Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200SDI]Czy już umiera? Odciecie, falowanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200SDI]Czy już umiera? Odciecie, falowanie obrotów
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 14, 2013 21:18   [R200SDI]Czy już umiera? Odciecie, falowanie obrotów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Od niedawna mam nietypowy problem z Roverem. Jak jezdze normalnie to nie ma zadnych nieprzyjemnych obajawow. Zauwazylem, ze cos jest nie tak jak na postoju dodalem gazu na maksa na sekunde. Przez kilkanascie sekund obroty spadly bardzo nisko i auto tak jakby sie trzeslo. Po tym czasie troche pododowalem gazu i sie ustatkowalo. To jeden problem
Drugi jest taki, ze moge jechac wiele wiele kilometrow z predkosciami 130-140km/h (jezdze teraz spoooro po autostradach), ale jak dodam gazu w podloge to w okolicach 3500RPM obroty tak jakby spadaja, auto zwalnia. Auto jedzie dalej, ale nie przyspiesza (a wlasciwie to zwalnia) i tak jakby obroty spadaja. Nie wywala zadnych checkow w tym czasie.
Obawiam sie, ze to juz pompa moze nie dawac rady dac dobrej dawki paliwa. A moze to cos innego? Ma ktos jakis pomysl? Nie sa to objawy zatkanego filtra paliwa, bo mialem kiedys cos takiego i wygladalo zupelnie inaczej. Teraz filtr jest wymieniony, bak wyczyszczony jakis czas temu - podobnie jak wszystkie wezyki. Zupelnie inaczej jest tez w przypadku dziurawych wezy od IC, bo wtedy auto w ogole nie jedzie a tu przyspieszenie mam dobre dopoki nie wcisne calego gazu przy duzej predkosci. Wiazka od pompy byla poprawiana. Nie sprawdzalem tylko potencjometra od gazu ale nie bardzo mam pomysl jak to zrobic.

Wlasnie sobie przypomnialem, ze kiedys mialem taki objaw jak autku bylo za goraco, mialem zatkana kratke od chlodnicy a bylo dosyc cieplo i wiatrak nie dzialal - temperatura wzrosla za bardzo i powyzej pewnej predkosci auto odcinalo. Hmmm, moze przy autostradowej jezdzie tez uznaje, ze jest mu za goraco... Tylko czy to auto jest na tyle "madre"?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 14, 2013 21:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 14, 2013 21:56   

Za gorąco? Mam SDi od roku, przejechałem nim w tym czasie prawie 50tys km i nigdy nie słyszałem swojego wiatraka... Temp. nie skoczyła mi nigdy wyżej niż połowa skali. Więc wątpię żeby (zwłaszcza przy panujących temperaturach) silnikowi było za gorąco.

Ps. Jak czyściłeś bak, to miałeś jakieś sitko na smoku? Bo ja przedwczoraj czyściłem swój i zdziwiło mnie to ze nie mam sitka...
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 14, 2013 22:16   

Ja swoim przejechalem 150tys km przez 5 lat, wiec tez cos o nim wiem. A od dluzszego czasu mam termostat zaciety w pozycji "otwarty" wiec na zime troche zakrywam chlodnice. Poza autostrada zawsze wskazowka jest ponizej polowy skali, ale przy ciaglej jezdzie z wieksza predkoscia na autostradzie podnosi sie troche wyzej - na zwyklej drodze nigdy tego nie mialem.

Sitka nie bylo, tylko rurka. Zalozylem takie smieszne sitko ze sprezynka.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 14, 2013 22:56   

Sprawdź czujnik pedału hamulca :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 09:15   

Nie wiem czy mi sie to snilo czy bylo to w innym aucie, ale czy nie mial ktos problemow z czujnikiem pedalu hamulca gdy byla przepalona zarowka stopu?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 09:36   

w roverze to nie ma wpływu na działanie silnika .. może w jakimś innym aucie tak. W R czujnik pedału hamulca jest 4 pinowy i 2 piny odpowiadają za światła stopu a kolejne 2 za info do sterownika silnika. ... Opisane objawy to tak jakby gdzieś był zaburzony dopływ paliwa ... może jakiś zaworek w pompie ... skoro filtr ok i wężyki były wymieniane ... a gruszka przed filtrem jest ok ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 10:19   

Gruchy nie mam od dawna, bo nie denerwowala tylko :D Sprawdze dzis na trasie ten czujnik stopu.
 
 
Danio2020 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 62
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Pią Mar 15, 2013 11:34   

Ja bym obstawiał ze to coś z pompa paliwa ;/ Miałem coś podobnego tylko mi odcinało po przejechaniu ok 8km pozniej zeby nie zgasł przełaczałem na gaz przejechałem jakies 1-2km i pozniej znow moglem jechac na benzynie ;/ Mam tak do tej pory ;d
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 15, 2013 11:39   

Danio2020 napisał/a:
Ja bym obstawiał ze to coś z pompa paliwa ;/ Miałem coś podobnego tylko mi odcinało po przejechaniu ok 8km pozniej zeby nie zgasł przełaczałem na gaz przejechałem jakies 1-2km i pozniej znow moglem jechac na benzynie ;/ Mam tak do tej pory ;d

jaki to ma związek z dieslem o którym mowa w tym temacie? :wink:
 
 
zagdanik 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 2



Wysłany: Czw Mar 21, 2013 20:41   

A może nastawnik? Mozna go zregenerowac samemu lecz nie jest to łatwe lub wymienic zdajac stary koszt okolo 300zł ;) Pozdrawiam.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 02:13   

zagdanik napisał/a:
A może nastawnik? Mozna go zregenerowac samemu lecz nie jest to łatwe lub wymienic zdajac stary koszt okolo 300zł ;) Pozdrawiam.

Moze prosciej i taniej wyjdzie zakup drugiej całej pompy(teraz daja na wszystko gwaracje rozruchowa zwykle wiec nie ma problemów) ;)

A jak ktos upiera sie na czyszczenie nastawnika to bardziej polecam warsztaty które tym sie specjalizuja (podpinaja swoj układ i ciecz krązy ok 0,5-1h ) wychodzi o wiele taniej oraz bez demontowania nastawnika (potem sa problemy w razie wycieków trzeba zakladac nowe uszczelki jak i nie łatwo ustawic nastawnik w tym samym miejscu w którym znajdował sie )
 
 
zagdanik 



Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 2



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 14:28   

A auto odpala bez problemu?
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 27, 2013 21:51   

kadzaf napisał/a:
Moze prosciej i taniej wyjdzie zakup drugiej całej pompy(teraz daja na wszystko gwaracje rozruchowa zwykle wiec nie ma problemów)


Pompa byla niedawno uszczelniana i jakos jeszcze zyje wiec nie zamierzam jej wymieniac :) Podobno jest "zluszczona" w srodku, ale po takim przebiegu i tym co przezyla wcale jej sie nie dziwie. Niemniej nie zamierzam juz w to auto zadnej kasy pakowac oprocz paliwa i oleju ;)

zagdanik napisał/a:
A auto odpala bez problemu?


Odkad mam nowy akumulator to idealnie.

Mozliwe, ze jest lekki overboost bo zwiekszalem cisnienie na turbo bez manometru, ale bylo to daaawno temu a objawy zauwazam dopiero teraz.
Jeszcze podejrzewam zaworek zwrotny, ktory wstawilem przed zimna - dosc ciezko przez niego olej ciagnelo, moze przy duzym zapotrzebowaniu nie wydala.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 09:19   

ciekawe czy cewka w nastawniku nie jest zafajdana ,typowy objaw. :-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 iDT] Odcięcie obrotów pomimo sprawnego przepływomierza
har0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Maj 22, 2012 17:10
Remigiusz
Brak nowych postów [214i 8v] Odcięcie obrotów przy 5500 RPM !!
matys7522 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Gru 19, 2012 12:06
leszczu
Brak nowych postów [r200] falowanie obrotow
rudealis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sty 31, 2013 17:06
rudealis
Brak nowych postów [R200sdi] nie wchodzi powyżej 2 tys obrotów
Ukor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Lis 23, 2012 21:02
Ukor
Brak nowych postów [R25] Falowanie obrotów i problem z rozruchem
colo254 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 06, 2018 19:59
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink