Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sztywne koło zamachowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sztywne koło zamachowe
Autor Wiadomość
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



  Wysłany: Wto Cze 12, 2012 15:27   [R75] Sztywne koło zamachowe
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Nie znalazłem informacji na temat czy ktoś może wymieniał koło dwumasowe na
zestaw Valeo sztywne koło zamachowe ?

Koszt takiego zestawu to 1700PLN, może ktoś dobrał coś samodzielnie ? znajomy do Golfa III dobrał taki sam zestaw za do jego pojazdu za 600PLN a Valeo chciało też blisko 1500PLN.

Jest mi ktoś w stanie pomóc ?
_________________
Pzdr.
Kacper
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 13, 2012 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 12, 2012 15:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 12, 2012 15:33   

kacper, R75 to nie Golf...
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 15:40   

Za ok 600 mozna dwumas zregenerować wiec po jaką cholerę zmieniać na jakieś wynalazki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:12   

sknerko, rzecz w tym że już regenerowałem i pojeździł regenerowany 8miesięcy i już go słychać dziada... co mi z tego że regeneracja 600 jak podobnie kosztuje zrzucenie skrzyni. W świetle takiego doświadczenia postanowiłem poszukać rozwiązania może bardziej nie zawodnego :)
_________________
Pzdr.
Kacper
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:38   

kacper, Jest ryzyko, że zwykłe koło zamachowe spowoduje, że będziesz czuł mocno drgania w kabinie. Niestety skrzynia biegów też jest projektowana i testowana pod konkretne tłumienie na tarczach i kole zamachowym. Niemiłym dla użytkownika efektem złego dobrania tłomienia pomiędzy silnikiem a skrzynią jest chałas tzw. klekotanie , dotyczy to tych uzębień, które aktualnie nie przenoszą obciążenia.
Po takiej wymianie możesz wszystkiego się spodziewać.

Warto pytać, może ktoś już robił jako królik doświdczalny.
To, że w Golfie taka wymiana zadziałała nie oznacza, że w R75 zadziała. Dragnaia sa pakudnym tematem i trudnym do przewidzenia.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 08:57   

kacper napisał/a:
knerko, rzecz w tym że już regenerowałem i pojeździł regenerowany 8miesięcy i już go słychać dziada... co mi z tego że regeneracja 600 jak podobnie kosztuje zrzucenie skrzyni.
Nie pisz tu o miesiącach bo ja w osiem miesięcy 4kkm robię napisz ile tysięcy wytrzymało regenerowane. Na forum chyba MaReK był prekursorem regeneracji i on trochę kilometrów kręci a jakoś nie pisał, że znowu padło. Może regeneracja zrobiona kiepsko :/ albo fachowiec co robił się dopiero uczył :wink: no różnie bywa.

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 08:57 ]
Masz silnik BMW to może na ich forach poszukaj czy wogule jest sens bawienia się z dwumasą w jakieś pseudozamienniki czy lepiej odpuścić i kupić nową.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:24   

sknerko, Nie mówię że był mega sprawdzony, z tzw ogłoszenia.... ja robię około 500km miesięcznie +/- .

Napiszę do Marka z pytaniem gdzie jemu to wyklepali.
_________________
Pzdr.
Kacper
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:36   

kacper napisał/a:
sknerko, Nie mówię że był mega sprawdzony, z tzw ogłoszenia.... ja robię około 500km miesięcznie +/- .
to podobnie jak ja czyli bardzo mało, w tym wypadku reklamowałbym usługę.

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 10:36 ]
chyba ze miałes jakieś mega zużyte kolo dwumasowe i gość gwarantował robotę do bramy u niego :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 10:53   

co do regeneracji koła to w Roverze nie polecam, bo niestety prawie nikt nie umie dobrać sprężyn w środku i dla tego się tłucze, a jak jakieś włożą to albo za miękkie i wali albo za twarde i szarpie, niestety trochę są nie typowe :D jak zresztą całe sprzęgło :D

Nówka rozwiązuje sprawę.

Co do zamachowego to myślę że wymiana na stałe koło będzie masakrastyczna, te sprzęgło nie pozwoli na normalną jazdę, ale spróbuj, będziemy mieli to pewne:) dam sobie rękę uciąć że będzie szarpać jak dziki koń, luz na dwumasie za mały w stosunku do oryginału o 1-2mm daje szarpniecie odczuwalne na każdym biegu, łatwiej jest gdy luz jest za duży, bo wtedy mamy po prostu lekki posuw, nie wyczuwalny przez wiele lat, za nim dojdzie do paru cm. a zamach będzie sztywny...

piszę to z praktycznego doświadczenia regeneracji dwumasy...
_________________
Pamparampam
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:01   

Boncky napisał/a:
piszę to z praktycznego doświadczenia regeneracji dwumasy...

Czyli regenerowałeś kiedyś :wink: :mrgreen:
Ale chyba 4kkm na regenerowanej dwumasie to trochę mało co? jakby sie rozleciała po 30-50kkm no to mogę zrozumieć ale nie 4kkm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:32   

Boncky, ja mam właśnie po 8miesiącach i 4kkm tak jak piszesz :
"luz na dwumasie za mały w stosunku do oryginału o 1-2mm daje szarpniecie odczuwalne na każdym biegu"
pojawiło się już po 3tysiącach teraz się nasila i jakoś tak biegi ciasno wchodzą... i mało precyzyjnie.

A reklamować, koleś ponownie zrobi jak zrobił ja wydam 600pln na zdjęcie skrzyni i znowu mi będzie pukać po paru kkm, jakoś wolałbym tam nie wracać.... :/
_________________
Pzdr.
Kacper
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:39   

ale czemu ty masz pokrywać koszty jego błędów ;> :evil:

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 11:39 ]
Jak gostek nie zapłaci za swoje błędy to nadal bezczelnie będzie się bogacił na krzywdzie innych. Domagaj się swoich praw bo jak wszyscy będą odpuszczać to w tym kraju dobrze nie będzie nigdy. Napisz jeszcze kto to robił bo może warto uprzedzić innych co by się nie nacięli
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:39   

sknerko, jakoś nie sądzę że po dobroci pokryje... a sądzenie się je... z takim ch... jakoś nie mam zbyt dużo wolnego czasu na walkę z wiatrakami.
_________________
Pzdr.
Kacper
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:41   

ma działalność? to do UOKIK go zgłosić i walczyć wszelkimi metodami, papier jest cierpliwy (nawet jak zrobisz to sobie u kogoś innego to niech zwraca kasę)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kacper 




Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 100
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 11:43   

Racja.. reklamację napiszę z wnioskiem o pokrycie kosztów przesyłki o wymiany.
_________________
Pzdr.
Kacper
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 14:48   

z tego co pamiętam Marek regenerował w tamtym roku dwumase może wypowie się na ten temat coś ;)
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 14:57   

sknerko napisał/a:
Boncky napisał/a:
piszę to z praktycznego doświadczenia regeneracji dwumasy...

Czyli regenerowałeś kiedyś :wink: :mrgreen:
Ale chyba 4kkm na regenerowanej dwumasie to trochę mało co? jakby sie rozleciała po 30-50kkm no to mogę zrozumieć ale nie 4kkm



tak też regenerowałem i nie polecam, koledze oczywiście za szybko padła, coś gość źle w środku zrobił i się bebechy rozsypały, pytanie czy będzie w stanie zrobić "lepiej" czy nawet jak zrobi lepiej i dwumasa wytrzyma 50kk - co jest malutko.... bo nowa powinna te 150 dać radę, to czy jakość tych 50kk będzie ok :) czy będziemy się czuli jak w maluchu... :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 15:33   

Boncky napisał/a:
czy nawet jak zrobi lepiej i dwumasa wytrzyma 50kk - co jest malutko....

Może i mało to jest, ale jak ktoś lata 5-7kkm rocznie to jest na jakieś 8lat myślę, że tak długo tym autem brykał nie będzie :smile:

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 15:33 ]
Boncky napisał/a:
bo nowa powinna te 150 dać radę
a czy nowa nie jest czasem 3x droższa od regeneracji? jedynie koszt montażu podraża całą zabawę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 15:40   

sknerko napisał/a:
Boncky napisał/a:
czy nawet jak zrobi lepiej i dwumasa wytrzyma 50kk - co jest malutko....

Może i mało to jest, ale jak ktoś lata 5-7kkm rocznie to jest na jakieś 8lat myślę, że tak długo tym autem brykał nie będzie :smile:

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 15:33 ]
Boncky napisał/a:
bo nowa powinna te 150 dać radę
a czy nowa nie jest czasem 3x droższa od regeneracji? jedynie koszt montażu podraża całą zabawę.


no tak im mniej jeździ tym dłużej wytrzyma, ale raczej bym w ten sposób przy zakupie nie patrzał... :)

czy jest 3 razy drożej ? nie chyba nie... to jest różnica góra drugie tyle a i chyba nawet mniej, za regeneracje ile liczą ? 1000zł ? a nówka ile 1400 zł? taką średnią zakłądając
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Cze 13, 2012 16:00   

Jeśli chcecie wiedzieć czy regeneracja się sprawdza oraz czy można wstawić sztywne koło zamachowe zapraszam do tematu http://forum.roverki.eu/v...p=643983#643983 oraz http://forum.roverki.eu/v...p=464331#464331


kacper, Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl. :wink:

Pozdrawiam
apples
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sztywne Koło Zamachowe i Dwumasa
Padzer Rover serii 75, MG ZT 39 Czw Kwi 11, 2019 13:35
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] 1.8 Dwumasa i sztywne koło
vice44 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Mar 02, 2021 10:23
AmansP
Brak nowych postów [R75] Sztywne koło dwumasowe, czy warto ryzykować?
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 22, 2014 20:43
dawidd
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe - sztywne, regeneracja czy używane
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Mar 30, 2014 18:51
witgut
Brak nowych postów [R75] Koło zamachowe / wieniec
damiwr Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 16, 2014 22:44
damiwr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink