Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Czyszczenie przepustnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:31
[R214] Czyszczenie przepustnicy
Autor Wiadomość
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:20   [R214] Czyszczenie przepustnicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

witam, wiem że jest do tego poradnik, ale mam pewien problem.. wyciągnąłem ze swojego roverka przepustnicę i nie bardzo wiem jak ją teraz wyczyścić.. a dokładnie mówiąc co.. wklejam zdjęcia i proszę powiedzcie co wyczyścić żeby nie zrobić sobie problemu.. dzięki!
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 08, 2011 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 19:36   

Przeczyść dokładnie cały środek przepustnicy benzyną ekstrakcyjną :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 20:38   

Kurcze czyszczenie przepustnicy jednak nic nie dało, obroty nadal zawieszają się lekko powyżej 1000 i po chwili opadają na prawidłowe 850/900... :/
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
pawel.o83 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 113
Skąd: kielce



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 21:25   

i chyba tak musi być bo u mnie jest podobnie! wiec nie ma zanaczenia przepustnica, silniczek krokowy itd. tak musie po prostu być. :razz:
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 21:27   

No nie wiem ;) ja uparcie będę starał się to naprawić, jak znajdę przyczynę dam ci znać kolego :)
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 22:03   

Raczej tak musi być. Moim zdaniem jest to spowodowany tym że silnik krokowy musi mieć czas do ustabilizowania się.
Czyli gdy przepustnica zostanie zamknięta, krokowiec się wsuwa dając dostęp powietrza w większej ilości aby nagle silnik nam nie zgasł. Gdy obroty przestaną się porusza i ustaną w konkretnym położeniu, dopiero robi korektę do tych 850-900obr/min.

Pozdrawiam
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 12, 2010 22:09   

tez tak mam i tak musi byc...zreszta nie widze nic niepokojacego w takim zachowaniu obrotów silnika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wojzel 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 164
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 22:16   

Skoro tak mówicie to widocznie tak jest :)
_________________
...Rusz głową, zanim ruszysz...
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Czw Maj 13, 2010 14:41   

wojzel, spróbuj jeszcze tak
Wykręć ten potenciomter co jest przy przepustnicy i wrzuć go do benzyny ekstracyjnej na 10 min. wyplukaj ruszając jego pokrętłem. w lewo w prawo i znów zamocz.
takie czyszczenie. kilka razy. zamontuj spowrotem. do przepustnicy i do auta. podłącz wtyczkę. włącz zapłon nie odpalaj i wcisnij kilka razy pedał gazu energicznie puszczajac. ustawiasz jrgo położenie
Jeśli Się coś poprawi Napisz
Silniczek Krokowy też tak możesz wypłukać.Ja tak właśnie zrobiłem czyszcząc przepustnicę.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 00:15   

Przecież to jest zamierzone zachowanie się sterownika silnika. Nie czytaliście nigdy o tym??
ADI-mistrzu bardzo dobrze to wyjaśnił.
 
 
Siwy_028 



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 21:10   

Wymiana przepustnicy na aluminiową i sprawe załatwi z obrotami na amen .
 
 
staszekPZN 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Poznan



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 21:27   

Mi równierz jak wszsytkim obroty zawieszaja sie na 1000 na moment i opadaja 900 nie ma nic niepokojacego.
_________________
Rover 214si
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 09:40   

ej... no bo juz znalazlam sobie kolejny powod do zmartwien, jak zauwazylam, ze mi trzyma ok 900 na jałowym :P ale chyba przeczyszczenie i tak by sie u mnie przydalo, kto mi wymontuje te przepustnice? :twisted: :cool:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 10:38   

thebloody napisał/a:
jak zauwazylam, ze mi trzyma ok 900 na jałowym :P

Jeśli silnik nagrzany, to obroty się zgadzają. :grin:
thebloody napisał/a:
ale chyba przeczyszczenie i tak by sie u mnie przydalo, kto mi wymontuje te przepustnice? :twisted: :cool:

Musisz chyba się wybrać na spocik. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 11:04   

bylam na spociku :) byl teraz 29 kwietnia w Sopocie :) a kiedy nastepny to nie wiem :)
 
 
michal_michal 



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: dom



Wysłany: Pią Lip 20, 2012 14:46   

mam pytanie o to czyszczenie przepustnicy - który dokładnie artykuł jest dla mnie?

mam R214 1.4 16v, ale czy serii K to nie wiem
czy poniższy artykuł będzie ok?
http://www.roverki.pl/zro...-nie-tylko.html
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 14:49   

Tak, ten artykuł jest dla twojego silnika, masz silnik serii k.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 14:51   

michal_michal napisał/a:
czy poniższy artykuł będzie ok?
http://www.roverki.pl/zro...-nie-tylko.html

Ten artykuł jest poświęcony czyszczeniu przepustnicy w Poldku 1.4. Taka sama przepustnica również występuje w T-series.

A co do czyszczenia twojej przepustnicy, to niema tam nic trudnego. Trzeba ją najlepiej całkowicie wykręcić i szmatką zamoczona w benzynie ekstrakcyjnej wyczyścić dokładnie jej wnętrze. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 15:16   

wojzel napisał/a:
Kurcze czyszczenie przepustnicy jednak nic nie dało, obroty nadal zawieszają się lekko powyżej 1000 i po chwili opadają na prawidłowe 850/900... :/

Też tak mam i z tego co czytam nie jest to żadna usterka. U mnie czasem obroty zostają na 1000 parę przez 2-3 sekundy a czasem lecz bardzo rzadko zostają tak przez około 10 sekund i wtedy myślę że coś się spie....... :shock: popsuło znaczy się ale zawsze wracają do normy. Po prostu ten typ tak ma.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 20, 2012 15:33   

robsson78 napisał/a:
. U mnie czasem obroty zostają na 1000 parę przez 2-3 sekundy

Jest to normalne zjawisko. :wink:
"Podczas powrotu do obrotów biegu jałowego (np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł) ECM początkowo wprowadzi nieco wyższą liczbę obrotów biegu jałowego. Zapobiega to "wieszaniu się obrotów" po zamknięciu przepustnicy."
robsson78 napisał/a:
a czasem lecz bardzo rzadko zostają tak przez około 10 sekund i wtedy myślę że coś się spie....... :shock: popsuło znaczy się ale zawsze wracają do normy. Po prostu ten typ tak ma.

To już tak nie powinno być.

Wracając do przepustnicy. Przeważnie czyszczenie nic nie daje, po prostu przepustnica jest już zużyta i zaleca się ją wymienić od razu na metalową.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Zamarzanie przepustnicy
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Gru 21, 2010 09:54
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R214] Czyszczenie silnika krokowego - uwagi :)
Evil3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sob Maj 28, 2011 14:03
wlodi893
Brak nowych postów [R25] zmiana przepustnicy
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sty 09, 2014 13:28
polofix
Brak nowych postów [R25] o-ring przepustnicy.
chodak-70 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Maj 14, 2014 12:03
chodak-70
Brak nowych postów [R25 1.4,00r] Zamianka przepustnicy z 1,4 na 1,8 nie pasuj
[R25 1.4,00r] Zamianka przepustnicy z 1,4 na 1,8 nie pasuj
Lukasz17i Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Paź 08, 2008 09:15
Lukasz17i



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink