Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] jaki silnik wybrać?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] jaki silnik wybrać?
Autor Wiadomość
kirin88 



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 4



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 20:20   [Rover 75] jaki silnik wybrać?
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
To mój pierwszy temat na tym forum.
Planuje zakup roverka 75 jednak mam kilka pytań i wątpliwości.
Kilka lat temu jeździłem roverem 400 w sedanie z silnikiem 2.0 SDI 100KM, bardzo milo wspominam ten samochód. Kolejne lata i po dziś dzień użytkowałem BMW e30 2.5 benzyna. Nie pozbywał bym się e30, samochód naprawdę rewelacyjny o ponad przeciętnych osiągach jednak doszedłem do wniosku, że czas na coś bardziej wygodnego. Co by mówić o e30 to wygodne to na co dzień nie jest a dodatkowego wyposażenia brak:)
Jako, że markę rover darzę wielkim sentymentem wybór padł na 75. Jednak nie mogę zdecydować się na konkretną wersję silnikową.
-Przebiegi robię raczej naprawdę niewielkie.
-80% miasto, 20% trasa.
-Kwota do wydania ok 13 tys zł
-Spalanie to kwestia drugorzędna
- Chciał bym odczuć możliwie najmniejszy spadek osiągów w stosunku do e30
- Z wyposażenia zależy mi jedynie na klimatyzacji, której mi obecnie brakuje

Jaki silnik polecacie?
Jak z cenami części? Odczuję bardzo niekorzystną zmianę w stosunku do rovera 400 SDI?
Warto pokusić się o wersję MG?
Czy warto skusić się o diesla 2.0 116KM? To jest ten silnik bmw na CR?
Jak benzynowe wersje v6 znoszą LPG?
Czy kwota jaką dysponuje pozwala na zakup sensownego egzemplarza?
Jak z rdzą w 75?
Czego wystrzegać się przy zakupie 75?


Z góry dziękuję za pomocne sugestie i komentarze.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kirin88 Pią Maj 10, 2013 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 10, 2013 20:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grzegorz_g 



Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 34



Wysłany: Pią Maj 10, 2013 20:39   

Wszystko byś znalazł na forum jak to się mówi : luzakiem.

Jeśli chodzi o mnie przy Twoich kryteriach to tylko 2,5 v6 automat.

Tak coś mi się wydaje że nazwa tematu też do poprawki ;)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 21:03   

Ja mam diesla ale teraz po czterech latach użytkowania wybrał bym 2.5 V6 na gazie i raczej w automacie
Generalnie w tym aucie sprzęgło (wysprzęglik i pompka) w manualnej wersji, zarówno w benzynie jak i dieslu to dramat, duża awaryjność i naprawy kosztowne na oryginalnych częściach. Dlatego polecam automat w R75
Zabezpieczenie korozyjne tego auta jest dobre, jak trafisz nie bite to rdzy nie uraczysz, co najwyżej na podwoziu

poczytaj w postach, przy zakupie zwróć uwage na ewentualnie kosztowne usterki i poczytaj jakje ewentualnie wyłapać przy zakupie:
- sprzęgło
- wentylator
- woda w samochodzie - zajżeć do bagażnika, pod fotelami wsadzić rękę i szukać wilgoci
- koniecznie sprawdź absolutnie wszystkie elektryczne sprawy - lubią się zamki psuć i nie tylko a naprawy dość kłopotliwe i kosztowne

Generalnie elementy eksploatacyjne w normalnych cenach ale już oryginalne części typu lusterko, zamek, lampy czy blacharka to bardzo trudne do kupienia a jak jest do kupienia to w UK i cena astronomiczna. Więc jakiekolwiek naprawy to szukanie używek na allegro. Dignostyka mocno kłopotliwa, prawie każdy warsztat nie jest w stanie zdiagnozować tego auta. W polsce jest tylko kilka komputerów, kóre potrafią to auto w pełni zdiagnozować. Generalnie auto raczej dla pasjonatów a niżeli dla kogoś kto chce tylko jeździć i nie martwić się o nic. Awarie elektroniki trudne do naprawy przez kogoś kto nie zna tych aut na wylot.
Nie przestarasz się, nie jest to nadzwyczaj awaryjne auto w porównaniu do innych aut ale jak coś nawali to nie naprawi ci tego byle kto jak w przypadku VW czy innej popularnej marki.
 
 
iloczu 




Dołączyła: 13 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: jezioro

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 10, 2013 21:46   

Z całym szacunkiem Pieta ale co TY za głupoty wypisujesz?
To powiedz mi co takiego skomplikowanego jest w naszych R czego nie ma w innych autach ? Chcesz zatem powiedzieć że R 75 jest trudniejsze do naprawy niż np. nowy pasat cc? No proszę Pana!!
Niczym aż tak bardzo nadzwyczajnym to auto nie odbiega od pozostałych, Owszem ma parę mankamentów ale jak każdy.
Nie polemizuje z Tobą o ceny bo tu faktycznie możesz mieć racje , po części sprzęgło też przemawia na Twoją korzyść ale od strony mechaników w PL no to nie wiem.
To tylko utarty slogan że R to raczej nie będę robił. Gro dobrych fachowców nie podejmuje się napraw bo jadą odpowiedziami z automatu... uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu rover? nie ,nie ja panu ,pani tego nie zrobię, to rover.
Mój mechanik też tak powiedział na wstępie ale jakoś wystękałam że niech tylko zobaczy a może nuż widelec. I co ? Myślał że to jakiś kosmos a okazało się że jego uprzedzenia polegały czy też opierały sie na ogólnej opinii marki.
Tak więc drogi kirin88 mechanikami sie nie przejmuj. Ja mieszkam na typowej wsi 20 wieku i zwykły pierwszy mechanik dał radę ogarnąć temat. Po porostu trzeba go było zachęcić.
To tyle co chciałam napisać.
Do wszystkich co będą krytykować moją polemikę! Mam prawo do własnego zdania a to że ktoś uważa inaczej to nie oznacza że nie mam racji.
Do zobaczenia na zlocie :P
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 08:24   

pokusiłbym się o 2,5l V6 z automatem :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Maj 11, 2013 12:07   

Jak jesteś zainteresowany to sprzedaję 2.0 CDT.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 14:05   

iloczu,

Dodam że nie mówię tutaj o klasycznych naprawach typu zawieszenie, klasyczne naprawy silnika czy sprzęgła itd. i oczywiście auto niczym się nie różni od innych w podobnej klasie. Ale jednak jest inne (mało popularne) i mało znane przez mechaników. Dobrze jest jak masz kogoś kto już z R75 miał do czynienia, jak nie to najzwyczajniej uczy się na twoim aucie i dobrze jest jak przy okazji nie zepsuje ci czegoś dodatkowo.
Jak ci coś walnie z elektryki czy elektroniki to niestety nie znajdziesz już szpeca tak łatwo. Bez T4 jest bardzo trudno diagnozować, oczywiście można ale potrzebujesz naprawdę dobrego szpeca i często jest to metoda prób i błędów a to kosztuje czas i pieniądze.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 14:23   

Mam 2.5 w automacie. Krótkie dystanse w zimie i po 200km odma zatkana, na szczęście w porę zauważył i tak co tydzień trzeba czyścić :-\
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 15:15   

Pieta napisał/a:
Bez T4 jest bardzo trudno diagnozować, oczywiście można ale potrzebujesz naprawdę dobrego szpeca i często jest to metoda prób i błędów a to kosztuje czas i pieniądze.

przecież prawie każdy lepszy tester diagnostyczny ogarnia to auto, nie róbcie z 75 promu kosmicznego... auto jak auto, bez jaj.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 15:46   

rafalmis1 napisał/a:
Mam 2.5 w automacie. Krótkie dystanse w zimie i po 200km odma zatkana, na szczęście w porę zauważył i tak co tydzień trzeba czyścić :-\

ja nie wiem co Wy macie z tymi odmami, ale mam autko już ponad 2 lata i ani razu nie czyściłem odmy a wiem, że są sprawne bo zakładam wężyki i dmucham i sprawdzam czy są drożne, także to zapychanie to nie wiem od czego się bierze. tylko czasami trzeba autko przepalić, pociągać po obrotach.
ja ze swojego R 75 2.0 v6 jestem zadowolony ale teraz wybrał bym 2.5 lub wersję MG a mój mechanik nie ma z nim żadnego problemu i nie ma żadnego stękania i nawet rozrząd bez blokad wymienili. ok 9tyś km. temu.
kasy troszkę włożyłem, ale jak każdy i jak każdy mam jeszcze coś do ogarnięcia.
 
 
 
iloczu 




Dołączyła: 13 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: jezioro

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 17:24   

Dziękuje Markzo,
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sob Maj 11, 2013 17:44   

Ja polecam diesla w automacie. Diesel ma łańcuszek rozrządu (dożywotni), niskie spalanie. W automacie odpada problem sprzęgła. W benzynie częstą bolączką są awarie visów (silniczków sterowania dolotem powietrza). Co do zatykającej się odmy- no cóż, każde autko trzeba "przegonić" co jakiś czas. Powolna jazda zamula wszystko. A odnośnie awaryjności R75 to porównując np. z pasatem Roverek jest niezniszczalny i bezawaryjny. I cieszę się z tego, że jest ciągle mało popularny. Co za przyjemność jeździć samochodem, których jest 20 na mojej ulicy :D
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 11, 2013 20:36   

passata,golfa i innego szmelcwagena naprawisz na drodze z części leżących w rowie :mrgreen: ale lubię w tych autach pogrzebać. a słyszałem, że w dieslach są częstsze problemy z dwumasą i w silnikach z BMW(chyba) coś się dzieje z wałem, ponoć pęka czy coś takiego. a ja mówię, ze po to Bóg stworzył bociany aby klekotały :grin:
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Maj 11, 2013 22:26   

mam diesla 4 lata 240 tys teraz taki przebieg kupilem go jak mial 120 tys km a podejrzewam ze ze 100 tys cofniete bylo do tej pory zadnej dwumasy nie wymienilem zadnego wysprzeglika wal mi nie pekl jedynie pompke sprzegla zregenerowalem wymienilem wentylator chlodnicy no i zawieszenie przednie wymienione sprezyny wahacze laczniki tuleje regenerowalem alternator i rozrusznik ostatnio tlumik tylni i lacznik do tego co roku wymieniam oleje i filtry teraz walcze z klimatyzacja zatarla mi sie sprezarka zakup uzywki i wymiana oringow na nowe tam gdzie bylo odkrecane w poniedzialek napelnienie i sprawdzenie szczelnosci praktycznie zero rdzy jeden pryszcz na tylnej klapie i pare przy tylnim rancie nadkoli, przymiarka do wymiany tarcz i klockow i pojda nowe czujniki
jestem z niego bardzo zadowolony i nie zamienilbym go na zadna benzyne a pare ich mialem
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 12:51   

Ja też twierdzę ,że R75 to nie żaden kosmodrom. Naprawiałem sam parę rzeczy w tylnym i przednim zawieszeniu i powiem ,że auto jak każde inne. Różni się tylko tym od Poloneza (nie urażając fanów marki), że jak otworzysz maskę i rzucisz wiadro do komory silnika to w Poldku przeleci na dół ,a w R75 nie. Nawalone elektroniki ale nie sprawia większych problemów, można porównać do mieszkania z instalacją elektryczną albo mieszkać przy świeczce bez problemów. Spaloną żarówkę pokazuje zawsze ale awarie silnika to ehe ehe... Chłopaki z forum kombinują z interfejsem OBD z całkiem dobrym skutkiem także jak się chce to się ma. Okazuje się ,że jest tylko problem z kilkoma dosłownie częściami jak na przykład odboje tylnych amortyzatorów ale zawsze można dopasować inne. Podstawą to kupić egzemplarz niezajeżdżony co ktoś tylko jeździł i nic przy nim nie robił. Lista usterek R75 może być długa ale ma ją każda marka, a i z wiekiem auta trzeba się liczyć.
 
 
star19791979 




Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: głogów

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 04, 2015 11:11   cos od siebie

mam r75 od ponad 3 lat 2.0cdti i to jest kozak fura ..jak naraie to tylko oleje filtry i zawiesznie z przodu ..dziekuje za uwage
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz,jaki wybrać?
MiReK Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lip 27, 2008 08:41
jacek82
Brak nowych postów [r75]Jaki olej wybrać?
gin68 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Lip 24, 2014 11:19
Balas87
Brak nowych postów [i]Jaki akumulator wybrać [/i]
mati6666 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 04, 2024 19:10
a1410
Brak nowych postów [Mg ztt] wahacz przód jaki wybrać
Kalwar Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Gru 06, 2019 09:09
Marcin84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink