Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] możliwości IPK - komputera pokładowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] możliwości IPK - komputera pokładowego
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 02:11   

Przepisując żywcem z loga ediabasu T4 nic się nie dzieje.
A ponieważ w sieci prawie w ogóle nie ma przykładów - to się poddałem ;) Za cholerę nie chciał gadać ;) A szkoda, bo jak pisałem wyżej - INPA - którą ludzie znają, lubią i używają mogłaby to wszystko ogarniać...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 02:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 16:13   

MaReK napisał/a:
A! No to szacun :) Chociaż, HarryVip i tak Ci nie wybaczy, że nazwałeś strumień DRLa sieczką:)

Nie będzie tak źle :mrgreen: . Po prostu myślałem, że nasz kolego to kolejny oszołom z cyklu: pokażcie co macie, ocenię i może się z Wami podzielę moją wiedzą, jeśli uznam że warto :P , bo kilku takich już tu było. A tu miła niespodzianka, ponieważ się myliłem. Szacunek kolego marcin.misek
marcin.misek napisał/a:
A jakoś nie moge znaleźć samego czujnika deszczu zeby potestować.

Jest tego mnóstwo na aledrogo. YDB 105430 (ten występuje w naszych R75 i jest to sam czujnik deszczu) i RLS 6 920 044 lub RLS 6 923 954 lub RLS 6 940 254, oznaczenia mogą być różne w zależności od modelu E38, E39, E46, E53, X5, ale generalnie jest to nowsza wersja czujnika, zamienna z wcześniejszą, doposażona w czujnik zmierzchu do współpracy z modułem świateł wyposażonym w dodatkową pozycję włącznika - AUTO. Jestem w posiadaniu takiego zestawu (czujnik + moduł świateł z opcją auto). :mrgreen: .
MaReK uruchomiłem w module LSM opcję Follow, włączaną za pomocą manetki długich przy wyjętym kluczyku. :razz: Tak jak chciałeś. :mrgreen:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 17:40   

HarryVip napisał/a:
Po prostu myślałem, że nasz kolego to kolejny oszołom z cyklu: pokażcie co macie, ocenię i może się z Wami podzielę moją wiedzą, jeśli uznam że warto

Też tak myślałem :) Ale jak napisał, że znalazł coś na płycie T4 (i jeszcze ją prawidłowo nazwał), to czułem przez skórę, że coś chłopak wie ;) A on wie, dużo... oby tylko go nie porwali kosmici ze względu na zagrożenie wyeliminowania T4 z rynku ;)

HarryVip napisał/a:
MaReK uruchomiłem w module LSM opcję Follow, włączaną za pomocą manetki długich przy wyjętym kluczyku. :razz: Tak jak chciałeś. :mrgreen:

Widzę, że wiosna idzie to i kodowanie się uaktywniło niektórym ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 15:36   

MD napisał/a:
Cholera, szkoda, że to takie uciążliwe. Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie. Byłbym nawet skłonny próbować coś rozkodować, tylko nie ma żadnego punktu zaczepienia.

Można mieć niestandardowe ekrany bo da się wpuszczać komunikaty do szyny Ibus. Na tej zasadzie działa szyna nawigacji co było inspiracją do rozgryzienia tej funkcjonalności. Można wyświetlać w sumie co się chce na wyświetlaczu - zobacz załaczniki.

Do wysłania informacji trzeba mieć interfejs który obsługuje Ibus, np. interfejs Reslera na USB do kompa, albo interfejs IOIO dla urządzeń z Androidem

Z tej samej szyny można czerpać informacje takie jak np. temperatura płunu. Fajnie byłoby mieć np. naraz średnie i chwilowe spalanie plus temperatura płynu. Może znajdzie się ktoś chętny na pociągnięcie tematu?

Info na angielskim forum: http://www.the75andztclub...?t=74555&page=9
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 19:21   

Slav, coś wspaniałego, jesteś wielki. :D

Ja chcę, by mój Roverek mi mówił dzień dobry co rano i pokazywał chwilowe spalanie wraz ze średnim! :D
A na serio - faktycznie, można by to jakoś ładnie pociągnąć... tylko tu musi się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 19:47   

Qrde rzeczywiście wygląda imponująco :) Mam chyba z dwa liczniki - mogę użyczyć do celów rozwojowych jakby temat posunął się dalej .
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 22:53   

Tyle że... do tego potrzebny bedzie osobny uklad(moduł), tego nie uda sie doprogramowac do licznika.
Cały moduł wpadałaoby zbudować na układzie TH3122, który to jako nieliczny zawiera w sobie zapobieganie kolizjom w szynie I/K-Bus. Sam układ jest dosc drogi, do tego reszta sprzętu.
Sam hardware bedzie kosztował pewnie ok 100 zł, a jeśli ktoś poswieci na to czas aby zrobic ładne obrazki i wyswieitlac pozyteczne informacje to też za to będzie chciał jakieś wynagrodzenie.
Wiec czy informacja o temperaturze płynu ( od którego jest analogowa wskazówka) czy spalanie chwilowe będzie warta kilka stowek ?

Można próbować na tańszych chipach, ale pewnie w pewnym momencie dojdzie do kolizji na szynie i cos sie posypie.
Moim zdaniem, jako hobbystyczne zajęcie mozna sobie tworzyć co sie chce, ale zrobienie czegos co mozna zastosowac w kazdym R75 bedzie czasochłonne i kosztowne.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 00:03   

marcin.misek, myślę, że wspólnie dałoby się opracować tu kilka ładnych ekranów graficznych. Gdybym tylko miał okazję jakoś się poduczyć, a także posiadał możliwość pobawienia się z tym w celu stworzenia ekranów - pewnie pokusiłbym się o coś fajnego. Chłopaki tu DRLe w długich zrobili, to czemu by nie tworzyć wspólnie ekranów? Jeszcze luxus byłaby możliwość wgrywania ich jak się chce. Czyli np. liczniki spalania od pana X, ekran z temperaturami od pana Y, a ekran powitalny od pana Z.

Poza tym: cóż to jest 100zł za hardware w obliczu sprzęgła... albo bezkresu wszechświata... choć w 75 finansowo te dwie skale są niemalże równe.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 11:32   

tez życzę powodzenia w IPK :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 17:21   

MD napisał/a:
Gdybym tylko miał okazję jakoś się poduczyć

Sciagnij sobie NavCodera. Dorób sobie w samochodzie port do ktorego bedziesz mogl sie podlaczyc z kablem i mozesz probowac wysylac dane. Ja mam dorobiony drugi port OBD2 pod ktory sie podpinam i obserwuje sobie co sie dizeje na lini. Ale jeszcze nie udalo mi sie uzyskac czegokolwiek na ekranie, bazując na informacjach zawartych na angielskim forum. Moze po drodze jest kolizja, albo coś robie nie tak.

Moim zdaniem to najprostsza metoda. Dodatkowo bedziesz mogl zakodowac sobie np FollowMeHome w LSM, czy monitorowanie przepalonych żarówek. A przy odrobinie kombinacji uda Ci sie odczytac caly Epprom i go zapisać (chodzi o LSM).
U mnie to działa na kablu od INPY jak i Fiat/KKL od Viakena.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 17:22   

Również sądzę iż znalazło by się sporo chętnych aby wydać tą stówkę czy więcej aby mieć dodatkowy bajer :) Ja bynajmniej do nich należę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Montaż komputera pokładowego
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 15, 2010 17:14
apples
Brak nowych postów [R75] Wyświetlacz komputera pokładowego
riki Rover serii 75, MG ZT 23 Czw Sty 16, 2014 21:45
markdania
Brak nowych postów [R75] Jak zmienić język komputera pokładowego?
bobster Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sty 12, 2009 19:47
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Wyświetlacz komputera pokładowego - regeneracja
mario1977 Rover serii 75, MG ZT 25 Wto Wrz 08, 2015 20:09
sknerko
Brak nowych postów [R75] Otwieranie bagażnika i włącznik komputera pokładowego
keda Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Sie 25, 2018 17:52
doktor8



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink