Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 220 SDi] brak mocy,kopcenie po wym węża IC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Czw Sie 09, 2012 07:58
[Rover 220 SDi] brak mocy,kopcenie po wym węża IC
Autor Wiadomość
visionperfect 



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 44
Skąd: Lubsko



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 07:39   [Rover 220 SDi] brak mocy,kopcenie po wym węża IC
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

witam Państwa,

kupiłem parę dni temu Roverka 220 Sdi 1997 z myślą o żonie.Nigdy wcześniej nie miałem z tą marką do czynienia tak więc moja wiedza jest niezbyt głęboka. Jak się okazało po przyjechaniu do domu oprócz usterek które ten samochód posiada, wyniknął problem z silnikiem - brak mocy, kopcenie.W moim odczuciu spowodowane było tym że turbina się nie załączała. Sprawdziłem posty na forum i w samochodzie znalazłem pierwszą usterkę- wąż od IC ten dłuższy nie dość że był połatany w dodatku miał tak jak by przecięcie głębokie na kilka cm, wyglądało na wielką dziurę, przez którą dolne elementy silnika zostały zachlapane olejem.

Po wymianie węża na jeździe próbnej niby turbina się zaczęła załączać, ale jak tylko dałem mu więcej gazu, nie dość że za samochodem ogromna chmura dymu, to jeszcze w pewnym momencie usłyszałem świst tak jak by z kompresora uciekło powietrze i po tym 2 x tak usłyszałem i moc na nowo uciekła. Dodał jeszcze że jestem przed wymianą potencjometru oraz kontrolka silnika zapala się i gaśnie- ale doczytałem żeby sprawdzić wiązkę elektryczną - ale nie mogę jej zlokalizować.
Przepływkę odłączyłem, przez chwilę delikatny wzrost mocy, ale potem wachlowanie obrotów.

Dodam że gdy dodaję gazu przepada na chwilę i zaraz powoli zaczyna przyśpieszać,
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w rozwiązaniu problemu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 09, 2012 07:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 08:12   

dziure w dolocie gdzies masz kolego/lub upuszcza ciśnienie do sprawdzenia opaski redukcja przy turbo przewody podcisnienia do turbo i uszczelka kolektora.
po 2 wiązka to ten gruby pałąk co idze pod rurami ic.
po 3 wyblykaj bledy instrukcja jest na stronie forum.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
visionperfect 



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 44
Skąd: Lubsko



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 08:32   

dzięki za odpowiedź sprawdzę i dam znać.

A więc tak wymieniłem potencjometr w sumie nie ma różnicy, ani pedał gazu nie zrobił się lżejszy, ale może przyjdzie na to czas, wygwizdało mi węża z dołu intercoolera, założyłem mocno obejma spiąłem, niby ok, co do wiązki elektrycznej sam nie dam rady znaleźć przyczyny w tym peszlu, dam do mechanika, ale co jeszcze, mianowicie spod samochodu cieknie czarny olej- możliwe że jest gdzieś albo waż nie szczelny, albo? no właśnie Panowie co to może być przyczyną?
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 15:26   

Z ktorej strony ten olej ci cieknie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
visionperfect 



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 44
Skąd: Lubsko



Wysłany: Pią Sie 10, 2012 08:03   

wygląda że spodem, z tyłu ale nie miałem tam miejsca( na parkingu) to sprawdzić dokładnie, ale co ciekawe, że tak jakby przestało ciec, może przy mocniejszej przegazuwie gdzieś jest wyciek-nie wiem. Może to turbina przeciekać? Zauważyłem także, że samochód odpala dużo lepiej po wymianie potencjometru,rury od IC, możliwe to jest? Dziś rano zauważyłem tez że dłużej grzeje świece niż w mojej Alhambrze 1.9 TDI, uruchomienie silnika było lżejsze niż poprzednio, ale pojawił się problem że tak jakby znowu autko nie miało mocy, gasło,szarpało przy ruszaniu,chmura jasnego dymu lub pary wodnej, dopiero gaz do dechy i jakoś ruszyłem, potem jak już się trochę zagrzał nie było problemu z ruszaniem - szarpaniem, ale nie zawsze chciał się w miarę wkręcić na obroty z niższych biegów, z wyższych łatwiej. Co do kontrolki świecącej na czerwono-silnika, zapala się o dziwo tylko jak przy pewnych obrotach turbina się włancza, lub gdy auto przyśpiesza, w momencie zdjęcia nogi z gazu - lampka gaśnie i tak w kółko.
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sie 10, 2012 23:13   

Przy obecnych temperaturach nie trzeba grzać świec w ogóle i nie mają one praktycznie żadnego wpływu na odpalanie. Świece zaczynają mieć znaczenie jeśli temperatura poniżej 10 st. C. A ich sprawność lub nie bardziej widoczna poniżej 0 st. C.
_________________
Gonia
 
 
 
visionperfect 



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 44
Skąd: Lubsko



Wysłany: Sob Sie 18, 2012 14:58   

witam,
mechanik sprawdził że jest minimalna dziurka w bloku, woda tamtędy ucieka , poza tym mam pytanie jak powinny być podłączone węże od IC, pierwszy od lewej jak stoimy przodem do silnika powinien iść w dól do IC, a ten po prawej( od akumulatora) powinien iść do góry IC? czy na odwrót?

Znacie jakiś dobry klej do klejenia żeliwnego bloku?
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Sie 19, 2012 00:14   

Blok się spawa a nie klei
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 20, 2012 10:39   

visionperfect napisał/a:
poza tym mam pytanie jak powinny być podłączone węże od IC, pierwszy od lewej jak stoimy przodem do silnika powinien iść w dól do IC, a ten po prawej( od akumulatora) powinien iść do góry IC? czy na odwrót?


Tak ... w 220 SDi powietrze od turbiny, tą rurą czarną blaszaną od prawej strony idzie na górny wlot IC a póxniej z dołu IC idzie do kolektora ssącego (tej rury po środku silnika odlewanej) .... W R400 i R600 jest odwrotnie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
visionperfect 



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 44
Skąd: Lubsko



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 10:30   

już po regeneracji turbiny, autko chodzi lepiej o niebo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R 214] Brak mocy, kopcenie
Noger Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Cze 08, 2011 13:26
Noger
Brak nowych postów [R25]Brak mocy i kopcenie na czarno.Turbo nie daje ciśnienia
dambo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 07, 2012 20:18
dambo12
Brak nowych postów [R25] Kopcenie (dymienie) + spadki mocy.
rajdon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 07, 2011 15:11
Mombrey
Brak nowych postów [R220SD 97r]kopcenie problem z odpalaniem spadek mocy
szymek_7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Paź 11, 2012 21:39
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink