Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pytanie o butle LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pytanie o butle LPG
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

  Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:13   [R75] Pytanie o butle LPG
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Chciałem się dowiedzieć jak to jest z butlą na gaz LPG w kole zapasowym, ponieważ niby mam butle Bormech o pojemności 62l czyli licząc, że można zatankować 80% pojemności, to wychodzi, że przy pustej butli powinienem zatankować 49,6l a dzisiaj w trasie usłyszałem sygnał dźwiękowy o małej ilości gazu. Ale myśląc, ze mało, to nie pusto, kontynuowałem trasę do domu i na stacji okazało się, że weszło 40l ale przy ostatnich 30 km przed domem zauważyłem, że wskazówka od benzyny znacznie spadła, a nawet chwilowo zaświeciła się rezerwa i dlatego moje pytanie brzmi:

1. co oznacza sygnał dźwiękowy od wskaźnika gazu ??
2. jak sprawdzić czy faktycznie mam butle 62l ??
3. czy samochód przerywa jak się kończy gaz w butli, zanim przyłączy na PB ??
Ostatnio zmieniony przez rafalmis1 Czw Gru 27, 2012 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:20   

na butli masz nabite ile L. U mnie sygnał dzwiękowy oznacza przełączenie na benzynę ( gdy już brakuję lpg, może być również za niskie ciśnienie i również przełączy na pb )
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 23:55   

Zależy od komputera. KME Diego daje sygnały dźwiękowe również przy błędach np:

wtryskiwacze gazowe cały czas otwarte

itp.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 00:04   

kezmanq, czyli nigdy nie wyjeździe butli do 0? Czyli zawsze będzie mi zostawić około 8-7l z braku cisnienia

piotrekcrash, dzięki, ale w moim przypadku, na pewno błędów nie zasygnalizowal
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 00:07   

rafalmis1, Z tym tankowaniem gazu jest różnie zależy od stacji, miałem przypadek że do butli 40l zatankowali mi 45l
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 08:24   

Najbardziej zależy od stacji i dystrybutora ile ci zatankuje. Na butli jest napisane ile litrów ma pojemności. Butli prawie nigdy nie wyjedziesz do końca choć powinno zostawać max 4l gazu ale dużo zależy jak gazmen kompa ustawi, ja mam tak że zostaje mi litr gazu w butli i u mnie Stag sygnalizuje przejście na benzynę dźwiękiem. U mnie jest tak ze jak mam mało gazu i kiepskie ciśnienie to jak wdepnę np. przy wyprzedzaniu to delikatnie przerywa wtedy wiem, że na LPG zrobie jeszcze ok. 30-40km. Mam butlę 68l i tankuję 57l do max 59l (raz udało mi się te 59 natankować) ale zwykle 57l przy pustej butli.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 09:42   

Sprawdziłem butle i jest napisane, ze ma 62l, zadzwonię do gazownika jak ustawił przejście na PB i zatankuje następnym razem na innej stacji, bo do tej pory zawsze na jednej i tej samej tankowalem.
Dodam jeszcze, że jak jechałem spokojnie samochodem to swiecila rezerwa, a jak wyprzedzalem, to piszczalo. Zatrzymali się, zgasilem samochód i zapalilem, znowu rezerwa, no i dalej przy wyprzedzania piszczenie od gazu. Dlatego tak myślę, że dla utrzymania komfort jazdy jest ustawione szybsze przełączanie na benzynę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 10:36   

Polecam lekturę: http://www.ac.com.pl/publ...0instrukcja.pdf

Dowiesz się kiedy i dlaczego piszczy. :wink:
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 10:42   

Mam już drugie auto z LPG i w obu po pierwszym przełączeniu na Pb z LPG (świeciła się już dawno rezerwa bo "skończył" się gaz), można było wyłączyć/włączyć instalkę LPG i ponownie można było nawet do 10km jeździć prawie do całkowitego wyczerpania gazu.

Wg. mnie najlepiej sterownik tak ustawić, żeby po pierwszej oznace wyczerpania się LPG w butli automatycznie przechodził na Pb.

Szarpanie przy małej ilości LPG to nie jest wg. mnie normalny objaw. Owszem, jedno wyraźne szarpnięcie przy przełączeniu z gazu na benzynę w momencie dużego obciążenia (powiedzmy akurat gaz się skończył a tym masz "but w podłodze") jest raczej normalne - ale dłuższe szarpanie czy poszarpywanie to powód do odwiedzenia gazownika jak dla mnie.

Ilość gazu jaką zatankujesz zależy bardzo od temperatury powietrza podczas tankowania oraz od sezonu - w zimie są stosowane inne proporcje propan/butan niż w lecie.
U mnie różnica między tankowaniami i zbiornikiem wyjeżdżonym do zera wynosiła maks 2-3l przy butli 55L i tankowaniu ~45L (poprzednie auto), teraz rzadko tankuję do pełna - butla 72L brutto daje ~60L gazu :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 12:42   

yoonior napisał/a:
Szarpanie przy małej ilości LPG to nie jest wg. mnie normalny objaw.
bzdury gadasz, jechałem z gazownikiem wiele razy i mam tak ustawione że jadę do końca gazu a nie że przy pierwszym spadku ciśnienia przełącza na PB, tak to bym mając jeszcze 8l gazu (prawie 80km przed sobą) leciał zatankować.
Cytat:
Wg. mnie najlepiej sterownik tak ustawić, żeby po pierwszej oznace wyczerpania się LPG w butli automatycznie przechodził na Pb.
Po co?
yoonior napisał/a:
Owszem, jedno wyraźne szarpnięcie przy przełączeniu z gazu na benzynę w momencie dużego obciążenia (powiedzmy akurat gaz się skończył a tym masz "but w podłodze") jest raczej normalne
Nie jest, u mnie przechodzi płynnie i nie ma znaczenia czy mam 2k obr/min czy mam 5,5k obr/min jak było szarpniecie to mnie gazownik zrypał ze do niego nie przyjechałem z anomalią.
yoonior napisał/a:
- ale dłuższe szarpanie czy poszarpywanie to powód do odwiedzenia gazownika jak dla mnie.
Nigdzie nie pisałem ze jest dłuższe poszarpywanie tylko zdarzy mu się przy dużym obciążeniu delikatnie przerwać i to jest normalne bo ciśnienie już jest bardzo niskie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 28, 2012 17:47   

ja również nie pisałem o jakimś poszarpywaniu, bo nic takiego u mnie nie występuje. Tylko chciałem wiedzieć czy nie powinno poszarpać, albo spaś wydajność jak butla się kończy.

aktualnie wychodzi na to ze mam jeszcze w butli 9-8l gazu gdy samochód jedzie na benzynie, a to jest tak jak pisze sknerko, ze to jeszcze 80 km
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
patol 



Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 09:53   

może warto się zapoznać z wątkiem:

butla do jazdy na wstecznym

ps. trzeba chyba się zarejestrować.
 
 
krystianolga 



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 9



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 12:12   

mam gaz kme i butle 50l
sygnal daje mi jak w butli spadnie cisnienie i zostaje jakies 2-3l gazu
do 50 tankuje 38-39 l gazu
na tym gazie przejde po miescie ok 26o km a na trasie ok 360 km
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 15, 2013 16:00   

krystianolga, średnio robię 280 km na 39-42 l gazu. Przy spokojnej jeździe 42 l udało się zatankować
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 15, 2013 19:35   

po prostu trzeba butle odwrócić o 180 stopni, aby podczas przyspieszania
gaz nie odpływał, tak mi powiedział gazownik, ale jeszcze tego nie robiłem
_________________
Mistrz Mistrz Mistrz
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 15, 2013 19:39   

zadzwonię, do swojego i się dowiem jak mam zrobione u siebie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pytanie
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Sie 17, 2016 13:33
dumel175
Brak nowych postów [R75] Pytanie o temperature
sasquacz Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 08, 2016 19:57
sasquacz
Brak nowych postów [R75] Pytanie o webasto
makaveli_26 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Gru 21, 2009 19:06
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Pytanie o rozrząd
Grzesiek_Gdynia Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Sie 13, 2009 17:29
Gość
Brak nowych postów [MG ZTT 190 '02] Pytanie o przegub
ploomy Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 17, 2016 12:42
ploomy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink