Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Sob Lis 24, 2012 17:08
[R400] Brak mocy
Autor Wiadomość
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



  Wysłany: Sob Lis 24, 2012 16:34   [R400] Brak mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem rovera 400 2.0 tdi czy tam sdi . Od chwili zakupu auto tak srednio jak dla mnie jezdzilo ewidentnie brak mocy jak na 105km. Sprawdziłem kąt, przepływke, turbo pompuje nie ucieka nigdzie powietrze, egr niby chodzi. Swieci sie check wiec odczytalem kod 54 elektro zawor paliwa, podjechalem na warsztat wpielem sie geoboxem i wyskoczyl blad Czujnik albo zawor gaszenia samochodu juz dokladnie nie pamietam. Pod domem otworzylem maske i zauwazylem ze zrobiona jest reczna instalacja (1kabel) od tego czujnika wprost do srodka auta, podejrzewam ze pod stacyjke. Pomyslalem ze komus sie nie chcialo szukac byc moze przerwanego kabla badz zlamengo wiec sam postanowilem to zrobic. Rozprulem instalacje i zorientowalem sie ze do tego czujnika idzie ciut grubszy bialy przewód wiec wziąłem kawałek kabla i podlaczylem ten czujnik tuz przy kostce od komputera na scianie grodziowej. Wsiadam do auta check znikl, ale przestaly sie swiecic swiece zarowe i auto nie zapali na takiej instalce co jest dla mnie dziwne bo wpielem sie praktycznie wprost do komputera, przejscie niby jest .
Wiec me pytanie brzmi, czy to moze byc przyczyna tego niedoboru mocy ? i dlaczego ten czujnik nie reaguje wprost z tej duzej kostki ? padniete Ecu ?
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Lis 24, 2012 17:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 24, 2012 16:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lis 24, 2012 21:02   

Sprawdzales filtry oraz drożnosc przewodow paliwoych ,to pierwsze od czego bym zaczał.
Co do tego zaworka wykrec go i podlacz pod prad w celu sprawdzenia czy poprawie dziala .
A jego zasilanie moze byc bez znaczenia byle po przekreceniu stacyjki prad dochodził a po wyl zapłonu odcianało,wiec nie koniecznie musi byc podlaczany pod wyznaczony do tego celu przewod :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 00:07   

Tak filtr wymieniony przewody sprawdzone, zastanawiam sie nad usterka mechaniczna pompy badz wtryski. Auto co prawda stalo 1.5r nie jezdzone raz na kilka miesiecy odpalone ew rozważam też katalizator , ale w sumie kat gdyby byl zapchany to by lecial zar z wydechu w ostatecznosci go wytne jak skoncza mi sie pomysly.. nie wiem co dalej robic juz, jeszcze jutro podjade do kumpla na porzadny komputer zeby sprawdzil mi wszystkie parametry jakie tylko mozna odczytac.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 16:48   

pepesza napisał/a:
zastanawiam sie nad usterka mechaniczna pompy badz wtryski

Wszystko mozliwe a jak pompa elektyk to wszystko moze byc,dlatego ja dalem sobie spokoj i zalozylem na ciegno wreszcie mam swiety spokoj

pepesza napisał/a:
ew rozważam też katalizator , ale w sumie kat gdyby byl zapchany to by lecial

gdyby kat blokował to auto bedzie wolek ale po czasie bedzie szlo napewno nie bedzie az tak bardzo trzymac
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 22:35   

Jezeli nic nie wyskoczy mi na kompie to skocze do pompiarzy na wroclaw moze sprawdza mi jakoś tą pompe.. i wtedy dam znac co i jak ;-)
Zmieniłeś pompe z elektryka na zwykla a jak ja dobrałeś? Odczułeś jakiś spadek mocy czy tez jakies pogorszenie w pracy silnika ? Jeżeli faktycznie pompa by padla to wolal bym chyba druga niz ja regenerowac bo to sa troche koszta.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 27, 2012 23:37   

pepesza napisał/a:
Zmieniłeś pompe z elektryka na zwykla a jak ja dobrałeś?

W bardzo prosty sposob,od wersji SD (czyli bez coolera)
pepesza napisał/a:
Odczułeś jakiś spadek mocy czy tez jakies pogorszenie w pracy silnika ?

Jedynie co odczulem to brak problemów z zasilaniem ,chodzi idealnie i wszystko na plus
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 19:20   

Problem z mocą powiedzmy ze rozwiazany..Caly czas mnie niepokoiła praca tego silnika, chodzil twardo jak na diesla z 99r , tak jak by spalał stukowo , wtyryski lały czy cos . Jezeli w tym aucie jest szczelne turbo , wiazki sa ok, filtr wymieniony to jest to ewidentna wina pompy a jezeli chodzi traktorowato to na 100% przestawiony rozrzad a jezeli nie to uwalona pompa ;] . Nie orientujecie sie jakie sa koszty roboty takiej pompy ? widoczne sa numery tej pompy z gory ? Elektroniczna ze sterownikiem z boku .
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 01, 2012 19:27   

Bosch 0 460 414 992
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 02, 2012 07:54   

pepesza napisał/a:
Problem z mocą powiedzmy ze rozwiazany..Caly czas mnie niepokoiła praca tego silnika, chodzil twardo jak na diesla z 99r , tak jak by spalał stukowo , wtyryski lały czy cos . Jezeli w tym aucie jest szczelne turbo , wiazki sa ok, filtr wymieniony to jest to ewidentna wina pompy a jezeli chodzi traktorowato to na 100% przestawiony rozrzad a jezeli nie to uwalona pompa . Nie orientujecie sie jakie sa koszty roboty takiej pompy ? widoczne sa numery tej pompy z gory ? Elektroniczna ze sterownikiem z boku .

Nie bardzo zrozumiałem,pomogły inne wtryski czy tam ich regeneracja czy pompy ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



Wysłany: Nie Gru 02, 2012 14:01   

Wtryski sa ok, ewidentna wina pompy :-) . Nie zmienia kąta wtrysku oraz pod wysokim obciazeniem (predkosc + obroty) nie tloczy tyle zupy ile trzeba. Czas na drugą pompe, regeneracja w boshu grubo ponad 1k ;-) .
Mysle ze to tyle na ten temat :p
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 02, 2012 18:02   

Zapewne z tego powodu zostało sprzedane przez poprzedniego właściciela :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.4 16v] brak mocy
Rabitt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Maj 26, 2010 23:03
PHJOWI
Brak nowych postów [r400] brak mocy
sk0k Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 28, 2015 17:48
dawidd
Brak nowych postów [R400] Brak mocy
Fala Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 28, 2012 11:26
sobrus
Brak nowych postów [R400] brak mocy
spychar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Lut 20, 2014 18:38
jerzy53
Brak nowych postów [R400 1.6 16V DOHC] brak mocy
Palkerson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Wrz 18, 2010 18:38
Palkerson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink