Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Drgania silnika
Autor Wiadomość
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 08, 2014 19:55   

@Mayones123

Pociesze Cię że nie ty jeden masz drgawki, ja ze swoimi walcze już dłuuuugo i jest tylko gorzej:

http://www.youtube.com/watch?v=7yOp3ODXWBI

Ostatnio skrzyniarze (od automatów) rozpoczęli u mnie teorię mam nadzieje spiskową jakoby uszkodzone były obie półosie stąd mam drgania podczas dodawania gazu.

Ja też szykuję się do wymiany gruchy chociaz moja wygląda jakby była w idealnym stanie (przebieg 143k km), na pewni wkład od tedgumu mam jakiś lewy, jest cały (ma kilka miesięcy) ale silnik na nim sie podnosi i pochyla bardzo mocno a sam wkład jest mega miękki wg mechaników. O dziwo jak silnik jest nie odpalony to jest taki sztywny że się go nie da w żadną stronę przechylić a nieliche chłopy już próbowały.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 08, 2014 19:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 08, 2014 20:19   

Jak podczas dodawania gazu, to jak najbardziej mmoże być wina polosi. Wymień na używki, tanie są i będzie napewno spokój
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 08, 2014 20:56   

ja ostatnio wymieniałem oba wkłady w ósemce i silnik przy gwałtownym przyspieszaniu trzęsie całą budą. Tedgum ma chyba jakiś problem z sama mieszanką bo stare gumy były w sumie ok (nie były pourywane, tylko guma parciała powoli) ale chcąc poprawić komfort i niwelacje drobnych drgań mam teraz rezonującą maszynę... W każdym razie pierwsza rzecz jaka bede wymieniał na dniach z nowej na ... nową :evil: :evil:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sob Mar 08, 2014 23:03   

Punx, u Ciebie nie ma trzęsienia na neutralu o P ?? bo tak mi się wydaje z tego filmu ? a to by znaczyło że drania są związane z połączeniem skrzyni z silnikiem + buda.

Tak odczytałem film.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 08, 2014 23:22   

Na P i N prawie już nie mam drgań (choć występują ale na filmiku ich nie słychać bo aparat nie wszystko wyłapuje), miałem je na oryginalnej poduszce ale po zmianie na Tedgum drgania na tych ustawieniach skrzyni ustały - możliwe że ma to związek z tym że Tedgum jest sporo miększy od oryginalnej poduchy a ta wizualnie wygląda bardzo dobrze. Jak zmienię olejową to założę z powrotem stara poduchę i sprawdzę jak to będzie.
 
 
 
Mayones123 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 66
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 11:36   

Pieta, dzieki za rozjaśnienie i fote.
MaReK, nie wiem w jaki sposób wpływałoby to na drgania ale podejrzewam ze silnik ma zbyt male obroty przez uszkodzony czujnik. Skoro jest zdiagnozowany bo jest uszkodzony to go wymienie i zobaczymy. Bede pisal co i jak.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 11:40   

Mayones123, u mnie jak odłączę czujnik to wyskakuje błąd na zegarach, więc myślę że jak by był uszkodzony to też by ci błąd wyskoczył, uważam że ten czujnik nie ma nic do drgań silnika ale wymień i opisz co i jak
 
 
Mayones123 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 66
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 11:44   

Punx, ja tez juz sie nad tym glowie kupe czasu .. Mysle ze u mnie jest jakies 2/3 razy glosniej i wszystko lata. Wiem ze na aparacie mniej slychac, ale wydaje mi sie ze natezenie drgan mam wieksze... Gruszke tak czy siak musze zmienic bo używka ktora mam od miesiaca przez ten drgajacy silnik pękła poprzecznie.. :)

[ Dodano: Nie Mar 09, 2014 11:44 ]
Jaki błąd ?
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 12:43   

A u mnie raz na kilkanaście odpaleń pojawia się Err na liczniku ale tak mam od zawsze czyli już 3,5 roku. Czasami dużo rzadziej powiedzmy 3-4 razy w miesiącu pojawia mi się PPPP co jak się dowiadywałem sugeruje "śmierć" elektroniki licznika, ale jakoś licznik działa, jak zauważę do Err/PPPP przed ruszeniem to wyłączam silnik odpalam jeszcze raz i już jest OK.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 13:13   

Mayones123 napisał/a:
Skoro jest zdiagnozowany bo jest uszkodzony to go wymienie i zobaczymy

O ile faktycznie to on jest uszkodzony, a nie błędnie został zinterpretowany odczyt błędu lub tłumaczenie jego. Może chodzi o to, że czujnik rejestruje zbyt niskie ciśnienie... a to oznacza problem pompy raczej. Zanim go wymienisz, może po prostu podmień z innego diesla?

haszczyc napisał/a:
u mnie jak odłączę czujnik to wyskakuje błąd na zegarach

Jakiego rodzaju to błąd? Jak sygnalizowany?
Pamiętaj, że Ty masz już polifta, tam sterownik inaczej sygnalizuje na desce.

Punx napisał/a:
pojawia mi się PPPP co jak się dowiadywałem sugeruje "śmierć" elektroniki licznika

Jest to związane z zegarami, ale nie koniecznie oznacza śmierć ;)
Naprawiałem już dwa takie przypadki

Punx napisał/a:
raz na kilkanaście odpaleń pojawia się Err

Może to być związane ze sporadycznymi problemami komunikacyjnymi pomiędzy modułami.
Też tak mam czasami. Zwykle w tym przypadku rejestrują się błędy właśnie w komunikacji CAN-BUS.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Mayones123 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 66
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 14:07   

Tak zrobie. Podmienie z innego. Czy po wymienieniu czujnik powinien funkcjonowac normalnie czy jeszcze trzeba wykasowac blad z kompa ?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 18:15   

MaReK napisał/a:
Jakiego rodzaju to błąd? Jak sygnalizowany?


Check engine, -> https://www.youtube.com/watch?v=HHwfL2zhZgY
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 09, 2014 21:22   

To będzie tak u każdego - przynajmniej u tych co mają LCD :)
I to też może być powodem dla którego, niektórym pojawia się problem w czasie jazdy - hamowanie, albo przyspieszanie.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Mar 10, 2014 14:13   

Kurcze szybko się ne przekonam czy poduszki pomogą :( Walnęła mi sprężyna jak pisałem wcześniej i okazało się że do wymiany również amortyzatory przednie. Szok normalnie jak zobaczyłem po ile są nowe, u mnie po 350 zł za sztyukę i biorę je bo nie ma czasu czekać, z resztą w sklepach inetrnetowych niewiele się różni cena. Ale to nic, wydam teraz z 1300 zł ale poduszek nei odpuszczę :)
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 10, 2014 14:18   

Nie czekając na Art i poduszki u niego za 500zł postanowiłem zakupić ta poduszkę http://www.4cars.pl/szcz/...5039/0/2002.php i ją sobie zamontować koszt nie duży zważywszy że taka samą nowa poduszkę art sprzedaję na allegro za 349zł tutaj mamy za 213zł, poduszka przyjdzie w Środę i od razu ją zamontuje, montaż akurat jest dość prosty i można to wymienić samemu jeśli ktoś chce porobię zdjęcia z wymiany :)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 10, 2014 14:19   

Zrób prosze fotorelacje z wymiany, krok po kroku.
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 10, 2014 14:48   

markozalko, amory bierz z Tomateam, są w bdb cenie, na pewno poniżej 200zł/szt
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Mar 11, 2014 13:28   

Już za późno, majstry co mi robią sami mi kupią. U mnie w mieście KYB za 350 zł najtaniej szok, ale na allegro zapłaciłbym z 50 mniej za oba i musiałbym czekać a auto wisi na podnośniku. Co do tej firmy to ..... przykre wspomnienia.
ps ciekaw jestem czemu na przód są droższe niż na tył?

[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 13:28 ]
Odebrałem auto. Zdziwiłem się jak zobaczyłem że napis na starym amortyzatorze jest DELPHI. Jak ktoś pisał wcześniej takie montowane były od nowości, czyli nikt by nie wymienił ich przez 14 lat i 282 tyś. km?? O zgrozo :)
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 12, 2014 09:23   

MaReK napisał/a:
Chyba bardzo byś chciał Ale dopóki nie zmierzysz, to wiesz... placebo


Ale to Ty mi powiedziałeś, że coś koło tego może być, więc tym się kieruję ;)
Poza tym wiesz, że ciężko jest poprawnie shamować automat.

[ Dodano: Sro Mar 12, 2014 09:23 ]
markozalko napisał/a:
Zdziwiłem się jak zobaczyłem że napis na starym amortyzatorze jest DELPHI. Jak ktoś pisał wcześniej takie montowane były od nowości, czyli nikt by nie wymienił ich przez 14 lat i 282 tyś. km??

Na oryginale powinna być naklejka MG Rover ;)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 17:08   

Witam, no więc troszkę się pewnie rozpiszę :)
Dziś w godzinach porannych kurier przywiózł mi poduszkę olejową silnika




Od razu poszedłem więc do garażu i powolutku zacząłem ją wymieniać, wymiana jest w sumie banalnie prosta, pierwsze co musiałem zrobić do zdemontować osłonę dolną silnika z tego względu że przed odkręceniem tej poduszki musiałem podlewarkować silnik od dołu by nie opadł




Od góry odkręciłem pokrywę silnika, później zacząłem odkręcać śruby łapy silnika jak i śrubki zbiornika z płynem wspomagania




później odkręciłem sobie śrubę łapy która trzymała gruszkę od góry



I wymontowałem łapę silnika delikatnie tak by nie urwać przewodu od wspomagania i tym oto sposobem dostałem się do poduszki olejowej



teraz wystarczyło wziąć "majzel" i dobry młotek i powoli stukać aż poduszkę będzie można spokojnie odkręcić rękoma :)



jak już ją odkręciłem, wtedy właśnie można zobaczyć uszkodzenia starej poduszki, bo jak jest zamontowana to ciężko zobaczyć jakiekolwiek pęknięcia gumy, ja akurat wiedziałem że jest uszkodzona bo sam ją z 1,5 roku temu montowałem lekko naderwaną




wkręcając nową poduszkę w podłużnice trzeba uważać by jej nie uszkodzić jak będziemy ją dokręcać uderzając "majzlem"



Potem wiadomo wszystko skręcić w odwrotnej kolejności, skręcając łapę poduszki do silnika trzeba troszkę podlewarkować silnik wyżej by śruby można było wkręcić:) na koniec największa moja udręka czyli montaż osłony dolnej silnika :evil:

Nowa poduszka która kupiłem jest dedykowana do benzyniaka 1.8 ma inne oznaczenia niż ta od Diesla, ale pasuje idealnie, zakupiłem ją z tego linka -> http://www.4cars.pl/szcz/...5039/0/2002.php widzę że już stan jest na wyczerpaniu więc jeśli ktoś ma drgania itp to polecam taka wymianę w tym sklepie ta poducha kosztuje bardzo mało np w art bizar i na innych aukcja cena jest od 300zł za ta sama poduszkę!

Teraz wrażenia po wymianie :D od 2 lat walczyłem z drganiami wymieniłem nawet koło dwumasowe na nowe oryginalne z LUK i zero efektu, wymieniłem wszystkie poduszki używki w tym ósemkę na nową z TomaTeam ale efekt był słaby, teraz wymiana na nową poduszkę olejową i potwierdzam to co kolega Wizard_gp zero drgań wibracji na kierownicy jak i w całym samochodzie i to na zimnym silniku! w końcu udało mi się wyeliminować drgania całej budy jak i na kierownicy, teraz jak ruszam to nie rzuca tak silnikiem jak wcześniej przed wymianą poduszki, więc polecam wymianę tej poduszki jeśli ktoś jest ze Śląska pomogę wymienić tą poduszkę już wprawę mam:D

Więc chcę podziękować wszystkim w szczególnościMaReK za ciągłą pomoc telefoniczną, i Wizard_gp który po konsultacji z Marianem zdecydował się pierwszy kupić ta poduszkę z benzyniaka i wymienić i opisać efekt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Duże drgania silnika/pytania
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lut 22, 2014 13:56
damiwr
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika, kierownicy, budy...
encor Rover serii 75, MG ZT 102 Sob Mar 12, 2016 12:28
wellman
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika po wjechaniu w dziurę
Lurz Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Kwi 25, 2009 08:44
Marek_75
Brak nowych postów [R75] Drgania/wibracje silnika i kabiny - nietypowe
Orint Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 09:57
Orint
Brak nowych postów [R75] Dziwne drgania
phuss Rover serii 75, MG ZT 21 Sro Mar 11, 2009 20:55
lkwiatos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink