Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Żarówki Licznika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Żarówki Licznika
Autor Wiadomość
DominikR75 




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 65

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 13:25   [R75] Żarówki Licznika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam, Mam pytanie jak wyjąć licznik w R75 i jak go rozebrać aby dostać sie do zarówek podświetlenia oraz kontrolek ostrzegawczych.
_________________
Rover - Klasa sama w Sobie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 13, 2014 13:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 13:34   

DominikR75 napisał/a:
Witam, Mam pytanie jak wyjąć licznik w R75 i jak go rozebrać aby dostać sie do zarówek podświetlenia oraz kontrolek ostrzegawczych.

Podświetlają to diody, jest ich kilkadziesiąt. A co rozumiesz przez kontrolki ostrzegawcze? Te informujące o np. błędach poduszek, abs itp. czy kierunkowskazy?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
DominikR75 




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 65

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 13:38   

Tak dokładnie onie mi chodzi :)

[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:38 ]
A dokładnie potrzebuję wyjąć "zdemontować" zarówke od poduszki powietrznej ponieważ nie moge skasować błędu poduszki "brak połączenia" a narazie nie mam czasu szukać przyczyny usterki, A dużo jezdze w nocy i denerwuje mnie ta świecąca kontrolka.
_________________
Rover - Klasa sama w Sobie
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 13:51   

A licznik wyjmujesz tak:

- zwolnij blokadę kierownicy regulującą jej pozycję
- kierownice wyciągnij na max'a do siebie i opuść na max w dół
- odkręć "daszek" nad zegarami - dwa wrkęty
- odkręć wkręt trzymający zegary do deski
- poruszaj zegarami lewo prawo tak aby poluzowały się trochę
- wsadź rękę ile możesz za nie i ciągnij ruszając na boki
- jak wysuniesz na tyle aby położyć zegary cyferblatami do dołu, odłącz wtyczki. Naciskasz dzyndzelek na wtyku, przesuwasz uchwyt w dół, wtyczka powinna sama wyjść.

w kwestii rozbierania:

- wyciągnij delikatnie przycisk resetu kilometrów
- następnie zajmij się zdjęciem szybki
- potem odkręć torxy z tyłu
- zdejmij obudowę pierwszą zaczepioną o 4 biały uchwyty
- delikatnie zdjemij wskazówki, staraj się nie zmieniać ich pozycji. Trzymaj za końcówkę przyciśniętą do cyferblatu i podważ środek jakimś płaskim narzędziem. Powinna ześlizgnąć się bez problemu.
- odkręć torxy (6szt.)
- zdejmij osłonę cyferblatów oraz cyferblaty
- po bokach masz dwa zaciski, które musisz zwolnić aby odpuściła tylna obudowa
- ta sama obudowa trzyma się też na zatrzaskach gniazd (tam gdzie wchodzą wtyczki), je też zwolnij

masz na wierzchu tył elektroniki. Aby dostać się do przodu musisz blaszki podgiąć od wyświetlacza oraz zdjąć sam wyświetlacz. Tutaj ostrożnie bo taśma jest b. delikatna. (No chyba że nie masz wyświetlacza) ;)

Co chcesz osiągnąć?

Pozdrawiam,

-

[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:43 ]
DominikR75 napisał/a:
A dokładnie potrzebuję wyjąć "zdemontować" zarówke od poduszki powietrznej ponieważ nie moge skasować błędu poduszki "brak połączenia"

ja też jeżdżę w nocy i w dzień i też mi się świeci... znam przyczynę ale nie mam czasu jej eliminować. A to chcesz zrobić to już straszne druciarstwo ;) To już lepiej zaklej sobie ten kanalik izolacją. Nie będzie widać.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:51 ]
Jak nigdy wcześniej tego nie robiłeś, to bądź ostrożny, bo możesz sobie rozregulować wskaźniki i wysypać jeszcze coś. Mimo wszystko ja bym uparcie dążył do poznania przyczyny świecenia. Może to kwestia modułu... diagnostyka Twoim przyjacielem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
DominikR75 




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 65

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 13:59   

Jednak sobie odpuszczę rozbieranie licznika, myslałem ze mniej zabawy z tym będzie :) W takim razie muszę sie zmotywowac i poszukać przyczyny świecenia. Poprzedni właściciel twierdził ze wszystko było ok do momentu gdy wymieniał sprzęgło po wymianie kontrolka świeci do dzisiaj. Możliwe ze coś wypieli ?

[ Dodano: Pon Sty 13, 2014 13:59 ]
Gdy wpinałem się u mechanika komputerem diagnostycznym twierdził ze wogóle nie może się połączyć z poduszka powietrzną..
_________________
Rover - Klasa sama w Sobie
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 17:03   

DominikR75 napisał/a:
Gdy wpinałem się u mechanika komputerem diagnostycznym twierdził ze wogóle nie może się połączyć z poduszka powietrzną..

Jeśli to nie był T4, to raczej marne szanse na połączenie.
 
 
kosaaro 




Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 92
Skąd: Dębica



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 19:01   

Miałem podobnie , elektryk powiedział że nie da rady się połączyć z autem (bo po prostu nie miał sprzętu odpowiedniego). Bardzo mnie irytowała ta kontrolka poduszki ale przypadkiem podczas sprzątania auta zauważyłem, że jeden kabelek pod siedzeniem się oderwał. Wywaliłem oryginalną kostkę (żółtą) i zastąpiłem zwykłą kostkę elektryczną skręcaną śrubkami z góry. Poduszka zgasła !! ! A jaka to radość samemu coś naprawić :)
Ostatnio zmieniony przez kosaaro Pon Sty 13, 2014 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 19:23   

Tak jak przedmówca, możesz zobaczyć pod siedzeniem kierowcy wtyczki, Żółta wtyczka od poduszki. Posprawdzaj, w konieczności możesz usunąć ją i na stałe połączyć.
U mnie jak tylko się zaświeca kontrolka poduszki, to wiem że tam nie łączy.
Niemam czasu żeby to dokładnie naprawić. Wysuwa mi się wtyczka, zazwyczaj gdy zostaje przesuwany fotel..

Moja myśl...
Wymieniali sprzęgło, odpowietrzali, być może i przesuwali fotel w różne strony i się zruszyło....
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 19:23   

HarryVip napisał/a:
Jeśli to nie był T4, to raczej marne szanse na połączenie.

mylisz sie, poduszki w naszym R obsługuje dużo uniwersali :)
a co do kontrolki to oczywiście na pierwszy ogień sprawdziłbym te kostkie wszystkie pod fotelami i taśme w kierownicy (działa sterowanie radiem i klakson?)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 22:56   

sash997 napisał/a:
mylisz sie, poduszki w naszym R obsługuje dużo uniwersali :)

A, to przepraszam. Jakieś konkretne? Czy po prostu wiele? :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 23:21   

DominikR75 napisał/a:
Gdy wpinałem się u mechanika komputerem diagnostycznym twierdził ze wogóle nie może się połączyć z poduszka powietrzną..

A z czymkolwiek innym mógł?

HarryVip napisał/a:
Jeśli to nie był T4, to raczej marne szanse na połączenie.
sash997 napisał/a:
mylisz sie, poduszki w naszym R obsługuje dużo uniwersali :)


Nawet VIAKEN KKL 409.1 z INPĄ śmiało może to zdiagnozować. Jeśli są problemy, może po prostu moduł padł. Zacznij od prostych czynności serwisowych, o których piszą koledzy wyżej.

Później podmiana modułu. Ew. możesz jeszcze sprawdzić stan podłogi w połowie siedzeń przednich. Jeśli będzie tam czuć wodę, to możliwe, że zalało czujniki.

I wstydź się takich pomysłów jak ten na górze :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 23:38   

tylko trzeba wiedzieć, że na 8 pinie, a nie jak obd2 na 7 ;) Nawet szpece z bosch service czasem na tym wymientkają ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 14, 2014 00:16   

sTERYD napisał/a:
tylko trzeba wiedzieć, że na 8 pinie, a nie jak obd2 na 7 ;) Nawet szpece z bosch service czasem na tym wymientkają ;)

Autocom chyba daje możliwość wyboru po którym pinie ma lecieć transmisja?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 14, 2014 01:07   

MaReK napisał/a:
sTERYD napisał/a:
tylko trzeba wiedzieć, że na 8 pinie, a nie jak obd2 na 7 ;) Nawet szpece z bosch service czasem na tym wymientkają ;)

Autocom chyba daje możliwość wyboru po którym pinie ma lecieć transmisja?

Tak, to prawda, daje taką możliwość
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 09:42   

ale sam tego nie zrobi, podobnie jak KTS. Trzeba mu powiedzieć żeby szukał gdzie indziej ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
DominikR75 




Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 65

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 14, 2014 13:10   

Ok. Pomysł z usunięciem diody już mi wybiliscie z głowy :) nie będe drutował swojego roverka. Podłoga raczej jest sucha nie zauważyłem żadnej wilgoci. No może troche przy pedałach. Klakson działa oraz sterowanie w kierownicy również.
Sprawdzę jeszczę połączenie wtyczek pod fotelami.

A jakim sprzętem diagnostycznym wpinał się mechanik to nie mam pojęcia.
Wyglądał na zwykły mały laptop zjakimś programem diagnostycznym.
Mysle ze był to mało profesjonalny sprzęt.

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 13:10 ]
Połączenia kostek sprawdziłem pod fotelami i wszystkie były wpięte.

Gdzie dalej szukać przyczyny swiecącej sie kontrolki od poduszki powietrznej ??
_________________
Rover - Klasa sama w Sobie
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

  Wysłany: Nie Sty 19, 2014 05:36   

to ja tez sie dołącze :razz:

tak jak koledzy wcześniej pisali o wtyczce pod fotelami. Są w niej miedziane łączenia, które poporstu zasniedziały i dlatego tez nie łączy.

ja tez miałem u siebie w Roverku odwieczny problem ze świecąca kontrolką "poduch". W serwisie Rovera oczywiście nie wiedzieli co bło tego przyczyną. aż wreszcie kupiłem sobie spray do czyszczenia styków i z psikałem nim styki w kostce pod fotelami. Od tego czasu (juz prawie 2 lata) kotnrolka juz sie nie świeci.

także ja opd tego bym zaczął sprawdzać.

nie wiem także czy to ma znaczenie, ale ja przed przystapieniem do czyszczenia styków odłaczyłem akumulator i odczekałem trochę. gdzies cos mi sie wydaje, ćzytałem na ten temat, że jak odłączamy poduszki to lepiej przy wyłączonym aku.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 19, 2014 20:38   

jest jeszcze opcja, że tak jak u mnie zbiera się woda pod dywanikiem, i zalało czujnik montowany pod fotelem od airbagu. po wymianie kontrolka zgasła.
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana licznika 75
jarema Rover serii 75, MG ZT 62 Sro Gru 02, 2015 09:01
sknerko
Brak nowych postów [R75] Wymiana licznika
kranik01 Rover serii 75, MG ZT 30 Wto Paź 16, 2012 10:32
arczi220
Brak nowych postów [R75] Schemat licznika
niqel Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Lut 23, 2011 18:55
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wariacje licznika
cysiu Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Mar 25, 2010 13:12
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Przekładka Licznika
Raffiki23 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Lip 17, 2009 21:43
Zukowaty



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink