Forum Klubu ROVERki.pl :: Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
Autor Wiadomość
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 19:51   

Coś się temu misiu pokiełbasiło.
Rzecznik praw konsumenta ma tu tyle do powiedzenia, co dyrektor cyrku. W tej sprawie gość nie jest konsumentem, bo Ty nie jesteś przedsiębiorcą.
Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, a nie jej wypowiedzenia (z prawnego punktu widzenia ma to istotne znaczenie).

Raptile napisał/a:
Nie musze odsyłać Panu płyty,ponieważ zwrot towaru i pieniedzy powinien być przeprowadzony w podobnym terminie,dlatego zaniechałem wysyłki płyty do Pana(sprawa do uzgodnienia).

?? ? O co tu chodzi? Nie zrozumiałem tego fragmentu. Facet chyba nie myśli, że najpierw odeślesz mu kasę, a potem on Tobie płytę??

Raptile napisał/a:
Pokazałem rzecznikowi też "gwarancje",którą Pan mi dał z Agito i stwierdził,ze wobec prawa to: "zwykły kawałek papieru".

Dość mocne słowa. Z tego kawałka papieru wynikają określone uprawnienia. Facet ma oczywiście możliwość skorzystania z gwarancji lub rękojmi, wybór należy do niego. Widocznie nic nie zrozumiał z Twoich argumentów.
Raptile napisał/a:
zgłoszę wniosek do sądu w Warszawie,o "zasądzenie zapłaty"

W tym momencie zwątpiłem, że człowiek w ogóle widział jakiegokolwiek prawnika z bliska. Nikt zorientowany w temacie nie użyłby takich sformułowań.

1. Facet nie chce sam skorzystać z gwarancji.
2. Facet nie chce, żebyś Ty korzystał z gwarancji, zanim nie oddasz mu pieniędzy.
3. Jedyne, co go urządza, to zwrot kasy i płyty - co w zw. z 1 i 2 najprawdopodobniej oznacza, że:
a) towar jest sprawny, ale gość chce go oddać bo ma takie widzimisię, albo
b) towar jest niesprawny, ale z winy użytkownika, o czym koleś wie, i usiłuje się wykręcić, a Ciebie - wkręcić.

Moim zdaniem, tak jak pisałem wcześniej, wywiązujesz się z uprawnienia sprzedającego z art. 560 par. 1 KC poprzez chęć jak najszybszego umożliwienia wymiany/naprawy sprzętu (co może i jest lekko naciągane...), co najszybciej jak się da doprowadzi do zadowolenia kupującego.
Jeśli ma on życzenie rozwiązać tę sprawę inaczej - pozostaje mu droga sądowa.
Orientacyjny koszt wytoczenia powództwa, z kapelusza:
- opłata stała od pozwu: 30zł
- pełnomocnictwo: 17zł
- pozew: najmarniej 50zł.
Czyli kosztów startowych ok. 90-100zł, o ile nie sporządzi pozwu sam ani nie zrobi tego ktoś za darmo. Można to wykluczyć, bo z korespondencji i poziomu zorientowania w temacie można jasno wywnioskować, że klient ani nikt jemu bliski nie ma większego pojęcia o prawie cywilnym.
Jeśli towar nadaje się do skorzystania z gwarancji, tzn. ma wadę, która nie powstała z winy użytkownika, a w co wątpię coraz bardziej, to niechybnie zamiast narażać się na koszty powództwa i postępowania, skorzysta z gwarancji. Tak czy inaczej, ryzyko utopienia kosztów powinno odstraszyć gościa od pozywania Cię, uzasadnionego czy nieuzasadnionego.
Z ciekawości, o jaką kwotę chodzi? Za ile sprzedałeś tę płytę?

Według mnie, możesz spać spokojnie, dopóki nie dostaniesz odpisu pozwu ;)
_________________
It's all right...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 22, 2012 19:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 21:05   

wild_weasel, 152.50 zł +wysyłka z czego w sklepie taka sama kosztuje 220 zl
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 22, 2012 21:25   

http://prawo.money.pl/baz...ta,131,116.html

Raptile, nasz do tego rzecznik prośbę o wyjaśnienie tej sprawy ;)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Pią Mar 23, 2012 12:33   

A ja Ci już pisalem OLEJ tego gościa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 23, 2012 14:40   

Pójdziesz siedzieć
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 10:18   

w Dniu dzisiejszym przyszła mi Taka o to informacja z Agito.pl

Koleś w końcu zrozumiał.


"W dniu 2012/03/29 otrzymaliśmy przesyłkę zawierającą wyspecyfikowane poniżej towary.

Zawartość przesyłki
Produkt Ilość
ASRock M3A785GMH/128M 1

Po dokonaniu wstępnej weryfikacji usterki, podjęta zostanie decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

Po zakończeniu procesu reklamacyjnego, odrębną wiadomością poinformujemy Cię o wysyłce towaru.

Jeśli chcesz się z nami skontaktować, wejdź na stronę pomoc dla klientów. W kontaktach z naszym sklepem powołuj się na numer RMA 2020. Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.

Za wszelkie utrudnienia związane z brakiem możliwości użytkowania sprzętu w czasie trwania procesu reklamacyjnego, serdecznie przepraszamy."

Będą jaja jak płyta przyjdzie na moj adres :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 19:52   

Ha ha, możliwe :D Nie znam się na tym jakie są procedury, rejestracje produktów, być może myślą że to dalej Ty i wyślą na Twój albo jego adres. Uspokoił się, pomyślał, i podjął najrozsądniejszą decyzję :) Brawo dla gościa, nie mógł tak od razu? :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 21:06   

Żabol, coś nowego wydarzyło się w sprawie przez te trzy tygodnie?
Czy temat może zakończony happy endem?
_________________
It's all right...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolejna naprawa telefonu w ramach gwarancji
Deamian Prawo i ubezpieczenia 9 Pon Lut 28, 2011 20:54
claudii
Brak nowych postów Zwrot samochodu ?
buakaw Prawo i ubezpieczenia 3 Sob Lip 09, 2016 15:56
AdaskoC
Brak nowych postów [PZU] zwrot kosztów holowania
luk474 Prawo i ubezpieczenia 12 Wto Maj 08, 2012 12:32
bociannielot
Brak nowych postów Autoryzowany serwis każe zapłacić za naprawę mimo gwarancji
memphisto Prawo i ubezpieczenia 11 Nie Mar 20, 2011 14:28
nicco_nuwai
Brak nowych postów Zwrot za niewykorzystaną polisę po wyrejestrowaniu auta
Yog-Sothoth Prawo i ubezpieczenia 3 Czw Mar 08, 2012 10:57
Yog-Sothoth



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink