Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Filtr kabinowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Filtr kabinowy
Autor Wiadomość
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 07:41   

Wygląda jakby wcale nie miały :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 07:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 09:50   

sobrus napisał/a:

A jednak kopcące auta dają mi się nieco we znaki na włączonym nawiewie.

Ja mam na to taki sposób, że gdy dojeżdżam do skrzyżowania i widzę korek to zamykam obieg powietrza. Jak sobie pochodzi zamknięty obieg z klimą to nie jest wcale źle, a chroni skutecznie przed smrodem. Jak jadę i widzę, że zaraz znów nie stanę na światłach za kopcącymi autami to otwieram obieg, żeby wpadło "świeże" powietrze.

U mnie odpowiednik K1082 Zaffo węglowy od Tomiego. Mimo, że węglowy nie zauważam zbytniej różnicy między tym, a np. Filtronem, szczególnie po paru m-cach użytkowania. W minimalnym stopniu pochłania zapachy.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 10:39   

No to ja robie tak samo, zamknięcie otwarcie, parują szyby - klima.
Ale najczęściej się kończy ze w końcu zapomninam coś przełączyć.

Pewnego dnia to po prostu tak miałem dość, że zamiast jechać sobie z otwartym szyberkiem (moja ulubiona opcja) zamknąłem obieg, klima w ruch i wio. I tak całą drogę.

W każdym razie widze ze to norma. Pozostaje mi sie cieszyć, że to nie kabriolet !
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 09:34   

przecież po to jest obieg wewnętrzny i to on blokuje dolot spalin z zewnątrz a nie filtr kabinowy.....kabinowy głównie zatrzymuje pył kurz, liście itp :)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 09:52   

Ale węglowy ma w teorii zatrzymywać też toksyczne substancje i zapachy.
Jednak chyba przeliczyłem się w kwestii skuteczności.
Obieg wewnętrzny jest super, ale czasem powoduje parowanie szyb.
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 10:00   

sobrus napisał/a:
Ale węglowy ma w teorii zatrzymywać też toksyczne substancje i zapachy.
Jednak chyba przeliczyłem się w kwestii skuteczności.

Nie Ty jeden :D
sobrus napisał/a:

Obieg wewnętrzny jest super, ale czasem powoduje parowanie szyb.

I po dłuższym czasie zaczyna brakować tlenu w powietrzu ;)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 10:13   

macie racje, szyby ładnie paruja ale tylko w przypadku kiedy nie ma sie klimatyzacji :)
a jeszcze jeden plus obiegu wewnętrznego to oszczędność ( wydajność ) klimy która podczas chłodzenia ciagle tego samego powietrza, bardzo szybko obniży temp. w samochodzie
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 11:03   

Nie ma się klimatyzacji włączonej.
Bo ja mam ale jej nie lubie.
Wysusza oczy, boli gardło, spadają osiągi i wzrasta zużycie paliwa.

Czasem jest fajna i bardzo przydatna - true.

Ale w słoneczny dużo bardziej pasuje mi szyberdach.

Jednak dostanie po nosie od jakiegoś KAMAZa poprzez otwarty szyberdach - bezcenne :cry:

Połaczenie zamkniętego obiegu + uchylony/otwarty szyber jest bardzo skuteczne dopóki właśnie nie podjedzie ciężarówa z wysoko umieszczonym tłumikiem. Wtedy robi się masakra.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 07:19   

Mam takie krótkie pytanie tylko proszę nie obraźcie się. Filtr węglowy Zaffo jaki jest kierunek włożenia tego filtra? Ma na ramce strzałki z napisem Air Flow czy te strzałki wskazują kierunek przepływu powietrza czy może z której strony dmucha? Innymi słowy czy strzałki mają być zwrócone w stronę wentylatora czy w stronę skraplacza klimy? Czy powietrze wpada na filtr zgodnie ze strzałkami czy od strony strzałek? Jeszcze raz przepraszam za pytanie ale mam jakieś zaćmienie.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 07:40   

Lukasik napisał/a:
Ma na ramce strzałki z napisem Air Flow czy te strzałki wskazują kierunek przepływu powietrza czy może z której strony dmucha?
Wskazują kierunek przepływu powietrza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 07:43   

czyli strzałka musi być w lewo, w kierunku środka samochodu.
 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 07:49   

Wielkie dzięki za pomoc. Chętnie by poszło "pomógł". Umówmy się że poszło pomógł.
Jeszcze raz dziękuję.
 
 
Arhi 




Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 8



Wysłany: Sro Gru 03, 2014 00:19   

Sorry za archeologię, jeżeli nie mam klimy w swoim r400 to też posiadam filtr kabinowy, czy też nie? :P
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 03, 2014 06:54   

Tak - posiadasz i jak dawno niewymieniany czyli rok np. to koniecznie wymień. Nie będą Ci parowały szyby a zimą w dodatku taka wilgoć będzie mogła przymarzać w środku do szyby a wtedy albo lekkie skrobanie/ścieranie zostaje albo czekać aż auto się nagrzeje.

30x211x212 (to bez klimy na pewno) - takich wymiarów szukaj na Allegro, Tomateam, Intercars itd.
_________________
Im faster tym better ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Filtr kabinowy ?
nowy123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Paź 23, 2007 16:51
Wazzabii
Brak nowych postów [R400] Filtr kabinowy
macenty27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lis 16, 2007 12:56
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Klimatyzacja, filtr kabinowy
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Kwi 23, 2009 23:00
sTERYD
Brak nowych postów [R400/45/Mg ZS] Filtr kabinowy węglowy - czy występuje ???
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Paź 15, 2012 17:52
Armandoo
Brak nowych postów [R400] Który filtr kabinowy wybrać?
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Sie 17, 2007 00:55
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink