Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] swap 18k4k uturbienie zwykłego 1.8 16v
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sob Wrz 06, 2014 14:13
[MGF] swap 18k4k uturbienie zwykłego 1.8 16v
Autor Wiadomość
GOLY94 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 44

MG MGF

  Wysłany: Sro Wrz 03, 2014 23:58   [MGF] swap 18k4k uturbienie zwykłego 1.8 16v
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam zastanawiam sie nad swapem z 1.8 16v 120km na 1.8 turbo roverowskie , czy wymaga to duzych przerobek ? jesli tak to jakich ? czy blok seryjny ma dziure na olejenie turbiny? czy mozna przerobic wlasnie serie wsadzajac graty z 1.8 t? prosze o pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 03, 2014 23:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 04, 2014 21:47   

byyyyło ;D inne korby, tłoki z wersji 160, zmieniony ECU na taki jak w modelu 75/ZT. Generalnie własnie ECU to spory problem, najłatwiej dać kompa od 120/160 + świnia i strojenie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GOLY94 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 44

MG MGF

Wysłany: Czw Wrz 04, 2014 23:16   

czyli to co mam zwykłe 1.8 16v zmienic na kompa z wersji 160konnej z vvc i do tego kolektor jakis turbo intercooler itd?

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2014 23:16 ]
ile moze wytrzymac ten silnik ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 05:47   

wypadałoby zmienić korby i tłoki ;) na te z 160 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GOLY94 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 44

MG MGF

Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 13:31   

nie taniej i nie łatwiej swapować gotowy silnik z rovera 75? tłoki i graty z wersji 160 konnej pasuja do bloku 120?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 13:56   

No łatwiej by było os razu cały silnik dać :)
Wystarczy w sumie komp z 75 tylko mapę Zmienić żeby nie była na dwumase i tyle. Teoretyczne wystarczy z 1.8 mapy dodać do tego z 75 lub porównać :) w tedy żadnych świnek nie trzeba.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
GOLY94 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 44

MG MGF

Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 14:40   

nie rozumiem czyli mam kompa od 1.8 turbo do swojego wolnossacego dac ? jaki to sens? mi chodzi o to zeby ten samochod byl duzo bardziej elastyczny , zeby moc ocsylowała w okolicy 180km... silnik 1.8 vvc 160km jest praktycznie nie do kupienia (allegro) , 1.8 turbo z 75 da rade trafic ale wlasnie nie wiem do konca jak to rozwiazac, nikt w polsce nie uturbial mgf-a?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 15:45   

Przecież pisze jak wół, że łatwiej całe 1,8t kupić. Tylko:
a) chłodzenie
b) elektronika

Moim zdaniem bez konkretnej poprawy chłodzenia komory silnika szybko złapiesz HGF + inne fakapy. Elektronika - najłatwiej ecu z 160 + świnia, bo nie założysz ECU z 1,8t - inne czujniki położenia wału (inne skrzynie w 75/zt i f/tf).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 20:04   

A po co mu sterownik ze 160tki skoro nie ma zmiennych faz... silnik będzie pracował non stop w trybie awaryjnym. Potrzebny jest komp 1.8 z automatem (wykorzystanie dodatkowego scalaka na płytce do sterowania doładowaniem).
A oznaczenie silnika Turbo to 18K4G, 18K4K to VVC. :)
Fabryczny blok w Turbo ma spływ oleju w pokrywie łożysk głównych (tzn. dolna połówka bloku). Nadlew pod spływ jest w każdym silniku po 2003 roku - unifikacja. Z kolei zasilanie olejem turbiny jest wzięte z podstawki filtra oleju.
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 08, 2014 22:54   

Kolego MultecFSO, co do komputera to wszystko jest tak jak mówisz tylko jest jeden problem. Kto taką operacje jest w stanie wykonać. Wszyscy wiemy że chodzi tu o zandf i prowadzi on monopol na remap MEMS 3. Cena też jest odpowiednia. Za mniej więcej połowę ceny remapu można dostać coś typu piggyback i dlatego pozornie wydaje się ona kusząca.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Wrz 09, 2014 10:58   

I to jest jedyne sensowne i rozwojowe rozwiązanie. Dzisiaj Ecumastera DET III można dostać za grosze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Maxiking Tuning mechaniczny 23 Nie Sie 07, 2011 21:33
Marrkus
Brak nowych postów [ R 214 i ] SWAP 1.4 i na 2.0 TDI ( 101 KM )
najnowszy85 Tuning mechaniczny 5 Pią Sty 18, 2008 10:41
piter34
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink