Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Coupe] - Hamulce, Centralny zamek, ECU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 Coupe] - Hamulce, Centralny zamek, ECU
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 10:26   [R216 Coupe] - Hamulce, Centralny zamek, ECU
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1994

Witam

Mam troszkę pytań z moją cupetą.

1.
Słabe hamulce, porównując do drugiego autka R600 to hamulce w coupe są słabawe jakieś, A wydaje mi się że powinno być zdecydowani lepiej bo przecież autko lżejsze. W R600 jak już lekko wcisnę hamulec, to autko waranie reaguje i zwalnia, w coupe natomiast trzeba pedał mocniej depnąć, a i tak to nie jest to samo. Co za tym idzie dużo pewniej "czuje" hamulce w R600.
Dodam, że nie dział u mnie ABS, uszkodzony czujnik przy lewym kole. Czy Przez to układ hamulcowy może "słabiej reagować"? Ja wiem że to auto nie do końca sportowe, ale nie mniej jednak, bardziej "sportowe" niż R600, ale po hamowaniu tego nie widać...
Ewentualnie co jeszcze może powodować taki stan rzeczy? Klocki z przodu są nowe, tarcze też wyglądają dobrze, grube bez widocznego rantu. W weekend wymienię płyn w układnie może to przyniesie efekt.

2.
Centralny zamek + immo. Co prawda dostałem do samochodu jeden pilot, ale jest on w taki stanie że raczej go nie używam. Czy jest możliwość, zastąpienia OEM centralki jakąś uniwersalną, tak jak to ma miejsce w przypadku R600, dedukuję na chłopski rozum , bo przecież i tu i tu jest PGMFI, a sama centralka nie jest też zaszyta w sterowniku. Może ktoś wie coś na ten temat, ja nie diszukałem się pomocnych informacji.

3.

Gdzie w tym samochodzie znajduje się ECU, z początku myślałem że tak jak w R600 "w nogach" pasażera, jednaj gdzieś na forum zdaje się wyczytałem że ECU jest w bagażniku przykręcony pod "półką" i faktycznie jest tam jakieś ustrojstwo, ale ostatnio gdy poprawiałem przetarta wiązkę za konsolą środkową, podwinąłem wykładzinę w nogach pasażera i tam pod też jest jakiś sterownik, cóż to jest za ustrojstwo?

Na razie to tyle, dziękuję z góry za pomoc, pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 10:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 12:19   

1. Zestaw hamulcowy po regeneracji? Może tłoczki stoją? Jakie masz tarcze? Jakie klocki? Jaki płyn w układzie? Może słabo odpowietrzone, problemów może być sporo.

2. Centralny zamek powinien być pod kolumną kierowniczą (sterownik) albo gdzieś w jej okolicach o ile pamiętam.

3. W nogach pasażera powinno znajdować się ECU. (masz silnik hondowski czy rover k-seria?)

Pokaż foty pod maską i całego auta ^^
_________________
Roverlution
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 13:00   

slax napisał/a:
Gdzie w tym samochodzie znajduje się ECU,
Pod nogami pasażera.

slax napisał/a:
jest w bagażniku przykręcony pod "półką" i faktycznie jest tam jakieś ustrojstwo
To jest sterownik od ABS-u.

slax napisał/a:
Słabe hamulce,
Jeszcze przewody elastyczne mogą mieć na to wpływ.Są już stare i część ciśnienia rozszerza przewody zamiast iść na tłoczek.

slax napisał/a:
Dodam, że nie dział u mnie ABS, uszkodzony czujnik przy lewym kole. Czy Przez to układ hamulcowy może "słabiej reagować"?
Nie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 15:29   

Wojtek88 napisał/a:
1. Zestaw hamulcowy po regeneracji? Może tłoczki stoją? Jakie masz tarcze? Jakie klocki? Jaki płyn w układzie? Może słabo odpowietrzone, problemów może być sporo.


jeszcze do niego nie zaglądałem więc ciężko mi powiedzieć coś konkretnego, ogladałem jedynie z "wierzchu"

Wojtek88 napisał/a:
2. Centralny zamek powinien być pod kolumną kierowniczą (sterownik) albo gdzieś w jej okolicach o ile pamiętam.


to wiem, ale czy można go zastapić uniwersalnym?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 17:45   

slax napisał/a:
Słabe hamulce, porównując do drugiego autka R600 to hamulce w coupe są słabawe jakieś, A wydaje mi się że powinno być zdecydowani lepiej bo przecież autko lżejsze. W R600 jak już lekko wcisnę hamulec, to autko waranie reaguje i zwalnia, w coupe natomiast trzeba pedał mocniej depnąć, a i tak to nie jest to samo. Co za tym idzie dużo pewniej "czuje" hamulce w R600.

Po przesiadce z Kanciaka do R600 mialem wrazenie, ze ten drugi staje w miejscu.
Uklad hamulcowy był sprawny.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 03, 2013 10:33   

Pawkaz napisał/a:
Po przesiadce z Kanciaka do R600 mialem wrazenie, ze ten drugi staje w miejscu.


Mam takie samo wrażenie, choć miałem kiedys kanciaka ale nie pamietam jak tam działały hamulce

[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 10:33 ]
A jest też zbiorniczek z płynem od ABS'u prawda czy jego tez się powinno wymieniać, czy ten układ jest w jakiś sposób połączony z układem hamulcowym, chodzi mi o płyny?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Borowa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 158
Skąd: Kraków

Rover Coupe

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 00:15   

Nie rozumiem o co chodzi ze stanem pilota? z immo w kupetach są spore jaja. ja tego nie rozgryzłem.
 
 
 
xbialyx5 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 37



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 20:48   

W moim 216 GTi bez ABSu też hamulec bierze niżej i tak nie zbyt żwawo, a hamulce są odpowietrzone i dobrym stanie.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 10:29   

Borowa napisał/a:
Nie rozumiem o co chodzi ze stanem pilota? z immo w kupetach są spore jaja. ja tego nie rozgryzłem.
obudowa prawie nie istnieje, a po za tym to pilot na IR i zeby złapał trzeba go prawie do czujnika przytknąć. A Ty masz cupete z motorem hondy? Włąsneimi się wydaje że w tym aucie nie powinno być problemu bo immo jest w osobnej puszce, jaja są w k serii bo tam immo jest w ECU
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 22:42   

Borowa napisał/a:
z immo w kupetach są spore jaja. ja tego nie rozgryzłem.


tak, to prawda, przez zabawe z immo, auto stało pół roku... ;/



slax napisał/a:
obudowa prawie nie istnieje, a po za tym to pilot na IR i zeby złapał trzeba go prawie do czujnika przytknąć. A Ty masz cupete z motorem hondy? Włąsneimi się wydaje że w tym aucie nie powinno być problemu bo immo jest w osobnej puszce, jaja są w k serii bo tam immo jest w ECU


w 216 coupe '94 pilot jest na irde ?
u siebie ('96) mam taki normalny, nie na irde, piloty to jakaś porażka... a jak zablokowałem immo to elektrycy rozłożyli ręce...
w końcu sam to sobie "wyciąłem" ale musiałem kupić ECU hondy bez immo, czyli immo chyba jednak jest w ECU..

najprostrzym rozwiązaniem jest chyba rozpięcie centralnego (kiedy auto jest otwarte) i dołożenie kompletnego centralnego zamka wraz z siłownikami :) (próbowałem kiedyś wysterować ori siłowniki radiolinią dwukanałową i zablokowało mi sie wtedy immo przypadkiem.. ) jeszcze tego nietestowałem, ale to musi wtedy działać :D
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 09, 2013 23:00   

W szóstej generacji civic-a seryjnie jest immo w ecu, czujnik bez którego nie odpalisz auta znajduje się w kluczyku - mała pastylka schowana pod obudową kluczyka, najłatwiejsza opcja to kupienie ecu p28 (przy okazji przejscie na obd1) i problem z głowy jeśli chodzi o immo ^^

W swojej coupe, miałem jakiś zewnętrzny sh*t, kluczykiem nie mogłem otwierać drzwi, jedynie bagażnik, wyobraźcie sobie jak wyjmowałem akumulator to którędy mogłem dostać się do środka; uprzedzam w coupe drzwi pasażera oryginalnie nie mają zamka - jest zaślepiony.. Tak, tak.. Przez bagażnik musiałem wchodzić..

Wyciąć w cholerę te pieruńskie seryjne elektryczne dziadostwa :P
_________________
Roverlution
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 20:09   

No tak ale ja mam motor hondy d16a9 zdaje się, immo jest w osobnej puszce na konsolą środkowa pod radiem, a nie w ECU, kluczyk mam normalny "łamany" ( gruby kluczyk z immo pastylką mam w r600 więc wiem jak to wygląda) czyli mogę normalnie wywalić ten sterownik i autko powinno normalnie zapalić? Czyli wtedy mógłbym ten OEM sterownik zastąpić uniwersalnym, tak jak mam w R600. Co myslicie?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 20:23   

slax napisał/a:
No tak ale ja mam motor hondy d16a9 zdaje się, immo jest w osobnej puszce na konsolą środkowa pod radiem, a nie w ECU, kluczyk mam normalny "łamany" ( gruby kluczyk z immo pastylką mam w r600 więc wiem jak to wygląda) czyli mogę normalnie wywalić ten sterownik i autko powinno normalnie zapalić? Czyli wtedy mógłbym ten OEM sterownik zastąpić uniwersalnym, tak jak mam w R600. Co myslicie?


Do odważnych świat należy, próbuj!
_________________
Roverlution
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 20:30   

Wojtek88, A myślisz że mogę wypiąć ten sterownik i próbować odpalić auto? Boje sie ze zablokuje autko w cholere, ale z drugiej strony mam przecież pilot to może w razie czego wystarczy zsynchronizować?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 23:29   

slax napisał/a:
Wojtek88, A myślisz że mogę wypiąć ten sterownik i próbować odpalić auto? Boje sie ze zablokuje autko w cholere, ale z drugiej strony mam przecież pilot to może w razie czego wystarczy zsynchronizować?


Wydaje mi się, że skoro masz silnik hondowski, to tam nie ma żadnego immo.. Odcięcie paliwa? Odcięcie zapłonu? Wątpie.

Spróbuj zamknąć auto siedząc w środku i odpalić, wtedy dowiesz się, czy coś ci 'odcina' - wg mnie tak nie będzie, jeśli immo nie ma w ecu to nic takiego nie powinno się dziać. Owszem, są inne zewnętrzne 'antynapady' i odcięcia, ale w seryjnym immo czegoś takiego nie powinno być. Mogę się mylić oczywiście..

Slax, ja bym spróbował odłączyć to magiczne pudełeczko, sprawdź może od razu czy nie jest jakoś 'spoinowacone' z przekaźnikiem pompy paliwa, który jest nieopodal.

Ja chyba kiedyś odłączałem ten sterownik jak miałem przygody z aparatem zapłonowym, nic się nie działo, aczkolwiek miałem aftermarketowy pilot i 'alarm' (z kolei teraz mi się coś przypomina, że to jednak było połączenie oem i aftermarketu, pytaj Markzo'a ^^)
_________________
Roverlution
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 00:14   

odłączałem ten sterownik przy okazji demontazu konsoli środkowej, i po ponownym podłączeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce wył alarm, trzeba było wcisnąć przycisk z pilota, ale nie próbowałem auta odpalać
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 21:56   

slax napisał/a:
odłączałem ten sterownik przy okazji demontazu konsoli środkowej, i po ponownym podłączeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce wył alarm, trzeba było wcisnąć przycisk z pilota, ale nie próbowałem auta odpalać


:o :o :o

Poddaję się, najprościej będzie wyjąć bezpiecznik, czy coś, ja nic więcej nie podpowiem, bo po prostu nie miałem styczności z takim hi-tech'kiem :P
_________________
Roverlution
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216 Coupe] Alarm/Centralny zamek
Borowa Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Wto Cze 12, 2012 08:28
tronsek
Brak nowych postów [216 coupe] Centralny zamek
aspireq Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Wto Lip 24, 2012 15:04
aspireq
Brak nowych postów [r216 coupe 97'] Przegląd hamulce - siła hamowania
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pią Paź 22, 2010 20:10
keczu
Brak nowych postów [R216 Coupe]Zamek bagażnika
TheArt Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Sob Lip 16, 2011 22:32
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink