Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 1,4 8v+LPG] Problem z układem chłodzenia.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 1,4 8v+LPG] Problem z układem chłodzenia.
Autor Wiadomość
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:29   

Mam Roverka trzy lata i nie zauważyłem nic podobnego oprócz awarii uszczelki pod głowicą. Autor jest chyba wyjątkowym pesymistą. :wink:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 10:54   

Autor nawet zdjęcie dał innego samochodu.
Zdjęcie dotyczy poprzedniej generacji (Hondy Concerto).
A opis tak jakby okrąglaka.

@0916
gdzieś na forum był chyba schemat jak prawidłowo wpiąć parownik w tym silniku.
 
 
0916 




Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 37
Skąd: Wlkp



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 14:57   

robsson78 nie jestem pesymistą, ale nie znosze robic po kimś bubli (znajdź człowieka, który to uwielbia) wtedy pojawia się złość.
Panowie ja żadnych zdjęć nie wlepiałem, nie wiem o co chodzi.


Co do usterki, to jest eureka czyli światełko w tunelu, wymieniłem korek, zalałem płynem i zaczęło chodzić jak trza, suma sumarum, korek szlag trafił, ale być moze było coś z poprzednią uszczelką, bo obiektywnie wydaje mi sie ze auto lepiej się zbiera.... nie ważne, najważniejsze że wszystko działa. Wskazówka od tempy płynu chłodzacego na desce jest poniżej połowy, gdy dojdzie do połowy, włącza się wentylator, jak zacznie lekko opadać, wyłącza się. W aucie żona stwierdziła ze jest za goraco jak nagrzałem, wiec ogrzewanie jest ok.
Więc zoorientowanym w temacie i kierujacym mnie, a tym samym oszczędzajacym mój czas, posłałem "pomógł".

Pozostaje kilka pierdół, które w tej krótkiej eksploatacji zauważyłem, mianowicie:

- brak świateł wstecznych, jeszcze nie zaglądałem,
- brak 3 stopu w blendzie, jeszcze nie zgłębiałem tematu,
- podczas otwierania wlewu paliwa, słychać zasysanie powietrza, czy to normalne ze tam panuje takie podcisnienie? Wiem że układ paliwowy Pb jest zamknięty (normy spalin EURO), ale trochę mnie to zaniepokoiło, na benie chodzi elegancko, nic się nie dzieje,
- nie działa podświetlenie przycisku koło przycisku świateł awarynych (ta pierdoła jest prosta do zrobienia) to chyba przeciwmgielne tył, których takze nie ma (albo i nie powinno być) w kazdym razie nic się nie zapala jak go wcisne, mimo ze żółta pryzma w nim coś wskazuje że załącza,

Po za tym chyba wszystko działa, bo nic nie przykuło mojej zbytniej uwagi, jeżeli jest cos na co miał bym zwrócić uwagę, proszę pisać.
dziękuję.


ps. dzisiaj przytargałem standardowe alusy z oponami do roverka 15ki, trochę brudne, wiec trochę pracy przy nich będzie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 15:09   

0916 napisał/a:
- brak świateł wstecznych, jeszcze nie zaglądałem,
- brak 3 stopu w blendzie, jeszcze nie zgłębiałem tematu,

0916 napisał/a:
których takze nie ma (albo i nie powinno być) w kazdym razie nic się nie zapala jak go wcisne, mimo ze żółta pryzma w nim coś wskazuje że załącza,

Do sprawdzenia wiązka klapy tylnej. :wink:
0916 napisał/a:
- podczas otwierania wlewu paliwa, słychać zasysanie powietrza, czy to normalne ze tam panuje takie podcisnienie? Wiem że układ paliwowy Pb jest zamknięty (normy spalin EURO), ale trochę mnie to zaniepokoiło, na benie chodzi elegancko, nic się nie dzieje,

To jest normalne.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
0916 




Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 37
Skąd: Wlkp



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 15:41   

Tak, tak właśnie czytałem tematy o tej magicznej wiązce, swoją droga ciekawa "pięta achillesa" w roverkach. Mam nadzieje ze nie przysporzy mi to tyle trudu co układ chłodzenia?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 01, 2013 15:55   

0916 napisał/a:
Mam nadzieje ze nie przysporzy mi to tyle trudu co układ chłodzenia?

Nie powinno . Tam wystarczy zaizolować kabelki ewentualnie podłączyć je jeśli się zerwały.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
0916 




Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 37
Skąd: Wlkp



Wysłany: Pią Lut 01, 2013 21:06   

Jeszcze jedno: światła mijania wydają mi sie słabe, jest na to jakis patent?
Czyszczenie kloszy, ewentualnie jakieś myki z odbłysnikami?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 02, 2013 12:42   

0916 napisał/a:
jest na to jakis patent?

Wymiana żarówek na jakieś makrowe. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 04, 2013 08:53   

leszczu napisał/a:
0916 napisał/a:
jest na to jakis patent?

Wymiana żarówek na jakieś makrowe. :wink:


Makrowe są słabe, sprzedają tam głównie tanią chińszczyznę pokroju UniTec.

Markowe będą lepsze :mrgreen:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 04, 2013 19:29   

sobrus napisał/a:
Markowe będą lepsze

Otóż to sobrus, dobrze pisze. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
0916 




Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 37
Skąd: Wlkp



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 11:59   

Czeski byk, jak zwał tak zwał, ważne ze przekaz dobry był.

[ Dodano: Nie Mar 03, 2013 11:59 ]
leszczu napisał/a:
0916 napisał/a:
- brak świateł wstecznych, jeszcze nie zaglądałem,
- brak 3 stopu w blendzie, jeszcze nie zgłębiałem tematu,

0916 napisał/a:
których takze nie ma (albo i nie powinno być) w kazdym razie nic się nie zapala jak go wcisne, mimo ze żółta pryzma w nim coś wskazuje że załącza,

Do sprawdzenia wiązka klapy tylnej. :wink:

Wczoraj z tego ze aura ladna, trochę pogrzebałem przy aucie i tak:

- wiązka w klapie do łączenia, ktoś to już robił widać było nieudolne łączenia, wziąłem wszystkie 10 kabelków polutowałem na nowo ze wstawkami, wszystko działa jak nalezy, wcześniej coś prykał siłownik centralnego zamka,
- trzeci stop zrobiony, zarówki wymienione,
- pekniety wężyk spryskiwacza tył, zrobione,
- wsteczne są, okazało sie ze obie żarówki szlag trafił, ale tam wszystko zarąbane było, zapewne nikt nigdy tam nie zaglądał,
- likwidacja wycieku benzyny z listrwy wtryskowej, jakis pajac wciskał na siłę i scięło oring, zrobione,
- wydmuchałem filtr kabinowy, z braku nowego, niebawem wymienię,
- mycie, polerka karoserii, chciało by sie alusy z letnimi oponami założyć, ale jeszcze za wcześnie,



Mam jeszcze jeden problem z którym narazie odbiłem ale:

- nie działa spryskiwacz na przód, tył ładnie śmiga, nie słychać silniczka na przód, czy aby zdemontować zbiorniczek i dostać sie do silniczka muszę zdejmować przedni zderzak?
Czy udostępnił by mi ktoś schematy auta? Musze sprawdzić ten obwód silniczka, zanim zdemontuję zbiorniczek. Może być tu lub na pocztę "jaroslawkw(małpa)gmail.com" widziałem tu parę linków ze schematami, ale nie wiem jak to zassać i jak otworzyć. Niestety informatyk ze mnie bardzo mierny, coś "obiło mi sie o oczy" że jakimś deamonem trzeba to rozpakowywać, niestety nie wiem co to i z czym sie to "je", za schematy z góry dziękuję.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 03, 2013 12:18   

http://www.roverki.pl/gal...-nowy-r200.html
Jeśli nie słychać pompki to pewnie się przepaliła. Ja ogólnie dostaje się do niej przez nadkole które lekko odchylam.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
0916 




Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 37
Skąd: Wlkp



Wysłany: Nie Mar 03, 2013 15:41   

Dzięki za linka do schematów, juz zassalem.
Pompki w ogóle nie słychać, siedzi ona od góry na jakimś oringu?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 03, 2013 15:52   

Panowie, nie róbcie OT. Temat jest o problemach z układem chłodzenia... ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Problem z układem chłodzenia]
berrcik1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 22, 2013 16:35
Raptile
Brak nowych postów [214] Problem z układem chłodzenia
Mardok19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Sty 11, 2015 20:01
robsson78
Brak nowych postów [MG ZR] problem z układem chłodzenia
intruzone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Cze 19, 2012 21:52
intruzone
Brak nowych postów [R214] 97r problem z układem chłodzenia
themartino Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Maj 08, 2008 14:39
adrian23
Brak nowych postów [R414si - 97r.] - problem z układem chłodzenia!
rudik- Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Lip 05, 2007 20:51
rudik-



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink