Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak Zabezpieczyć moduł LSM przed wilgocią.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak Zabezpieczyć moduł LSM przed wilgocią.
Autor Wiadomość
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 16:10   [R75] Jak Zabezpieczyć moduł LSM przed wilgocią.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich. Ostatnio miałem problemy z modułem LSM ( ten za włącznikiem do świateł ). Brak kontrolek migaczy, otwartych drzwi, problem z zamykaniem drzwi z pilota i Err na wyświetlaczu klimy. Tak jak wiele osób radziło ( w innych postach ) wymontować i wysuszyć. Tak zrobiłem i wszystko wróciło do normy ale do czasu gdy samochód trochę postał na zimnym i znowu wszystko zaczęło się od nowa. Zastanawia mnie jedno, cała obudowa modułu LSM jest tak jakby ponacinana, swego typu żeberka. Czy można całą tą puszkę nie wiem zakleić jakąś taśmą czy może zalać klejem na gorąco żeby wilgoć czy woda nie miały dostępu do środka. Na płytce widziałem coś w rodzaju radiatorów, czy zaklejenie obudowy może poskutkować przegrzaniem lub czymś takim.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 22, 2013 16:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 17:32   

Zacznij od zlikwidowania przecieku :) Lepiej zapobiegać niż leczyć.
Ja każdy ze zmodyfikowanych modułów LSM pokrywam plastikiem w spray'u. Wszystko oprócz pinów, na które wchodzi wtyczka instalacji. Wtyczkę traktuję KONTAKTEM - preparatem wytrącającym wilgoć, poprawiającym połączenia. Warto sprawdzić czy wtyk nie jest zaśniedziały, a piny nie są przegnite. Wtedy lepiej wymienić moduł LSM, bo wariować może w najmniej oczekiwanym momencie.

Ale najpierw zlokalizuj źródło jego zalewania. Za wysoko na ścianę grodziową więc może leje się przez uszczelkę szyby.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 19:49   

Przecieków raczej nie ma. Auto posiadam od dwóch lat i dopiero teraz zaczęły dziać dziwne rzeczy. Faktycznie po wyciągnięciu modułu w gnieździe piny były zaśniedziałe tak samo jak wtyczka ale śladów wody nie było. Bardziej stawiał bym na śnieg czy wodę naniesioną butami która parując osiadała na module. Żadnych zacieków czy kapania wody w samochodzie nie zauważyłem. Dlatego pytam właśnie o zabudowę lub oklejenie całego modułu.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 20:19   

Ja też jeżdżę po śniegu, mokrej nawierzchni. Auto mam od 2007 roku. Przez dwa lata na podłodze stała woda i .... mój moduł był jak z bajki :) Był bo oddałem swój i zabrałem od kogoś w stanie agonalnym ;) Taki ze mnie Janosik ;D

Naprawiłem i jeździ do dzisiaj, chociaż wolałbym go nie demontować, bo PINy mogą już tego nie znieść. Jeśli masz 100% pewności że nic nie cieknie, to osusz i zaimpregnuj jak pisałem wyżej. Niektórzy leją silikon gorący, ale... nie wiem czy to aż tak konieczne.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wingregor 




Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Jawor



Wysłany: Sob Lut 23, 2013 13:50   

Rozumiem że gorący silikon to po prostu zwykły klej na gorąco ( pistolet na klej w sztyftach ). Więc zalanie obudowy modułu LSM tym klejem pomoże i nie powinno się nic dziać. Pytam się o to bo na obecną chwilę nie mogę dostać plastiku w sprayu. A i jeszcze jedno pytanko, na płytce modułu są tak jakby radiatory ( metalowe blaszki ) czy sam moduł nagrzewa się bo jeśli tak to klej na gorąco może nie zdać egzaminu i może spłynąć lub co gorsza może dojść do zapłonu. Mam rację czy się mylę?

Przy okazji, udało mi się zakupić preparat "Kontakt S" do czyszczenia styków. Czy tym preparatem mogę potraktować całą płytkę. Jak taki zabieg może wpłynąć na układy scalone i inne podzespoły na płycie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] tłumik czym go zabezpieczyć
sknerko Rover serii 75, MG ZT 29 Wto Mar 29, 2016 09:47
sknerko
Brak nowych postów [MG ZT] Moduł PDC
doktor_who Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Lip 02, 2020 00:57
R75
Brak nowych postów [R75] Moduł LSM i komunikat err
Jaco_Krakow Rover serii 75, MG ZT 163 Pon Lis 23, 2015 10:22
MaReK
Brak nowych postów [R75] Moduł komfortu - BCU
resort210 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Paź 31, 2010 20:21
apples
Brak nowych postów [R75] Moduł komfortu - BCU
tupack997 Rover serii 75, MG ZT 25 Nie Wrz 15, 2013 18:26
zedziczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink