Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem. Pompa paliwa ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem. Pompa paliwa ?
Autor Wiadomość
Krisu 



Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 4



Wysłany: Pon Sie 19, 2013 15:40   [R75] Problem z odpaleniem. Pompa paliwa ?
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam,
Mam Rovera 75 od niedawna, nie znam się jeszcze dobrze na nim, to moja pierwsza poważniejsza usterka. Zaczęło się od tego że przekręciłem kluczyk, samochód odpalił, odruchowo sięgam do schowka po radio a samochód gaśnie. Drugie podejście, przekręcam kluczyk, odpala, kręci kilka razy sam i gaśnie. Przy kolejnych próbach już nie odpalał. Mechanik stwierdził, że to pompa paliwa, rozłożył ją i złożył bez żadnych zmian, auto odpaliło. Starczyło na 6 odpaleń i znowu klops.

Szukałem w internecie pompy paliwa i natknąłem się na dwie o różnych parametrach, czy może ktoś mi podpowiedzieć co one w praktyce oznaczają ?
http://www.czesci.auto.co...h-0-580-254-044
http://www.czesci.auto.co...h-0-580-254-040

Te pompy są faktycznie takie drogie ? Bo czytając forum widziałem, że piszą o niższych cenach. A może to nie to jest przyczyną ? (Mechanik do którego odstawiłem samochód nie zajmuje się roverami na co dzień)

Proszę o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 19, 2013 15:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 19, 2013 18:55   

Oryginał pierburga kosztuje około 600 zł, ja 2 lata mam pompę z allegro za 80 zł, teraz jak widzę taka około 150 kosztuje,jednak na tą chwilę zastanawialbym się nad regeneracją bo ten zamiennik nie robi odpowiedniego ciśnienia. Jak to wplywa na auto,prawdę mówiąc nie wiem.
Ciekaw jestem jak ten mechanik rozebrał tą pompę.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Sie 19, 2013 19:18   

Krisu, jak przekręcisz kluczyk to słychać jak pompka pracuje pod maską ?
Dzieje się tak samo na ciepłym i zimnym silniku ?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pon Sie 19, 2013 21:09   

jak już kiedyś pisałem częstą przypadłością benzynek jest odkręcający się filter paliwa pod wpływem drgań, skutkiem tego jest spadek ciśnienia w układzie, więc najpierw sprawdź czy nie masz właśnie tego

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
 
 
Krisu 



Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 4



Wysłany: Wto Sie 20, 2013 09:14   

piotrek1000 napisał/a:
Ciekaw jestem jak ten mechanik rozebrał tą pompę.

Może to był taki skrót myślowy z jego strony, w każdym razie to mój znajomy więc kasy nie wziął za nic nie zrobienie.

szpynior napisał/a:
Krisu, jak przekręcisz kluczyk to słychać jak pompka pracuje pod maską ?
Dzieje się tak samo na ciepłym i zimnym silniku ?

Jak odebrałem od mechanika to był ciepły. Wszystkie pozostałe 5 odpaleń było następnego dnia, więc rano był zimny,później na krótko go wyłączałem więc był ciepły, popołudniu go zostawiłem i wieczorem był zimny i nie odpalił już, a jak nie pali to nie może być gorący.
Nie wiem, czy pompa pracowała, podejrzewam że tak, kiedy chciałem posłuchać czy pracuje zasugerowałem się od razu odpowiedzią zedziczka docisnąłem przewód i odpalił za pierwszym razem.

zedziczek napisał/a:
jak już kiedyś pisałem częstą przypadłością benzynek jest odkręcający się filter paliwa


Nie jestem pewny czy o to chodziło ale docisnąłem ten przewód z góry i podziałało. W ogóle to on nie siedzi na tym jakoś specjalnie mocno.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Sie 20, 2013 21:36   

Krisu napisał/a:

Nie jestem pewny czy o to chodziło ale docisnąłem ten przewód z góry i podziałało. W ogóle to on nie siedzi na tym jakoś specjalnie mocno.


nie, nie o to :p filtr paliwa jest w baku skręcony z pompą paliwa jak na zdjęciu w linku jaki ci wkleiłem, żeby się do niego dostać musisz podnieść tylną kanapę i tam jest dostęp, reszta jak opisałem w załączonym linku wcześniej.

Tu masz trochę jaśniej na zdjęciu :p

http://www.spunagain.co.uk/fuel%20filter%20top.jpg
http://i5.photobucket.com...ilterJob019.jpg

a to co ty wkleiłeś ty chyba zawór oparów :p
 
 
Krisu 



Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 4



Wysłany: Sro Sie 21, 2013 18:18   

Patrzyłem wcześniej w necie jak go wyjąć i miałem nadzieję że obejdzie się bez wykręcania tego całego i może jest taki mały pod maską, no ale jak widać muszę się trochę pobawić :p

Samochód znowu przestał jeździć więc sprawdzę ten filtr jak będę miał chwilę i dam znać jak poszło.


EDIT:
Oddałem w końcu samochód do mechanika, stwierdził że jest problem na wyjściu sterowania pompą. Ponoć przewód był uszkodzony, w każdym razie na razie samochód działa i oby tak pozostało :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z pompą paliwa
mmm888 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Cze 07, 2008 23:13
mmm888
Brak nowych postów [R75] Nie odpala (problem z pompą paliwa?)
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Cze 15, 2017 02:25
Marek74
Brak nowych postów [R75] pompa paliwa w baku - problem z wymiana
hardwin Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Cze 30, 2014 10:44
hardwin
Brak nowych postów [i]pompa paliwa cr
Kuba93 Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 13, 2017 00:15
MaReK
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa
phuss Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Gru 03, 2009 22:43
phuss



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink