Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R75 ] Problem po wlaczeniu klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R75 ] Problem po wlaczeniu klimatyzacji
Autor Wiadomość
creedx12 



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 2



  Wysłany: Nie Maj 25, 2014 11:12   [ R75 ] Problem po wlaczeniu klimatyzacji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.

Otoz niedawno pojechalem na nabicie klimy, wszystko bylo ladnie pieknie, ale po przejechaniu kilku km zaczalo cos w silniku stukac, wspomaganie wysiada oraz zapala sie kontrolka od ladowania + leci niebieski dymek z silnika po lewej stronie tam gdzie sa paski.

Dzieje sie tak tylko przy wlaczonej klimatyzacji, na wylaczonej wszystko wraca do normy.

Mechanik powiedzial mi ze to wina kola dwumasowego od silnika bo cos tam sie nie kreci.
Dodam, ze rok temu klimatyzjaca chodzila elegancko, od tamtego czasu nie nabijalem jej ponownie.

Pytania moje do Was :
1. Czy ktos mial podobny problem i objawy ?
2. Czy moze to nie wina tego kola dwumasowego, gdyz po prostu od tego roku czasu cos sie moglo zastac przez nieuzywanie i dlatego teraz nie dziala ?
3. Jesli jednak to ta dwumasa to czemu silnik , przy wylaczonej klimie ,chodzi mi rowniutenko i cichutko ? Czytalem tu troche na forum ze przy takiej awarii cos tam przewaznie stuka i ogolnie halasuje.

Dzieki z gory za wszelkie sugestie :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 25, 2014 11:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 11:18   

ja miałem, praktycznie identyczne objawy. i to niedawno, więc temat jest jeszcze świeży.

Po pierwsze- prawdopodobnie zatarła Ci się sprężarka, przez co stawia duży opór przy kręceniu się rolek z paskiem. Stąd dym, stukanie i smród. Może to być samo sprzęgło kompresora klimatyzacji.

po drugie - możliwe że koło pasowe Ci nie domaga, przez opór na paskach spowodowany zatartą sprężarką i koło pasowe powiedziało "dość". Musisz tam zajrzeć koniecznie.

Koło dwumasowe? HAHAHA, nie sądzę, ono nie ma nic do działania akcesoriów typu alternator, kompresor klimy, pompa wspomagania.

[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 11:18 ]
creedx12 napisał/a:
Mechanik powiedzial mi ze to wina kola dwumasowego od silnika bo cos tam sie nie kreci.
Dodam, ze rok temu klimatyzjaca chodzila elegancko, od tamtego czasu nie nabijalem jej ponownie.

aaa no i koniecznie zmień mechanika. ten najwidoczniej chce Cię wciągnąć w grube koszta wymiany dwumasy (to kosztuje ponad 2tysie, a nie jest na 99% przyczyną Twoich objawów)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Maj 25, 2014 11:49   

podejrzewam ze mechanik powiedział kolo pasowe a nie dwumasowe. Otwórz machę i zobacz czy sprężarka a dokładnie nie jest zalana olejem. Bardzo mozliwe ze jest zatarta i tylko wymiana cie ratuje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 11:53   

dawidd napisał/a:
Bardzo mozliwe ze jest zatarta i tylko wymiana cie ratuje

i tu muszę przypomnieć, że jeśli jest zatarta to SAMA WYMIANA nic nie da, bo nowa za chwilę zatrze się również z powodu NIE WYPŁUKANEGO układu. opiłki ze starej zatartej sprężarki zrobią spustoszenie w nowej sprężarce. Więc przy wymianie KONIECZNIE należy wypłukać układ. To tanie nie jest (ja za płukanie dałem 350), ale gwarantuje że w układzie żadnego syfu nie będziesz miał.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 25, 2014 12:01   

dawidd, pelson91, mechanik dobrze powiedział , bo koło pasowe silnika jest dwumasowe i tak się na nie też mówi .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Maj 25, 2014 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 12:02   

SeniorA napisał/a:
bo koło pasowe jest dwumasowe i tak się na nie też mówi .

pierwszy raz się spotykam z takim określeniem, a swojego czasu przebobrowałem forum na ten temat :-|
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 25, 2014 12:13   

pelson91 napisał/a:
pierwszy raz się spotykam z takim określeniem, a swojego czasu przebobrowałem forum na ten temat
choćby tu już wyjaśniał kolega apples https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65012

[ Dodano: Nie Maj 25, 2014 12:13 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65012&highlight=dwumasa
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 12:15   

fakt, ale dwumasowe może być też i w okolicy skrzyni biegów, stąd błędne skojarzenie.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 25, 2014 12:23   

np. http://allegro.pl/bmw-e39...4204021569.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
creedx12 



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 2



Wysłany: Nie Maj 25, 2014 13:35   

pelson91, dzieki za rozjasnienie tematu, bo rzeczywiscie przerazilem sie ze 1700 zl pojdzie w kolejna naprawe, a dodam ze swoja Roverzyne naprawiam niestety dosc czesto.

Jest w takim razie jakas nadzieja :)

I jeszcze jedno pytanie w takim wypadku : jesli mam takie objawy to czy powinienem sie tym koniecznie zajac czy tez moge dalej jezdzic, nie uzywjac klimatyzacji wogole, bez obaw ze cos znowu padnie ?
Jak wspomnialem wczesniej przy wylaczonej wszystko gra i buczy
:P
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 25, 2014 13:43   

creedx12, jak koło pasowe się oberwało to lepiej je wymień. moje po wyjęciu wyglądało tak:



natomiast sprzęgiełko klimatyzacji wyglądało tak:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Stuki po wlaczeniu klimatyzacji
Mimi Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Kwi 08, 2016 19:22
dukat11
Brak nowych postów [R75]Problem z działaniem klimatyzacji...
falko29 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Sie 01, 2013 08:44
falko29
Brak nowych postów [R75] Nieznośny problem klimatyzacji
xROnx Rover serii 75, MG ZT 42 Sob Kwi 20, 2013 16:23
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Problem z panelem klimatyzacji i parujące szyby
pawlak323 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 05, 2016 18:02
pawlak323
Brak nowych postów [R75] Chłodnica klimatyzacji
Gość Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Lip 03, 2011 08:25
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink