Forum Klubu ROVERki.pl :: [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
Autor Wiadomość
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Pon Wrz 22, 2014 21:03   [k-seria] Falują obroty po wymianie czujnika temp.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995

Witam, może nie powinienem pisać w tym dziale ale do innych typów nikt nie zagląda a mi zależy na szybkim rozwiązaniu problemu.

Problem tyczy się poloneza '88 po swampowego na 1.4 K-serię. Od początku miałem problemy z odpaleniem samochodu po kilku godzinach postoju i rano. Wymieniłem więc czujnik temperatury i silnik pali zawsze. Gdy osiągnie temperaturę pracy obroty zaczynają falować w zaskakująco niskich obrotach <500 i 900 aż silnikiem trzęsie a czasem zgaśnie. Gdy zgaśnie niskich obrotów nie ma wcale. Gdy trzymam gaz nogą, obroty nie falują, są równe. Po odpięciu TPSu obroty na 1500rpm (tak, jak poprzednio z uszkodzonym czujnikiem)

Z początku myślałem, że to coś związanego z silniczkiem krokowym (a raczej nastawnikiem bo ma aluminiową przepustnicę) - jednak po odpięciu go jest to samo.
Regulacje zaworem obejściowym przepustnicy nie dają żadnych zmian chyba że śrubę odkręcę całkowicie wtedy pracuje dosyć dobrze (obroty na poziomie 1000rpm) ale co z tego jak dostaje lewe powietrze.
Odpinałem też sondę lambdę - bez rezultatu. Podmieniłem ECU na inny niewiadomego pochodzenia ale nic to nie zmienia. Może MAP leży?

Pisałem na łamach FSOPTK bez rezultatu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 22, 2014 21:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Nie Lis 09, 2014 20:06   

Sprawdź drożność wężyka, który idzie od przepustnicy do czujnika podciśnienia. I czy połączenia są szczelne. Lubi tam się osadzać olej.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Nie Lis 09, 2014 20:23   

Dziękuje za zainteresowanie. Problem się jednak rozwiązał (może nie sam ale jednak).

Śrubka która jest wkręcona w dźwignię przepustnicę i dotyka do grzybka silniczka krokowego sama się wkręcała. Wystarczyło ją dobrze wyregulować, wkręcić na klej i zapomniałem o problemie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.6 Gti 93r] obroty faluja
przemograczyk Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Wto Lip 15, 2008 12:57
piter34
Brak nowych postów [R200]faluja obroty, kanciak
KingKongNX Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Kwi 24, 2014 08:36
KingKongNX
Brak nowych postów [R214] Gaśnie, obroty falują
Frezze Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
51 Wto Maj 27, 2014 11:01
skoczkast
Brak nowych postów [K seria] Składanie silnika z dwóch
marekpodcz Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
29 Nie Mar 30, 2008 18:14
sTERYD
Brak nowych postów [T-Seria] Wymiana alternatora na inny
Kozik Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Pon Wrz 21, 2015 23:17
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink