Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
Autor Wiadomość
maciejblaz 



Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 4



Wysłany: Wto Sie 19, 2014 21:08   [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich Jestem tutaj Nowy na forum.
Jadąc rano do pracy miałem mało paliwa świeciła się rezerwa ale po przejechanych kilometrach na liczniku wnioskowałem ze jeszcze powinno być paliwo i ze po pracy dojadę na spokojnie do cpn-u . Następnie po pracy ujechałem 5 km autko stanęło ,Zjechałem na pobocze i Po zalaniu 5 litrow benzyny autko nie odpala , po probie odpalenia na zaciąg takze ,Pomyslałem ze moze jeszcze jest za mało benzyny wiec Dokupiłem 5l lecz problem dalej ten sam.
Podejrzewam Ze problem lezy w Pompce w baku.
Koledzy z Forum czy po przekreceniu kluczyka na zaplon powinno lać się paliwo z filtra paliwa , odkreciłem jeden koniec idacy do wrysków i ani kropli.
Pomkę słychać co jakiś czas ale nie pompuje .
Przy podciągnieciu paliwa przez filtr idzie ale wraca spowrotem tworzy się podcisnienie ( z zakreconym korkiem wlewu paliwa i bez )
Czy ktos spotkał się z tym problemem i moze pomoc zdjagnozować mi ustekę ,
Pozdejrzewam ze siadła pomka lub zapchał się filtr , Czy do Jej dostania muszę wyciagnac cały bak czy wystarczy go opuścić
Z GÓRY DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ. Silnik odpala , iskra jest gdy podam paliwo przez wlot powierza lecz zaraz gaśnie bo nie dostaje go z baku.
Pozdrawiam Wszystkich i Liczę na pomoc bo nie wiem czy musze zdemontować bak czy moze siadł przekażnik albo cos innego
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 19, 2014 21:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Sie 19, 2014 22:14   

Gratulacje, jazdą na rezerwie załatwiłes pompę. Podnieś kanapę i zobacz czy jest dojscie do baku.
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Wto Sie 19, 2014 22:24   

na początek dolej więcej benzyny. Spokojnie dolej z 10l co najmniej i zobacz czy dalej jest problem
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 07:20   

kezmanq napisał/a:
Spokojnie dolej z 10l


Toć kolega napisał, że zalał 5l a potem kolejne 5.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 20, 2014 09:17   

Dziesięć litrów w baku to w dalszym ciągu za mało by odpowietrzyć układ. ;]
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 10:18   

zacekpl wiem ile dolał i to ciągle może być mało tak jak Adrain napisał. Mój R jak zaczyna się świecić rezerwa (czyli jakieś 8l) zaczyna dłużej kręcic aby odpalić
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 11:44   

Cytat:
Dziesięć litrów w baku to w dalszym ciągu za mało by odpowietrzyć układ.

A jakie to ma znaczenie ile litrów ? Wystarczy żeby smok pompy był zanurzony. Możecie nalać i 40l, jak pompa nie poda to nic nie da. Odpowietrzyć się powinien przy zdjęciu przewodu przy wtryskach.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
maciejblaz 



Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 4



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 14:52   [rover 416] Problem z odpaleniem rover 416 1.6 b Brak paliwa

Witam ,
Dziekuje za odpowiedzi,
Z waszych uwag wnioskuje ze po przekreceniu kluczyka na zapłon powinna dzialac wtedy pompka i pchać paliwo przez filtr , u mnie niestety go nie ma . Jak się uda to dziś zabiorę się za odkręcenie baku. Gdybym wiedział ze dolanie kolejnej ilosci paliwa pomoże zrobiłbym to odrazu ale póżniej jak mi przyjdzie wykręcić bak to go nie udźwignę. Maciej jakies sposoby na sprawdzenie pomki bez wyjmowania baku .

Koledzy obstawiacie na problem Pompki, Na allegro są wklady po 50zł czy ktoś je używał warto je zastosować
Link ponizej
http://allegro.pl/pompa-p...4475204681.html
pozdrawiam i dziekuje jeszcze raz

[ Dodano: Sro Sie 20, 2014 14:52 ]
dodam jeszcze ze odjścia przez kanapę nie ma , bede musiał popuścić klamry i zdjąć bak, moze uda się bez całkowitego demontazu wyciagnać pomkę czas pokaze
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 15:16   

żeby wyciągnąć pompę musisz zdjąć bak niestety. Ja bym dolał te 10l a bak zdążysz zdjąć :P Bo nie sądzę żebyś zajechał pompę w tak krótkim czasie.


ale rób jak uważasz...
Ostatnio zmieniony przez kezmanq Sro Sie 20, 2014 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 20, 2014 15:26   

Dokładnie. Ja też bym dolał paliwa. Nie Ty pierwszy jesteś z takim problemem. ;)
 
 
 
maciejblaz 



Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 4



Wysłany: Sro Sie 20, 2014 17:42   

Koledzy Bardzo Wam Dziekuje posłuchałem Was I się Udało , obeszło się bez zadnych wydatków po zalaniu dodatkowych 10 l reakcja byla natychmiastowa po chwilo odpowietrzyl sie i chodzi jak wczesniej,
Jeszcze raz Dziekuje , mam nauczke i teraz jak sie zaswieci kontrolka to nie bede czekal
Pozdrawiam ,
Wisze wam wirtualne piwko:))
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 22, 2014 00:24   

eee tam, nie ma czegos takiego jak odpowietrzenie benzyniaka, to nie diesel
sprawna pompa w kilka sekund potrafi przegonić paliwo, przecież na końcu listwy wtryskowej jest regulator ciśnienia i to przez niego caly układ się odpowietrzy.

Jako dowód podam ostatnia moją wymiane filtra paliwa, jak wiadomo jest to puszka o pojemności hmm cos kolo 200 mililitrow, zakładamy ją pusta, do tego wylatuje tez paliwo z wężyka filtr<->listwa wtryskiwaczy.
Samochód odpalił mi od strzała, na początku slychac ze pompa ma lekko, ale zaraz slychac było że zaczyna mieć co robic czyli spręża.

Nie chce być złym prorokiem, ale fakt odpalenia po dolaniu większej ilości paliwa uznaje jako całkowity przypadek, to sygnal ze ona, albo okablowanie pada, ile jest przypadków ze cos nie działa, a jak się puknie, to działa, wystarczy ze konczą się szczotki.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 22, 2014 00:33   

oj tam Andrzeju dramatyzujesz.
W baku przy pompce jest taki śmieszny plastikowy filtr- odstojnik labiryntowy i jak się wyssa z niego całe paliwo, to potem trzeba wlać pół baku, żeby się cały zapełnił i pompka zassała.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 22, 2014 00:43   

niestety nie przekonałeś mnie, bo miałem kiedyś taki przypadek ze stanąłem na dość sporym pochyleniu przy dość głębokiej rezerwie, oczywiście samochod na chwilkę odpalil po czym zgasł, po zepchnieciu go na rowne odpalil od strzala i jakos nic nie musialem dolewać i odpowietrzac

Nie uwierzę ze sprawna pompa, która bez problemu wytwarza ciśnienie ok 3 barow nie jest w stanie przepchać paliwa przez jakiś tam labiryncik, oczywiście musi mieć zanurzony smok czy tam sitko .
Polecam rozpiąć sobie przewod od listwy wtryskowej i zalaczyc pompe wtedy zobaczycie co ona potrafi uwaga na oczy i grilla !!
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 22, 2014 10:42   

To nie to, że nie może przepchnąć, tylko paliwo nie dolatuje do pompki zanim nie napełni odstojnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Sie 22, 2014 18:28   

sTERYD napisał/a:
To nie to, że nie może przepchnąć, tylko paliwo nie dolatuje do pompki zanim nie napełni odstojnika.


Skoro pompa ssa z baku to wywołuje tam podciśnienie, prawna pompa powinna zassac bez problemu.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 22, 2014 19:41   

zacekpl, po prostu nie wiem co odpowiedzieć... :bezradny:
Ty tak na poważnie?
Może zrób eksperyment- wrzuć końcówkę super wydajnej pompy (powiedzmy strażackiej) do wiadra, to wiadro wrzuć do wody (tak, żeby się nie zanurzyło) nawet w zamkniętym zbiorniku i spróbuj wytworzyć takie podciśnienie, żeby wyssać wodę. Tak właśnie wygląda sytuacja w baku.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 22, 2014 22:28   

zdaje sobie sprawę że sa tam takie grodzie, żeby paliwo się bardzo nie beltało, ale one od góry nie dostawały do samego dna zbiornika, a dodatkowo widziałem ze pompa jest w takim jakby dołeczku, ale żeby az tak szczelnie bronic dostępu do pompy, to się nie spodziewałem, widziałem otwarte zbiorniki, ale żaden takiego cuda nie miał
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 22, 2014 22:46   

przeca to już setki razy na forum opisywane. ktoś już nawet robił zdjęcia tego plastikowego gownienka. Faktem jest, że jak się otworzy bak, to w tym odstojniku potrafi być na prawdę niezłe bagno. Znaczy nie najgorzej skuteczny, że to tam zostaje zamiast lecieć przez pompę.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Sie 24, 2014 12:10   

sTERYD napisał/a:
Ty tak na poważnie?


Miałem na myśli sitko przy smoku pompy, nie odstojnik, nie zrozumieliśmy się ;)
Oczywiście masz racje z tym eksperymentem.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [ Rover 416 si] brak iskry i paliwa
Szyszek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Pon Lut 18, 2013 17:16
Szyszek
Brak nowych postów [Rover 45] Problem z odpaleniem
herkules.rs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 08, 2012 13:56
bizon
Brak nowych postów [rover 420] problem z odpaleniem
cannabis25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Lut 02, 2012 17:17
cannabis25
Brak nowych postów [Rover 416Si] Problem z odpaleniem
Mevisto93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 25, 2016 20:42
Mevisto93



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink