Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]obniżanie R
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]obniżanie R

sprężyny
Autor Wiadomość
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 15:21   

brkzzz, już poprawione. Całości nie montowałem bo idzie zima, a wysokość zimowych kół jest większa, więc pewnie by coś obcierało.
Na przyszły sezon zamontuje całość i wtedy okaże się jak całość współgra.
Przód siedział mniej więcej jak w tej H http://i.imgur.com/0FTjj.jpg
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 15:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 05, 2012 08:53   

Biały kruk?
http://allegro.pl/zawiesz...2674552925.html
IMO gra nie warta świeczki :/
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Gru 20, 2012 14:02   

Jakby ktoś miał problem ze znalezieniem, to tu są różnice w amortyzatorach i sprężynach z R25. - są one oznaczone maźnięciem farby (Z tym łatwiej szukać na szrotach :grin: )


[ Dodano: Czw Gru 20, 2012 14:02 ]
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 13:03   

Odświeżę troszkę temat.
Otóż do swojego Coupe kupiłem sprężyny obniżające Vogtland -30mm. Dzisiaj, korzystając z wolnego dnia, zabrałem się za ich wymianę. Po założeniu jednej sprężyny na amortyzator przedni okazało się, ze sprężyna jest jakby za krótka. Nie można jej porządnie skręcić na amortyzatorze i po skręceniu jest jakby luźna Zaznaczam, że amortyzatory mam seryjne.
Teraz pytanie, czy wymiana sprężyn powinna być dosłownie P&P, czy trzeba coś jeszcze kombinować, aby to zagrało?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 15:42   

tronsek, trochę to dziwne ale widziałem już takie akcje.
Chyba najrozsądniej będzie założyć całą kolumnę na auto, powoli opuszczać auto i zobaczyć jak siądzie.
Jeśli więcej niż zakłada instrukcja znaczy że dobrane jest od złego modelu.
Powiedz jeszcze czy w mocowania w amortyzatorze i górnym mocowaniu dobrze leży ta sprężyna?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 16:43   

W dolnym mocowaniu leży idealnie, natomiast jest problem, aby to zgrać z górnym, tzn. jeżeli przykładam luźno górny talerzyk to wszystko też jest :ok: Dopiero po skręceniu z łożyskiem zaczynają się schody. Wygląda to tak, jakby sprężyna nie miała już siły docisnąć talerzyk do łożyska i łożysko wtedy krzywo się kręci.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 16:52   

Nie wiem dokładnie jak to wygląda w coupe ale może to być właśnie efekt tego że nie ma oporu ze strony sprężyny i dlatego nierówno się układa.
Ja bym zarzucił to na auto, jak siądzie ok to bym zostawił.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 17:01   

greg-si napisał/a:
może to być właśnie efekt tego że nie ma oporu ze strony sprężyny i dlatego nierówno się układa.
Właśnie tak to wygląda. Amor skręcony z ori sprężyną jest sztywniejszy i twardszy niż amor ze sprężyną obniżającą.

greg-si napisał/a:
Ja bym zarzucił to na auto, jak siądzie ok to bym zostawił.
A nie będzie to wtedy tłukło na nierównościach ?? Nie będzie to zbyt niebezpieczne ?? Obawiam się, że wtedy jakby koło wpadło w dziurę, to mogłaby sprężyna wyskoczyć.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 17:08   

Cytat:
A nie będzie to wtedy tłukło na nierównościach ?? Nie będzie to zbyt niebezpieczne ?? Obawiam się, że wtedy jakby koło wpadło w dziurę, to mogłaby sprężyna wyskoczyć.

Teoretycznie tak może być ale niekoniecznie.
Załóż, opuść i podnieś jeszcze raz jak już wszystko będzie dokręcone (wahacz, stabilizator).
Być może wtedy będzie trzymało na tyle sztywno/ściśnie całą kolumnę że sprężyna nie będzie miała możliwości być luźno.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 17:20   

greg-si napisał/a:
Załóż, opuść i podnieś jeszcze raz jak już wszystko będzie dokręcone (wahacz, stabilizator).
Być może wtedy będzie trzymało na tyle sztywno/ściśnie całą kolumnę że sprężyna nie będzie miała możliwości być luźno.
Być może w sobotę będę miał trochę czasu, więc może uda mi się to wypróbować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:31   

tronsek napisał/a:
Ja bym zarzucił to na auto, jak siądzie ok to bym zostawił.
A nie będzie to wtedy tłukło na nierównościach Nie będzie to zbyt niebezpieczne Obawiam się, że wtedy jakby koło wpadło w dziurę, to mogłaby sprężyna wyskoczyć.

Każda sprężyna musi mieć tzw. ugięcie wstępne, czyli musi być na tyle naprężona, aby koło po wjechaniu w dziurę ciągle miało przyczepność z podłożem. Czyli coś je musi "pchać" w tę dziurę. Myślę, że to może być główny problem, sprężyna raczej nie wyskoczy.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
pawel90 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 47



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 18:52   

Czy ktos wie jakie oznaczenia kolorami na sprężynach były stosowane w MG ZR.
I od czego moga byc sprezyny oznaczone biała/czerwona farba ?
_________________
...........
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 23, 2013 10:35   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=467201

Ostatni post.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Obnizanie
Matej Tuning mechaniczny 5 Pon Paź 11, 2010 20:18
jabco
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] Obniżanie samochodu.
SebastianS Tuning mechaniczny 4 Sob Lip 14, 2012 15:09
greg-si
Brak nowych postów [R620]Obniżanie Rover 620 Si o 35mm - 40mm
tomii620si Tuning mechaniczny 9 Czw Sty 13, 2011 22:12
takeda666
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1,4 16V
m35sie2 Tuning mechaniczny 1 Nie Gru 15, 2013 10:36
greg-si
Brak nowych postów r200 14 8v tlumik
sekns Tuning mechaniczny 6 Czw Sie 18, 2011 11:12
sekns



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink