Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Znikniecie płynu chłodniczego i ubytek oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Wto Lut 11, 2014 19:14
[Rover 75] Znikniecie płynu chłodniczego i ubytek oleju
Autor Wiadomość
BOCHEN 



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6



  Wysłany: Pon Lut 10, 2014 21:35   [Rover 75] Znikniecie płynu chłodniczego i ubytek oleju
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam.Niedawno zakupiłem Rover 75 z silnikiem 2.5l V6 z 1999r.
Auto od poczatku miało problem z ogrzewaniem kabiny.Działała tylko jedna strona.Od strony kierowcy ogrzewanie działa sprawnie a od striny pasazera leci zimne powietrze.Zauwazyłem także że czasami temp. silnika jest zbyt niska.Zuzycie paliwa dośc wysokie.Po kilku dniach uciekł cały płyn chłodniczy a i poziom oleju spadł znaczaco.
Jesli chodzi o ogrzewanie kabiny i niedogrzany silnik stawiam na termostat ale te ubytki płynu i oleju sa niepokojace....uszczelka pod głowicą???
Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.Jestem obecnie poza granicami kraju i nie moge zajac sie tym osobiscie a boje się wysłac samą żone do mechanika bo może się to skończyc wymianą wszyskiego łącznie z kolorem auta:)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za każda udzielona informację.
Ostatnio zmieniony przez BOCHEN Wto Lut 11, 2014 13:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 10, 2014 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 11, 2014 17:45   

Nie wykluczone, ze to HGF, ale przede wszystkim poszukaj wycieków płynu chłodniczego, mogła zacząć puszczać pompa, wtedy płyn zpływa w V i odparowuje. Olej mógł się spalić przez przegrzanie silnika, (co też nie jest pewnie wielkim pocieszeniem).
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 11, 2014 22:36   

Do sprawdzenia termostat i okolice pompy wody jeżeli o ubytek płynu. Jeżeli grzeje jedna strona w samochodzie to bym obstawial nagrzewnice, że zatkana, niestety nowej nie da się kupić w PL :-(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BOCHEN 



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6



Wysłany: Wto Lut 11, 2014 23:34   

Jesli termostat wadliwy to ok. można go wymienic,nieweilki koszt.Co do nagrzewnicy..to najmniejszy problem....a czy da sie nagrzewnice wyczyścic???
Najbardziej martwi mnie to znikniecie płynu chłodniczego i "branie oleju".

[ Dodano: Wto Lut 11, 2014 14:34 ]
..i dlaczego mechanicy nie chca podjac się zrobienia czegokolwiek w tym aucie???
Czy to auto jest az tak skomplikowane czy nasi mechanicy sa tacy "słabi"???
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 11, 2014 23:56   

to niestety tacy nasi mechanicy. Jak coś ma więcej niż 4 cylindry a jeszcze nie daj boże jest innej firmy niż VAG/Fiat/GM to nie do naprawienia :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 12, 2014 01:45   

Ja 2 razy czyscilem nagrzewnice i niestety dwa razy nie udało się w 100 %, ale i tak jest znaczna poprawa.

Co do termostatu, to wczoraj widziałem, że kosztuje ccoś ookoło 200 zł wraz z nowymi rurkami, i tak bym zalecał zmienić, bo rurki lubią pękać. No i do tego jest w takim miejscu, że raczej trzeba kolektor ściągać, i tu juz nie wiem ile mechanik za to weźmie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BOCHEN 



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Lut 12, 2014 13:01   

OK, dziękuje za wszelkie podpowiedzi ale mam jeszcze jedno pytanie dotyczące uszczelki pod głowica...jakie sa objawy? Moja zona teraz jezdzi i nie ubyło ani oleju ani płynu a silnik sie nie grzał...
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lut 12, 2014 18:43   

Przede wszystkim zaczyna brakować płynu. Dodatkowo mój R75 lubił puścić chmurkę. Na początku objawy są niewyraźne tak,że nawet mechanik może się nie poznać. Tak było u mnie.
 
 
BOCHEN 



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Lut 12, 2014 23:59   

do paolinio. Czyli w twoim przypadku była to uszczelka? Jesli tak to jakie koszty poniosłes w związku z tą naprawa?
Rozmawiałem z poprzednim włascicielem i okazało sie że auto jest po gruntownym remoncie silnika...cały blok silnika został wymieniony na prawie nowy,nowy rozrząd z chłodnica wody,wszelkie uszczelniacze i nowe uszczelki pod głowicami.Nawet nowe sruby itp. Wszystko zrobione zgodnie z instrukcja i zaleceniami producenta.Poprzedni własciciel jest wiarygodnym i powaznym człowiekiem wiec wierze w jego zapewnienia.
Jakie mogą byc w zwiazku z tym inne przyczyny?
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lut 13, 2014 08:43   

BOCHEN, Mnie uszczelka kosztowała:
300 zł komplet uszczelek ze śrubami, 350 zł planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy itd, 350 robota mechanika. Pamiętaj ,że ja mam cztero cylindrówke, a Ty sześciocylindrowy silnik więc koszty też będą inne! Co do wiarygodności sprzedającego to ok, człowiek uczciwy itd, ale czy mechanik, który mu robił auto był uczciwy? Tego nie wiesz. Czy był fachowcem? Tego też nie wiesz. Ja kupiłem tez od uczciwego,a za tydzień uszczelkę robiłem. :sad:
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 13, 2014 20:05   

BOCHEN, tylko, że paolinio ma 1.8 i tam uszczelki pod głowicą się sypią a u nas w V6 ta przypadłość to rzadkość (no chyba, że masz autko od jakiegoś kata i piłował do upadłego). sprawdź jeszcze chłodniczkę oleju, może ona puszcza ale to by były plamy na drodze i na płycie pod silnikiem
 
 
 
BOCHEN 



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6



Wysłany: Pią Lut 14, 2014 02:49   

Dziękuję paolinio za odpowiedz i przedstawienie kosztów.
Domel101 czy mógłbys rozwinąc myśl? V6 są odporniejsze? ...i jeśli chciałbym sprawdzić te chłodnice oleju to gdzie jej szukać i jak zdiagnozować? Polozyć jakiś karton pod auto??
...i jeszcze jedno pytanie dotyczace uszczelki pod głowica...czy oprócz ubytków oleju i płynu chłodniczego są jakieś inne objawy??? U mnie wszystko chodzi ładnie,moc jest ale może troszke za duzo pali...czasami 18l w mieście. Na co zwrócić jeszcze uwagę?
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 14, 2014 17:55   

bo v6 ma pod głowicą uszczelkę metalową. duże spalanie może świadczyć o uszkodzeniu silniczka VIS Balance i do tego może jeszcze ciężka noga :wink: co do chłodnicy oleju to jakby była uszkodzona to też mieszało by Ci płyn z olejem i miałbyś w zbiorniczku płynu chłodzącego maź koloru cappucina, ale może być inaczej. w linku masz pokazaną aukcje z chłodniczką, a ona sama znajduje się z na dole z przodu silnika po lewej stronie jak stoimy przodem do auta http://allegro.pl/chlodni...3968981014.html
a co do uszkodzeń uszczelki pod głowicą to tak: kopci na biało(wiadomo zimno jest każde kopci), ale po rozgrzaniu objaw się nasila, brak ogrzewania, maź w płynie chłodniczym koloru cappucino, zapach spalin w płynie chłodniczym

[ Dodano: Pią Lut 14, 2014 17:55 ]
zobacz tak jak Ci pisano wyżej czy na V nie ma płynu i sprawdzić szczelność termostatu, rurek od niego i pompy wody
 
 
 
BOCHEN 



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 6



Wysłany: Sob Lut 15, 2014 13:37   

Ok.dziekuje za wszelkie podpowiedzi i informacje;) Chyba zamkniemy ten temat.Pozdrawiam wszystkich roverowiczów:) Nadal lubię to auto;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodniczego
jak sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą?
mecho Rover serii 75, MG ZT 39 Pią Lis 16, 2018 23:43
rover75ruda
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodniczego
roadking Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Wrz 18, 2014 17:04
Balas87
Brak nowych postów [R75] I ubytek płynu chłodniczego
fenix_tbg Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 08, 2008 14:03
piter34
Brak nowych postów [R75] Woda w separatorze/ubytek płynu chłodniczego
grzegorz_g Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Sie 10, 2014 23:55
grzegorz_g



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink