Forum Klubu ROVERki.pl :: [18k4f] spalanie stukowe i obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[18k4f] spalanie stukowe i obroty
Autor Wiadomość
Lukasz_FSO 



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 14



  Wysłany: Sob Mar 29, 2014 17:53   [18k4f] spalanie stukowe i obroty
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam, koledzy mam 2 problemy w Polonezie z 18k4F pod maską. Być może jest to powiązane ze sobą. Poniżej opisuję o co chodzi:
1) problem z pojawiającym się spalaniem stukowym. Jest ono słyszalne szczególnie od 3 biegu wzwyż i od 5.000obr. Widać nawet że wskazówka obrotomierza zaczyna skakać. Pompa paliwa wymieniona na nową jakieś pół roku temu. Pb tankuję tylko na ORLENIE, dziś dodatkowo dolałem do pełnego zbiornika STP do czyszczenia wtryskiwaczy- nadal to samo... Nie mam LPG.
2) problem z wariującymi obrotami. Sprawa jest o tyle dziwna, że obroty zaczynają falować po "zakręceniu" silnika pod odcinkę. Jeden ostrzejszy przejazd i na biegu jałowym obroty falują dość intensywnie. Spadają na 500obr i momentalnie podnoszą się na 850-900, silnik robi takie brum-brum-brum-brum..... W tym momencie z wydechu czuć zapach benzyny, nie można płynnie ruszyć z miejsca bo auto szarpie i skacze. Co ciekawe: pomaga wyłączenie zapłonu na kilkadziesiąt sekund, odpalam, wszystko wraca do normy. Oczywiście do czasu kiedy go znów nie wkręcę pod odcięcie.
Panowie, gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 29, 2014 17:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Mar 29, 2014 20:22   

filtr paliwa?

masz zapłon na baterii cewek? może ci przewody swiruja?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lukasz_FSO 



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 14



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 10:06   

Filtr wymieniany rok temu ale jak wiadomo wszystko jest możliwe :evil:
Cewka zapłonowa butelkowa- klasyczna z kopułką pod grodzią silnika. Cały zapłon nowy wymieniany przy swapie.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 10:38   

to zobacz czy ci iskra nie tańczy gdzies po przewodach a jak masz możliwość sprawdzenia ciśnienia paliwa to tez nie zaszkodzi
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Lukasz_FSO 



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 14



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 11:28   

Dzięki. A odnośnie tych obrotów coś pomożesz?
Masz jakiś godny polecenia serwis Rovera/LR/MG na mazowszu? Chętnie podpiąłbym Poloneza pod kompa i zlecił ogólną kontrolę pieca, u mnie niestety nikt nie chce się dotykać do tych silników.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 11:54   

A sprawdzałeś kompresję, może popychacze Ci sie zamuliły i po przygazówce zostają za mocno wypchnięte przez co masz nierówne obroty. To samo stuki przy spalaniu. Jak Ci się zawory nie domykają, to wiesz co się dzieje.

Co do mechanika, to na pewno nie znajdziesz lepszego niż Mariusz:
https://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_garage_business&business_id=5
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lukasz_FSO 



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 14



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 21:50   

Kompresja jest bardzo w porządku. Hydraulika cicha, nie ma klepania na zimnym silniku, olej 5w40 Motul z dodatkiem 500ml Militecu. W sezonie letnim przechodzę jak zawsze na 10w60 Valvoline i dolewam Militec. Takze chyba czeka mnie wizyta w serwisie. Mam rozumiec ze w.w kolega jest dobry w temacie Roverow?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 23:04   

Najlepszy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 31, 2014 11:31   

palec rozdzielacza w walku oryginalny?? czy sam go wstawiales ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 31, 2014 22:10   

AndrewS napisał/a:
palec rozdzielacza w walku oryginalny?? czy sam go wstawiales ??

Pewnie wałki od 1,4 zostawił. Tak jak Seen zrobił kiedyś.
 
 
 
Lukasz_FSO 



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 14



Wysłany: Wto Kwi 01, 2014 09:51   

Pewnie nie. Wałki obydwa są ostre od VVC. Palec nabity prawidłowo, śmigam juz z rok czasu od swapu i do tej pory bylo wszystko OK.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Juro Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 11 Pią Maj 13, 2016 21:36
Juro
Brak nowych postów [Polonez 18K4F] kilka mało przyjemnych objawów
Lukasz_FSO Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 27 Sob Mar 29, 2014 18:01
Lukasz_FSO
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Raz ma moc, raz nie, duże spalanie...
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Sro Sty 11, 2017 09:37
goorsky
Brak nowych postów [Mercedes 190 2.5D 90r] Bardzo duże spalanie
tank_220 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Czw Lut 28, 2013 20:29
tank_220
Brak nowych postów [Renault Megane Scenic 1.9 DCi] Zbyt duże spalanie...
Jugol Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Nie Cze 27, 2010 10:33
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink