Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
Autor Wiadomość
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Wto Cze 18, 2013 22:19   [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
mam problem z przepływomierzem. Kupiłem samochód około dwóch tygodni temu i było wszystko ok, od jakiegoś czasu stracił moc i nie przyśpiesza już tak jak dawniej. Zrobiłem samodiagnostykę i wyszły mi dwa błędy: 28 i 29. Sprawdziłem przepływomierz i okazał się zepsuty - blaszki były całkowicie wyłamane. Odłączenie przepływomierza nie zmieniło pracy silnika - nadal był zamulony. Wczoraj wymieniłem przepływomierz na używany Bosha, zrobiłem reset komputera i został błąd nr 28. Poprawy w pracy silnika nie widzę.

Proszę o pomoc - co może być powodem błędu 28?
Ostatnio zmieniony przez klonu1988 Sro Cze 19, 2013 18:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 18, 2013 22:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 19, 2013 11:10   

w ty silniku przepływomierz steruje tylko egr-em, wiec można go w ogóle odłączyć i zmian w pracy silnika nie odczujesz
klonu1988 napisał/a:
zrobiłem reset komputera

w jaki sposób zrobiłeś ten reset?
ile masz KM?
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Sro Cze 19, 2013 18:45   

szoso napisał/a:
w ty silniku przepływomierz steruje tylko egr-em, wiec można go w ogóle odłączyć i zmian w pracy silnika nie odczujesz


Przed usterką przepływomierza silnik był zdecydowanie mocniejszy

klonu1988 napisał/a:
zrobiłem reset komputera

szoso napisał/a:
w jaki sposób zrobiłeś ten reset?


Złączając piny we wtyczce dwupinowej znajdującej się pod schowkiem pasażera i przekręcając zapłon 50 razy - działa, bo po wymianie przypływomierza na chwilę błąd się nie pojawiał.

szoso napisał/a:
ile masz KM?


105KM

[ Dodano: Sro Cze 19, 2013 18:45 ]
Wymieniłem filtr powietrza - nie pomogło.

Sprawdzałem rury od IC - przy zwiększaniu obrotów twardnieją, więc chyba to jest ok.
Jakieś sugestie?

Czy jazda bez przepływomierza może uszkodzić w jakiś sposób silnik lub wpłynąć na jakość jego pracy??
 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 19, 2013 19:12   

kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.
_________________
cześć [you]
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Sro Cze 19, 2013 19:45   

patryq napisał/a:
kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


Który to jest przewód masowy i jak się go sprawdza? Pisząc czujnik masz na myśli przepływomierz? Sorki ale jestem laikiem...przepływomierze sprawdzałem trzy - za każdym razem wywalało błąd nr 28, zniknął natomiast błąd nr 29.
 
 
soviet100 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 499
Skąd: Czechowice-Dziedzice

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 19, 2013 21:36   

patryq napisał/a:
kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


A nie chodziło Ci MAP sensor ?
 
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Sro Cze 19, 2013 23:26   

soviet100 napisał/a:
patryq napisał/a:
kod 29 to
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


A nie chodziło Ci MAP sensor ?


A czy w ogóle ten błąd może mieć wpływ na jakość pracy w przypadku mojego silnika??
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 20, 2013 08:58   

patryq napisał/a:
Nieoczekiwany sygnał z MAF sensora
Jak robiłeś reset kompa i to nie pomogło, to sprawdź przewód masowy czujnika i całą wiązkę bo kod 28 to problem z wiązką MAF.
Jak dalej masz błąd to podmień czujnik.


MAF to przeplywomierz co nie?? a czujnik to MAP

Cytat:
A czy w ogóle ten błąd może mieć wpływ na jakość pracy w przypadku mojego silnika??

u mnie jak byl blad na wiazce map sensora to strasznie mulil ale chyba byl na stale jakis tryb awaryjny. oprocz elektryki warto tez wtedy sprawdzic wezyk do czujnika czy jest caly
 
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Czw Cze 20, 2013 13:11   

Przepływomierz wiem gdzie się znajduje bo go wymieniałem. A gdzie jest czujnik??
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 20, 2013 13:35   

klonu1988 napisał/a:
A gdzie jest czujnik??

u mnie na scianie grodziowej pod przekaznikami.
mozesz tez isc sladami wezykow z turbiny. dwa cienkie wychodza z turbo, jeden idzie do wastegate a drugi wlasnie do map sensora
 
 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 20, 2013 19:34   

Chodzi o czujnik MAF czyli masowy czujnik przepływu powietrza - przepływomierz.
nieporozumienie wynikło z tłumaczenia serwisówki.
masa to czarny przewód
w załączeniu obrazki co i gdzie
_________________
cześć [you]
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Czw Cze 20, 2013 22:09   

Dzięki wielkie patryq za ten schemat - trochę mi rozjaśnił w głowie. W jaki sposób mam sprawdzić MAF??

[ Dodano: Czw Cze 20, 2013 22:09 ]
Znalazłem ten MAP Sensor, i okazało się, że wychodzi z niego jeden przewód, który nie jest do niczego podłączony (taki wężyk giętki). Pasuje jego wejście do miejsca przy kolektorze wydechowym. Co to jest i czy ma wpływ na moją usterkę?? Wężyk jest w opłakanym stanie (już był łatany ale nadal jest nieszczelny, więc pewnie będę musiał go wymienić). Znalazłem też drugi cienki wężyk, który prowadzi od takiego "grzybka do jakiegoś czujnika - był rozłączony ale podłączyłem go wg schematu, który podaliście powyżej.

Przesyłam zdjęcia, żeby lepiej wytłumaczyć o co mi chodzi.

Proszę o rozjaśnienie co jest do czego i co z tym zrobić
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 21, 2013 08:12   

Ale na tym górnym zdjęciu to jest zawór EGR
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 21, 2013 08:19   

u gory egr i dobrze podlaczyles, ten maly wezyk czasem wypada.

na dole: wlasnie tam powinien byc podlaczony wezyk do map sensora. jak najbardziej moze to byc powodem usterki. jesli piszesz ze ten wezyk juz jest w oplakanym stanie to moze zakup nowy bo jak bedzie nieszczelny to i tak bedzie zle dane dawal do czujnika.
zreszta przeczytaj moj poprzedni post, tam wlasnie Ci o tym juz pisalem
 
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Pią Cze 21, 2013 08:33   

Problem mocy rozwiązany - wszystko jest już ok. Podłączyłem ten wężyk od mapsensora na swoje miejsce i pomogło. Wężyk od EGR też podłączyłem ale zmiany po tym nie poczułem - czy jest on potrzebny? Czy może mam "zaślepiony" zawór EGR??

Nie rozwiązał się natomiast problem z przepływomierzem - nadal wyskakuje błąd nr 28, również po resecie kompa.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 21, 2013 08:52   

klonu1988 napisał/a:
nadal wyskakuje błąd nr 28, również po resecie kompa.

jak nie ma prolblemu z moca to co sie martwisz, niech sobie wisi blad
 
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Pią Cze 21, 2013 11:26   

Czy lepiej jeździć z przepływomierzem i z wywalonym błędem czy lepiej go odpiąć??
 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 21, 2013 18:39   

Jak chcesz powalczyć z kodem to załączam procedure.
warto mieć sprawną kontrolkę żeby w razie innych błędów było wiadomo co jest, chyba że wolisz raz na tydzień profilaktycznie sprawdzać czy nic nowego nie ma.
_________________
cześć [you]
 
 
klonu1988 



Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 27



Wysłany: Wto Cze 25, 2013 16:48   

Czy mógłby ktoś ten schemat dokładnie przetłumaczyć??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck]
Mati1696 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Gru 01, 2017 00:17
Mati1696
Brak nowych postów [Honda Civic] - złącze diagnostyczne lokalizacja i brak mocy
ukasz_ns Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Kwi 16, 2012 21:57
keczu
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck ITD] Pomocyyyy
Krecik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Sie 06, 2015 18:56
Krecik28
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0i TD] Rozpoznanie silnika
frezer20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Lip 03, 2013 12:05
bociannielot
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] przerywa podczas deszczu
klonu1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 25, 2013 17:05
klonu1988



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink