Forum Klubu ROVERki.pl :: prebenny - R75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
prebenny - R75
Autor Wiadomość
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 22:05   prebenny - R75

No to w końcu zebrałem się w sobie żeby cos tu sklecić sensownego :)

A wiec na początek:
Mój pierwszy własny samochód to popularne Cinquecento 700 :D
Potem Oplomania:
- Corsa B 1.4 90 koników (przy swojej masie mimo 90 koni miała chyba najlepsze przyspieszenie ze wszystkich samochodów jakie posiadałem :) )
- Astra F kombi 1.4 90 koni z LPG
- Astra G Bertone Coupe 2.2 147 koni - moc była, prezencja tez, spalanie lpg sensowne ok 10-11 litrów... + 1-1.5l oleju/1000km i comiesięczne rujnujące wizyty w serwisie.

Teraz nadszedł czas na kanapowóz :D :

Rover 75 Tourer 2002 rok
Silnik: 2.0 CDT (+ naklejka xpower 135hp na słupku)
Piękny błękitny kolor
Całkiem ciekawe wyposażenie - jasna skóra + podgrzewane tyłki z przodu :D , czujniki parkowania, tempomat. Niestety brakuje mi xenonów i trochę TC.
Przebieg LICZNIKOWY obecnie ponad 234 tysiące. Zaznaczam, ze licznikowy, bo w holenderskiej książce serwisowej wpis sprzed 3 lat - 270 tys. Ze statystycznych wyliczeń ma przejechane kolo 380 tys (rok niewiadomy w Holandii policzony statystycznie + poprzedni właściciel twierdzi, ze w ciągu 2 lat zrobił nim 70 tys). W każdym razie nie kopci, silnik oleju na 1000 km bierze około 0.1-0.2 litra (jeżeli przyjęte założenia, ze różnica min/max na bagnecie to 1 litr) wiec tragedii tez nie ma.

Tak na początek pojawi się lista rzeczy, które niestety muszę zrobić i tych, które chce zrobić (a trochę tego jest :p ). Także plan na najbliższe 2 lata.

Koszt całkowity: 33.830 zł
- Kupno: 10.000 zł
- Napraw: 12.645 zł
- Eksploatacyjne: 4.280 zł
- Modyfikacji: 6.905 zł


Koszt całkowity z naprawa po szkodzie: 42.630 zł
Naprawy po szkodzie: 8.800 zł

Zrobione:

24.09.2014: 2000 zł
- Wymiana filtrów powietrza, kabinowego, oleju, paliwa
- Wymiana oleju na Castrol 10w40 Magnatec
- wymiana tarczobebnów + klocków + szczek z tylu
- wymiana łożysk McPersona z przodu
- Wymiana tulei tylnych wahaczy
- wymiana przednich silentblocków P+L

17.10.2014: 1075 zl
- wymiana pompki sprzęgła LUK (najpierw była regeneracja starej pompy 225 zl, potem wymiana na nowa - 550 zł LUK + 150 zł montaż + 150 zł laweta)

20.10.2014: 400 zł
- Kupno używanych zimówek 15" (Dunlop SP WINTER SPORT 3D) + wymiana (350 zł + 50 zł wymiana)

10.12.2014: 320 zł
- akumulator Tuborg 78 Ah (320 zł)

16.12.2014: 370 zł (350 zł pompa + 20 zł płyn hamulcowy - robiłem sam)
- ponowna wymiana pompki sprzęgła - tym razem padło na TAZU (na szczęście LUK uznał reklamacje za poprzednia)

21.01.2015: 50 zł
- kupno interfejsu do Inpy

30.01.2015: 5 zł (dobre piwo ;) )
- naprawa sterownika Webasto

12.02.2015: 230 zl
- wymiana 'szkła' lusterka od strony pasażera - 40 zł
- Naprawa sterownika webasto (dzięki sash997 :) ) - 150 zł + 40 zł paczki

05.03.2015 (234.755 km): 460 zł
- wymiana świec (120 zł wymiana + 240 zł świece = 360 zł)
- wymiana przepływomierza na używany (100 zł przepływomierz)

03.04.2015 (235.245 km): 2320 zł
- Felgi 18" ori MG (740 zł = 680 zł + 60 zł przesyłka)
- Opony nowe - Yokohama BlueEarth-A AE-50 225/40R18 (1580 zł = 380 zł/szt * 4 + 60 zł wymiana)

11.04.2015 (235.350 km): 440 zł
- naprawa blacharsko-lakiernicza prawego progu (400 zł + 40 zaślepka lewarka)

23.04.2015 (235.375 km): 200 zł
- wstawienie termostaty od Renault 5 otwierającego się przy 89 stopniach (30 zł termostat + 25 zł obejmy i litr uniwersalnego płynu do chłodnicy)
- wymiana urwanego podczas powyższej czynności króćca wody (45 zł)
- usuniecie EGRa i wstawienie bypass'u (50 zł)
- wyczyszczenie kolektora dolotowego (50 zł)

29.04.2015 (235.550 km): 200 zł
- spawanie rurki spalin EGR, montaż osłony silnika, sprawdzenie poduszek pod silnikiem (120 zł)
- osłona silnika (80 zł)

30.04.2015 (235.750 km): 1150 zł
- kupno angielskich soczewek (650 zł)
- przestawienie soczewki na Europe (300 zł)
- regeneracja odbłyśników (100 zł)
- przełożenie lamp (100 zł)

05.05.2015 (236.000): 140 zł
- nabicie klimy i ozonowanie (70 zł)
- spawanie przedniej prawej 18'' (70 zł)

13.05.2015 (236.500): 800 zl
- kupno 4 używanych wtryskiwaczy od AdaskoC (3 były sprawne, 1 niedomagał)- 300 zł
- sprawdzenie wtryskiwaczy od AdaskoC i dobranie czwartego sprawnego z kompletu co był włożony - 500 zł

18.05.2015 (236.700): 450 zł
- wirus a'la MaRek (z podziękowaniem dla longer86) (450 zł)

20.05.2015 (236.750): 240 zl
- montaż tłumika końcowego z BMW E46 2.0d po lifcie (70 zł używany tłumik + 170 zł montaż)

24.06.2015 (237.800): 430 zl
- wymiana rurek przewodów hamulcowych idących do tylnych kół (1 walnięta, druga w agonii) - 430 zł

21.07.2015 (238.500): 1320 zł
- wymiana sprzęgła (tarcza+docisk National 369 zł + wysprzeglik TAZU 350 + robota 600 zł) - 1319 zł

24.07.2015 (238.500): 270 zł
- wymiana poduszki ósemki silnika na poliuretan z Olkusza - 120 zł
- montaż zaworu mbc - 100 zł
- robota - 50 zł

30.07.2015 (238.500): 550 zł
- wymiana przednich tulei wahacza z przodu (150 tuleje PU + 200 zł wymiana) - 350 zł
- ustawienie zbieżności przód+tył - 120 zł
- wymiana oleju w skrzyni biegów - 80 zł

09.08.2015 (238.500): 100 zł
- wymiana przednich bocznych szyb (szyby od AdaskoC 30 zł, robiłem sam) - 30 zł
- wymiana żarówek i umycie tylnych lamp, bo świeciły inaczej - 10 zl
- regulacja przedniego zderzaka - podłożyłem 2mm podkładki pod zderzak
- mycie felg letnich
- wymiana oświetlenia schowka (stare światło świeciło się cały czas) - 10 zl
- wymiana prawego lusterka zewnętrznego (po 'stłuczce') - 50 zł

24.08.2015 (239.000): 200 zł
- naprawa wentylatora chłodnicy (wentylator podłączony totalnie na odwrót - sterowanie masa, zmieniony na 1 biegowy) (szczotki wentylatora chłodnicy - 50 zł (niepotrzebnie), rezystor 0.47o/150W - 75 zł, przewody, złączki - 25 zł, robiłem sam) - 150 zł
- wymiana szpilek kół - 50 zł

11.09.2015 (239.500): 150 zł
- wymiana świecy żarowej webasto (150 zł)

28.11.2015 (240.500): 150 zł
- walka z rdza pod przednimi chlapaczami (brunox, lakier kolor+bezbarwny, 'osprzęt' (pędzelki, szczotka druciana)) (niestety wiosna do poprawy - wygląda tragicznie :( ) - 150 zł

28.11.2015 (241.500): 70 zł
- wycięcie kata i wspawanie rurki (w końcu przestało buczeć podczas jazdy) - 70 zł

19.12.2015 (242.000): 120 zł
- wymiana tylnych sprężyn zawieszenia - 120 zł

30.01.2016 (242.500): 170 zł
- wymiana licznika na egzemplarz z wyświetlaczem i zmiana podświetlenia na białe neutralne (niestety przez głupi żart wyszło 2x drożej - 1 licznik zniszczony) - 170 zł

05.02.2016 (243.000): 300 zł
- wymiana przednich klocków i tarcz hamulcowych (niestety do poprawy, bo bija) - 300 zł

26.02.2016 (243.000): 670 zł
- kupno przedniego grilla w dobrym stanie - 50 zł
- kupno kompletu foteli jasna skóra - 400 zł
- kupno podgrzewanych dyszy spryskiwacza - 30 zł
- kupno kierownicy skórzanej - 40 zł
- chromowane listwy wokół przedniej szyby - 0 zł
- 'kurier' - 150 zł

14.03.2016 (244.280):
- skończyłem jak kanapka - https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=896248#896248 ;(

04.04.2016 (244.280): 650 zł
- blachy: 4x drzwi, 2x przedni błotnik, maska - 500 zł
- lusterka polift chrom anglik - 50 zł
- wahacze poprzeczne tyl - 50 zł
- stabilizator/sanki tylnego zawieszenia - 50 zł

07.04.2016 (244.280): 780 zł
- komplet używanych sprężyn z amortyzatorami (Silverstone) + zwrotnice (L+P) - 320 zł
- Wymiana + ustawienie geometrii - 460 zł
- zmiana kół na letnie - 0 zł

09.04.2016 (244.300):
- wymiana przednich błotników (żeby móc jeździć samochodem) - 0 zl

16.04.2016 (244.300): 550 zł (w tym naprawy po szkodzie - 170, 'mody' 250, naprawy 80)
- przedni zderzak pod spryskiwacze lamp - 100 zł
- osłona silnika ori używka - 80 zł
- boczne kierunkowskazy z polifta - 40 zł
- zbiorniczek płynu do spryskiwaczy pod 2 pompki z czujnikiem - 20 zł
- 'trójkąty' pod nadkola/błotniki i zaślepki błotnika (te zamiast chlapaczy) - 30 zł
- tylny zderzak + 'dokładka' klapy bagażnika z polifta kombi - 200 zł
- ramie tylnej wycieraczki - 50 zł
- silnik tylnej wycieraczki - 30 zł

25.05.2016 (244.500): 300 zł
- kupno kosmetyków do pielęgnacji samochodu:
- SOFT99 FUSSO 12MONTHS WAX - 99 zł
- SOFT99 MIRROR SHINE WAX - 85 zł
- Shiny Garage Back2Black - 36 zł
- Shiny Garage Red Devil - 35 zł
- Tenzi odtłuszczasz - 15 zł
- aplikator dressingu do opon - 10 zł
- mikrofibra - 20 zł

25.05.2016 (244.500): 7000 zł
- naprawy blacharskie (w tym wymiana uszkodzonych elementów (wszystko co się da wymienić), naprawa pordzewiałych progów, wyprostowanie progu, prostowanie dachu) - 2000 zł
- lakierowanie całego pojazdu 4500 zł
- spinki do chromów - 500 zł

28.05.2016 (244.500 -> 390.000): 0 zł
- wymiana licznika (dzięki MaReK) i zaprogramowanie EEPROMu na przebieg 390 tys km (tak chciałem - jest to przebieg 'w miarę realny')
- wymiana oringów na kolanku IC

16.07.2016 (391.500): 80 zł
- wymiana poduszki olejowej tzw gruszki na używkę - 80 zł
- wymiana fotela kierowcy (poprzedni był zarwany i skóra popękała)

18.07.2016 (391.500): 480 zł
- wymiana oleju na Specol Gold 0W40 (z płukanka), filtra oleju (Knecht) i dodatek do oleju - 350 zł (płukanka Archoil 2820 - 59 zł; Specol Gold 0W40 8L - 2x77zł=154zł; dodatek Archoil 9200 - 136 zł; filtr oleju Knecht - 30 zł) - 380 zł
- montaż czujnika temperatury powietrza w dolocie z polifta - 50 zł
- specyfik do czyszczenia okładu paliwowego i wtryskiwaczy VALVOLINE VPS SynPower HD Diesel System Complete 500 ML (starcza na 1000 litrów ON) - 50 zł

10.10.2016 (394.000): 300 zł
- montaż zestawu HID H7 do soczewek 55w - 300 zł

12.10.2016 (394.500): 20 zł
- wymiana poduszki na skrzyni biegów na używkę od Longera zalana masa poliuretanowa - 20 zł

12.10.2016 (396.500): 2000 zł
- kupno felg 17" ze Skody - 1100 zł
- opony zimowe używane 225/50r17 Bridgestone Blizzak LM-32 MO (2 letnie: 2x 7mm, 2x 5.5mm) - 800 zł
- założenie opon i wyważenie kół - 80 zł
- pierścienie centrujące 57.1->56.1mm - 20 zł

31.10.2016 (396.800): 450 zł
- kupno pompy ABS z kontrola trakcji - 350 zł
- wymiana pompy abs - 100 zł

12.11.2016 (396.500): 60 zł
- Wymiana łączników stabilizatora - 60 zł (dzięki Longer86 i Tomson)

01.12.2016 (396.500): 250 zł
- Montaż modułu GSM do zdalnego włączania WEBASTO

03.12.2016 (396.500): 200 + 100 zł
- Naprawa przedniej prawej lampy - parowała po wypadku - spawanie, uszczelnienie + montaż przesłony bi-xenon (200 naprawa + 100 przesłona)

12.04.2017 (407.000): 500 zł
- wymiana przedniej szyby na model 'pod czujnik deszczu' - 500 zł

25.04.2017 (407.500): 350 zł
- wymiana końcówek drążków kierowniczych (130 - końcówki FEBI BILSTEIN, 120 robota, 100 geometria) - 350 zł

05.08.2017 (411.500): 200 zł
- wymiana oleju z filtrem + płukanka Liqui Moly

10.08.2017 (412.000): 550 zł
- wymiana kompletnych półosi po obu stronach (150 półosie + 100 wymiana)
- wymiana alternatora (150 alternator + 150 wymiana)

10.08.2017 (412.000): 200 zł
- wymiana tarcz hamulcowych z przodu (200 zł)

11.11.2017 (413.000): 370 zł
- wymiana filtra odmy na nowy typ - separator 150 zł
- wymiana filtra powietrza i paliwa - 80+60 = 140 zł
- dodatek Archoil 9100 do oleju - 75 zł
- regulacja ręcznego
- wymiana cieknącego wężyka od przelewów wtrysków - 5 zł

18.11.2017 (413.000): 1700 zł
- Zmiana radia na stację 2din GMS 6808 (1600 zł)
- Ramka 2din + przejściówka BMW -> ISO (90 zł)
- Żółta folia na halogeny (10 zł)

20.11.2017 (413.000): 130 zł
- Wymiana tylnej szyby bagażnika przez zatarty mechanizm wycieraczki (130 zł)

incoming (413.000): 350 zł
- Wymiana płynu chłodniczego + płukanka Liqui moly - 110 zł
- Dołożenie podgrzewacza płynu z DCI - 100 zł
- Wymiana obudowy kluczyka - 30 zł
- wymiana postojówek na LEDy - 20 zł
- wymiana siłowników bagażnika - 50 zł
- wymiana siłowników maski - 20 zł
- zrobienie przednich kierunków US - 20 zł

Do zrobienia:
Trzeba:

Na pewno:
- sprzęgło (myślę, ze w ciągu najbliższego roku trzeba niestety będzie się zabrać - łapie 1-2 cm nad podłogą)
- Kupno opon letnich
- Polerowanie reflektorów
- Wymiana przednich bocznych szyb
- Niezamykające się tylne drzwi na mrozie
- Klepanie i być może malowanie tylnych lewych drzwi (ktoś na firmowym parkingu pozazdrościł R i przejechał przez polowe drzwi - efekt w postaci rys i drobnego wgniecenia)
- wymiana poduchy olejowej
- malować przedni zderzak i odnowić grill
- pozbyć się rdzy po obydwóch stronach z przednich błotników i progów (chlapacze wciskały się w lakier)
- wymienić przednie hamulce
- wymiana poduszki silnika nad skrzynia biegów
- ogarniecie bijących hamulców


Prawdopodobnie:
- Nie jestem pewien co do wtrysków (średnie wartości korekcji wg INPY 1. -2,46 || 2. 0,04 || 3. 1,23 || 4. 0.85


Chce:
1. Zmienić przednie lampy z halogenów na xenony (soczewki) (sensownie i legalnie, a nie HIDy za 80 zł z alledrogo) - oczywiście zależy w jakiej kwocie da rade się zamknąć
2. Polerowanie lakieru
3. Obszycie skóra kierownicy
4. Regeneracja felg
5. Wymiana końcowego tłumika na cichy
6. Kupno większych felg (R obecnie stoi na 15)
7. Może zwiększyć moc do 150 km? :)
8. Jak już szaleć to może dorzucić TC
9. Założyć dolna osłonę silnika (obecnie jej brakuje)
10. Przy następnej wymianie oleju płukanka układu.
11. Zamontować większe turbo ze zmienna geometria łopatek.
12. Zamontować tylny zderzak i dokładkę klapy bagażnika z polifta 75.
13. Pomalować zaciski hamulcowe.
14. Wymienić przednie hample na większe z ZT190 przez co konieczne jest kupno felg 17" i zimówek
15. Wymienić wszystkie poduszki silnika na PU
16. Wymienić skrzynie biegów na automat (odpada ze względu na 'wytrzymałość' automatu na tuning)
17. Montaż zestawu HID (+ spryskiwaczy lamp i samopoziomowania)
18. Wymiana przedniej szyby (obecna jest mocno potrzaskana)
19. Wymienić radio na stację 2 din
20. Wygłuszyć samochód

Zapewne o 20 innych rzeczach zapomniałem i będę je dopisywał na bieżąco :p

Na początek 2 pytania:
1. Czy wtryski się kwalifikują do regeneracji, czy na razie jeszcze przeżyją?
2. Czy ta szpara miedzy grillem i maska nie jest za duża?
3. Co trzeba wymienić/dołożyć/zrobić do LEGALNEJ przeróbki na xenon:
a) domyślam sie, ze wymienić lampy :P
b) zbiorniczek płynu do spryskiwaczy różnił się w zależności od wersji normalnej/xenon?
c) pompka + spryskiwacze reflektorów (zastanawiam się nad wymiana zderzaka - obecny jest porysany z obydwu stron przez poprzedniego właściciela)
d) wymiana LSM?
e) czujniki do poziomowania są tylko na tylnych wahaczach, czy z przodu tez?


Więcej zdjęć wleci po wizycie na myjni :P
A na koniec burze mit, ze R75 ciężko się parkuje ;)

I parę 'świeżych' zdjęć:





W sumie dodam jeszcze podziękowania dla osób, które ratowały pomocą, radami i z cierpliwością odpowiadającymi na glupie pytania :)
- AdaskoC
- sash997
- Sandman
- sknero
- longer86
- tuners
- MaReK[/quote]
Ostatnio zmieniony przez prebenny Czw Lis 23, 2017 10:58, w całości zmieniany 72 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 28, 2015 22:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1728
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Sty 28, 2015 22:34   

prebenny napisał/a:
2. Czy ta szpara między grillem i maską nie jest za duża?


Ogólnie jest duża fabrycznie, ale jeśli pokrywa się maska z błotnikami i zderzak nie jest opadnięty to jest ok :)
_________________
Części R75 / MG ZT www.sklep.apcar.pl
Tel. 694 107 208
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4795
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 09:49   

Cytat:
2. Czy ta szpara między grillem i maską nie jest za duża?

jak sie nie pokrywa to możesz wyregulować odbojami

prebenny napisał/a:
b) zbiorniczek płynu do spryskiwaczy różnił się w zależności od wersji normalnej/xenon?


zdaje się że montowana jest druga pompka w tym samym, ma 6 l pojemności więc wystarcza

prebenny napisał/a:
Co trzeba wymienić/dołożyć/zrobić do LEGALNEJ przeróbki na xenon:


musiałbyś wymienić włacznik świateł na taki od xenonu na 90%
i dolożyć czujniki obciążenia na przód i tył do samopoziomowania

No i witamy na wielkopolskich drogach ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2999
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 11:10   

Aby mieć xenon wystarczy lampy i spryskiwacze, jak chcesz się bawić konkretnie, to możesz założyć czujniki poziomowania i zmienić włącznik świateł pod xenon. Spryskiwacze nie są łatwo sprawą ponieważ albo dasz oddatkowy przełącznik albo udasz się do Warszawy na programowanie fabryczne i trzeba wówczas zmienić syreny alarmową. Bo teraz masz taką ze jak zaprogramujesz spryskiwacze, to wraz z ich włączeniem włączy się syrena. Chyba ze zamontujesz osobny przycisk
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 12:57   

Czyli LSM musiałbym zmienić dopiero w momencie jakbym chciał samo poziomowanie świateł dorzucić?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2999
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 19:45   

prebenny napisał/a:
Czyli LSM musiałbym zmienić dopiero w momencie jakbym chciał samo poziomowanie świateł dorzucić?

Tak. Ale tu nadal nie jest prosto, bo nie ma wiązki idącej od LSM do czujników, trzeba samemu zrobić, nawet w RAVE nie ma zdjęć wtyczek jak wyglądają, ale schemat instalacji jest.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 20:00   

Aha. To będzie trzeba pokombinować :) Dzięki za odpowiedzi o również witam longer86

Na dzień dzisiejszy wymontowałem sterownik webasto i jako, że Inpa zgłasza błędy czujnika płomienia (wg sasha najprawdopodobniej uszkodzony sterownik) i wentylatorka, to najpierw sterownik odwiedzi elektronika żeby go sprawdził i ew. naprawił.

Z najbliższych planów: wymiana przepływomierza, sprawdzenie czy po resecie błędów silnika znów pojawi się błąd świec -> jeśli tak to czeka mnie wymiana świec. A trzecią męczącą mnie sprawą są wtryski (i tu już chyba się będę konsultował z mechanikiem a i przy okazji lampy wyreguluję, bo chyba po oczach walą :( ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Sty 29, 2015 21:42   

prebenny napisał/a:
1. Czy wtryski się kwalifikują do regeneracji, czy na razie jeszcze przezyją?

1 szy do zrobienia skala ponad 2 to jednak trochę dużo :) Zacznij od wlania do baku STP do wtrysków i zobacz jakie będą efekty .

Co do spryskiwaczy to można również zmostkować pompki i zawsze będzie dawać na lampy. Wiadomo minusem częste uzupełnianie płynu :)
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:13   

szpynior też o STP myślałem :) W niedzielę jeszcze raz podepnę R pod Inpę i sprawdzę czy znów pojawił się błąd świec. Jeżeli tak to od nich zacznę i przy okazji doleję STP do zbiornika.

A co do spryskiwaczy to myślałem żeby się czegoś z elektroniki nauczyć i może dorzucić jakiś prosty układzik, który by zliczał uruchomienia spryskiwaczy i powiedzmy co 5 uruchamiał spryskiwacz lamp (acz nie wiem na ile jest to możliwe, a na ile moje abstrakcyjne myślenie informatyka, który z elektroniką wspólnego nigdy nic nie miał ;) ).

[ Dodano: Pią Sty 30, 2015 16:58 ]
I dziś naprawiony został sterownik webasto - znikł błąd czujnika płomienia (co zresztą sash997 przewidział ;) . Zostaje jeszcze wiatrak, ale niestety pogoda nas nie rozpieszcza do robót 'pod chmurką' więc trzeba będzie poczekać na przyjazne warunki :)

Tyle z dobrych wiadomości. Z tych nieco gorszych - 13573 glow device strikes back :(
Czyli świece do wymiany (w sumie już sam widziałem, że coraz ciężej odpalał).

[ Dodano: Pią Lut 13, 2015 10:19 ]
No to w końcu 2 dni wolnego i można się było zabrać do roboty :)

Wczoraj wizyta u szklarza i dorobienie prawego lusterka (ale coś mi podgrzewanie nie działa :/ ). Dzisiaj z kolei dotarł do mnie sterownik po wizycie u sash997, ale niestety jeszcze świeca do wymiany :/

Przy okazji wizyta na szczotkach na orlenie (wiem, że lakier, ale niestety bezdotyk by sobie już nie poradził).

[ Dodano: Czw Mar 05, 2015 18:57 ]
Dziś wymiana świec (2 były uwalone) i przepływomierza na używkę (zobaczymy jak teraz będzie się sprawował, na razie mam wrażenie, że równiej chodzi i 'równiej' przyspiesza, acz nadal jest jakby przymulony :( ).

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2015 20:13 ]
No to na dzisiaj felgi od AdaskoC (680 zł komplet 5 felg + 60 zł transport) + 1580 zł opony (380zł/szt, czyli 1520 + 60 zł montaż). A oponki Yokohama BlueEarth-A AE-50 225/40R18 ( http://www.oponeo.pl/dane...xl-rpb#88790747 )

I R w końcu stoi na letnich. Sorry za jakość zdjęć, ale ciemno już i pogoda nie powala :p

Link do galerii: http://postimg.org/gallery/1xemb5v0/



_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
Ostatnio zmieniony przez prebenny Pią Kwi 03, 2015 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:15   

prebenny, było poczekać do jutra i cyknąć fotki w dziennym świetle, byśmy mogli się jarać 18tkami :D a tak słabo ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:16   

Spoko umyje się go to i fotki będą ;)

Trzeba jeszcze kapsle Rovera kupić i pomalować, ale niestety przez następne 2 tygodnie prawdopodobnie nie będzie mnie w domu więc nie ma kiedy :/
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:18   

prebenny, nie potrzebujesz sprężyn przednich? Bo Twoje strasznie wysoko siedzą :p
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:21   

szok ale twój klekot wysoko jest zawieszony z przodu :) też tak chce :D
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:23   

Mati też zauważyłem tę dziurę :p

Ale już teraz wszędzie obcieram tymi chlapaczami, a co dopiero po obniżeniu :P A tak serio to będę myślał o obniżeniu, ale póki zawieszenie jest OK to jest to priorytet niski. Teraz muszę ogarnąć lakiernika (prawy próg i podłoga zżarte :( ), wtryski i sprzęgło. Potem jeszcze wirusa i wtedy bierzemy się za pierdoły :)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:31   

i powiedz mi jak z komfortem? :D
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:35   

Ciężko powiedzieć po zrobieniu 5 km :P Mam wrażenie jakby trochę twardziej siedział, ale coś więcej będę mógł powiedzieć jak już chociaż ze 100-200 km zrobię :)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 20:43   

Ładnie, ładnie :) ja swoje założę w przyszłym tygodniu najwcześniej. Trzeba się będzie umówić na malowanie i grila przy okazji :D
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4795
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 21:16   

widzę tu ciekawe pomysły roverowy grill :P prebenny Ty poszukujesz gumek do progów? jeśli wezmę progi od Adama w maju i będą gumki to będę miał sześć bo już się ponoć wysyłają, jeśli od Adama nie będzie(muszę dopytać) to będą 2 wolne ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 
Klubowicz





Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2321
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 21:27   

Z Adasko już ogarnąłem gumki ;) We wtorek chciałbym go do lakiernika odstawić, ale mam problem, bo muszę od razu do Poznania wrócić, a nie mam jak :P

Longer, a ten zderzak od ZT się ogaarnie z Roverkowym grillem :D
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4795
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 21:28   

a gdzie odstawiasz?
i o której?
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink