakup metalowego katalizatora, ale takich do R400 na allegro obecnie brak. Ceramiczny odpada bo mam LPG.
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 13:02   

sobrus ja zamawiam to:

http://allegro.pl/kataliz...2269501153.html
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 10:35   

oki :)
Jeżeli to co kupiłem sie nie sprawdzi to pewnie też takie coś zamontuje.
Ale to już wieksza rzeźba z montażem (ten mój jest ponoć plug and play na pare śrub).
(oczywiście mam jednak nadzieje że sie sprawdzi)
Cena jest atrakcyjna :ok:

Dzisiaj mój katalizator chyba całkiem się posypał. Wydawał całą plejadę nieprzyjemnych dzwięków - brzęczenie, szuranie, rzężenie, świstania, skrobanie.
I to przez całą drogę od początku do końca.
Aż mam nadzieje że nic więcej się nie sypie, bo takich dzwięków nigdy nie słyszałem.
....czekam na kuriera....

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 10:35 ]
Jestem już po montażu tłumika który kupiłem
Na wstępie dodam, że kupiłem auto z uszkodzonym kata i po miesiącu od razu został opróżniony przez mechanika - wiec znam tylko Roverka z pustą puszką w środku. Innym nie jeździłem - to na pewno wpływa na ocenę.

Tłumik okazał się być produktem firmy AWG Exhaust Car Gallery, dość solidnie jak na moje nieprawne oko wykonanym. Z dławikiem (zwężeniem w formie czterech przetłoczeń na środku rury) w środku.
Wszedł plug n play. Nic nie trzeba było ciąć i spawać.

Auto przestało brzęczeć (uff), jest cichsze. W środku auta brzmi lepiej, mniej metalicznie a bardziej basowo (barwa dzwięku mojej K serii nigdy mnie nie zachwycała). Teraz jest lepiej.

Osiągi - też jest lepiej. Czy tak samo dobrze jak na katalizatorze nie wiem, ale lepiej.
Auto wymaga mniej gazu przy ruszaniu, nie dławi się, pracuje równiutko i lepiej radzi sobie na niskich obrotach.
W zakorkowanym Lublinie nie mam gdzie przycisnąć, ale na wysokich obrotach też jest chyba dobrze.

W sumie wyszło 180zł z przesyłką i motażem (sam tłumik 116zł). Więc nie przesadnie tanio, ale na pewno taniej niż wspawanie nowego kata i chyba rozsądnie ;) tym bardziej że też nie ma pewności, czy kata uniwersalny idealnie pasuje do K i byłby lepszy, a na pewno jest droższy.

Jak ktoś ma kanał to może zamontować sam (4 śruby). Ja rzężącym R nie chciałem jeździć i pojechałem do najbliższego zakładu. 40zł to jednak sporo za 4 śruby.

Także polecam i jestem zadowolony, choć nie jestem w stanie powiedzieć czy kata, zwłaszcza dedykowany, nie sprawdziłby sie lepiej. Po prostu nie wiem.

@driftdreamer
Dopiero teraz przeczytałem Twojego posta :oops: Wielkie dzięki za pomoc, gdybym przeczytał wcześniej to pewnie bym skorzystał, bo ten ferroz faktycznie wygląda OK i jest niedrogi :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] katalizator uniwersalny
moja historia
Mario82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Nie Paź 25, 2009 13:31
Tomek1212
Brak nowych postów [R400]tłumik czy strumienica?
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Kwi 30, 2010 10:08
slax
Brak nowych postów [R400] [2.0] [1998] [diesel] Ile dostanę za katalizator?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 17, 2017 13:58
Memento
Brak nowych postów [R400] EGR? Katalizator? - MUŁOWATY - od czego zacząć?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sie 23, 2012 11:12
bizon
Brak nowych postów [R416] Strumienica
kostas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Paź 31, 2008 13:39
kostas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink