Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
Autor Wiadomość
ernesto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Krakow



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 10:54   

Zrubo napisał/a:
jarema, no i jak udało Ci się zlokalizowac usterke, u mnie dzieje sie to samo.


Hej chłopaki,
u mnie jest to samo - przy zwalnianiu (tez nie zawsze), na ok 1 sekundę obroty spadają nieznacznie poniżej ustawionych. I tez pojęcia nie mam. Jedyne co mi przychodzi do głowy (bo wiem ze jest do wymiany) to ta przeplywka... :?:
Metaliczny dźwięk przy puszczaniu sprzęgła tez mam - ale zauważyłem to tylko przy ruszaniu do tylu - i to tylko w momentach, "gdy mu ciężko", czyli przy ruszaniu tyłem pod górkę, wyjeżdżaniu tyłem na krawężnik etc :shock:
Sprzęgło wymieniałem kilka tysięcy temu na nowe Valeo, wysprzeglik i pompkę tez.
Wymieniając cały zestaw, Pawel M wspominał coś o kole dwumasowym, ze na razie ładne - ale wiecznie na nim nie pojeżdżę.... Czy to (tfu, tfu..) może być to? :bezradny:
no i jakby co - to ile takie kolo może :beczy: kosztować?

Pzdr
E
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 10:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 13:01   

powiem tak. jeżdżę juz z tym problemem dobre pół roku może i więcej ale chyba czas sie za to wziąść. te spadające obroty jakby przestały miec dla mnie znaczenie ale to nie znaczy że sie tym nie martwię. zauważyłem że nieraz sprzęgło jest twardsze a nieraz chodzi lekko. to bardziej zauważyła moja żonka. natomiast ten metaliczny dźwięk no to już jest problem bo nie rusze szybko ze skrzyżowania bo mam obawy że się coś rozpieprzy.
to jest zapewne koło dwumasowe. jest z tym masę roboty. mechanicy za wymiane tego w mojej okolicy życzą sobie między 600-700 zł. po otwarciu maski przerażenie ich bierze jak widzą że jest wszystko zabudowane i trzeba tyle rozkręcać. oni nigdy takiego auta nie robili i takie tam wymyślanie.
powiedziałem że nie dam partaczom grzebać przy aucie i podejme się sam.
trochę mam smykałkę do napraw,może nie koniecznie takich ale jestem dość mądry żeby sam to wymienić.
natomiast obroty?
może coś zauważę jak bedę grzebał przy aucie, może jakis wężyk na podciśnienie spadł albo coś, chociaz to mało prawdopodobne.
 
 
 
ernesto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Krakow



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 13:07   

jarema, jak jak ja bym sie sam za rozkręcanie zabrał i wymianę kola - to bym go mooooże na euro 2012 skręcił z powrotem... :wink:
Szlag, oby to nie było to koło, bo już pogrzebałem i kosztuje duuuuuzo.. :/

pzdr :wink:
E
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 14:21   

Słuchaj, sam się za to nie bierz bo nie dasz rady. Musisz mieć kogoś do pomocy, kogoś kto tak jak ty ma pojęcie o jakich kolwiek naprawach. Nie chodzi tu o sposób wymiany, a o pomoc w pchnięciu, podniesieniu i tym podobne.
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:59   

jarema napisał/a:
jak odpięłem przepływkę to auto dostaje kopa

ernesto napisał/a:
jedyne co mi przychodzi do głowy (bo wiem ze jest do wymiany) to ta przeplywka...

Panowie - przecież już sami sobie odpowiedzieliście na pytanie postawione w temacie...

ernesto napisał/a:
oby to nie było to koło, bo już pogrzebałem i kosztuje duuuuuzo.. :/
Właśnie jestem po jego wymianie :/ Oprócz tego że dziadostwo jest strasznie drogie, to przy okazji warto wymienić sprzęgło i wysprzęglik (a więc kolejne niemałe koszty), żeby prędko do skrzyni nie zaglądać - bo robocizna też trochę kosztuje... Nikomu tego nie życzę...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 23:00   

Ponowie pytanie w sprawie spadających obrotów czy to moze byc pompa vacum ?
 
 
pawtys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Sob Lip 26, 2008 19:02   

witam czy ktoś znalazł rozwiązanie z tymi obrotami?? bo u mnie jest identycznie jak dam na luz obroty spadają i po ok 2 sekundach wracają do normalnych ze sprzęgłem nie mam żadnych problemów nie dzieje mi się to przy hamowaniu nawet gdy samochód stoi na luzie i przy gazuje do ok 1500 (i poniżej) obrotów to dzieje mi się to samo ale powyżej 1500 obrotów nic takiego nie ma miejsca i niema znaczenie czy na ciepłym czy zimnym silniku nie mam pojęcia co to może być czy ktoś ma jakiś pomysł a może ktoś się już z tym uporał?? pozdrowienia
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lip 27, 2008 20:47   

Ja pozbyłem sie tej usterki przypadkiem, konkretnie mam problem z pomką sprzęgła (pedał w podłodze) i uszczelniłem ją, wtedy zaczeły folować obroty przy wbiciu na luz (a przedewszystkim prz wbiciu na luz i hamowaniu) po jakims czasie pompka znowu siadła jedyne co zrobiłem to tylko ją odpowietrzyłem (bez ponownego uszczelniania) i problem zniknął natychmiast, obecnie przymierzam sie do wymiany pompki na pomke od BMW
 
 
pawtys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Nie Lip 27, 2008 21:44   

Zrubo napisał/a:
Ja pozbyłem sie tej usterki przypadkiem, konkretnie mam problem z pomką sprzęgła (pedał w podłodze) i uszczelniłem ją, wtedy zaczeły folować obroty przy wbiciu na luz (a przedewszystkim prz wbiciu na luz i hamowaniu) po jakims czasie pompka znowu siadła jedyne co zrobiłem to tylko ją odpowietrzyłem (bez ponownego uszczelniania) i problem zniknął natychmiast, obecnie przymierzam sie do wymiany pompki na pomke od BMW



no tak tylko teraz jeszcze mógłbyś mi napisać gdzie mam szukać tej pompki i czym ją uszczelnić a przy okazji jak ją się odpowietrzać z góry dzięki
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 09:02   

pawtys napisał/a:
no tak tylko teraz jeszcze mógłbyś mi napisać gdzie mam szukać tej pompki i czym ją uszczelnić a przy okazji jak ją się odpowietrzać z góry dzięki

Ale on pisał o innym aucie. Problem miał z pompką sprzęgła.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 28, 2008 09:09   

pociesze Was, a wlasciwice jednego z Was, ze ja juz mialem 3 razy stawiana diagnoze awarii kola dwumasowego :) Podobno mozna to cos regenerowac i koszt jest o wiele mniejszy niz nowego kola. Pytanie tylko na jak dlugo to pomaga?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 09:11   

MaReK, ty to naprawdę masz pecha z tym autem. Niby dużo młodsze od mojego, a sporo więcej masz problemów z nim. Moja mama mówi, że z naszym są cały czas kłopoty, ale nie aż tak jak u Ciebie.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 28, 2008 09:34   

Ale spokojnie... przeanalizowalem wszystkie jego usterki i tak:

- sprzeglo sie skonczylo - coz nie wiem jak jezdzili ktos inny - ale ja sam zrobilem od zakupu do wymiany sprzegla ponad 28 tys km :)
- wysprzeglik trzeba bylo wymienic na zas (rady doswiadczonych uzytkownikow forum)
- uszczelniacz walka sprzeglowego - pech, byc moze jakis blad przy montazu skrzyni po wymianie sprzegla ... najwazniejsze ze zrobione i hula i nie stanal w trasie ;)
- wymiana klockow/tarcz - norma
- wymiana (2 raz odkad go mam) olejow, filtrow itp.

- wtryskiwacz i kat. - efekt nalania paliwa ze stacji JET (jakosc nitro) :D

- peknieta szyba - nastepstwo uderzenia jakie przyjal na siebie ten samochod kiedys
- krzywa felga - j. w.

- uszkodzony przeplywomierz - kupielm go z nim i ... musialem wymienic
- zgiety wahacz - j. w. :D
- czujnik ASB - uszkodzony przy demontazu

- urwany zderzak z tylu - wlasna glupota ;)

spokojnie czekam na kolejne awarie:

- wentylator
- pompa sprzegla
- kolo dwumasowe ;P

Kupielm auto z przebiegiem 79 tys km, a mam juz 110 tys km ;)
Kupilem go w pazdzierniku 2007 roku ;) To ponad 30 tys w niecaly rok.
Duzo jezdze, duzo go eksploatuje to i sie zuzywaja niektore elementy.

Tak naprawde gdyby nie pomoc forum, klubowiczow w szczegolnosci Tomi, Mariusz418 i zaprzjaznionego warsztatu kolegi Macka to pewnie poplyn bym juz na pierwszej awarii ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 28, 2008 09:41   

MaReK napisał/a:
spokojnie czekam na kolejne awarie:

- wentylator
- pompa sprzegla
- kolo dwumasowe ;P

Obstawiam, że wentylator Ci tak szybko nie padnie, bo masz nowszy typ.
Pompka to wiadomo, że padnie :mrgreen:
No a dwumasa, to loteria.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 28, 2008 09:56   

Mam nadzieje, ze jak padnie to juz bedziesz mial opracowana metode i ... bede mogl przyjechac do Ciebie na wymiane ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 08:35   

Nie no...
Ja to już na tej pompce jeżdże ponad 2 miesiące, no i w między czasie minimalne poprawki, ale ogólnie jestem zadowolony, no tylko to, że moja jest zaminnik, a oryginał podobno lżej chodzi.
 
 
 
relayer 



Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Sob Mar 14, 2009 15:07   

A wracając do pytania w temacie to w dieslach staaaarszej generacji, gdzie nie ma żadnej elektroniki taki chwilowy spadek obrotów poniżej właściwych, po puszczeniu pedału gazu, jest spowodowany osłabieniem sprężynek regulatora obrotów i listwy sterującej w pompie wtryskowej. Natomiast w tym przypadku ilość ewentualnych przyczyn przekracza zdecydowanie moje zdroworozsądkowe możliwości rozumowania.
(Jesu jak ja kocham 1.6 d z 25 letniego Golfa :mrgreen: )
Pozdrawiam i życzę powodzenia :smile:


przyszły właściciel R25 2.o iDT :smile:
 
 
ynst 



Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 4



Wysłany: Wto Lip 02, 2013 13:13   

Witam uprzejmie,

Wiem, że temat juz stary, ale może jednak jeszcze komuś się przyda i może ktoś mi pomoże.
Otóż mam problem ze swoim roverkiem (2.0 cdti). Podczas zmiany biegu przez chwile obroty nie spadaja- utrzymuja sie na tym samym poziomie. Kiedy trzeba sie zatrzymać obroty spadaja do okolo 400-500 (spadek jest wyczuwalny) po 2-3 sek wracaja do normy. Gdy auto sie jeszcze 'toczy' na luzie i mam wcisniety hamulec obroty potrafia byc nizsze przez 5 sek. Kopałem kiedys przy pompie sprzegla i tam byl do padału dotkniety biały 'czujnik'? (Czujnik dotyka padału gdy sprzęglo jest 'puszczone'). Moze sie wysunal? Moze to byc jakas przyczyna? A moze proglemem jest EGR? Czy Panowie majacy ten problem znalezli jakies rozwiazanie? Bylbym wdzieczny za odpowiedz. Pozdrawiam
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Lip 03, 2013 14:08   

Było już o tym kolego na forum..
Jeśli nie potrzebujesz tempomatu to wciśnij czujnik palcem tak żeby nie dotykał pedału, falowanie zniknie. Jeśli potrzebujesz tempomat to kup zamiennik z bmw i go tam wsadź. Jest to najtańsza opcja która może pomóc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Na luzie spadaja obroty
mancho Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Kwi 20, 2015 15:39
longer86
Brak nowych postów [MG ZT T] Czasami nie spadają obroty
Ricardus Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Gru 04, 2013 19:25
lesny
Brak nowych postów [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
czort Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 10, 2019 10:20
tomgdax
Brak nowych postów [R75] Spadają i falują obroty po rozgrzaniu silnika
Adsik Rover serii 75, MG ZT 52 Pon Gru 31, 2012 18:14
Adsik
Brak nowych postów [R75] wspomaganie - spadaja obroty przy skrecie ma max
R75 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Wrz 19, 2014 00:34
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink