Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z komputerem i predkosciomierzem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z komputerem i predkosciomierzem
Autor Wiadomość
jakubek1 



Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 3



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 17:29   [R75] Problem z komputerem i predkosciomierzem
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam,
dzisiaj przestał działać zegar prędkości i myślałem ze to pewnie czujnik ABS(kontrolka działa poprawnie), lecz zaczął również wariować komputer-nie działa środkowy wyświetlacz miedzy zegarami nie pokazuje ilości km do przejechania itp -czarno. Nie działa wtedy również ogrzewanie tylnej szyby.
Po odczekaniu wszystko wróciło do normy lecz tylko na chwilkę i znów klops.
Jeśli zaskoczy czasem to trwa to chwile i znów zegar prędkości albo na 0 albo na innej pozycji się blokuje
zdarzyło się przy odpalaniu na kilkanaście sekund brak wycieraczek brak reakcji climatronik i el. szyb

Test zegarów wychodzi ok
błędy pamięci komp.:
14.0 C78100
14.1 F58400
14.2 908493

Jeśli macie jakieś pomysły w czym może być problem proszę o rade.

Jakub
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 13, 2014 17:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 19:21   

jakubek1 napisał/a:
w czym może być problem
po pierwsze wg. mnie w dużym obciążeniu prądowym , doładuj akumulator i włącz pkt.9.0 komputera diagnostycznego i obserwuj jakie jest napięcie na aku w tych sytuacjach.W zależności od wyników dalszy etap poszukiwań, może BCU , który kontroluje napięcie aku i przy spadku poniżej 12.4 V , wyłącza kolejno odbiorniki o dużym poborze energii.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Gru 13, 2014 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jakubek1 



Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 3



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 19:41   

Witaj SeniorA
Wskazania akumulatora (pkt 9) skakały pomiędzy 120-119

czy pozostaje tylko wizyta u elektryka i podpięcie pod komp. ?
może to jakieś zwarcie w instalacji.
czy możliwe ze to czujnik ABS narobi takiego zamieszania bądź inny czujnik ?

Jakub
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 19:51   

jakubek1 napisał/a:
Wskazania akumulatora (pkt 9) skakały pomiędzy 120-119
czyli BCU miało prawo wyłączać odbiorniki energochłonne , a zaczyna zawsze od ogrzewania tylnej szyby uwzgędniając przydatność dla kierowcy wyłączanych obwodów.

[ Dodano: Sob Gru 13, 2014 19:51 ]
jakubek1 napisał/a:
może to jakieś zwarcie w instalacji
nie da się wykluczyć , ale może rozrusznik ma duży , przekroczony prąd rozruchowy lub aku ma już małą pojemność el. ( zasiarczony ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jakubek1 



Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 3



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 20:08   

Czy dobrze rozumiem że jest iskierka nadziei, że założę nowy akumulator i problem zniknie ?
jeśli tak to jutro spróbuję przełożyć akumulator od szwagra (kupił miesiąc temu) i zobaczymy co będzie

Jakub
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 13, 2014 20:18   

jakubek1 napisał/a:
jest iskierka nadziei, że założę nowy akumulator i problem zniknie ?
jest , ale nie wiem na jak długo, bo problem jakiś jest albo był, komp. diagnostyczny zanotował usterkę w zasilaniu napięcia ( błąd 908493 ) , dotyczy to zasilania czujnika ABS, warto poprawić połączenia, tylko czy to jest nowy błąd czy może stary ? Masz elektrycznie sterowane i grzane siedzenia ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 14, 2014 11:54   

Proponuję sprawdzić alternator, a dokładniej regulator napięcia. Miałem podobne jazdy, niedziałające wycieraczki (przestawały działać wraz ze wzrostem obrotów), losowo świecące kontrolki ABS, hamulca i tempomatu, delikatnie falujące oświetlenie. Też w komputerze pojawił się błąd świadczący o usterce układu zasilania. Winny był właśnie regulator.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM
alka79 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Maj 04, 2013 11:43
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z ABS, TC i prędkościomierzem
Rogalina Rover serii 75, MG ZT 31 Czw Sty 26, 2012 23:30
Waldi146
Brak nowych postów [R75] Problem z prędkościomierzem i kontrolka ABS
Loo Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 28, 2007 17:26
Brt
Brak nowych postów [R75] Problem z komputerem.
mirmus28 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Wrz 23, 2011 08:46
21matys
Brak nowych postów [R75] Problem z alternatorem / komputerem?
solkim Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 17, 2014 23:38
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink