Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Nierówna praca,szarpanie po krótkim postoju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Nierówna praca,szarpanie po krótkim postoju
Autor Wiadomość
dejv89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 20
Skąd: Płock

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 20:43   [R25] Nierówna praca,szarpanie po krótkim postoju
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam Serdecznie

Problem jest następujący,odpalam rano silnik,jeżdzę i wszystko ok,ale jak tylko go zgaszę np na stacji to po ponownym uruchomieniu zaczyna nierówno pracować,szarpie,strzela,nie ma mocy.Po przejechaniu tak kilkunastu metrów nagle moc wraca i już jedzie normalnie,aż do następnego krótkiego postoju. Zauważyłem że kiedy się tak dzieje to silniczek krokowy dosyć głośno brzęczy,czy to w nim tkwi problem?

Filtry,świece,przewody i cewki wymienione.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 21, 2014 20:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 12:35   

Czujnik położenia wału do podmianki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dejv89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 20
Skąd: Płock

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 12:21   

leszczu napisał/a:
Czujnik położenia wału do podmianki.


Niestety nie miałem skąd podmienić żeby to sprawdzić,ale znajomy poradził mi żeby odłączyć sondę lambda.No i po odłączeniu jest ok.Czy to rzeczywiście sonda mogła dawać takie objawy czy coś innego z tą sondą jest powiązane?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 26, 2014 13:36   

Zawsze możesz ja sprawdzić.
https://www.roverki.eu/po...nde-lambda.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dejv89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 20
Skąd: Płock

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 22:08   

A więc po podpięciu do kompa winowajcą okazała się sonda lambda,po wymianie na uniwersalną jest już ok.

Gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem załączam filmik (nie mój) jak pracował silnik przy tej usterce,z tym że u mnie objawy były bardziej nasilone.

http://youtu.be/B1DfVnhlrOQ?t=38s
 
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 03, 2014 14:12   

nie chciałem zaczynac nowego tematu dlatego napiszę tutaj. Mam pytanie o sonde lambda.
odczytywałem pamięć błedów w swoim roverku 45 1,8 16v. Zawsze zgłasza wypadanie zapłonów. pomimo nowych swiec , przewodów i podmienionych cewek ze sprawnego auta. Odczytuje kts-em. Problem polega na falujacych obrotach tylko jak silnik jest zimny( po nocy) jak nie wcisne sprzęgła tylko próbuje jechac to szarpie . Po wcisnięciu sprzęgła widzę falowanie obrotów ( od b. jałowego do 2tys.) Gdy uruchamiam zimny silnik to na oscyloskopie widzę napiecie sondy lambda. Wynosi one na biegu jalowym 0,11-0,12 (chyba ubogo) , nastepnie zwiększam pr. obrotową do 2,5-3tys. i wynosi około 0.6-0,71 ( oczywiscie oscyluje ) ale jak zdejme noge z gazu to napięci znów spada do 0,11-0,12. jeszcze nie sprawdzałem czy tak samo jest na rozgrzanym ale w trasie jak jade to oscyluje miedzy 0,68-0,72. Czy takie zachowanie na zimno powoduje te szarpanie? a moze to jest prawidłowy objaw??
pozdrawiam

[ Dodano: Sob Maj 03, 2014 14:12 ]
na gazie jest tak samo. przy porządnym " butowaniu" napięcie wynosi około 0,82.
Nie wiem czy od razu kupowac nowa sonde?
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
tomasz2203 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Gru 26, 2014 19:15   R 200 1.4 16V 98 rok

Witam.Podpinam sie do tematu:)

A mianowicie - mój Roverek jak jest zimny na ssaniu troche chodzi jak traktor lekko nierówne obr . silnika.Obroty - 1100 .Potem obroty spadają do 950 i jak silnik się nagrzeje to wszystko jest w porządku.Nie szarpie wcale ani na zimnym ani na ciepłym obr sie trzymają .Tylko jak wyżej pisałem jak zimny to lekko" trzęsie go " a potem git.Co to może być?
Napewno nie hgf bo robiłem w nim własnie po hgf glowice i uszczelki oraz cały nowy rozrząd.Wymienione :świece , palec, kopułka , termostat , olej , filtr , płyn , nowa pompa.
Nie bierze ani oleju ani płynu wszystko w normie nie ubywa bo sprawdzam.

Czym jest spowodowane to że jak tylko jest zimny to lekko go trzęsie jak wyżej napisałem.A tak to moc wsio okey
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 97r] Szarpanie i nierówna praca ????
Yzedef Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Paź 08, 2007 10:20
piter34
Brak nowych postów [214Si 16V 97r. LPG] nierówna praca silnika, szarpanie
blazz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Lip 06, 2009 20:36
blazz
Brak nowych postów [214Si 1.4 16V] Nierówna praca silnika, szarpanie gdy zimny
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sty 03, 2018 16:13
majek0995
Brak nowych postów [R25]Nierówna praca silnika
Kopys Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 08, 2014 18:42
Kopys
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca silnika
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 17, 2012 20:39
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink