Po przeszukaniu udało się znaleźć kody błędów, które są wyświetlane w testach na IPK.. Te kody są od BMW E38/E46, ale z wielkim prawdopodobieństwem będą pasować i dla R75. Jak i kolega apples zwracam uwagę - to że błąd wyświetla się na IPK wcale nie znaczy że błąd jest aktualny! Generalnie to przy każdym testowaniu trzeba robić reset na 21 pozycji i sprawdzać ponownie.
Kody (o znaczenia prosze nie pytac - sam jeszcze nie wszystkie nie wiem ):
CD EC signal 1
DA EC signal 2
C1 signal TWEG+ (input pulse generator wheel)
C3 signal TD (engine speed)
D3 coolant temperature
D5 oil temperature
CE Outside temperature
C7 lever-type sensor 1
D7 lever-type sensor 2
8F overvoltage (U>16V)
8D ATS signal: telegram error or no telegram
90 Clamp 15
8C Clamp R
CF SII reset
44 oil pressure
92 chime_1
91 chime_2
8B chime_3
3F meassure works driver
BC brake fluid level
BD EBV
BE light module-EEPROM error
BF IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
83 speed A
88 I bus
87 K bus
3E serial telegram for speed, tacho, economy control, tank, temp.
F0 CAN BUS OFF
F4 no CAN ID
F5 no CAN ID ASC1
F6 no CAN ID DMER1
F7 no CAN ID DMER2
F8 no CAN ID DMER4
F9 no CAN ID DMEL4
FA no CAN ID EML1
FB no CAN ID EGS1
11 acoustics sensor not present
C6 code
FF Unknown error location
_________________ Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 14, 2011 21:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1 Fuel consuming signal from engine control unit faulty
2 Fuel consuming signal (ti-II) from engine control unit faulty
3 Road signal from ABS/ASC/DSC control unit faulty
4 RPM (tD) from engine control unit faulty
5 Coolant temperature sensor faulty
6 Temperature sensor
7 Outside temperature sensor
8 Fuel level sensor 1 (Fuel pump side)
9 Fuel level sensor 2 (without fuel pump)
10 Tension to high at the power supply
11 EGS signal disturbed
12 Power supply Pin 15
13 Power supply Pin R
14 Service Interval Display (SAI) Reset
15 Pressure Switch
16 Gong Sound (T1)
17 Gong Sound (T2)
18 Gong Sound (T3)
19 Current to high in the instrument cluster
20 Internal error in the LCM module
21 Internal error (IKE)
22 Vehicle speed signal (Tacho-A)
23 Instrument cluster -Bus (I-Bus)
24 Body-Bus (K-Bus)
25 Error during activation of the instrument in the instrument cluster
26 Undefined error
27 Internal Error
28 I-BUS error
29 Power Supply
30 Power Supply
31 Power Supply
32 Power Supply
33 K-BUS
34 Oil Pressure Control Light
35 Reverse gear recognition
3E Error by activation display
3F Instrument cluster current to high
44 Oil pressure switch
87 Body-Bus (K-Bus)
88 (I-Bus)
8B Gong Ton (T3)
8C Power supply Term. R
8D EGS Data lead disturbed
8F Power supply
90 Power supply Term. 15
91 Gong Ton (T2)
92 Gong Ton (T1)
BC Break fluid level
BD Electronic break power
BE LCM internal error
BF Instrument Cluster Internal Error
C1 ABS/ASC/DSC Signal(Tacho)
C3 RPM signal from DME control unit
C6 Output PIN 6 (Code EWS)
C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
CD Fuel consumption signal DME 1
CE Outside temperature sensor
CF Service Interval Display (SIA) Reset
D3 Coolant temperature sensor
D5 Oil temperature sensor
D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
DA Fuel consumption signal DME 2
F0 CAN-Bus off
F4 CAN Identification missing
F5 CAN Identification missing (ASC)
F6 CAN Identification missing (DME)
F7 CAN Identification missing (DME)
F8 CAN Identification missing (DME)
F9 CAN Identification missing (DME)
FA CAN Identification missing (EML)
FB CAN Identification missing (EGS)
FC CAN Identification missing
FD CAN Identification missing
W/w kody błędów pochodzą z BMW, więc niektóre opisy trzeba podciągnąć pod nazewnictwo Rovera np.: BMW IKE - Rover IPK, BMW LCM - Rover LSM, itd.
Pozdrawiam
apples™
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 15, 2011 08:44, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze kilka uwag dotyczących kodów błędów z IPK, które udało się znalezc po trochę na rożnych forach. Kod zwykle wygląda tak - na grupy po dwie cyferki rozdzieliłem celowo:
C7 - Sam kod
81 - Zwykle 81 - 84 - Ważność usterki?
00 - Frekwencja występowania?
Właśnie frekwencja 00 troszkę mnie martwi, bo kod C78100 dość często występuje - może to jednak coś innego?
Proszę o wypowiedzi i obserwacje od innych kolegów, aby potwierdzić wyżej pokazane domysły (póki co )
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 08:39
VMatas z tymi błędami to trochę dziwna sprawa, a zwłaszcza ich pokazywanie.
IPK nie pokazuje na pewno wszystkich błędów oraz nie pokazuje aktualnych błędów.
Dlaczego? Miałem uszkodzony czujnik położenia sprzęgła, błąd został wykasowany na T4, a ja dalej jeździłem na uszkodzonym i w komputerze nie pokazywał żadnego błędu. Aktualnie mam 2 błędy - CF8200 i 878100. CF8200 to "Service Interval Display (SIA) Reset" który wykonałem jakiś czas temu, a 878100 - "Body-Bus (K-Bus)" - może to właśnie mój naprawiony czujnik sprzęgła lub odłączone K-Bus webasto z którym miałem problem. Czy czasami te błędy nie informują co zostało wykonane/naprawione kiedy mieliśmy jakąś usterkę? Dziwne by to było, ale ... Gdyby faktycznie pokazywał aktualne błędy to powinienem mieć jeden więcej związany ze świecami żarowymi lub ECM.
Też się zgadzam że sprawa wygląda troszkę dziwnie. Czasami te kody wyglądają tylko na informacje, inne jako usterki.. Mam tylko nadzieję że przez dłuższy czas obserwowania udaloby się wywnioskować co kody znaczą i jak często są odświeżane.. Dzisiaj i tak już wiemy więcej niż wczoraj. Jak już pisałem wcześniej, wygląda że za każdym razem jak łazimy w testy należałoby robić reset.
Witam , sprawa mniej skomplikowana jw. I pewnie już wałkowana ,więc przepraszam -ale nie wiem czy można samemu i jak wykasować licznik servisu w 2,0 cdt .
Witam , sprawa mniej skomplikowana jw. I pewnie już wałkowana ,więc przepraszam -ale nie wiem czy można samemu i jak wykasować licznik servisu w 2,0 cdt .
a ja mam pytnie jak wy dostajecie sie do tych funkcji na IPK naprzykład do sprawdzenia poziomu paliwa?? bo jedynie co mi wychodzi to test zegarów i jakieś dane na pozycji 1. a reszta to cisza nic mi nei pokazuje.. czy wy macie jeszcze jakieś urządzenie do szczytywania informacji z IPK?? z góry dziękuje
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
na poczatku daj na rozdzial 19 i daj off pozniej bedziesz mogl w inne rozdzialy wchodzic
a moje pytanie do was:
wszystkie r maja bak 65l. nawet tourer'y?
pytam poniewaz mi w rozdziale 6 owszem pokazuje litry ale jak wleje caly bak
to pokazuje 57l
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
ostatnio sprawdzałem poziom paliwa na czujnikach i róznica pomiędzy czujnikami wynosiła prawie 4 litry
pierwszy wskazywał 0134 a drugi 0171
wiem ze jeden czujnik znajduje sie w baku a drugi?? tez w baku?? jak sprawdzić który szwankuje
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 14:58
21matys napisał/a:
wiem ze jeden czujnik znajduje sie w baku a drugi?? tez w baku??
oba są w baku.Jeden na filtrze drugi na pompie.Zatankuj do pełna i zrób reset OBC.Powtórz odczyt jak będzie w baku około 50 l paliwa.W ostatecznosci pozostaje kalibracja czujników komp. T4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: Google ;)
Wysłany: Pon Lut 27, 2012 14:48
Szybkie tłumaczenie z białoruskiego
Oto lista próbki kodów usterek:
00 Nieokreślony błąd na procesorze | blok
01 Cewka zapłonowa, cylinder 2
02 Cewka zapłonowa, cylinder 4
03 Cewka zapłonowa, cylinder 6
05 przerwa, zwarcie wtryskiwacz 2
06 przerwa, zwarcie wtryskiwacz
08 Miernik masy powietrza
Czujnik temperatury płynu chłodzącego 0A
0V czujnik ciśnienia w par paliwa odzyskiwania systemu EVAP
0C otwarty lub zwarcie z potencjometru przepustnicy
Spożycie 0E Czujnik temperatury powietrza
10 sygnał odżywka sprężarka powietrza
12 system alarmowy (immobiliser) silnik
14 Lampa "Check Engine"
15 Napęd rozrządu pozycja
16 Wtryskiwacz cylindra 3
17 Wtryskiwacz cylindra 6
18 Wtryskiwacz 4 cylindrowy
19 sonda lambda podgrzewacz, cylindry 1, 2 i 3
Zawór regulacyjny 1B Idle powietrze
1D cewka zapłonowa, cylinder 1
1E zapłon cewka, cylinder 3
1F zapłon cewka, cylinder 5
21 Wtryskiwacz cylindra 5
23 pompą powietrza mieszanie powietrza
32 Zawór płukania EVAP System filtr z węglem aktywnym
Zawór odcięcia wina 33
34 elektromagnetyczny wydechowy sterowania
35 Zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego
37 Grzałka dokataliticheskogo sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6
Rezystor 38 Sygnał zapłonu
39 Knock Sensor 1
Sv Knock Sensor 2
3D Grzejnik postkataliticheskogo sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6
MY Przełączanie system zaworów mieszanie powietrza
Czujnik położenia wałka rozrządu 41
44 Zawór płukania EVAP System filtr z węglem aktywnym
45 przekaźnik pompy paliwa
4A, klimatyzator przekaźnik sprężarki
4B sygnał do katalizatora ogrzewana sondę lambda, cylindry 1, 2 i 3
4C sygnał do katalizatora podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6
4D sygnał za katalizatorem podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3
4-ty sygnał za katalizatorem podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6
4F grzejnik za katalizatorem sondy lambda, cylindry 1, 2 i 3
Linia 50 dane, ABS / stabilność stabilności - tłumienie ognia
Linia 51 dane, ABS / stabilizacja stabilność systemu - zwiększenie prędkości biegu jałowego
Linii 52 danych, ABS / Stabilność - dostosowanie czasu zapłonu
Czujnik położenia wału korbowego 53
Sterowanie silnikiem 64 jednostka
BE nie kontaktron systemy zamknięte EVAP ust '98 modele tylko kwestia).
BF NO kontaktron otwiera OF EVAP (tylko '98 model no.)
C0 kontaktron nie zamknięty system EVAP
C2 wykryto mocno wycieku EVAP systemu
W znaleźli mały przeciek itp. SYSTEM EVAP
C4 Zawór systemu EVAP LDP
C5 Czujnik ciśnienia atmosferycznego SYSTEM EVAP
C7 nie czujnik poziomu paliwa
C8 do katalizatora podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3
C9 do katalizatora podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6
Biuro CA podgrzewaną sondy lambda, cylindry 1, 2 i 3.
Biuro na północny wschód od ogrzewanego sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6.
SS biegu jałowego różnią się od wymaganych
D1 sygnalizuje przed kradzieżą systemowych (immobiliser) silnik
D2 Awaria w układzie zapłonowym
D3 Sterowanie mechaniczne uszkodzenie zaworu Idle powietrze
D4 mechaniczne uszkodzenia wałka rozrządu siłownika pozycji
D6 prędkość sygnału pojazd
D7 otwarty lub zwarcie w linii danych, ABS / stabilność systemu stabilizacji
D8 transmisja danych linii centrala - Sensor-pozycyjny przełącznik,
prędkość sygnału, sygnał położenia przepustnicy
D9 transmisja danych linii centrala
DA dane line, zarządzanie energią
DB dane line, zarządzanie energią
De Management podgrzewana sonda lambda
Odchylenie unijnym koszyku jakości, cylindrów 1, 2 i 3
Odchylenie jakości cylindrów E4 mieszaniny 4, 5 i 6
E5 podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3 - powolna reakcja
E6 podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6 - powolna reakcja
E7 podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3 - dynamika
E8 podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6 - głośnik
Sprawność katalityczna E9 konwerter, cylindry 1, 2 i 3
EA skuteczność katalizatora, cylindry 4, 5 i 6
S cieplej za katalizatorem sondy lambda, cylindry 1, 2 i 3
UE grzejnik za katalizatorem sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6
ЕЕ Пропуски в работе цилиндра 1
EF Пропуски в работе цилиндра 2
F0 Пропуски в работе цилиндра 3
F1 Пропуски в работе цилиндра 4
F2 Пропуски в работе цилиндра 5
F3 Пропуски в работе цилиндра 6
Silnik obroty F4 - wał korbowy Czujnik zębaty koła zamachowego wirnik
F5 Niski przepływ System mieszania butli powietrznych 1, 2 i 3.
F6 niski przepływ System mieszania butli powietrznych, 4, 5 i 6
Purge FA zawór EVAP SYSTEM kanister
FB wykryty mały przeciek itp. SYSTEM EVAP
FC nieprawidłowy przepływ kanistra układ oczyszczania EVAP
FD utknął w pozycji zamkniętej zaworu cut-off SYSTEM EVAP
FE znaczący wycieku itp. SYSTEM EVAP
FF mechaniczne uszkodzenie zaworu kanistra oczyszczania węgla SYSTEMU EVAP
Kody są zdefiniowane następująco:
Pierwszy Na przykład, wydany kod S78100 i F78400
Sekund Patrzymy na dwóch pierwszych znaków, szukać ich na liście (np. S78100 = C7 nie czujnik poziomu paliwa)
U mnie test wygląda podobnie, aczkolwiek nieco inaczej. Mam miejscami więcej podpunktów, a co najgorsze w punktach 3, 6 oraz 14 wychodzi natychmiast z testu i wraca do licznika km.
Co robię źle? Może mam spaprane przez jakiegoś "elektronika" zegary?
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie Sie 19, 2012 13:03
Czytaj proszę ze zrozumieniem, wszystko jest w tym poście
"----------------------------------------------------------------------------
19 STATUS BLOKADY. BLOKUJE/ODBLOKOWUJE FUNKCJE Z PUNKTÓW OD 3 DO 18 (L-ON -
BLOKADA WŁĄCZONA, L-OFF - BLOKADA WYŁĄCZONA)
"
"Cytat:
Mój R75 nie ma komputera i nie pokazuje mi tych od 3-18
Mój też nie ma, a większość pokazuje. Musisz zrobić dokładnie jak napisałem:
a) wybierz rozdział 19
b) zacznie migać naprzemiennie L_OFF i L_ON
c) w momencie jak jest wyświetlany napis L_OFF wciśnij reset
d) szybko (chyba w ciągu sekundy) zacznij wybierać rozdziały (znowu przycisk
reset), bo jak zaczekasz zbyt długo, to system wyjdzie z trybu diagnostyki
Powinno zadziałać. Na początku trudno się poruszać, później człowiek
dochodzi do wprawy.
Dobra chłopaki, jak mi złość przeszła to zrobiłem reset, policzyłem do dziesięciu, zrobiłem test od początku i tym razem zadziałało. Dzięki raz jeszcze
Wysłany: Pon Maj 06, 2013 11:28 Rover 75 1.8 16 v nie odpala pomocy
Witam
Mam wielki problem, otóż po wymianie bloku silnika w moim roverze zauważyłem iż nie działa centralny zamek z pilota oraz auto nie chce odpalić(nie ma iskry). Podłączyłem go pod komputer i wyskoczyła mi cała lista błędów:
81,89,00,e1
81,89,00,e4
81,89,00,4c
81,89,00,5c
81,89,00,ec
81,89,00,f4
81,89,00,e3
81,89,00,a0
81,89,00,e8
81,89,00,dc
ecu transistor line 3fault
left sear direction indicator defect ive
81,89,00,00
81,89,00,47
81,89,00,1d
81,89,00,03
81,89,00,ff
ecu transistor line 4 fault
81,89,00,81
81,89,00,f9
ecu transistor line 5 fault
81,89,00,95
W sumie dziś po raz pierwszy przyjrzałem się diagnostyce komputera, w dziale nr 14 pojawiło się kilka błędów. Od razu próbowałem je jakos rozszyfrowac ale marnie mi to wyszło - w sumie niezbyt wiele mówią mi te nazwy
F78400 - CAN Identification missing (DME) , no CAN ID DMER2
F88400 - CAN Identification missing (DME) , no CAN ID DMER4
F48400 - CAN Identification missing , no CAN ID
C7812A - C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side) , C7 lever-type sensor 1
F68400 - CAN Identification missing (DME) , no CAN ID DMER1
Nawet nie wiem czy mam zacząć się bać czy to nic nie groźnego
Mam pytanie niedawno odkryłem za pomoca forum że mam komputer pokładowy
znalazłem takie błedy co one oznaczają:
14.0 Ce8200
14.1 be8800
14.2 C78100
14.3 878200
14.4 F48400
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum