Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 416 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 416 Turbo
Autor Wiadomość
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 09:25   Rover 416 Turbo

Zgodnie z sugestia przenoszę się do swojego tematu i nie zaśmiecam cudzych 
Pacjentem będzie R416Hb z 1995r który jest moim „autem do jazdy na co dzień”.
Skąd pomysł?
Na początku uważałem że roverek zbiera się całkiem przyzwoicie jak na 1.6 ale później mocy zaczęło brakować.
Brałem różne opcje pod uwagę pod kontem zwiększenia mocy i decyzja padła na turbinę w wersji Soft (0.5 bara)
Z założenia jest to projekt nisko budżetowy, ale nie jest to tożsame z druciarstwem.
Chciałbym ze wszystkim zamknąć się w 1000zł.

Moja wiedza na temat turbo była praktycznie zerowa, ale po wielu przeczytanych postach na innych forach i wskazówkach na tym forum jestem już o niebo lepiej przygotowany. Liczę na Wasze dalsze wskazówki i podpowiedzi. Postaram się na bieżąco wklejać jakieś fotki z prac.

Pozdrawiam Rino
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 22, 2013 09:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 22, 2013 10:57   

Prace już ruszyły?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 22, 2013 10:58   

Czekam z niecierpliwości na rozwój prac nad projektem. :)
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 22, 2013 12:52   

Fajnie, tylko co dalej?
Założenia masz dwa 1000zł i 0,5b. Jak chcesz to zrobić nie napisałeś.
Może coś konkretniej?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 23, 2013 02:08   

Co znaczy jak??, wziąć turbinę dorobić wydech, orurowanie dolotu, włożyć większe wtryski i na czymś to wystroić jeśli nie wstanie na seryjnym kompie.
Pomijam takie kwestie jak smarowanie turbiny i spływ do miski, chłodzenie turbiny czy sterowanie VG i BOV.

Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T

_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 23, 2013 08:23   

Rino napisał/a:
Co znaczy jak??, wziąć turbinę dorobić wydech, orurowanie dolotu, włożyć większe wtryski i na czymś to wystroić jeśli nie wstanie na seryjnym kompie.
Pomijam takie kwestie jak smarowanie turbiny i spływ do miski, chłodzenie turbiny czy sterowanie VG i BOV.

Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T

Fajnie tylko:
- jakie chcesz użyć turbo
-jak chcesz rozwiązać kwestie kolektora wydechowego, jak to zmieścić
- spływ oleju i ogólnie zasilanie olejem to nie tak siup, skąd chcesz brać olej do turbo
1000zł to bardzo mało, same części według mnie więcej będą kosztowały. Rób i pisz co za ile kupiłeś, przyda się innym ludziom którzy chcieliby turbo w swojej k-serii.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Wto Lip 23, 2013 14:07   

Rino napisał/a:
Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T

Po co Ci w seryjnym silniku takie wtryski ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 23, 2013 15:55   

Rino, jak na tych wtryskach auto chodzi? nie dławi się? jak wolne obroty?

Dumałeś coś nad pompą paliwa? jakąś większą? czy ta ma wystarczyć?

Pisz pisz opisuj dokumentuj bo wszystkich to ciekawi.

Spisz też stan licznika przed modami ;) (mała złośliwość musi być ;) )
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 23, 2013 21:19   

rafalrz1989 napisał/a:
Rino napisał/a:
Wtryski już są zamontowane, działają bez zarzutu. 315cc/min z volvo 2.5T

Po co Ci w seryjnym silniku takie wtryski ?

po to żeby sprawdzić czy będą działać?

Wtryski zamontowałem bo chciałem wiedzieć czy będą pracować ok i czy w ogóle wejdą na na listwę.
wniosek:
pracują poprawnie, dokładnie tak samo jak seryjne 226cc/min.

Turbina którą wybrałem to Garret T25 z 300zx. Do 1.6, tym bardziej na sofcie powinna być idealna.
Kolektor chciałem rzeźbić sam bo miałem koncepcje umieszczenia turbiny przy 1 cylindrze, ale odpuściłem sobie bo za dużo roboty.
Turbina będzie wisieć na kolektorze z R75t przy 4 cylindrze i będzie odwrócona o 180' (niestety sterowanie VG będzie między turbiną a silnikiem).

Miałem zastosować IC z 300zx ale stwierdziłem że będzie za mały więc wybór padł na intercooler z renault mastera.

BOV będzie standardowy z nissana

chłodnica będzie przeniesiona na środek tak żeby po obu stronach zmieścić wyjścia z IC.

Smarowanie Turbiny wezmę z filtra oleju tak jak to jest seryjnie w R75, a spływ bezpośrednio do miski.

chłodzenie chyba najlepiej będzie wziąć z kolektora ssącego.

Orurowanie dolotu powinno mi się udać wyrzeźbić z części dolotu od Nissana

Do turbiny muszę dorobić flanszę po stronie wydechowej, down pipe będzie z R75 ma średnicę prawie 2,5", później w okolicach środkowego tłumika przejdę na 2" i tak zostanie do końca.

wentylator będzie musiał być jakiś płaski ale to będę kombinował później.

ze wskaźników będzie na razie tylko boost, docelowo ciśnienie i temp oleju.

0,5 bara postaram się ustawić na VG, jeśli się nie uda to będę musiał dokupić MBC.


















_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 23, 2013 21:25   

T25 spokojnie wyda, na 0,5 bara będzie już przyjemnie.
Według mnie 1k zł jest nierealne przy tym projekcie no ale najważniejsze żebyś doprowadził wszystko do końca.
Trzymam kciuki za turbo benzynę w R400 :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 23, 2013 21:37   

Jak do tej pory:
Turbina+ bov+wszystkie rury i IC z nissana 450zł
kolektor 50zł
IC master 50zł
downpipe 30zł
wtryski 4x10zł = 40zł
płyta na flansze 7zł
wskaźnik boost 50zł

Gosć od którego kupiłem turbinę zapewniał że jest w idealnym stanie. Sprawdzone w zakładzie - nie kłamał :)
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 23, 2013 21:46   

Rino, widzę że poważnie myślisz o projekcie, trzymam kciuki
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Lip 23, 2013 22:01   

Rino fiu, fiu niezłe wyzwanie, mam nadzieję, że doprowadzisz to z sukcesem do końca, trzymam kciuki i powodzenia :ok:
_________________
Andrzej
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 24, 2013 09:03   

Wreszcie coś się dzieje na forumie :D brawo, 3mam kciuki !
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Lip 24, 2013 17:59   

Projekt ok. Przydało by się może kilka gratów jak przerobiona głowica z VVC, większy ssący z VVC itp. ale jak to ma być jak najmniejszymi kosztami to trzymam kciuki.
Zastanawiałeś się już czym to wystroisz ? Standardowy komp od razu odpada.
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 24, 2013 18:54   

Widzisz bardzo dobrze że rzuciłeś ten temat...
czy jesteś w stanie ( ale tak konkretnie ) napisać czemu odpada?
W sensie co się stanie? jak zareaguje komp?
Z czym będzie problem? wejdzie w jakiś tryb awarjny? zacznie zalewać, będzie za ubogo czy co?

Wszędzie słyszę że nie uciągnie ale jak pytam konkretnie czemu to nikt nie umie odpowiedzieć...
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 24, 2013 19:00   

Strojenie nie musi być koniecznie przy tym doladowaniu. Najlepiej byłoby zakrecic się wokół AFR i wystroic doladowanie tak żeby mieszanka była prawidłowa.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 24, 2013 21:31   

greg-si napisał/a:
Strojenie nie musi być koniecznie przy tym doladowaniu. Najlepiej byłoby zakrecic się wokół AFR i wystroic doladowanie tak żeby mieszanka była prawidłowa.


Tak też chciałem zrobić, jak poskładam wszystko do kupy to chciałem patrząc na AFR zwiększać doładowanie (teraz jest tak ustawione że powinno otwierać VG przy minimalnym ciśnieniu) i patrzeć co się dzieje...

czyli chodzi tylko o to że komp może podawać niepoprawne czasy otwarcia wtrysków? czy coś jeszcze?

Dzisiaj w nocy jadę do Pragi więc dalszy ciąg prac będzie w przyszłym tygodniu.
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 24, 2013 21:38   

Rino napisał/a:
czyli chodzi tylko o to że komp może podawać niepoprawne czasy otwarcia wtrysków? czy coś jeszcze?

Czort wie, może odcinać zapłon jak zauważy jakieś nieprawidłowe wartości w mapsensorze.
Ciężko tutaj cokolwiek powiedzieć bo nikt chałupniczo tego nie próbował zrobić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Lip 25, 2013 18:10   

A zareaguje na pewno na dmuchnięcie z turbiny ulubioną żółtą lampką. Szczególnie kiedy szybko będzie wchodzić na obroty to nagle zrobi się dużo za dużo powietrza i sonda lambda nawet nie zdąży zmierzyć że tak szybko się to zmienia ;] . Wiadomo jak coś nie jest przystosowane pod turbo to ciężko żeby działało z turbo gdzie zanim turbina zacznie dmuchać potrzeba mało paliwa a jak już się rozkręci to dużo. I albo mamy za mało paliwa w składzie w wysokich obrotach albo za dużo na niskich (zależy od tego ile wtryski dają).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów Rover 620 TI chip lub turbo
Smoke Tuning mechaniczny 24 Czw Cze 17, 2010 09:37
dobryziom
Brak nowych postów L Seria Rover 200 Sdi 105km Wydech,ic,turbo
Chakus Tuning mechaniczny 8 Sro Sie 30, 2017 20:47
Remigiusz
Brak nowych postów 1989-1996 Rover 216/416 GSi (UK/Europe) Turbo Kit
Gość Tuning mechaniczny 3 Pią Gru 19, 2008 22:47
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink