Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 Si] rozrywanie rurki od chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Sro Paź 03, 2012 20:02
[Rover 214 Si] rozrywanie rurki od chłodzenia
Autor Wiadomość
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



  Wysłany: Sro Paź 03, 2012 18:26   [Rover 214 Si] rozrywanie rurki od chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam od kilku miesiecy jestem posiadaczem rover 214 Si , powiem tak auto super podoba mi sie ale mam problem z chłodzeniem a mianowicie jakis czas temu zauwazyłem ze ubywa mi płytnu chłodniczego z ziorniczka znalazłem przyczyne , czyli uszkodzona rurka naj dobrze mysle to jest rurka jedno calowa ktora jest podłaczona do tego łaczenia z gruba rura od chłodnicy znajduje sie ona kolo filtra powietrza.
Oczywiscie tak przyciołem kawałeczek rurki i wymieniłem obiemke podczas wymiany wyleciał cały płyn ze zbiorniczka i tej grubej rury, po połaczeniu i skreceniu obiemek dolałem wody i wszystko wygladało fajnie i niby działo do momentu dłuzszej jazdy czyli jakis 20 km , stało sie cos takeigo ze rurke ta calowa mi rozwaliło rozerwało przy obiemce ale oki pomyslałem ze moze za bardzo naciogłem zabardzo dokreciłem obiemke wiec wziołem i przedłuzyłem ta rurke dosztukowujac ja taka sama rurka , dolałem wydu i po 20 km znow to samo .
Wziołem zrobiłem na nowo lecz wlałem płyn normalny chłodniczy barwa zielona i po 2 dnia zauwayłem ze znowu to samo sie stało .

Dodam ze po rozwaleniu rurki brak ogrzewania miałem
po dolaniu wody i płynu ogrzewanie wracało
dzis zauwazyłem jeszcze ze po przejechaniu 15 km mam tak gorna gruba rurke goraca dolna gruba rurke od chłodnicy zimna chłodnica w polowie goraca , ta rurka calowa goraca , wskazowka w aucie zawsze tylko do polowy nie przekraczała wiecej i gwizdanie z zakretki od zbiornika , a wiatrak sie nie właczał mi , poziom oleju w silniku bez zmian
Co mam z tym zrobic ?? Pomocy
Ostatnio zmieniony przez Gutek-145 Sro Paź 03, 2012 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 03, 2012 18:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 18:55   

Sprawdź korek zbiorniczka czy ma drożny zaworek. Nastepnie sprawdź czy to nie HGF
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 19:13   

co do korka to tak jak mowiłem po zgaszeniu silnika z korka zaczeło gwizdac wiec chyba jest drozny a co do HGF ?? zielony jeszcze jestem wiec moze cos jasniej o tym

[ Dodano: Sro Paź 03, 2012 19:11 ]
oki juz wiem co to hgf :P ale wczesniej nie miałem zadnych problemow z tym układem grzał normalnie wskaznik pokazuje i pokazywał połowe tem.

[ Dodano: Sro Paź 03, 2012 19:13 ]
a i w oleju tez nic sie nie zmieniło poziom oleju bez zmian , to mniej wiecej teraz wyglada tak jak by w układzie powstawało cisnienie a w konsekwenscji rurka nie wytrymywała cisnienia i pekała, tylko pytanie czy normalne jest to ze chłodnica jest w połowie goraca a w połowie zimna , bo jesli tak to moze wystarczy wymienic rurke ??
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:34   

Ja powiem szczerze nie wiem o jakiej rurce piszesz. Możesz zrobić fotę o co dokładnie ci chodzi ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 18:58   

Jeśli wszystko zrobiłeś tak jak piszesz to nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia i przez to masz takie problemy, z opisu chłodnicy wynikać też może nie otwierający się termostat ale raczej na pewno to nieodpowietrzenie :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 19:51   

w załaczniku zaznaczyłem ten wezyk .
A co do odpowietrzenia zrobiłem tak
Cytat:
Zalej ciecz chłodzącą w zbiorniczek do poziomu max. włącz grzanie na full, odpal silnik i nie zakręcaj zbiorniczka wyrównawczego. Daj silnikowi popracować aż zacznie się zagrzewać (sprawdzaj co jakiś czas ręką węże idące z termostatu do chłodnicy). Jak silnik będzie się zagrzewać mocniej, parę razy ręką podkręć mu obroty (naciskając dźwignię przepustnicy powietrza). W zbiorniczku wyrównawczym kontroluj poziom lustra cieczy. Jeśli się obniży, to znaczy, że pompa wody wypchnęła powietrze z układu i zastąpiła go ciecz. Dolej wtedy do poziomu max. I tak kontroluj silnik cały czas, sprawdzając, czy lustro cieczy w zbiorniczku już nie opada. Jak przestanie, a ogrzewanie w samochodzie pojawi się, to zakręć korek zbiorniczka i przejedź się delikatnie samochodem parę km, kontrolując temp. silnika. Ponownie otwórz maskę i skontroluj poziom cieczy w zbiorniczku. Jeśli będzie za mały, dolej ale odkręcając korek na gorącym silniku, rób to powoli i najpierw odpuść nim ciśnienie z układu, bo inaczej się poparzysz.

Bo nie mogłem znalesc tej srubki do odpowietrzenia jesli ktos by mogł pokazac gdzie ona sie znajduje .
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 20:00   

Gutek-145 napisał/a:
Bo nie mogłem znalesc tej srubki do odpowietrzenia jesli ktos by mogł pokazac gdzie ona sie znajduje .

http://www.roverki.pl/tec...ch-serii-k.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Czw Paź 04, 2012 20:01   

Jest na tej grubej rurce idącej do chłodnicy, na zdjęciu no może gdzieś pod przepustnicą, zdejmij obudowę filtra powietrza to zauważysz, wkręcona w metalową rurkę :smile:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sob Paź 13, 2012 11:02   

Dzieki za pomoc jutro postaram sie ja odkrecic i zobaczec jak z tym powietrzem tam jest i czy wogole jest

[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 11:02 ]
Witam.
Odkręciłem śrubke układ nie był zapowietrzony .
Wziołem skrociłem bardziej ten wezyl podokrecałem dobrze obiemki i narazie odpokac ale wszystko dobrze działa temat mozna zamknąc
Dziekuje wszystkim za pomoc
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25 1.6 2001r] drgania rurki klimatyzacji
darklucas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Maj 04, 2010 22:23
Marcinus
Brak nowych postów [R200] K-seria, wyjęcie rurki bagnetu?
nanab Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sie 20, 2021 11:57
nanab
Brak nowych postów [R220 SDI] rurki od klimatyzacji, schemat potrzebny !
Krakowiak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 15, 2011 16:02
Krakowiak
Brak nowych postów [Rover 214 Si 96' 103 KM] Pęknięty wąż chłodzenia...
Jak naprawić?
Szczygus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Kwi 09, 2010 21:00
Szczygus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink